Renault Megane I
Megan se pojavljuje krajem 1995 kao naslednik Renault 19. Ova dva automobila su u osnovi veoma slicni i veliki broj konstruktivnih resenja je identican. Razmera i nacin izrade sasije je ostao netaknut od R19. Ovakva resenja nisu preuzeta naivno jer je R19 veoma kvalitetno resen. Novi Megan je u samom startu lisen mnogih pocetnickih boleesti svih novih modela. Narociti skok u kvalitetu i dizajnu u odnosu na R19 je zavrsna obrada i odlicne boje, enterijer kompletno izmenjen, ergonomski odlicno resen i prijatno opremljen. Megan je pobrao sve pohvale i nagrade za najbezbedniji auto u svojoj klasi. Pohvale nisu ni najmanje slucajne, nivo pasivne i aktivne zastite je za sredinu 90-tih na najvisem niovu, airbag za vozaca i suvozaca, ojacana vrata i ABS. Krajem 1997 klimatizer postaje standardna oprema. Megan se radi u svim verzijama od kupea sa 3 i 5 vrata, standardna limuzina pa sve do karavan verzije. Unutrasnji salon je prijatan , komande su odlicno rasporedjene, prednja sedista su veoma udobna dok zadnja klupa ima lako raspomerene uglove koji bukvalno putnika dovode u polu lezeci polozaj. Prtljazni prostor vise nego dovoljan funkcionalan i lako dostupan. Kvalitet i paleta boja je pravi napredak, nova tehnologija nanosenja i upotrebe posebnih lakova za zavrsni sloj cuvaju sjaj Meganu vise od 10 godina. Paleta motora skromna ali dovoljna, benzinski od 1.6 litara monoinjection i multiinjection, 1.8 i 2.0 litra. Dizelasi 1.9 standard i 1.9 turbodizel varijanta. Za svaku preporuku su oba dizela i benzinac 1.6 multiinjection. Ekonomicni i dovoljno jaki da nose velicinu karoserije. Svi motori su od strane strucnjaka ocenjeni kao dugotrajni i pouzdani. Sporadicno curenje ulja na menjacu i poklopcu ventila ne predstavlja narociti problem u eksploataciji. Jedan od najslabijih elemenata je dinamo, strada zbog lose pozicije na kojoj se nalazi, bukvalno ga zasipaju prasina i voda sa prednjih tockova sto izaziva sve kvarove na njemu. Motori od 1.8 i 2.0 litara su dobri potrosaci i mnogo skuplji za odrzavanje. Ogibljenje je kvalitetno i necujno, idealno u prvih 80.000 km, prednji klasican McPherson za pozadi dupla torziona osovina kod benzinca 1.6 i klasicnog dizela, dok je sistem sa 4 torzione osovine kod jacih varijanti. Ogibljenje zadnjeg mosta sa 4 torzione osovine je prakticno vecno. Prednji amortizeri se javljaju izmedju 90 i 100 hiljada kilometara a zadnji nakon 150.000km.
Klima uredjaj je veoma osetljiv i slab, nakon tri godine upotrebe gubi hermeticnost i cesta je pojava isticanja freona. U velikom broju slucajeva problem pricinjava i izmenjivac toplote za hladjanje kabine (isparivac) procuri. Serviseri preporucuju da se zameni nekom francuskom alternativom koja je mnogo jeftinija od originalnog renoovog.
Problem koji muce modele sa 1.6 litrovim motorima je lose kormilo upravljaca i letve volana. Ona pricinjava probleme nakon 90.000 km. Za sve motore treba se pridrzavati servisnog uputstva u vezi zamene filtera, zupcastog kaisa, ulja motora, svecica i zamene ulja u kocionom sistemu, ne pridrzavanje dovodi do mnogih ozbiljnijih problema. Nepravovremena zamena filtera klimatizera za spoljni vazduh moze da dovede do pregorevanje ventilatora cija zamena nije nimalo jednostavna. Prilikom razgledanja za kupovinu iz druge ruke posebno treba obratiti paznju na ispravnost menjaca. Najcesce se javljaju problemi sa rikverc pozicijom, tesko ili nemoguce prebacivanje. Problem pricinjavaju sajle za fiksiranje rikverc polozaja, popravka je jednostavna i jeftina.
Buduci kupci moraju imati u vidu da je veliki broj vozila proizveden u turskoj pogotovu za trziste istocne evrope i to su po pravilu modeli sa monoinjection motorima bez ABS-a. Kvalitet tih vozila ni u cemu ne zaostaje za zapadno evropskim. Ono na sta trebaju da racunaju buduci vlasnici je i nesto jaci pad cena u odnosu na nemacku konkurenciju isto godiste.
Megan se pojavljuje krajem 1995 kao naslednik Renault 19. Ova dva automobila su u osnovi veoma slicni i veliki broj konstruktivnih resenja je identican. Razmera i nacin izrade sasije je ostao netaknut od R19. Ovakva resenja nisu preuzeta naivno jer je R19 veoma kvalitetno resen. Novi Megan je u samom startu lisen mnogih pocetnickih boleesti svih novih modela. Narociti skok u kvalitetu i dizajnu u odnosu na R19 je zavrsna obrada i odlicne boje, enterijer kompletno izmenjen, ergonomski odlicno resen i prijatno opremljen. Megan je pobrao sve pohvale i nagrade za najbezbedniji auto u svojoj klasi. Pohvale nisu ni najmanje slucajne, nivo pasivne i aktivne zastite je za sredinu 90-tih na najvisem niovu, airbag za vozaca i suvozaca, ojacana vrata i ABS. Krajem 1997 klimatizer postaje standardna oprema. Megan se radi u svim verzijama od kupea sa 3 i 5 vrata, standardna limuzina pa sve do karavan verzije. Unutrasnji salon je prijatan , komande su odlicno rasporedjene, prednja sedista su veoma udobna dok zadnja klupa ima lako raspomerene uglove koji bukvalno putnika dovode u polu lezeci polozaj. Prtljazni prostor vise nego dovoljan funkcionalan i lako dostupan. Kvalitet i paleta boja je pravi napredak, nova tehnologija nanosenja i upotrebe posebnih lakova za zavrsni sloj cuvaju sjaj Meganu vise od 10 godina. Paleta motora skromna ali dovoljna, benzinski od 1.6 litara monoinjection i multiinjection, 1.8 i 2.0 litra. Dizelasi 1.9 standard i 1.9 turbodizel varijanta. Za svaku preporuku su oba dizela i benzinac 1.6 multiinjection. Ekonomicni i dovoljno jaki da nose velicinu karoserije. Svi motori su od strane strucnjaka ocenjeni kao dugotrajni i pouzdani. Sporadicno curenje ulja na menjacu i poklopcu ventila ne predstavlja narociti problem u eksploataciji. Jedan od najslabijih elemenata je dinamo, strada zbog lose pozicije na kojoj se nalazi, bukvalno ga zasipaju prasina i voda sa prednjih tockova sto izaziva sve kvarove na njemu. Motori od 1.8 i 2.0 litara su dobri potrosaci i mnogo skuplji za odrzavanje. Ogibljenje je kvalitetno i necujno, idealno u prvih 80.000 km, prednji klasican McPherson za pozadi dupla torziona osovina kod benzinca 1.6 i klasicnog dizela, dok je sistem sa 4 torzione osovine kod jacih varijanti. Ogibljenje zadnjeg mosta sa 4 torzione osovine je prakticno vecno. Prednji amortizeri se javljaju izmedju 90 i 100 hiljada kilometara a zadnji nakon 150.000km.
Klima uredjaj je veoma osetljiv i slab, nakon tri godine upotrebe gubi hermeticnost i cesta je pojava isticanja freona. U velikom broju slucajeva problem pricinjava i izmenjivac toplote za hladjanje kabine (isparivac) procuri. Serviseri preporucuju da se zameni nekom francuskom alternativom koja je mnogo jeftinija od originalnog renoovog.
Problem koji muce modele sa 1.6 litrovim motorima je lose kormilo upravljaca i letve volana. Ona pricinjava probleme nakon 90.000 km. Za sve motore treba se pridrzavati servisnog uputstva u vezi zamene filtera, zupcastog kaisa, ulja motora, svecica i zamene ulja u kocionom sistemu, ne pridrzavanje dovodi do mnogih ozbiljnijih problema. Nepravovremena zamena filtera klimatizera za spoljni vazduh moze da dovede do pregorevanje ventilatora cija zamena nije nimalo jednostavna. Prilikom razgledanja za kupovinu iz druge ruke posebno treba obratiti paznju na ispravnost menjaca. Najcesce se javljaju problemi sa rikverc pozicijom, tesko ili nemoguce prebacivanje. Problem pricinjavaju sajle za fiksiranje rikverc polozaja, popravka je jednostavna i jeftina.
Buduci kupci moraju imati u vidu da je veliki broj vozila proizveden u turskoj pogotovu za trziste istocne evrope i to su po pravilu modeli sa monoinjection motorima bez ABS-a. Kvalitet tih vozila ni u cemu ne zaostaje za zapadno evropskim. Ono na sta trebaju da racunaju buduci vlasnici je i nesto jaci pad cena u odnosu na nemacku konkurenciju isto godiste.

Comment