BMW 123d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cp6uH
    CBC Senator XXL
    • 22.09.2008
    • 553
    • Beograd
    • Corolla TSn

    BMW 123d

    Ljudi ja mislim da bi mogla da se posveti paznja i ovom vrlo interesantnom autu

    http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=183920

    http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=160050

    http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=159918










  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Re: BMW 123d

    Kao sto neko rece ranije, prvi diesel motor u velikoserijskoj proizvodnji sa preko 100 KS po litri radne zapremine. Sem toga, serija 1 je jedini model u svojoj klasi/segmentu koji je RWD pa je zbog toga "u startu" odlicno izbalansiran sa odnosom rasporeda tezina po osovinama od 50:50 za benzinske cetverce do 53:47 za verzije sa dvolitarskim diesel motorom. "Jedinica" je BMW-ov drugi najprodavaniji automobil, naravno iza "trojke", tako da je u 2008. godini prodaja ova dva modela iznosila 50 % od ukupne prodaje brenda na svestskom nivou.

    Model 123d nisam jos ni video uzivo, ali sam zato na prolece prosle godine provozao par puta 118d hatch sa "de-tuned" dvolitarskim motorom (isto kao kod 318d). Automobil je bio 2005. godiste, covek (inace moj skolski drug) otisao licno i dovezao ga iz Nemacke. Cak i sa tom motorizacijom, automobil je stvarno neverovatno startan i elastican jer iako bi klasa mogla da zavara, radi se o nekih 1500 kg + putnici i resto... U toj verziji se radilo o M47TU "reviziji" dvolitarskog diesela iz 1998, odnosno o prvoj generaciji Common Rail-a kad je BMW u pitanju. Pored svih dobrih strana koje je prelazak na CR tehnologiju te 2001. godine doneo, jedna losa je bila sto su CR dieseli 52 kilograma tezi od svog "pretka" sa PD tehnologijom iz 1998. godine. Ovo pominjem iz razloga sto je nakon tek par meseci voznje po ovim nasim "putevima" i kaldrmama, ovaj ortak vec morao da menja (a sta drugo ) nego famozne aluminijumske viljuske. Tezak diesel motor, aluminijum, dzombe i 17"-ice nikako ne idu zajedno, i pored toga da sam ortaka upozoravao on je ipak to na kraju shvatio na tezi nacin.

    Ono sto hocu da kazem, cak i model 118d koji sam provozao ide odlicno, trosi kao zippo a bukvalno lepi za sediste i sa 1500 rpm. Kako tek ide ovaj 123d mogu samo da zamislim... Medjutim, neke stvari mi se iskreno nisu svidele. Pre svega, servo asistencija je prenaglasena i volan mozete bukvalno da okrecete jednim prstom u voznji po gradu, sto mozda odgovara pripadnicama lepseg pola u opisanoj situaciji Ali kad se izadje na otvoren put, onda se utisak zestoko kvari. Naravno da se radi o progresivnom radu serva (isti slucaj kao i na mom autu) i da je na vecim brzinama nivo asistencije manji, ali je i pored toga ovde jednostavno preteran zbog cega je unistena jedna od stvari koje volim kod BMW-a, a to je ona povratna informacija koju dobijate preko upravljaca. Ovde toga nema, samo "hladan", prenaglasen servo koji upravlja tockovima umesto vas. Driver's car? Druga stvar, ako je ovo "small family hatchback" onda bi valjda trebalo da se podrazumeva da toj porodici treba neki prtljazni prostor. U "jedinici" ga ima pa recimo za dve torbe, i to ne prevelike. Shvatam ja u koju klasu/segment "jedinica" spada, ali i Focus i Astra i A3 imaju daleko vise prtljaznog prostora. RWD je dakle i tu "uzeo danak" i to u jos vecoj meri nego kod vecih modela BMW-a, tim pre sto je "jedinica" ionako mali auto. U svakom slucaju, onoli(c)ko prostora u gepeku tesko da ce zadovolji potrebe bilo koje prosecne porodice. Zatim, vozacko (a i suvozacko) sediste - udobnost je dobra, ne bas dobra lateralna i lumbalna podrska, nista narocito ali za dati segment u najmanju ruku solidno. Medjutim samo sediste (tj. oba prednja) su preblizu srednjem tunelu, koje se jos dodatno "širi" ka gornjem delu table. Ako sam ja ovako kratak imao problema u voznji i morao zbog toga da trpim sto se kvaliteta i udobnosti voznje tice zbog posledica takvog loseg dizajna tog predela, onda ne znam kako bi to istrpeli ovi sa 180+ cm. Znaci sve vreme voznje desno koleno i potkolenica su konstantno "priljubljeni" uz tunel i sredisnju konzolu jer inace pedalu gasa morate stiskati levom nogom Kod suvozaca je kontra, leva noga je u pitanju ali suvozac bar moze da ispruzi noge u desni cosak i mirna Backa Nesta slicno ovome je i u trojci, naravno uzrok je takodje sirok sredisnji tunel zbog RWD pogona. Medjutim u mom autu se daleko komotnije osecam i daleko od toga da imam perzistentan problem, iako me od tunela i dela sredisnje table dele tek par cm. Zbog klase, tih par cm koji zapravo puno znace su u "jedinici" izgubljeni i zbog toga je moj prvi kontakt sa ovim modelom i prvo vozacko iskstvo sa njim bilo poprlicno frustrirajuce. Po meni, ljudi visoki preko 175 cm ne treba da uzimaju ovaj auto u obzir, a ako se ipak odluce onda im predlazem da ispod sedista uvek imaju par štucni za ove koji sednu napred Evo zakacio sam i sliku pa procenite sami...



    U svakom slucaju, moje vidjenje "jedinice" bi bilo: odlicno izbalansiran auto, odlicni motori, kvalitetni materijali u unutrasnjosti i odlicna zavrsna obrada, ali je isto tako ta unutrasnjost traljavo odradjena i prostor, kolicko god malo da ga je bilo, nije dobro iskoristen. Sa nekih 300 litara zapremine gepeka ovo tesko da moze da bude porodican auto, iako se takvim definise. Po meni, automobil za pozere i lepsi pol, tim pre sto mi je cabrio defintivno najlepsa verzija, hatch je "svarljiv", ali coupe 120d sa 260 cm medjuosovinskim rastojanjem??? Ajd' to, nego zadnji deo istog a narocito zadnja svetlosna grupa je jedna od losijih kreacija BMW-a u poslednje vreme, a nije da ih nije bilo... Ne bih sad da razbijam glavu, ali mi na prvu loptu lici na jednu od verzija Hyundai Accent-a ili nekog "kineza", znam samo da je "pljunut" ovakav. Jednom sam se samo slozio sa Jeremy Clarkson-om kad je BMW u pitanju - jedinica je stvarno promasaj BMW-a i to je trenutno jedini bavarski model koji ni u ludilu ne bih kupio. Jos kad bi samo bio u situaciji da mogu da biram...



    PS. Evo kacim i dyno dijagram za 123d, po kojem podaci sa carfolia nisu bas tacni (skica je iz BMW literature). Motor dostize peak od 400 Nm na 2000 rpm i ne odrzava ih do 2250 rpm, kako je navedeno na site-u. U svakom slucaju, daleko je bitnije to sto je 90% od maksimalnog obrtnog momenta dostupno od 1500 do 3200 rpm, odnosno u tom rasponu uvek imate 360+ Nm, sto je svakako podatak za respekt i samo najava pravih performansi i mogucnosti ovog modela.

    http://www.bmw.tv

    Comment

    Working...
    X