Renault Espace IV ? Dnevna soba na točkovima
Espace u novom, četvrtom izdanju nudi prostora na pretek, još udobnije "fotelje", snažnije i tiše motore, i potrebnu dozu francuskog šarma. Idealan automobil za one koji žele maksimum komfora za svoj novac, jer u ovoj klasi ima možda kvalitetnijih, bržih i lepših minivenova, ali udobnijih ? teško! Espace je brižno napravljen, baš tako da putnike razmazi u svakom pogledu, oprema je kompletna, motori provereni, samo je željena destinacija u pravom znaku pitanja, jer se ovom "udobnom lađom" može prilično daleko putovati. Veoma malo zamara, kako "kapetana", tako i ostatak posade.
Čim otvorite velika, teška vrata sigurnog "kaveza", postaje vam jasno o čemu se ovde zapravo radi. Kada sednete, vaše telo to pozdravi sa oduševljenjem, a mozak sa pitanjem ? pa zar je moguće da sedišta budu baš ovoliko udobna i mekana? Kvalitet odabranih materijala je uzoran, spojevi su precizni, sve deluje kvalitetno i masivno, ali i dovoljno moderno. Izolacija putničkog prostora je za divljenje, motori se jedva čuju, čak i oni sa dizelskim "notama", ali dobro vuku, taman onoliko koliko vozač želi. Jasno je da ovo nije sportski automobil, za kupce željnih takvih modela Renault ima u ponudi novi Megane Sport i Clio V6, dok je Espace za gospodu koja želi da u miru i tišini, a pri tome dovoljno brzo stigne od tačke A do tačke B. Dizajn automobila je moderan, pomalo avangardan, i dovoljno originalan da ga ne pomešate sa nekim drugim ? manje vrednim modelom. Doduše na nosu nema srebrnu zvezdu, ali ako možete s'tim da živite, onda ćete za razumnu svotu novca dobiti prilično udobno prevozno sredstvo, kojem je komfor pod broj jedan, dva i tri.
Paleta motora je prilično bogata, u ponudi su 3 benzinska i 3 dizel agregata, svaki sa svojim adutima. Našim kupcima će sigurno biti najzanimljivija verzija sa najmanjim common-rail dCi motorom od 1.9 litara i cenom od 30.500 evra u koju je uključen i PDV. Oprema je kao što smo već napomenuli ? kompletna, jednostavno tu je sve ono što je neophodno za siguran i prijatan put, pa čak i ESP u serijskoj opremi. Bezbednost je u Renaultovom duhu, dakle na najvišem mogućem nivou, a to potvrđuje sa pet osvojenih zvezdica na EURO NCAP-e testu. Pored toga, kočnice su mu ubedljive i rezistentne. Napred ima i više nego dovoljno mesta, pozadi takođe, a sedalni deo je idealan za duže relacije. Ogibljenje je više naklonjeno umerenoj nego sportskoj vožnji, što uopšte ne treba da vas čudi, ali treba istaći da Espace zavoje prolazi brzo, bez previše naginjanja.
Da biste na odredište stigli još brže, na raspolaganju vam je i jači izvanredni dizel motor od 2.2 l i 150 KS, takođe common-rail dCi, sa njim Espace dohvati respektabilnih 190 km/h, a do stotke stigne za 11,5 s, i sve to uz prosečnu potrošnju od 9 l evro dizela. Ako uzmete u obzir da je vozilo teško 1.775 kg to uopšte nije puno. Najsnažniji dizelaš ? 3.0 dCi je Nissanov, razvija 177 KS, potera ovaj automobil do 205 km/h, i "proguta" prosečno preko 10 litara. Iako ovom minivenu više pristaju štedljivi dizelaši, za nepopravljive ljubitelje benzinaca su na raspolaganju agregati 2.0 16v, 2.0 16v turbo i Nissanov V6 od 3.5 litra i 241 KS. Svi, osim možda onog najslabijeg od 136 KS (2.0 16v), nude dobre performanse i troše od 10,5 do preko 13,0 litara (V6 3.5) bezolovnog benzina.
Koji god motor odabrali imaćete na raspolaganju prtljažnik od minimalnih 630 do maksimalnih 2.800 litara. Inače, možete doplatiti i za još dva dopunska sedišta, i tada vam ostaje još uvek pristojna zapremina u gepeku ? 290 litara. Modularnost putničkog prostora je dobra, pre svega zahvaljujući dugim šinama, po kojima sedišta mogu neograničeno da klize, ali je problem što su prilično teška ? 21 kg, te treba imati jaka leđa! Pošto ni ovaj auto nije savršen, treba pomenuti da menjač nije baš preterano precizan, i da ima duže hodove nego što je potrebno. Volan zato jeste, i po potrebi je dovoljno lagan zahvaljujući servu sa promenljivom asistencijom, ali na žalost pri većim brzinama ne šalje dovoljno informacija šta se dešava pod točkovima.
Sve u svemu, Espace je na našem tržištu možda i najbolji miniven, ali svakako ne i savršen. Toyota i Honda na žalost već duže vreme evropskom tržištu ne nudi velike minivenove, te je Renault u tom kontekstu šampion, jer ostali nude samo manje po sličnoj ceni! Dakle, Espace je broj jedan, ali samo u Evropi.
izvor teksta :http://www.automarket.co.yu
Espace u novom, četvrtom izdanju nudi prostora na pretek, još udobnije "fotelje", snažnije i tiše motore, i potrebnu dozu francuskog šarma. Idealan automobil za one koji žele maksimum komfora za svoj novac, jer u ovoj klasi ima možda kvalitetnijih, bržih i lepših minivenova, ali udobnijih ? teško! Espace je brižno napravljen, baš tako da putnike razmazi u svakom pogledu, oprema je kompletna, motori provereni, samo je željena destinacija u pravom znaku pitanja, jer se ovom "udobnom lađom" može prilično daleko putovati. Veoma malo zamara, kako "kapetana", tako i ostatak posade.
Čim otvorite velika, teška vrata sigurnog "kaveza", postaje vam jasno o čemu se ovde zapravo radi. Kada sednete, vaše telo to pozdravi sa oduševljenjem, a mozak sa pitanjem ? pa zar je moguće da sedišta budu baš ovoliko udobna i mekana? Kvalitet odabranih materijala je uzoran, spojevi su precizni, sve deluje kvalitetno i masivno, ali i dovoljno moderno. Izolacija putničkog prostora je za divljenje, motori se jedva čuju, čak i oni sa dizelskim "notama", ali dobro vuku, taman onoliko koliko vozač želi. Jasno je da ovo nije sportski automobil, za kupce željnih takvih modela Renault ima u ponudi novi Megane Sport i Clio V6, dok je Espace za gospodu koja želi da u miru i tišini, a pri tome dovoljno brzo stigne od tačke A do tačke B. Dizajn automobila je moderan, pomalo avangardan, i dovoljno originalan da ga ne pomešate sa nekim drugim ? manje vrednim modelom. Doduše na nosu nema srebrnu zvezdu, ali ako možete s'tim da živite, onda ćete za razumnu svotu novca dobiti prilično udobno prevozno sredstvo, kojem je komfor pod broj jedan, dva i tri.
Paleta motora je prilično bogata, u ponudi su 3 benzinska i 3 dizel agregata, svaki sa svojim adutima. Našim kupcima će sigurno biti najzanimljivija verzija sa najmanjim common-rail dCi motorom od 1.9 litara i cenom od 30.500 evra u koju je uključen i PDV. Oprema je kao što smo već napomenuli ? kompletna, jednostavno tu je sve ono što je neophodno za siguran i prijatan put, pa čak i ESP u serijskoj opremi. Bezbednost je u Renaultovom duhu, dakle na najvišem mogućem nivou, a to potvrđuje sa pet osvojenih zvezdica na EURO NCAP-e testu. Pored toga, kočnice su mu ubedljive i rezistentne. Napred ima i više nego dovoljno mesta, pozadi takođe, a sedalni deo je idealan za duže relacije. Ogibljenje je više naklonjeno umerenoj nego sportskoj vožnji, što uopšte ne treba da vas čudi, ali treba istaći da Espace zavoje prolazi brzo, bez previše naginjanja.
Da biste na odredište stigli još brže, na raspolaganju vam je i jači izvanredni dizel motor od 2.2 l i 150 KS, takođe common-rail dCi, sa njim Espace dohvati respektabilnih 190 km/h, a do stotke stigne za 11,5 s, i sve to uz prosečnu potrošnju od 9 l evro dizela. Ako uzmete u obzir da je vozilo teško 1.775 kg to uopšte nije puno. Najsnažniji dizelaš ? 3.0 dCi je Nissanov, razvija 177 KS, potera ovaj automobil do 205 km/h, i "proguta" prosečno preko 10 litara. Iako ovom minivenu više pristaju štedljivi dizelaši, za nepopravljive ljubitelje benzinaca su na raspolaganju agregati 2.0 16v, 2.0 16v turbo i Nissanov V6 od 3.5 litra i 241 KS. Svi, osim možda onog najslabijeg od 136 KS (2.0 16v), nude dobre performanse i troše od 10,5 do preko 13,0 litara (V6 3.5) bezolovnog benzina.
Koji god motor odabrali imaćete na raspolaganju prtljažnik od minimalnih 630 do maksimalnih 2.800 litara. Inače, možete doplatiti i za još dva dopunska sedišta, i tada vam ostaje još uvek pristojna zapremina u gepeku ? 290 litara. Modularnost putničkog prostora je dobra, pre svega zahvaljujući dugim šinama, po kojima sedišta mogu neograničeno da klize, ali je problem što su prilično teška ? 21 kg, te treba imati jaka leđa! Pošto ni ovaj auto nije savršen, treba pomenuti da menjač nije baš preterano precizan, i da ima duže hodove nego što je potrebno. Volan zato jeste, i po potrebi je dovoljno lagan zahvaljujući servu sa promenljivom asistencijom, ali na žalost pri većim brzinama ne šalje dovoljno informacija šta se dešava pod točkovima.
Sve u svemu, Espace je na našem tržištu možda i najbolji miniven, ali svakako ne i savršen. Toyota i Honda na žalost već duže vreme evropskom tržištu ne nudi velike minivenove, te je Renault u tom kontekstu šampion, jer ostali nude samo manje po sličnoj ceni! Dakle, Espace je broj jedan, ali samo u Evropi.
izvor teksta :http://www.automarket.co.yu
Comment