Istorijat OPEL-a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meda
    CBC Senator XXL
    • 01.09.2006
    • 415
    • Vračar

    Istorijat OPEL-a

    Posto je ipak ovo OPEL club, mozda neki mali doprinos u vidu istorije same marke i kompanije. Imam neku automobilsku enciklopediju i tu ima sve, ama bas sve, marke automobila ikada... Samim tim ima i OPEL.

    Pa da pocnemo, osnivac kompanije OPEL je bio Adam Opel, bavili su se proizvodnjom motocikala i sivacih masina. Adam Opel je umro 1985, pa su kompaniju preuzeli njegovi sinovi. Ubrzo posle toga kupili su LUTZMANN (jedna od prvih nemackih kompanija koja se bavila proizvodnjom automobila) i napravili prvi automobil ' System Lutzmann' 1898 godine. 1900 godine poceli su sa uvozom Renoa i Darracqa (za koji su dobili i licencu za sklapanje i proizvodnju). Od 1902 godine Opel pocinje sam da dizajnira modele, u pocetku je to bio jedan model sa 2-cilindra i 1884cc, koji se prodavao zajedno sa Opel-Darracq modelima cija kubikaza je isla do cak 8000cc. Posle odredjenog vremana razvijanja i dizajniranja sopstvenih modela, Opel je imao zavidnu gamu modele, tako da su 1914 godine u ponudi bili 4-cilindricni motori od 1392cc pa sve do 10200cc. Kasnije su se pojavili modeli sa preko 100 ks, troventilskim motorima i menjacima sa 4 brzine. 1920 godine Fritz Opel je pobedjivao na moto i automobilskim trkama sirom evrope sa Opel modelima,a zatim je 1928 je vozio prvi Opelov trkacki model, koji je imao raketni pogon. Te godine su uveli i modele sa 6-cilindara i 5598 cc.
    Posle modernizovanja fabrike 1924 godine i ugradnje pokretne trake, pocinje masovna proizvodnja Citroena 5cv sa 4-cilindricnim motorom od 951cc, sa Opelovim znakom i pod imenom Laubfrosch. Ovaj model postigao je veliki uspeh, hadahnuti time Opel izbacuje nove modele, model sa 4-cilindricnim motorom od 1016cc i modele ,sa u to vreme najboljim 6-cilindricnim motorima, od 1735cc, 1924cc, 3540cc i 4170cc. Kasnije izbacuju i 8-cilindricni Regent od 5972cc, koji se proizvodio na linijama u Americi jer je u to vreme kontrolu nad Opelom preuzeo GM. Dakle od 1928 godine GM preuzima kontrolu nad Opelom, te godine su se pojavila dva kljucna modela za Opel, Kadett sa 4-cilindricnim motorom od 1074cc i Olympia sa 1488cc (to bi bio prevod prvog dela)

    Ne pise nista specificno o nekom modelu, pa ako neko ima vise o istorijatu recimo kadeta, vectre, rekorda itd...
    What is the sound of shit happening?

  • #2


    1862. Adam Opel po zanimanju bravar osniva fabriku šivaćih mašina,kasnije bicikala motorcikala i automobila u rodnom Rüsselsheim-u

    1895. 9.Sep. Adam Opel umire u 58. godini on nikada nije video automobile koji će nositi njegovo ime

    1898.prvi model automobila "Lutzmann" u kooperaciji sa fabrikom automobila Friedrich Lutzmann

    1902. proizvodnja modela po licenci Francuske fabrike Darracq i prvog sopstvenog dizajna modela "10/12"

    1909. model "Doktorwagen" po ceni od 3950 DM postiže ogroman uspeh zbog svoje pouzdanosti i robusnosti bio je veoma cenjen među lekarima koji su često do pacijenata dolazili poljskim putevima,autoceste od čvrstog materijala su još bile retkost

    1912. 10 000 automobila od početka proizvodnje

    1913. model "Rennwagen" postiže rekordnu brzinu od 228 km/h

    1914. fabrika Opel prestiže svu konkurenciju i postaje najveći Nemački proizvođač motornih vozila ;fabrička trkačka staza u Rüsselsheim-u

    1924. uvođenje pokretne proizvodne trake uz investiciju od 1 000 000 zlatnih DM,prvi model proizveden na ovaj način "Laubfrosch"

    1928. modeli sa raketnim pogonom "RAK" 1,2 i 3 ("Raketenwagen") izazivaju svetsku senzaciju fabrika Opel-Werke menja ime u Adam Opel AG

    1929. većina deonica fabrike otkupljena od strane General Motors Corp. USA najvećeg svetskog proizvođača automobila ipak razvoj novih modela ostaje autonoman

    1935. fabrika samo u ovoj godini postiže proizvodnju od 100 000 vozila,od
    toga 25 000 "Blitz" kamiona,zahvaljujući GM-u modeli se prodaju u Japanu,Kini i zemljama Južne Amerike ; model "Olympia" prvi Nemački serijski automobil sa integrisanom čeličnom šasijom i karoserijom

    1936. prvi "Kadett" , modeli dobijaju imena inspirisana Nemačkom mornaricom (Deutsche Marine) dizajn odražava aktuelni trend "art deco" odnosno modernizam

    1939. 1.Sept. Nemačka pod vođstvom Adolfa Hitlera napada Poljsku i počinje Drugi svetski rat

    1940. Adam Opel AG proizvodi 1 000 000. automobil,u oktobru prestaje proizvodnja putničkih modela

    1944. RAF (Royal Air Force) saveznički bombarderi uništili su do temelja glavnu fabriku Adam Opel AG u Rüsselsheim-u

    Comment


    • #3

      Herr Adam Opel

      Karl,Wilhelm,Heinrich,Friedrich i Ludwig Opel

      reklamni poster za bicikle i šivaće mašine

      1899 Lutzmann

      1902. Darracq

      1902. Motorwagen

      1909. Doktorwagen

      1910. 8/14

      1911. Torpedo

      1913. Phaeton

      1913. Rennwagen

      1924. Laubfrosch

      1928. Cabriolet-sport

      1928. RAK II

      1928. Regent

      1929. 4/20

      1931. 1.2L

      1932. Moonlight Roadster

      1935. P4

      1935. Olympia

      1936. Kadett

      1937. Admiral

      1937. Super 6

      1938. Kapitän

      1938. Olympia

      Comment


      • #4
        High Resolution


        Comment


        • #5

          Blitz 1930-1944
          Ovaj model ima status legende,ali sa zlokobnim predznakom.Sredinom 30-tih godina prošlog veka kada je nova partija na vlasti u Nemačkoj poznatija kao Nacional Socijalistička Partija pokrenula program ekonomske modernizacije sa militarističkim obeležjima između ostalog bio je potreban vojni teretni kamion odnosno novo standardno vojno vozilo.Na konkursu je pobedio opelov model blitz nosivosti 3 tone,kasnije zvanično u Wehrmacht evidenciji-Kfz 305.
          Postojala je civilna verzija sa oznakom Blitz-S,bar do početka rata kada su i te civilne verzije,na hiljade,konfiskovane i prepravljene u vojne.Originalno Blitz kamion iz 1930. je bio nosivosti 1.5 tona.
          Ukupno je napravljeno oko 140 000 komada do 1944.Te poslednje godine fabrika Adam Opel AG je srušena u savezničkom bombardovanju,a proizvodnju Kfz 305 je po licenci,bez izmena,nastavio Daimler Benz AG pod oznakom Mercedes L701.
          Inače postojalo je preko 140 izvedbi ovog kamiona!Radio stanice,mobilne radionice,cisterne,štabna kola,vatrogasna kola,sa gusenicama(?Maultier?)...pokretna vešernica ili pokretna štamparija između ostalih.
          "Blitz" je od prvog dana bio veoma popularan u Nemačkoj vojsci zbog izdržljivosti, naročito velike prohodnosti i lakog servisiranja.Bio je poseban "dekor" na trgovima velikih evropskih metropola za vreme II Svetskog Rata,na poljima Francuske,peščanim prostranstvima Afrike i u blatu Istočnog fronta.
          (Nezvanično najveći neprijatelji ovog modela su bili Prle,Tihi i ostali Otpisani koji su pojedinačno uništili ogroman broj komada)
          Ovi kamioni su bili integralni deo oklopnih ("Panzer") divizija,a trošili su benzin-kao i nemački tenkovi.To je imalo ključnu prednost u uslovima veoma niskih temperatura na Istočnom frontu gde su se blitz-ovi motori lako pokretali nakon polivanja toplom vodom.Ukoliko bi bili zarobljeni od stane Crvene armije u dobrom stanju,bili su "prihvaćeni" u službu naravno sa manjim intervencijama u vezi sa farbanjem.Neki primerci su čak imali udela u Rusko-Japanskim bitkama u istočnoj Kini 1945.

          Specifikacije*:
          dužina: 6020mm
          širina: 2125mm
          visina: 2520mm
          težina: 5800kg
          nosivost:3000kg do 4000kg
          međuosovinsko rastojanje: 3600mm
          motor: benzinski redni 6 cilindara 3626 ccm snage od 64KS do 75KS
          menjač: 5 stepeni napred,1 nazad
          pogon: Blitz S-typ 4x2,A-typ 4x4




          negde u Jugoslaviji:


          Inače sa Blitz-om se ne završava priča o opel vozilima u službi Wehrmacht-a,ali ni o vezama pojedinih članova porodice Opel sa režimom Adolfa Hitlera.

          Comment


          • #6
            Originalni reklamni materijal predratnih modela! Slike su visoke rezolucije i možete ih izraditi ponovo kao postere u digitalnoj foto laboratoriji.Rukom crtane dekoracije u modernističkom stilu '30-tih godina.











            Comment

            • GSi
              CBC Senator XXL
              • 15.04.2007
              • 1018
              • Zemun

              #7
              Opel i Reli

              Svima je dobro poznato da je Opel sa svojim modelima od najranijih dana bio aktivan u Rally sampionatima.
              Ovo su neki od modela koji su branili *munjine* boje!

              Commodore Rally


              Record Coupe


              Rally Kadett 1971.g.


              Kadett A Rally


              Ascona A Rally


              Ascona A 1974.g.


              Ascona A 1975-1976.g.


              Ascona A 1977.g.


              Rally Kadett 1976.g.


              Kadett B Rally


              Kadett 2.0 1978-1980.g.


              Ascona B 1981-1985.g.


              Manta i400


              Manta B Rally




              Legenda svjetskog Rally-a Ari Vatanen je vozio Mantu 80-tih godina


              Kadett E Gsi
              Dr. Fritz Indra

              Comment

              • GSi
                CBC Senator XXL
                • 15.04.2007
                • 1018
                • Zemun

                #8
                Opel i DTM

                Opel je uz ostala motorsport natjecanja sudjelovao i u jednom od najkvalitetnijih auto motosport natjecanja u svijetu. Poznati DTM ili Deutsche Türenwagen Meisterschaft...

                DTM automobili su svi N/A; 4 litre obujma sa pogonom na zadnje kota?e (RWD). Snaga im je pomo?u restrikcija na usisu ograni?ena na 470KS.

                Svoj put je Opel tamo zapo?eo sa Calibrom DTM, nema baš previše fotodokumentacije iz tog vremena na internetu, ovo su neke od boljih slika koje sam našao.

                Za Opel je tada vozio slavni Keke Rosberg, ovo je njegova Calibra.




                Još jedna Calibra DTM:




                Nakon pauze, Opel se ponovo vratio u DTM sa Astrom G Coupé. Po meni uz Calibru izgledom "najopakiji" auto koji je vozio u DTM-u.





                Nakon "Astrine ere" na scenu je nastupila nova Vectra C GTS:



                Iako je Opel uvijek imao vrlo kvalitetne voza?ke postave, najve?i uspjeh mu je bio osvajanje drugog mjesta u prvenstvu sa Opel Astrom V8 i voza?em Mauelom Reuterom 2000. godine iza Mercedesa CLK Bernda Schneidera, jednog od najboljih voza?a u DTM-u. Razlog tome ponajviše leži u ?injenici da je Opel imao dosta ograni?en fond sredstava koja je ulagao u DTM.


                Zbog smanjenja troškova unutar GM korporacije i nezadovoljstva uprave postignutim rezultatima Opel trenuta?no ne nastupa u DTM prvenstvu. Nadamo se da ?e se uskoro vratiti... 8)



                Dr. Fritz Indra

                Comment

                • EVO 500
                  CBC Član
                  • 26.01.2008
                  • 17
                  • Lion

                  #9
                  Opel je DTM sampionat zapoceo sa Omegom Evo 500 zato im je Irmscher i uradio taj auto , kao pandam BMW M3 i neznam sta se jos vozilo tad.
                  Postoje slike na netu.

                  Comment

                  • EVO 500
                    CBC Član
                    • 26.01.2008
                    • 17
                    • Lion

                    #10
                    Re: Istorijat OPEL-a

                    Comment

                    Working...
                    X