Renault Clio III RENAULT SPORT 197

Motor:
Broj cilindara i konfiguracija: 4-cilindrični redni
Zapremina: 1998 cm3
Maksimalna snaga: 147 kW (197 KS) pri 7.250 o/min
Maksimalni obrtni moment: 215 Nm pri 5.500 o/min.
Kočnice i gume:
Kočnice prednje/zadnje: ABS, samoventilirajući disk/disk
Pneumatici prednji/zadnji: 215/45 R17
Pogon: prednji
Performanse:
Ubrzanje: 0-100 km/h: 6.9 sek.
Maksimalna brzina: 218 km/h

Novi Clio Renault Sport je uspešan naslednik prethodne generacije sportskog Clija, tvrdi proizvođač. Osim snažnog motora i posebno prilagođene karoserije i šasije, novi sportski Clio se odlikuje i revolucionarnom tehnologijom, kada je u pitanju ovaj tržišni segment. Naime, po prvi put je primenjena tehnologija zadnjeg difuzora vazduha, poznata iz Formule 1. Na Cliju Renault Sport difuzor obavlja istu ulogu povećanja stabilnosti i prijanjanja vozila uz podlogu. Za uspešno delovanje čitavog sistema zaduženi su i usisnici na prednjem delu vozila.

Ugradnjom zadnjeg difuzora, koji ispod automobila stvara područje niskog pritiska i tako "privlači" automobil prema podlozi, izbegnuta je potreba za zadnjim spojlerima. Kako bi se optimizovao rad difuzora izduvne su cevi, tačnije njihovi završeci integrisani u difuzor i ne narušavaju protok vazduha.

Zanimljivo je da dizajn difuzora nije samo uslovljavao izgled zadnjeg dela automobila već i smeštaj izduvnog sistema, tačnije zadnjeg prigušnog lonca, a koji se nalazi u prostoru koji inače zauzima rezervni točak. Umesto rezervne gume Clio Renault Sport se isporučuje sa "sprej" kompletom za popravku dve oštećene gume.

Clio Renault Sport nove generacije nije samo sportska prerada postojećeg običnog Clija. O tome svedoči povećanje međuosovinskog rastojanja za 10 milimetara. Istovremeno, proširen je i trag točkova na prednjoj osovini za 42 milimetra odnosno na zadnjoj za 50 milimetara. Kako bi se širi trag točkova i široke gume pravilno "smestili" u karoseriju uglovi automobila su "nabildovani".

Francuskog temperamentnog mališana pokreće evoluirani atmosferski 2-litarski motor čija je snaga za ovu priliku povećana na 197 KS, koje motor razvija pri visokih 7.250 obr/min. Uz odnos snage i zapremine od 100 KS/1 litru zapremine, ovaj motor spada u birano društvo motora sa najvećom specifičnom snagom u kategoriji. Najveći obrtni moment iznosi 215 Nm pri 5500 o/min. Za ovaj motor Renault je već najavio brojne sportske primene, od novog Clio Cupa do grupa N izvedbi.

Uz pomoć 6-stepenog ručnog menjača Clio Renault Sport od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,9 sekundi; prvi kilometar prolazi za 27,5 sekundi, a najveća brzina koju dostiže je 215 km/h. Proizvođač navodi kako će sportski Clio prosečno u kombinovanom ciklusu trošiti 8,9 lit/100 kilometara.

Točkovi dimenzija 17 inča i gume 215/45 udomili su Brembo diskove izdašnih performansi i veličine. Kočioni sistem potekao je sa Meganea Renault Sport i sastoji se od perforiranih diskova promera 312 milimetara napred, odnosno 300-milimetarskih diskova pozadi.

Automobil je opremljen poslednjim Boschovim ABS-om 8. generacije sa EBD podsistemom. U Renaultu ističu kako je sistem pomoći pri kočenju, tzv. Brake Assist, uklonjen kako se ne bi "mešao" u sportsku i dinamičnu vožnju. U istu je svrhu moguće isključiti i serijski ugrađen skup ESP+ASR sistema za stabilnost i protiv proklizavanja pogonskih točkova. Zavisno od tržišta, Clio će biti opremljen sa čak do osam vazdušnih jastuka.
Poruku izmenio: gordi014



Motor:
Broj cilindara i konfiguracija: 4-cilindrični redni
Zapremina: 1998 cm3
Maksimalna snaga: 147 kW (197 KS) pri 7.250 o/min
Maksimalni obrtni moment: 215 Nm pri 5.500 o/min.
Kočnice i gume:
Kočnice prednje/zadnje: ABS, samoventilirajući disk/disk
Pneumatici prednji/zadnji: 215/45 R17
Pogon: prednji
Performanse:
Ubrzanje: 0-100 km/h: 6.9 sek.
Maksimalna brzina: 218 km/h


Novi Clio Renault Sport je uspešan naslednik prethodne generacije sportskog Clija, tvrdi proizvođač. Osim snažnog motora i posebno prilagođene karoserije i šasije, novi sportski Clio se odlikuje i revolucionarnom tehnologijom, kada je u pitanju ovaj tržišni segment. Naime, po prvi put je primenjena tehnologija zadnjeg difuzora vazduha, poznata iz Formule 1. Na Cliju Renault Sport difuzor obavlja istu ulogu povećanja stabilnosti i prijanjanja vozila uz podlogu. Za uspešno delovanje čitavog sistema zaduženi su i usisnici na prednjem delu vozila.

Ugradnjom zadnjeg difuzora, koji ispod automobila stvara područje niskog pritiska i tako "privlači" automobil prema podlozi, izbegnuta je potreba za zadnjim spojlerima. Kako bi se optimizovao rad difuzora izduvne su cevi, tačnije njihovi završeci integrisani u difuzor i ne narušavaju protok vazduha.

Zanimljivo je da dizajn difuzora nije samo uslovljavao izgled zadnjeg dela automobila već i smeštaj izduvnog sistema, tačnije zadnjeg prigušnog lonca, a koji se nalazi u prostoru koji inače zauzima rezervni točak. Umesto rezervne gume Clio Renault Sport se isporučuje sa "sprej" kompletom za popravku dve oštećene gume.

Clio Renault Sport nove generacije nije samo sportska prerada postojećeg običnog Clija. O tome svedoči povećanje međuosovinskog rastojanja za 10 milimetara. Istovremeno, proširen je i trag točkova na prednjoj osovini za 42 milimetra odnosno na zadnjoj za 50 milimetara. Kako bi se širi trag točkova i široke gume pravilno "smestili" u karoseriju uglovi automobila su "nabildovani".



Francuskog temperamentnog mališana pokreće evoluirani atmosferski 2-litarski motor čija je snaga za ovu priliku povećana na 197 KS, koje motor razvija pri visokih 7.250 obr/min. Uz odnos snage i zapremine od 100 KS/1 litru zapremine, ovaj motor spada u birano društvo motora sa najvećom specifičnom snagom u kategoriji. Najveći obrtni moment iznosi 215 Nm pri 5500 o/min. Za ovaj motor Renault je već najavio brojne sportske primene, od novog Clio Cupa do grupa N izvedbi.



Uz pomoć 6-stepenog ručnog menjača Clio Renault Sport od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,9 sekundi; prvi kilometar prolazi za 27,5 sekundi, a najveća brzina koju dostiže je 215 km/h. Proizvođač navodi kako će sportski Clio prosečno u kombinovanom ciklusu trošiti 8,9 lit/100 kilometara.



Točkovi dimenzija 17 inča i gume 215/45 udomili su Brembo diskove izdašnih performansi i veličine. Kočioni sistem potekao je sa Meganea Renault Sport i sastoji se od perforiranih diskova promera 312 milimetara napred, odnosno 300-milimetarskih diskova pozadi.

Automobil je opremljen poslednjim Boschovim ABS-om 8. generacije sa EBD podsistemom. U Renaultu ističu kako je sistem pomoći pri kočenju, tzv. Brake Assist, uklonjen kako se ne bi "mešao" u sportsku i dinamičnu vožnju. U istu je svrhu moguće isključiti i serijski ugrađen skup ESP+ASR sistema za stabilnost i protiv proklizavanja pogonskih točkova. Zavisno od tržišta, Clio će biti opremljen sa čak do osam vazdušnih jastuka.
Poruku izmenio: gordi014
Comment