CITROEN Traction Avant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    CITROEN Traction Avant

    Citroen Traction Avant - Tehnički dragulj na točkovima

    Časopis ?Le Journal? napisao je 19. aprila 1934.godine: ?Traction Avant je tako nov, tako odvažan, tako bogat sa originalnim rešenjima, tako drugačiji od svega što je napravljeno do te mere da zaslužuje epitet senzacionalnosti?.




    Nakon pada berze u Wall Streetu 1929. godine Citroen se našao u finansijskim problemima. Ipak, u takvoj prilično neobećavajućoj situaciji Citroen uspeva rekonstruisati fabrike za izradu posve nove serije modela. No kriza je preduboka i Citroen zapada u još veće dugove. Tada se pojavljuje finansijski snažan gumarski div Michelin sa kojim počinje izrada nove serije modela potpuno drugačijih od svega tada poznatog: aerodinamičan oblik, samonoseća jednodelna karoserija, ogibljenje na torzionim polugama, hidraulična kočnica, ventili u glavi motora, upravljač sa nazubljenom letvom i, naravno, novi princip pogona na prednje točkove. Možda je i najvažnija osobina modela Traction Avant Type 7 bila to što je bio čak 20 cm niži od svojih prethodnika što mu je, uz prednji pogon, garantovao izvrsnu upravljivost.



    I sa osam cilindara

    Citroen Traction Avant predstavljen je novinarima na salonu automobila u Parizu 18.aprila 1934. godine. U početku se automobil opremao 1303 cm3 motorom od 32 KS (dovoljno za 95 km/h) no taj je ?premijerni? model imao i podosta sitnih problema. Iste godine dolazi puno bolja verzija s 1529 cm3, odnosno 1911 cm3 (model 7S postizao je 110 km/h). Automobil tada dobija ime 11CV, a ime Traction Avant postaje poznato širom sveta. Uz tek minimalne izmene automobil ostaje u produkciji sve do 1957. godine. Iste godine kada je počela proizvodnja, dakle 1934, Citroen predstavlja nekoliko famoznih prototipova sa 8-cilindričnim motorom ?22CV. Troje je bilo prikazano na auto salonu u Parizu no otada im se gubi svaki trag.



    ?Kraljica druma? omiljena i kod gangstera

    Početkom 1939. godine predstavljen je 11CV Commerciale s dugačkim međuosovinskim razmakom. Osim njega Citroen predstavlja i Traction Avant 15/Six koji je uz maksimalnu brzinu od 130 km/h bio poznat i po zadivljujućim voznim osobinama. Njegov 6-cilindrični motor od 2867 ccm dobio je nadimak ?Reine de la Route?, odnosno ?Kraljica druma?. Kako je i podzemlje volelo ovaj specijalno brz automobil Traction Avant uskoro postaje poznat kao ?Gangster Limousine?. Policijski 4-cilindrični automobili teško su se mogli nositi sa gangsterima u Tractionima.



    U službi SS-a ali i Pokreta otpora

    Tokom Drugog svetskog rata produkcija je zaustavljena. Traction Avante zbog svoje fantastične pouzdanosti ubrzo uzimaju nemačke okupacione snage kao i suprotstavljene im snage francuskog pokreta otpora. Nakon rata produkcija većine predratnih modela ponovno je zaživela, no tek u limitiranoj seriji. Kupci, naročito bogati, i dalje su ga voleli. Većina modela je isporučivana u crnoj boji i kao takvog ga je većina ljudi zapamtila. Nažalost, nakon rata više nikada nije probuđena izrada Tractiona u Cabriolet i Coupe formi, no bez obzira na nove nadolazeće modele poslednji 11CV Familiale sišao je sa proizvodne trake 25. jula 1957. godine.

    Traction je postavio standard

    Od 1934. do 1957. godine proizvedeno je 753.123 primeraka modela Traction Avant. Kao princip arhitekture vozila, Traction je krenuo u osvajanje sveta. Naime, od 1934. godine do danas, većina svetskih proizvođača, sa manje ili više zakašnjenja, sledili su postavljeni put nadograđujući na njihov način prednji pogon.



    Crash test na Citroenov način

    Tokom auto salona u Parizu 1934. godine Citroen je javnosti prikazao film na kojem se mogao videti novo predstavljeni Traction Avant kako pada sa ruba osam metarske litice. Automobil je ?sleteo? na nos, nakon čega biva ponovno bačen sa iste litice ? naravno, ponovo sleće na nos i nakon prevrtanja se zaustavlja na točkovima. Bilans: razbijen je samo jedan prozor, a sva se vrata otvaraju i zatvaraju. Automobil na kraju odlazi sopstvenim pogonom!
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Proizvodnja: od 1934.god. - do 1957.god.

    Motori:

    1303 cm3 - 32 ks
    1529 cm3 - 35 ks
    1911 cm3 - 46 ks
    2867 cm3 - 77 ks
    3822 cm3 - 90 ks

    Maksimalna brzina: 140 km/h

    Dimenzije dxšxv (mm):

    4.76x1.56x1.79 /
    4.96x1.58x1.79 (Fam.)

    Broj primeraka: 753.123

    Comment

    • boki01
      CBC Veteran
      • 27.10.2005
      • 100
      • Jugoslavia

      #3
      Pa evo i slicica da ljudi vide kakav je to lepotan bio... I ostao


      Ljubitelj Francuza i dizela

      Comment

      Working...
      X