DACIA Logan
Evo malo tekstova sa neta o Daciji Logan:
Dacia Logan - cena opet glavni adut
piše: Aleksandar Todorović
Dugo najavljivani model Logan, konačno je i na našem tržištu. Ovoga puta Renault je u razvoj novog modela uložio mnogo više novca, nego u već sada ostarelu Solenzu. Međutim, i dalje je cena glavni adut, te startuje već sa 6.200 eura, bez plaćenog poreza, za osnovnu verziju Ambience 1.4. Motor je isti kao onaj u Solenzi, dakle Renaultov, starije generacije, sa 8 ventila. Dizajn je dopadljiv, ali ne i originalan, isuviše uglast i kockast. Ako se prisetimo prve ozbiljnije Škode, Felicie, konstatujemo da je ona i dan danas lepša od nove Dacie, ali dozvoljavamo da neko misli i drugačije.
Ideja, da se ponudi puno za malo novca, je pretočena u model Logan. Koliko će to prihvatiti naši kupci, željni novih, ali i modernih automobila ostaje da se vidi. Priznajemo da na prvi pogled Dacia nudi dosta, limuzinu sa četvoro vrata, prtljažnik od 510 litara, motor, koji možda nije moderne koncepcije, ali ipak ima respektabilnih 75 KS, te potrošnju koja je van grada prilično prihvatljiva, od 5,5 litara (u gradskim uslovima vožnje je minimalno 9,2 l). Činjenica da je ovaj model namenjen pre svega tržištima istočne Evrope i Rusije, govori puno. A da li je razlika od 800 eura, za koliko je skuplji auto godine za 2004-tu Fiat Panda, dovoljna da naši kupci odustanu, od znatno modernijeg i kvalitetnijeg automobila, ostaje nam da vidimo.
Kokpit podseća na onaj u Solenzi, ali se mora priznati da je izbor materijala ovoga puta bolji, te da u skupljem paketu opreme Laureate (sa njim Logan košta 7.350 eura) imate i aluminijumski panel na centralnoj konzoli, te upravljač koji bolje leži u rukama, ali i prilično bogatu opremu, u koju spadaju i vazdušni jastuk za suvozača (za vozača je serijski već u najjeftinijoj verziji), putni računar, klima uređaj, električno pokretani retrovizori, centralna brava sa daljinskim otključavanjem, pa čak i radio aparat. Pri tome, ako izaberete jači motor od 1.6 litara i 90 KS (takođe je starije koncepcije sa 8 ventila) dobijate i točkove većeg promera, 15-ice, što je pokušaj da se Logan proda i kupcima koji su željni brze vožnje. Jači agregat ubrza ovu novu Daciu za 11,5 s do 100 km/h, i potera je do maksimalne brzine od 175 km/h, što je opet, podsećamo prilično daleko od onih performansi koje nudi Lada 110 16V (185 km/h) i to za 5.700 eura. Slabiji Logan 1.4, jedva stigne do brzine od 162 km/h (do stotke ubrza za 13 s), ali i u proseku troši manje od jače verzije za oko 0,2 litara.
Vozači višeg stasa će se teško smestiti u ovaj automobil, jer se upravljač ne pomera ni uzdužno ni po visini (što kod Lade 110 nije slučaj), što je ipak minus, koji treba istaći. Međutim treba pohvaliti finalnu obradu, svi delovi tapacirunga, koji su inače od jeftine plastike su dobro uklopljeni, te ništa ne cvrči, a prednja sedišta su sasvim pristojna, mada je primetno da u krivinama ne drže baš najbolje. Na zadnjim sedištima ima dovoljno mesta samo za osobe prosečne građe, ali imajte u vidu da je ovoga puta veći prioritet imao gepek, te da se nije moglo baš sve ponuditi u karoseriji dugačkoj 4.25 m, i širokoj 1.73 m. Međuosovinsko rastojanje je prilično veliko, 2.63 m, te ne treba da vas čudi što ova Dacia sa lakoćom guta neravnine, pogotovo što je ogibljenje prilično mekano podešeno, što će naši kupci pozdraviti. U krivinama leži solidno, ali da ne bude nikakve zabune, ovaj auto nije sportski nastrojen, te zahteva dosta veštine ako želite da brzo prolazite kroz krivine, međutim to vam neće nimalo popraviti raspoloženje, jer je upravljač čak i sa servom (doplata kod bazne verzije) prilično neprecizan, i nedovoljno direktan, iako je prilično ugodan tokom uparkiravanja.
Na kraju je teško dati konačnu ocenu, pre svega što nam se čini da je automobil kvalitetniji od Solenze, ali to ne bismo mogli stopostotno da tvrdimo. Na tržištu ima već dosta modela koji koštaju slično, ili malo više a nude malo više mira budućem vlasniku. A to se odnosi pre svega na modele kao što su Chevrolet Kalos, Fiat Panda, Lada 110/111/112, a ni Getz 1.1 nije mnogo skuplji, pre svega ako imate u vidu reputaciju svetskog giganta kakav je Hyundai, ali i garanciju od 3 godine na isti. Možda i mi grešimo, ali našim cenjenim posetiocima ipak ne bismo bezrezervno preporučili ovaj model, koji za sada obećava, ali je potrebno vreme da bi pokazao i dokazao novi kvalitet brenda Dacia, na našem, i siromašnijim tržištima Evrope, mi se iskreno nadamo da će u tome i uspeti.
Evo malo tekstova sa neta o Daciji Logan:
Dacia Logan - cena opet glavni adut
piše: Aleksandar Todorović
Dugo najavljivani model Logan, konačno je i na našem tržištu. Ovoga puta Renault je u razvoj novog modela uložio mnogo više novca, nego u već sada ostarelu Solenzu. Međutim, i dalje je cena glavni adut, te startuje već sa 6.200 eura, bez plaćenog poreza, za osnovnu verziju Ambience 1.4. Motor je isti kao onaj u Solenzi, dakle Renaultov, starije generacije, sa 8 ventila. Dizajn je dopadljiv, ali ne i originalan, isuviše uglast i kockast. Ako se prisetimo prve ozbiljnije Škode, Felicie, konstatujemo da je ona i dan danas lepša od nove Dacie, ali dozvoljavamo da neko misli i drugačije.
Ideja, da se ponudi puno za malo novca, je pretočena u model Logan. Koliko će to prihvatiti naši kupci, željni novih, ali i modernih automobila ostaje da se vidi. Priznajemo da na prvi pogled Dacia nudi dosta, limuzinu sa četvoro vrata, prtljažnik od 510 litara, motor, koji možda nije moderne koncepcije, ali ipak ima respektabilnih 75 KS, te potrošnju koja je van grada prilično prihvatljiva, od 5,5 litara (u gradskim uslovima vožnje je minimalno 9,2 l). Činjenica da je ovaj model namenjen pre svega tržištima istočne Evrope i Rusije, govori puno. A da li je razlika od 800 eura, za koliko je skuplji auto godine za 2004-tu Fiat Panda, dovoljna da naši kupci odustanu, od znatno modernijeg i kvalitetnijeg automobila, ostaje nam da vidimo.
Kokpit podseća na onaj u Solenzi, ali se mora priznati da je izbor materijala ovoga puta bolji, te da u skupljem paketu opreme Laureate (sa njim Logan košta 7.350 eura) imate i aluminijumski panel na centralnoj konzoli, te upravljač koji bolje leži u rukama, ali i prilično bogatu opremu, u koju spadaju i vazdušni jastuk za suvozača (za vozača je serijski već u najjeftinijoj verziji), putni računar, klima uređaj, električno pokretani retrovizori, centralna brava sa daljinskim otključavanjem, pa čak i radio aparat. Pri tome, ako izaberete jači motor od 1.6 litara i 90 KS (takođe je starije koncepcije sa 8 ventila) dobijate i točkove većeg promera, 15-ice, što je pokušaj da se Logan proda i kupcima koji su željni brze vožnje. Jači agregat ubrza ovu novu Daciu za 11,5 s do 100 km/h, i potera je do maksimalne brzine od 175 km/h, što je opet, podsećamo prilično daleko od onih performansi koje nudi Lada 110 16V (185 km/h) i to za 5.700 eura. Slabiji Logan 1.4, jedva stigne do brzine od 162 km/h (do stotke ubrza za 13 s), ali i u proseku troši manje od jače verzije za oko 0,2 litara.
Vozači višeg stasa će se teško smestiti u ovaj automobil, jer se upravljač ne pomera ni uzdužno ni po visini (što kod Lade 110 nije slučaj), što je ipak minus, koji treba istaći. Međutim treba pohvaliti finalnu obradu, svi delovi tapacirunga, koji su inače od jeftine plastike su dobro uklopljeni, te ništa ne cvrči, a prednja sedišta su sasvim pristojna, mada je primetno da u krivinama ne drže baš najbolje. Na zadnjim sedištima ima dovoljno mesta samo za osobe prosečne građe, ali imajte u vidu da je ovoga puta veći prioritet imao gepek, te da se nije moglo baš sve ponuditi u karoseriji dugačkoj 4.25 m, i širokoj 1.73 m. Međuosovinsko rastojanje je prilično veliko, 2.63 m, te ne treba da vas čudi što ova Dacia sa lakoćom guta neravnine, pogotovo što je ogibljenje prilično mekano podešeno, što će naši kupci pozdraviti. U krivinama leži solidno, ali da ne bude nikakve zabune, ovaj auto nije sportski nastrojen, te zahteva dosta veštine ako želite da brzo prolazite kroz krivine, međutim to vam neće nimalo popraviti raspoloženje, jer je upravljač čak i sa servom (doplata kod bazne verzije) prilično neprecizan, i nedovoljno direktan, iako je prilično ugodan tokom uparkiravanja.
Na kraju je teško dati konačnu ocenu, pre svega što nam se čini da je automobil kvalitetniji od Solenze, ali to ne bismo mogli stopostotno da tvrdimo. Na tržištu ima već dosta modela koji koštaju slično, ili malo više a nude malo više mira budućem vlasniku. A to se odnosi pre svega na modele kao što su Chevrolet Kalos, Fiat Panda, Lada 110/111/112, a ni Getz 1.1 nije mnogo skuplji, pre svega ako imate u vidu reputaciju svetskog giganta kakav je Hyundai, ali i garanciju od 3 godine na isti. Možda i mi grešimo, ali našim cenjenim posetiocima ipak ne bismo bezrezervno preporučili ovaj model, koji za sada obećava, ali je potrebno vreme da bi pokazao i dokazao novi kvalitet brenda Dacia, na našem, i siromašnijim tržištima Evrope, mi se iskreno nadamo da će u tome i uspeti.
Comment