RENAULT Clio III - Phase 1 & Phase 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    RENAULT Clio III - Phase 1 & Phase 2

    RENAULT Clio III - 2005

    Novi Clio...

    Dužina (mm) - 3990 - 22cm duži od prethodnog modela
    Širina - 1710 - 7cm širi
    Visina - 1500 - 8 viši
    Međuosovinski razmak - 2580
    Prtljažnik (L) - 288
    Rezervoar goriva (L) - 55
    Krug okretanja (m) - 10,7

    --------------------------------------------

    Benzinski motori:

    1.2 16v - 75 KS
    1.4 16v - 98 KS
    1.6 16v - 112 KS
    2.0 16v - 140 KS


    Dizel motori:

    1.5 dCi - 70 KS
    1.5 dCi - 85 KS
    1.5 dCi - 105 KS


    Najsnažniji benzinac i dizelaš biće standardno
    opremljeni šestobrzinskim menjačem, dok će
    ostali modeli imati petobrzinski. Robotizovani
    ručni menjač nudi će se kao opcija sa 1,2-litarskim
    benzincem i dCi motorom od 85 KS, dok će se benzinski
    motori od 1,6 i 2,0 moći naručiti i sa automatikom
    sa četiri stepena. Automatik i robotizovani menjač
    ponudiće i mogućnost promene brzina i komandama na volanu.

    Osnovni model će u Francuskoj biti oko 12.200 eura.


    Clio RS

    Izlazi na proleće sledeće godine.
    Motor će biti poznati dvolitarski atmosferski benzinac, ali će sad
    razvijati 200 KS i najveći obrtni moment 205 Nm.
    Od 0 do 100 km/h za manje od 7 sec. i najvišu brzinu od 230km/h.
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2




    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      Renault Clio III

      Dva koraka napred

      Nakon 7 godina, spreman je naslednik modela Renault Clio. U dve prethodne verzije, od kada se 1991. pojavio, ovaj automobil proizveden je i prodat u preko 8,5 miliona primerak.

      Svojim najnovijim izdanjem, Renault Clio će pokušati da nadmaši prethodnike i preuzme primat u rastućem A i B segmentu. Međutim, zadatak mu neće biti nimalo lak. Segment malih vozila u Evropi predstavlja izuzetno jako tržište u kome se proda više od jedne trećine ukupnog volumena proizvedenih automobila. Samo u 2004. evropsko tržište je progutalo preko 5 miliona vozila klase do 4 metra i sasvim je jasno da, iako malih dimenzija, ovi automobili moraju imati i te kako jake argumente, s obzirom na veliku konkurenciju.

      Dizajn za razliku od aktuelnog modela više naginje ka agresivnom, nego miroljubivom. Iako se naziru neka od rešenja sa Modusa, lako se otkriva da Clio III nije čista evolucija prethodnog modela. Bar prema prvim zvaničnim fotografijama, čini se da je Clio postao elegantniji, ali i više sportski nastrojen, a da već samom pojavom najavljuje da će pokušati da proširi potencijalnu grupaciju kupaca.

      Novi Clio III je dugačak 3,98 m, širok 1,7 m i visok 1,49 metara. Već same brojke govore da se lagano seli ka višoj klasi, s obzirom na to da mu nove dimenzije omogućavaju i bolju ponudu putničkog i prtljažnog prostora. Veća dužina karoserije omogućila je i veći međuosovinski razmak od preko 2,5 metara, što uz kratke prepuste preko točkova obećava još bolje vozne osobine.

      Razvoj novog Clia je trajao rekordno kratkih 28 meseci, za razliku od prethodnog modela, na koji je potrošeno čak 49. Znatno skraćenje vremena razvoja postignuto je intenzivnijim korišćenjem kompjuterskih simulacija, koje su smanjile neophodan broj prototipova. Sa druge strane, postavljen je na B platformu koja je već razvijena za Modus i Nissan Micru. Međutim, i pored svih ušteda u razvoj i pripremu proizvodnje je uloženo 630 miliona evra.

      Osim izgleda i dimenzija, šta još donosi Clio III? Uz nove dimenzije Clio će za sada imati najveći kabinski prostor u klasi. Razumljivo, inženjeri su se potrudili da pametno potroše svaki novodobijeni milimetar, tako da nas u odnosu na aktuelni model očekuje potpuno novo uređenje putničkog prostora. Čak je i ugao otvaranja vrata najveći u klasi, tako da u Renaultu obećavaju i lagan pristup kabini.

      Ko bude želeo da potroši nešto više novca sa spiska dodatne opreme moći će da naruči i dvostruke krovne otvore koji bi prirodnim svetlom trebali dodatno upotpuniti osećaj prostora. Prema merenjima po VDA normi, prtljažni prostor novog Clia varira od 288 pa sve do 1038 litara.

      Osim od kolege i brata iz klase - Modusa, Clio preuzima pojedine detalje i od Megana. Armaturna tabla i instrumentacija su pod snažnim uticajem većeg i starijeg modela, kako dizajnom tako i rasporedom komandi. Takođe, od njega Clio preuzima i celokupni klimatizacioni sistem, kao i ključ-karticu.

      Kao i prethodne generacije i Clio III je po mnogo čemu avangardan.

      Iako po običaju ne verujemo dok se ne uverimo, iz Renaulta obećavaju veoma dobru čitljivost i jednostavnu upotrebu komandi. Isto tako, iz Pariza stižu obećanja da se dosta radilo na izolaciji.

      Za početak prodaje, ove jeseni biće spremno pet paketa opreme u tri nivoa. Nazvani su po uobičajenoj praksi ovog francuskog proizvođača: Authentique, Expression, Dinamique, Privilege i Initiale, dok će za šesti sportski morati malo da se sačeka.

      Na temu mehanike nema velike revolucije. Prednje oslanjanje je McPherson tipa, a pozadi je torziona osovina, oboje preuzeto iz Megana. Novina u upravljanju je elektronski kontrolisano progresivno servo pojačanje sa čak 16 unapred programiranih parametara.

      Motorska ponuda je projektovana tako da zadovolji svačiji ukus i stil vožnje.

      Na početku prodaje, ove jeseni, će se pojaviti tri benzinca sa 1,2, 1,4 i 1,6 litara radne zapremine i 16 ventila, čija snaga će varirati od 75, preko 100 do 110 KS. Najsnažnija dvolitarska verzija se planira za prvi kvartal naredne godine. Imaće 140 konjskih snaga, elektronsku komandu gasa i leptira na usisnoj grani. Sva četiri agregata zadovoljavaju Euro 4 normu.

      Već od ove jeseni Clio treće generacije će se moći kupiti

      Od ponude dizel agregata, za novi Clio je spreman samo jedan od 1,5 litara radne zapremine. Međutim, ovaj poznati 1,5 dCi motor će se isporučivati sa 70, 85 i 105 KS, u zavisnosti od toga da li je opremljen intercoolerom ili ne, kao i turbinom varijabilne geometrije.

      U izboru prenosa, uz standardne manuelne menjače sa 5 i 6 brzina stiže i potpuno novi robotizovani manuelni petostepeni prenos, koji će se ugrađivati uz benzinski 1,2 i dizel sa 85 KS. Osim ručice na podu vozila, imaće i papučice za promenu stepena prenosa na upravljaču.

      Sve u svemu, novi Clio će svetu biti predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu ove jeseni, a samo nekoliko dana kasnije očekuju nas i prve test vožnje zakazane u Italiji.

      Već tada će postati jasno da li je Clio napravio dva koraka napred kako se za sada čini.

      Do prodajnih salona u našoj zemlji bi trebalo da stigne krajem ove ili početkom naredne godine.


      Izvor: VRELE GUME br. 132

      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4




















        Comment

        • gordi014
          Moderator
          • 02.10.2004
          • 1049
          • Valjevo, Srbija
          • PEUGEOT 206 XS 1.6

          #5
          Cene novog Clija u Hrvatskoj:

          Srednji kurs kuna/euro 7,5 kn = 1 ?

          Pack Authentique 1,2 16V 3 vrata - 84 300 kn
          Pack Authentique 1,2 16V 5 vrata - 88 200 kn
          Pack Authentique 1,5 dCI 3 vrata 70 ks - 97 500 kn
          Pack Authentique 1,5 dCI 5 vrata 70 ks - 101 400 kn

          Pack Clim Expression 1,2 16V 3 vrata - 92 200 kn
          Pack Clim Expression 1,2 16V 5 vrata - 96 100 kn
          Pack Clim Expression 1,4 16V 3 vrata - 98 900 kn
          Pack Clim Expression 1,4 16V 5 vrata - 102 800 kn
          Pack Clim Expression 1,5 dCI 3 vrata 70 ks - 105 400 kn
          Pack Clim Expression 1,5 dCI 5 vrata 70 ks - 109 300 kn
          Pack Clim Expression 1,5 dCI 3 vrata 85 ks - 112 100 kn
          Pack Clim Expression 1,5 dCI 5 vrata 85 ks - 116 000 kn

          Pack Clim Dynamique 1,2 16V 3 vrata - 98 200 kn
          Pack Clim Dynamique 1,2 16V 5 vrata - 102 100 kn
          Pack Clim Dynamique 1,4 16V 3 vrata - 102 900 kn
          Pack Clim Dynamique 1,4 16V 5 vrata - 106 800 kn
          Pack Clim Dynamique 1,5 dCI 3 vrata 70 ks - 111 400 kn
          Pack Clim Dynamique 1,5 dCI 5 vrata 70 ks - 115 300 kn
          Pack Clim Dynamique 1,5 dCI 3 vrata 85 ks - 116 100 kn
          Pack Clim Dynamique 1,5 dCI 5 vrata 85 ks - 120 000 kn

          Luxe Privilege 1,6 16V 3 vrata - 120 600 kn
          Luxe Privilege 1,6 16V 5 vrata - 124 500 kn
          Luxe Privilege 1,5 dCI 3 vrata 85 ks - 129 100 kn
          Luxe Privilege 1,5 dCI 5 vrata 85 ks - 133 100 kn
          Luxe Privilege 1,5 dCI 3 vrata 105 ks - 136 900 kn
          Luxe Privilege 1,5 dCI 5 vrata 105 ks - 140 800 kn

          Comment

          • gordi014
            Moderator
            • 02.10.2004
            • 1049
            • Valjevo, Srbija
            • PEUGEOT 206 XS 1.6

            #6
            Renault Clio 1.2 16V TCe 101 KS

            Renault Clio treće generacije brzo se odomaćio na našim putevima. Delom to može zahvaliti vrhunskom pedigreu, jer prva se generacija 1991. okitila naslovom Evropskog automobila godine. Jednako je, međutim, važno i to što je novi Clio nastavio u suverenom stilu svojih prethodnika, ne rasipajući teško stečen ugled raznoraznim kopromisnim rešenjima. Zbog toga je, 15 godina od prvog Clija, aktuelni model 2006. ponovno nagrađen naslovom Evropskog auta godine. Bila je to prva dvostruka titula jednog modela, a šesta za Renault.

            Testni primerak bio je opremljen novim benzinskim motorom koji iz 1.2 l zapremine, uz pomoć turbopunjača, izvlači iznenađujućih 101 KS i 145 Nm. Novi je to trend u autoindustriji, kojim se pokušava odgovoriti na pritiske evropskih vlasti zbog smanjenja emisija CO2, ali bez zakidanja kupaca, koji ne brinu o ekološkim normama i žele samo dve stvari: da auti dobro idu i da troše što manje.

            Dizajn

            Clio treće generacije predstavljen je u junu 2005. te je već dugo uobičajena pojava na putevima. Čak ni kada je prvi put otkriven novinarima, nikoga nije ostavio bez daha. U odnosu na konkurenciju deluje pomalo suzdržano. Harmonične linije privući će konzervativnije kupce.

            Unutrašnjost

            Enterijer je obložen kvalitetnim materijalima, a jedino što kvari utisak su rukohvati vrata od mekane plastike koji se na jače potezanje povijaju i ispuštaju zvukove. Sve ostalo je na najvišoj razini: gumasti pokrov prednje konzole, kožom obložen trokraki upravljač i ručica menjača, udobne i otporne presvlake sedišta te umetci u vratima. Napred mesta ima u izobilju, dok će se pozadi putnici viši od 170 cm morati lagano pogrbiti, što postaje neugodno tek na dužim relacijama. Upravljač je podesiv samo po visini, no prava vozačka pozicija lako se nalazi. Prekidači na središnjoj konzoli jasno su definisani, pregledni i prepoznatljivi kada je pogled prilepljen na put. Kratke ručice na stubu upravljača zahtevaju kratko razdoblje prilagođavanja.

            Motor i menjač

            Najveća novost u Cliju je pogonski agregat koji iz zapremine od 1.2 l istiskuje 101 KS i 145 Nm. Kako to da se te brojke, karakteristične za benzince veće zapremine, spominju uz ovog "liliputanca" ? Rešenje misterije je u turbopunjaču, koji mu podiže snagu na nivo atmosferskog benzinca zapremine 1.4 l, a obrtni moment na nivo 1.6-litarskog motora. Motor je živahan, kreće lagano, no okretaji mu podižu apetit za brzinom. Iako nije zamišljen kao agregat za jurnjavu i sportska dostignuća, istinski mu prija kada kazaljka skrene u desni predeo obrtomera. Uz staloženu vožnju, kombinovana potrošnja se kreće oko 7-7,5 l. U gradu ožedni do 9 l, a uz težu nogu na gasu može popiti i više. Vozi li se bez preterivanja, trošiće kao 1.2-litarski atmosferac, ali lepo je znati kako u svakom trenutku možete računati na dodatne konje i njutnmetre. Ručni menjač s pet stepena prenosa odlikuje se preciznim i lakim hodom.

            Ogibljenje

            Optimalno podešeno podvozje bez problema se nosi sa svim izazovima. Automobil doslovce klizi putem i udobnošću je zaseo na vrh segmenta. Lakoćom prolazi krivine, ako baš preterate sa brzinom, oseti se lagano bežanje "preko nosa". Šteta je što upravljač nije informativniji, ali to nije samo Cliova boljka.

            Sigurnost

            S pet zvezdica za sigurnost putnika, četiri za sigurnost dece i jednom za sigurnost pešaka, Clio spada među najsigurnije automobile svoje veličine. Jedini sigurniji, i to samo za pešake, su Mazda 2 (2 zvezdice) i Peugeot 207 (3 zvezdice). Testni primerak bio je serijski opremljen ESP-om, ABS-om s elektronskim razdelnikom sile kočenja EBV uz pomoć pri naglom kočenju, autoadaptivnim vazdušnim jastucima napred, bočnim vazdušnim jastucima, sistemom protiv proklizavanja, automatskim zaključavanjem vrata u vožnji i otključavanjem u slučaju sudara. Četiri disk kočnice, promera 260 mm napred i 240 mm pozadi, uverljivo obavljaju sve zadatke.

            Oprema

            Paket opreme Extreme zadovoljiće svakog prosečnog vozača: klima uređaj, putno računar, središnje daljinsko zaključavanje, električni podizači prednjih stakala, hlađeni pretinac za rukavice, prednja sedišta podesiva po visini, utičnicu od 12 V i prednje maglenke. Od dodataka testni primerak je imao radio mono CD MP3 uređaj i metalik boju.

            Cena

            Renault Clio Extreme 1.2 16V TCE sa 3 vrata košta 15.155 € a sa 5 vrata 15.666 €, a s dodacima cena se penje na 16.625 €. Upravo je to najslabija tačka ovog mališana, jer za 15-16 hiljada eura mnogi će posegnuti za nekim većim automobilom, odnosno za bolje opremljenim ili motorizovanim konkurentom.

            Tehničke karakteristike

            Motor

            Vrsta: turbobenzinski
            Zapremina: (ccm) 1149
            Cilindri/Ventili: 4/16
            Snaga: (kW/ks) 74/101 @ 5500 o/min
            Moment: (Nm) 145 @ 3000 o/min
            Menjač: ručni, 5 st.

            Performanse

            Najveća brzina: Km/h 184
            Ubrzanje: 0-100 s 11
            Potrošnja l/100km: 7,6/5,0/5,9

            Karoserija

            Dimenzije: cm 399 x 171 x 150
            Razmak osovina: cm 257,5
            Prtljažnik: l 288/1038
            Masa: kg 1090
            Gume: 185/60 R15

            + elastičan i živahan motor, menjač, kvalitet izrade, ogibljenje

            - cena, suzdržan dizajn, prostor za glavu pozadi

            Testni model: 16.000 EUR

            izvor: AUTOKLUB.hr


            Renault Clio TCE Tribute



            Renault Clio TCE @ Nordschleife



            Renault Clio 1.2 TCE Engine 05





            Renault Clio TCE Accélération 2008





            Evo teksta iz Top Gear-a:

            Running a Clio Renaultsport 197 long term test car in Top Gear magazine means that I'm slightly more keyed in to Clios than I am other small cars.

            It's an inevitable result of taking my 197 home most nights and living with it almost permanently. So I was interested to try the Clio 1.2-litre Turbo Dynamique S that we have in the office this week.

            A three-door like the 197, equipped to a similar standard to my car, but with a softer-riding chassis, smaller wheels, and obviously, a smaller engine - 101bhp compared to 194.

            It's brilliant, a great little car - in its own way just as good as my 197 and probably better as an all-rounder. Obviously a lot slower, but how fast do you want to go?

            It still accelerates from 0-62mph in 11 seconds, which isn't too bad, and will cruise comfortably at 90mph - in fact, at that speed it's a lot quieter and more relaxed than my 197, which has ridiculous gearing for motorway cruising, pulling only 18mph per thousand revs in top (sixth) compared with about 23mph per thousand in top (fifth) for the 1.2 Turbo.

            The controls are beautifully weighted and precise - steering, brakes, gearchange, clutch, all work with a natural, easy, high-quality precision which makes driving the car a real pleasure, more so than most of its rivals.

            Most impressive of all, though, is the car's overall refinement - it is whisper quiet at all speeds. The usual small car evils of wind, road and engine noise are brilliantly suppressed.

            One final bonus - the 1.2 Turbo's trip computer read 45 mpg at the end of my 70-mile commute home and back to the office - I'm getting about 27 out of my Renaultsport.

            If you own a new Clio and feel like writing about it - good or bad - let us know what you think.

            Comment

            • gordi014
              Moderator
              • 02.10.2004
              • 1049
              • Valjevo, Srbija
              • PEUGEOT 206 XS 1.6

              #7
              RENAULT Clio III Grandtour






              Comment

              • gordi014
                Moderator
                • 02.10.2004
                • 1049
                • Valjevo, Srbija
                • PEUGEOT 206 XS 1.6

                #8
                Re: RENAULT Clio III - 2005

                2009 Renault Clio III Phase 2

                Novi Renault Clio III faza II zvanično:



                Renault je i zvanično objavio nove slike Clia III faza II. Po očekivanjima Clio III je pokupio neke dizajnerske detalje sa veće braće u obliku Lagune i Megana.



                Najveće promene donosi nam prednji kraj gde su izmenjena svetla, maska i branik. Prednja svetla sada su više izdužena, tako da se bolje uklapaju u samu linuju prednjeg dela. Prednji branik je totalno promenjen, sa novom maskom i velikim otvorom za vazduh slično rešenjima već viđenim na novom Meganu.



                Sa zadnje strane nova su svetlosna tela koja sada izgledaju mnogo elegatnije i u neku ruku uzdižu sam izgled Clia, za razliku od starih svetala koja su imala neki dečački vrckavi izgled "Lego" kockica u sebi. I zadnji branik je vidno promenjen, tako da ovaj put završeci auspuha više neće biti sakriveni iza branika nego su pozicionirani u levom donjem uglu, dajući nekako više sportsku notu Cliu. Izbačeni su plastični zaštitnici sa branika koji su stvarno kvarili čitavu sliku branika na starom modelu, a svetla za maglu su pomerena u uglove branika, što još više ulepšava zadnji kraj Clia.




                Unutrašnjost je pretrpela najmanje promena, kvalitet materijala i završne obrade je normalno povišen, a sve je to u skladu sa trendom boljeg kvaliteta koji provodi Renault u svim svojim modelima.



                Novina u ponudi je i pojava GT modela, koji bi verovatno trebao biti pozicioniran za stepenicu niže ispod RS modela. Novina u ponudi će biti i novi 1.4 TCE benzinski motor koji razvija 140 KS.



                Sve u svemu face lifting koji je Clio III dobio može se samo nazvati korakom u pravom pravcu, jer sada Clio izgleda mnogo elegatnije, agresivnije i ozbiljnije i sa niskom cenom biće više nego značajan igrač u gradskom segmentu tržišta, gde ipak ne treba zaboraviti da je Renault CLIO III jedan od najprodovanijih modela B segmenta.

                Comment

                Working...
                X