Sta kazete za ovu Montrealku! Prodaje se vec 4-5 meseci,verovatno je cena paprena.
Eh gde mi zivimo,kad pogledam ponudu klasicnih Alfi u inostranstvu,mogu samo da placem
2+2 seat fixed-head coupé with integral construction steel body by Bertone.
Engine type 00564. 90 deg V8 with fully counter-weighted cross-plane crankshaft. Bore and stroke 80 x 64.5 mm. Total displacement 2593 cc. Compression ratio 9.0:1.
Light alloy block and heads. Wet liners.
4 chain-driven 5-bearing overhead camshafts operating valves direct.
Indirect mechanical fuel injection by Spica AIBB.8C.S75.T250/1 fed by twin Bosch electric pumps.
Fuel capacity 63 l (reserve 8 l).
Dry sump lubrication. Min pressure 3.5 kg/cm2 at top speed, warm. Total engine oil capacity 11 kg. Gearbox 1.6 kg. Differential 2.25 kg. Burman steering box 0.36 kg.
Pressurized liquid cooling with thermostatic electric fan. Capacity 12 l.
ZF S 5-18/3 gearbox. 5 forward speeds, all synchromesh. Ratios 0.87, 1, 1.30, 1.76, 2.99:1, reverse 3.64 or 3.67:1.
ZF/Alfa Romeo limited-slip differential. Final drive ratio 4.1:1.
Bosch electronic capacitive-discharge ignition (1 ZS7/9C8 coil per cylinder bank). Marelli S127C/S127D distributor. Lodge 2HL plugs.
Bosch K1-14V55A20 720 W alternator, AD1/14V regulator, 12v 64 Ah battery, negative earth. Bosch GF-12V1PS starter motor.
Bosch WS 4911 AR 2A (0) dual-speed windscreen wiper.
ATE vacuum servo-assisted double circuit ventilated disc brakes with rear circuit pressure regulator. Front dia 27.2 cm. Rear dia 28.4 cm.
Front suspension coil springs, double wishbones, telescopic shock-absorbers, anti-roll bar.
Rear suspension coil springs, coaxial shock-absorbers, two trailing arms, reaction trunnion, anti-roll bar.
Overall dimensions 4.22 L x 1.672 W x 1.205 H m. Front track 1.374 m. Rear track 1.34 m. Wheelbase 2.35 m. Min turning radius 5.5 m.
Kerb weight (full tank) 1270 kg. Weight distribution 55% front, 45% rear.
Campagnolo Elektron (magnesium-aluminium) alloy 6.5J x 14" wheels. Weight 5.8 kg.
Michelin 195/70-VR14 X (later renamed 195/70-VR14 XWX) tyres.
Performance
Max power 200 bhp DIN (230 bhp SAE) at 6500 rpm. Max torque 24 mkg DIN (27.5 mkg SAE) at 4750 rpm.
6.35 kg/bhp DIN. 5.5 kg/bhp SAE.
(Quattroruote, 1972): Maximum speed 224 km/h. Standing 400 m in 15.1 s. Standing 1 km in 27.6 s. 0-100 km/h 7.1 s. (Road & Track, 1973): 0-100 km/h indicated 7.5 s. (Manufacturer, 1975): Maximum speed 220 km/h. Standing 400 m in 16 s. Standing 1 km in 28.2 s. 0-100 km/h 7.1 s. The maximum speed is reduced by a few km/h when the headlamp shelters are retracted. It is 8 km/h lower for a vehicle without front spoiler.
Fuel consumption 13.7l/100km at full load by Italian CUNA (Commissione Tecnica di Unificazione nell'Autoveicolo) standards. About 25l/100km at full power.
Ovaj auto je kreirao Marcello Gandini , dizajner koji nije bas mnogo poznat siroj javnosti , ali je on covek koji potpisivao super Car iz razdoblja sezdestih i sedamdesetih godina , kao sto su Lamborghini Espada , i Cuontach . Inace taj dizajner je radio za cuvenu radionicu Bertone .
Godine 1967 je Kuca iz Portela ( POrtelo je varosica iz okoline Milana , gde su pocele da prave Alfe ) jedina iz automobilskog sveta , bila pozvana od strane organizatora Unoverzalne Izlozbe iz Montreala ( Canada) da kreira jedan automobil koji bi predstavljao maksimalnu aspiraciju coveka u automobilizmu . Prototip je bio izlozen u odeljku "Covek Proizvodjac" . Ovo je samo dokaz koliko je znacila Alfa u to vreme u svetu automobilizma . To je bilo ujedno i priznanje primata italijanske auto industrije u to vreme , koja je bolje od svih znala da sjedini umetnost i tehnologiju .
U POrtelu su odmah odlucili da to bude auto koji ce ubrzo naci u serijskoj proizvodnji . U prvo vreme su palnirali da ga izrade na platformi Giulia GT iz -63 , ali da umesto klasicnog 4 cilindarskog motora bude ugradjen Snazni V8 motor od 2,6 litara radne zapremine .
To su odlucili pre svega jer je karoserija novog modela bila isuvise velika za tako mali cetvorocilindricni motor od "svega" 1,6 litara .
NAravno tu je bilo i u pitanju to sto im je bio potreban jedan V8 motor koji bi bio u serijskoj proizvodnji za tadasnji super bolid Alfa 33 . Naravno to nije ona 33 iz osamdesetih , i devedesetih godina .
E sad dolazi ono sto i niej tako lepo . Alfa mnogo puta prikaze neki prototip , a onda ceka citavu vecnost da to i realizuje . Auto je izasao sa gotovo 4 godine zakasnjenja . Mislim da i nemoram da vam govorim koliki je to gap . Zapravo je se u prodaji pojavila tek 1971 godine .
Proizvodnja ovog modela je trajala od '71 d0 '77 god . Ukupno je proizvedeno 4.000 primeraka .
Automobil je imao tu nesrecu da je ubrzo posle njegovog nastanka , krenula ona cuvena naftna kriza ( nesto slicno onome sto se danas desava , ali kazu mnogo gore) a to je bilo presudno za njegov uspeh . Pa mozete da zamislite koliki je bio broj onih koji su bas tada zelilei jedan takav auto !!!! Tada su ince mnoge automobilske fabrike totalno bankrotirale .
Inace direktni konkurent je Bio Porsche , mada su mnogi strucnjaci govorili da je Alfa prilicno naprednija
Nazalost tek je od skora dobila onu vrednost koju je ovo umetnicko delo trebalo da ima od pocetka . Mada i sada ne kosta mnogo na trzistu istorijskih automobila . Moze se naci po ceni od 15.000 evra , a tendencija je porasta cene . Kau da bi za 10 godina trebala biti cak 3 do 4 puta veca . E pa sad ko je zainteresovan za ovaj auto , bilo bi dobro da odmah obavi kupovinu .
Eto toliko od mene o ovom modelu .
Nadam se da vas nisam ugnjavio !!! [/b]
Comment