Bmw e9 1968-1975

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    Bmw e9 1968-1975

    BMW E9 (1968.-1975.)


    1968. godine BMW na trziste izbacuje jedan od najmarkatnijih modela u svojoj istoriji. Kao kupe verzija limuzine E3 poznatije kao Bavaria, pojavljuje se sportski model pod oznakom E9. Malo automobila je posedovalo takvu kombinaciju stila, uzitka u voznji i uspeha u auto moto sportu. Na drumu, CS bio je veoma cenjen zbog svoje predivne pojave, vrhunskog rednog sestocilindricnog motora, dobre upravljivosti, elegantnog enterijera i svakodnevne upotrebljivosti. U svetu motosporta, verzija pod oznakom 3.0CSL dominirala je trkackom scenom sedamdesetih godina, osvojivsi cak 6 titula.


    CS je poceo svoj zivot 1968. godine sa modelom 2800CS, sto se tumaci kao 2800 ccm Coupe Sport. Iako model vuce korene od prethodnika 2000CS, BMW je odlucio da mu podari novu oznaku pod nazivom E9. U poredjenju sa svojim prethodnikom, CS je imao vece medjuosovinsko rastojanje, poptunu restilizaciju karoserije, novo oslanjanje i potpuno novi M30 sestocilindricni motor. Ovaj agregat pruzao je veoma dinamican rad i dobar odziv za svojih 170 ks. BMW je uspeo da napravi jako dobar spoj.


    Sa tezinom od 1355 kilograma 2800CS nije bio lagan auto. Ocigledno, vise snage je bilo pozeljno, tako da je BMW 1971. kubikazu povecao na 2985 kubika, kada model dobija novo ime - 3.0CS. Snaga je skocila na 180 konja dok je ubrzanje od 0-100 palo na 8 sekundi. Nova maksimalna brzina iznosila je 211 kmh. Iste godine na trziste je izbacen i 3.0CSi u kome su Zenitovi dvostruki karburatori zamenjeni Bosovim D-jetronic sistemom ubrizgavanja. To je dovelo do jos jednog povecanja konjaze, tako da je CSi u sebi nosio cak 200 konjskih snaga, pri tome postizuci maksimalnu brzinu od 220 kmh i sa ubrzanjem od 0-100 za, u to vreme sjajnih, 6,8 sekundi.


    E9 nije bio samo odlican auto za svakodnevnu upotrebu vec i trkacka azdaja. 1971. godine nastaje i model CSL (L je znacilo "light"). Ranije verzije imale su snagu klasicnog karburatorskog CSa od 180 konja, ali uz novu Karmanovu olaksanu karoseriju, aluminijumska vrata i obe haube, tanje celicne panele, prozore od pleksiglasa, sportska sedista, sportske amortizere i aerodinamicne spojlere, tezina je smanjena na svega 1165 kg. U naredne 4 godine CSL je u raznim modifikacijama dostigao 450 i 750 konja, pobedivsi Porsche 911 RSR i 935, time postavivsi jedan od najboljih rekorda u istoriji kompanije. BMW je sa ovim modelom osvojio evropski sampionat cak 6 puta, 1973., 75., 76., 77., 78. i 1979.!


    U periodu svoje proizvodnje 1968.-1975. napravljeno je nesto vise od 30.500 primeraka ovog izuzetnog automobila u cak 18 razlicitih verzija.









































    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
  • banekg
    CBC Senator XXL
    • 06.09.2010
    • 1274
    • Nis
    • Toyota Carina e 2.0

    #2
    Odg: Bmw e9 1968-1975

    Long Live CBC!!!

    Comment

    • ekopuls
      CBC Početnik
      • 01.06.2012
      • 1
      • Beograd

      #3
      Odg: Bmw e9 1968-1975

      Odličan auto

      Comment

      • WEST 014
        CBC Senator XXL
        • 17.08.2010
        • 862
        • Valjevo
        • Audi A4

        #4
        Odg: Bmw e9 1968-1975

        Prelep automobil. Ima li primeraka kod nas i u kakvom su stanju?

        Comment

        Working...
        X