Lancer Evolution (opste poznat kao ?Evo?). Zasnovan na monocoque karoseriji poznate Lancer limuzine, Evo je relijem inspirisan, izdrzljiv i precizno tuniran automobil sa turbo punjenjem I pogonom na sva cetiri tocka. Brojna oznaka modela je najcesce rimski broj. Modeli Evo-a pre verzije V su bili zvanicno odobreni tj homologirani za Mitsubishijevo ucesce u klasi A Svetskog reli sampionata (WRC) i SCCA Pro reli sampionatu. Da bi ispostovali pravila Evo je zasnovan na istoj platformi kao i Lancer, ali je mnogo snazniji i jedini zajednicki deo obicnog Lacera I Evo-a bila je karoserija. Devet ulicnih verzija Evo-a je proizvedeno od 1993. godine do danas. Evo modeli VI, VII, VIII, i IX nisu morali da ispune zahteve WRC homologacije.
Evo je u pocetku bio namenjen samo japanskom trzistu, ali potraznja na ?sivom trzistu? je dovela do toga da neke serije Evo-a budu ponudjene u ogranicenom broju u Velikoj Britaniji i delovima Evrope od 1998. godine (Evo V-VI). Mitsubishi je odlucio da izveze osmu generaciju Evolution-a u USA 2003. godine posle uspeha koji je Subaru doziveo na tom trzistu svojom Imprezom WRX, direktnim konkurentom u ostalim globalnim regionima. Trenutni 2006. Evo (za USA trziste) ima cetvorocilindricni turbo punjeni motor od 286 hp (213 kW) i permanentni pogon na sva cetiri tocka. Varijabilno tajmiranje ventila se 2006. pojavilo i na Evo-u, u formi MIVEC-a (Mitsubishi Innovative Valve-timing-and-lift Electronic Control). Evo-i su ?dzentlmenskim sporazumom? na japanskom trzistu bili ograniceni na reklamiranje automobila do 276 KS, granica koju je vec EVO IV probijao; ipak, svaka nova generacija Evo-a je u tajnosti dobijala vise snage, tako da EVO IX ima realnu snagu od nekih 320 KS, dok neke druge verzije na drugim trzistima, narocito u Velikoj Britaniji, imaju zvanicnu snagu i do 405 KS. Nazalost, sa svakom novom generacijom Evo je postajao sve tezi i tezi, da bi mogao da se nosi sa sve strozijim propisima o bezbednosti i emisiji stetnih gasova.
Lancer Evolution je u WRC takmicenju bio jedinstven medju svojim konkurentima posto je bio neznatno modifikovan automobil homologiran za klasu A koji se takmicio u WRC klasi. Bio je uspesan od 1996. do 1999. godine zahvaljujuci Fincu Tommi Makinen-u, koji je u tom periodu osvajao titulu najboljeg vozaca, i uz pomoc timskog kolege Richard Burns-a 1998. godine po prvi put osvojio titulu najboljeg proizvodjaca. Evo je do tada vec bio zamenjen Lancer/Carismom GT i novim Lancer WRC04, ali se jos uvek takmici u grupama A i N.
Na nekim evropskim trzistima Evo je bio prodavan pod imenom Mitsubishi Carisma Evolution. Proton Motors iz Malezije se trka sa Evo Vii pod imenom Proton Pert u APAC reli takmicenjima.
Istorijat modela EVO:
Evolution I

Evolution I je predstavljen 1992. godine kao automobil za takmicenje u WRC sampionatu. Evo I koristi VR-4 pogonsku grupu, sa Eclipse motorom u Lancerovoj sasiiji. Prodavan je kao GSR i RS model. RS model je ogoljena verzija za trkacke klubove, bez elektricnih prozora i sedista, ABS kocnica, zadnjeg brisaca, sa celicnim tockovima, sto je ustedelo oko 70 Kg u odnosu na 1238 kilograma tesku GSR verziju koja je imala sve pomenute prednosti tipicnog ulicnog automobila. Motor EVO-a I je dvolitarski, turbo punjeni Mitsubishijev DOHC 4G63 koji je proizvodio 244 KS / 182 kW pri 6000 RPM, i 228 ftlbf / 309 Nm pri 3000 RPM, i ima pogon na sva cetiri tocka sto ce postati zastitni znak svih Evolution modela. 5000 primeraka je prodato od 1992. do 1993. godine.
Evolution II

Uspesni Evo I je promenjen u decembru 1993. godine i proizvodio se do 1995. Promene su se sastojale uglavnom u poboljsanju upravljanja, ukljucujuci manje promene u medjuosovinskom razmaku, vecim balans-stanglama, promenama karoserije kao sto je veci spojler, i robusnije gume. Snaga je povecana na 252 KS / 188 kW iz istog motora, dok je obrtni momenat ostao nepromenjen na oba modela.
Evolution III

Once again the Evo II was tweaked in 1995 with most of the minor changes affixed to the previous model. Mitsubishi's goal for the third generation was improving cooling and reducing lift, and a revised turbocharger and increased compression ratio of 9.0:1 meant a 15 PS (15 hp/35 kW) boost to 270 PS (270 hp/215 kW). 7,000 were sold between 1995 and 1996, making it the best-selling Evo yet.
1995. godine Evo II je jos jednom poboljsan kroz male promene kao i na prethodnom modelu. Cilj je bilo poboljsanje hladjenja i smanjenje otpora vazduha, revizija turbopunjaca, kompresija povecana na 9,0:1, sto je znacilo povecanje snage za 15 KS, na 270 KS / 215 kW. 7.000 primeraka je prodato od 1995 do 1996 godine, sto ga cini najprodavanijim Evo-om do sada.
Evolution IV

Platforma Lancera se potpuno promenila 1996. godine, a sa njom i Evo, koji je do tada postao veoma popularan shirom sveta. Novi twin-scroll turbo punjac, LSD prednji diferencijal na RS modelu, snaga povecana na 276 KS / 206 kW na 6500 RPM i 260 ftlbf / 352 Nm obrtnog momenta na 3000 RPM, i Mitsubishijeva nova Aktivna kontrola zanosenja (Active Yaw Control) (podesava podelu obrtnog momenta na zadnje tockove da bi minimizirala understeer) su imali za posledicu da se svih 6.000 Evo IV proda veoma brzo. Evo IV se moze prepoznati po dva velika svetla za maglu u prednjem braniku, i novodizajniranim stop svetlima, koja su postala standard u dizajnu do Evo VI, koja su postala jos jedan znak prepoznavanja Evolution serije. Ova generacija je oznacila kraj laganih Evolutiona u korist jacih tehnoloski i naprednijih modela Evo-a.
Evolution V

1997. godine WRC sampionat je napravio novu klasu, ?World Rally Car?, i ovi automobili, iako su morali da ispunjavaju standarde grupe A, nisu morali da ispunjavaju pravila homologacije. S tim na umu, Mitsubishi je potpuno redizajnirao Evo IV i u januaru 1998 godine predstavio Evo V. Svi aspekti na Evo-u su se promenili, kao sto su recimo turbo punjac, kocnice, precnik cilindara (za 0.3 mm). Obrtni momenat se povecao na 275 ftlbf / 373 Nm na 3000 RPM. Snaga je zvanicno ostala ista, zbog japanskog automoto sporazuma da svi proizvedeni automobili imaju 276 ili manje KS, ali pouzdani izvori tvrde da je snaga u realnosti bila nesto veca. Agresivnija spoljasnost i Brembo kocnice su takodje bile odlika ovog Evo-a.
Evolution VI

Promene Evo VI su uglavnom bile koncentrisane na hladjenje i izdrzljivost motora. Dobio je veci interkuler, veci hladnjak ulja, nove klipove, i titanijum-aluminidijumsku turbinu na RS modelu, sto je prva turbina od tog materijala u serijski proizvedenom vozilu. Takodje, Evo VI je ponovo dobio novu spoljasnjost, sto se najlakse prepoznaje po smanjenju ranije ogromnih svetala za maglu i njihovo pomeranje u stranu radi lakseg protoka vazduha. Novi model je pridodat RS i GSR seriji ? RS2; bio je to RS sa nesto od GSR opreme. Postojala je i ogranicena serija RS poznata kao RS Sprint, uradjena od strane Rallyart-a kao laksi i snazniji Evo, sa 330 KS.
Jos jedna specijalna edicija EVO VI je predstavljena 1999. godine ? Tommi Makinen serija, koja je dobila ime po finskom reli vozacu. Imala je Recaro sedista, 17? tockove, Momo volan i rucicu menjaca, i bila je posebne nijanse crvene boje i nalepnicama koje su imitirale izgled Makinenovog rally Evo-a. Ovaj model ponekad zovu i Evo 6.5
Evolution VII

2001 godine Mitsubishi je odlucio da se takmici u WRC umesto u A klasi WRC sampionata, tako da nisu morali da ispunjavaju pravila homologacije. Evo VII je zasnovan na platformi veceg Lancer Cedia-e, te je bio tezi od Evo VI, sto je nadoknadio visestrukim vaznim poboljsanjima sasije. Najveca promena bila je dodatak aktivnog centralnog diferencijala i efikasnijeg LSD diferencijala, dok je napred dodat helicni LSD diferencijal. Obrtni momenat je opet povecan na 284 ftlbf / 385 Nm, sa promenama motora koje su dopustale veci protok vazduha, dok je snaga zvanicno ostala ista na 276 KS / 206 kW. Uprkos svom izgledu ?obicnog automobila? Evo VII se pokazao brzi od nekih mnogo skupljih automobila kao sto je npr Ferrari 360 Modena.
Evolution VIII
Evolution je je 2003. godine opet promenjen, ovog puta sa Super aktivnom kontrolom zanosenja (Super Active Yaw Control) zaduzenom za trakciju i sestostepenim manuelnim menjacem. Ponudjen je u tri varijante: standardna (GSR u Japanu), RS (lisen svih suvisnih komponenti, kao zadnje krilo, tepisi u gepeku, osvetljenje kabine, elektricni prozori/vrata i radio, i MR, koja je imala novi vorteks generator (set grebena iznad zadnjeg stakla koja poboljsavaju aerodinamiku). RS i MR serija je imala reviziran LSD prednji diferencijal.
Lancer Evolution VIII MR koristi slick-response Bilstein amortizere za bolje upravljanje. Aluminijumski krov i ostale redukcije u tezini su spustili centar ravnoteze radi postizanja bolje prirodnije karakteristike naginjanja u stranu. Detaljna poboljsanja su takodje izvrsena na Mitsubishijevom sopstvenom elektronskom pogonu na sve tockove, na Super AYC 6 kontrolu trakcije i na Sport ABS sistemima. Lancer Evolution VII prikazan na Tokyo Motor Show 2003. godine je preuzeo MR oznaku koja je tradicionalno rezervisana za Mitsubishi modele visokih performansi i koja je prvi put upotrebljena na Galantu GTO. Ostale komponente MR-a ukljucuju BBS alu tockove, Recaro kadice, Brembo kocnice i MOMO volan.
U Velikoj Britaniji, predstavljeno je mnogo specijalnih modela Evolution-a, kao sto su FQ320, FQ340 i FQ400 varijante. One su imale 320, 340, i 400 KS, tim redosledom.
FQ400, iako nije zvanicno razvijen od strane Mitsubishija, je narocito zanimljiv: Razvija 302.13 kW / 405.2 KS iz svog 2.0l L4G63 motora kao rezultat specijalnih modifikacija tjuning firmi Velike Britanije kao sto su Rampage, Owen Developments i Flow Race Engines. Sa 202.9 KS / 151.3 kW snage po litri, jedan je od motora sa najvecom specificnom snagom po litri na svetu. Sa tezinom praznog automobila od oko 3200 funti, brzinu od 0-60 mph postize za 3.5 sekundi i brzinu 0-100 za oko 9 sto ga zaista cini superautomobilom za cenu od 47.000 funti. Emisija Top Gear je demonstrirala kako je FQ-400 uspevao da test stazi lako drzi korak sa Lamborgini Murcielago-om.
All Evolution VIII's sport an attractive carbon fiber rear wing with matching body-color endplates (except for the MR Edition, whose endplates are painted black).
Svi Evo VII imaju atraktivni karbonski zadnji spojler sa zadnjom plocom u boji automobila, osim MR modela, cija je zadnja ploca crne boje.
Evolution IX
Mitsubishi je prestavio Lancer Evolution IX na Internacionalnom New York Auto Show 2005. godine. Dvolitarski motor je dobio MIVEC tehnologiju (varijabilno tajmiranje ventila), zvanicno povecavajuci snagu na 286KS / 213 kW i obrtni moment na 289 ftlbf / 392 Nm ? medjutim, veruje se da su realne vrednosti najmanje 10% vece.
Evo IX je zadrzao elemente Evo VII MR kao sto su Bilstein amortizeri, sestobrzinski manuelni menjac, vorteks generatore, BBS alu tockove, Recaro kadice, Brembo kocnice, MOMO volan, i aluminijumski krov. Dodatne revizije iz 2005 godine ukljucuju krace prenosne odnose za petobrzinski menjac i nove, lakse Enkei tockoce na ne-MR modelima.
All three models will be available in the US. All models use the same 286 hp (213 kW) engine. All models use a front and rear LSD (Limited Slip Differential), and an ACD (Active Center Differential).
? Standard/GSR - revised 5-speed, standard model
? RS - revised 5-speed, aluminium roof, gauge pack, minimal interior
? MR - 6-speed, Bilstein monotube shocks, aluminium roof, gauge pack
Sva tri modela su u prodaji u USA. Svi modeli imaju motor iste snage ? 286 KS. Svi modeli imaju LSD diferencijal, zadnji i prednji, i Aktivni centralni diferencijal ACD.
Standardni/GSR model ? doradjeni petostepeni menjac, standardni model
RS ? doradjeni petostepeni menjac, aluminijumski krov, paket instrumenata, minimalni enterijer
MR ? sestostepeni menjac, Bilstein monotube amortizeri, aluminijumski krov, paket instrumenata.
Tri modela ce takodje biti u ponudi u Evropi i Japanu. Iako svi modeli imaju isti motor sa 286 KS, obrtni moment se razlikuje izmedju modela, tako da GSR proizvodi 400 Nm, dok RS i GT imaju 407 Nm.
RS ? doradjeni petostepeni menjac, aluminijumski krov, paket instrumenata, minimalni enterijer, LSD diferencijal i titanijum-magnezijumska turbina.
GT ? doradjeni petostepeni menjac, u principu je ovo RS model gledano sa mehanicke strane, sa nekim od GSR dodataka, uglavnom u enterijeru.
GSR ? sestostepeni menjac, Bilstein amortizeri, aluminijumski krov, paket instrumenata, AYC (aktivna kontrola zanosenja), double-din radio (?) (priblizno ekvivalentno MR verziji).
A 2,500-piece, limted edition Evolution IX station wagon will be released in Japan soon after the sedan's debut. It uses the back end of the Lancer Sportback wagon grafted onto the sedan. Two trim models will be introduced: the GT with a six-speed manual transmission and the GT-A with a 5-speed automatic. Other than the station wagon back end, redesigned seats, and some small chromed trim pieces, the car's interior is the same as the sedan. There is some debate over whether or not the wagon will be introduced to the United States or other markets.
U Japanu ce posle debija sedan verzije uskoro biti ponudjena i karavan verzija, u 2.500 primeraka. Koristi zadnji deo Lancer Sportback karavana nakalemljen na sedan. U ponudi ce biti dva modela: GT sa sestobrzinskim manuelnim menjacem i GT-A sa petobrzinskim automatskim menjacem. Osim karavanskog zadnjeg dela, redizajniranih sedista i nekoliko malih hromiranih detalja, enterijer je isti kao kod sedana. Postoji debata oko toga da li ce ovaj karavan biti ponudjen na i americkom i nekom drugom trzistu.
Evolution X

Mitsubishi je na 39-om Tokyo Motor Show prikazao novu koncept verziju pod imenom Mitsubishi Concept-X. Glasine su da bi proizvodnja mogla da pocne 2007 godine sa mogucim izmenama zadnjih svetala i 20? tockova.
Pored novog izgleda, Mitsubishi u ovaj paket ukljucuje novi S-AWC (Super All Wheel Control), koja, kao i na prethodnim modelima ima tri podesavanja, zemlja, sneg i asfalt. Smart All Wheel Systems su oduvek bili Mitsubishijeva karta za ulazak u svet proizvodnje automobila visokih performansi.
Malo prevoda sa http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi ... _Evolution
Slike sa http://www.sportcompactcarweb.com/featu ... lancerevo/
Cini mi se da bi vredelo nazvrljati i tekst sa ovog drugog sajta, ima jos tehnickih podataka koji nisu navedeni gore..
[/img]
Evo je u pocetku bio namenjen samo japanskom trzistu, ali potraznja na ?sivom trzistu? je dovela do toga da neke serije Evo-a budu ponudjene u ogranicenom broju u Velikoj Britaniji i delovima Evrope od 1998. godine (Evo V-VI). Mitsubishi je odlucio da izveze osmu generaciju Evolution-a u USA 2003. godine posle uspeha koji je Subaru doziveo na tom trzistu svojom Imprezom WRX, direktnim konkurentom u ostalim globalnim regionima. Trenutni 2006. Evo (za USA trziste) ima cetvorocilindricni turbo punjeni motor od 286 hp (213 kW) i permanentni pogon na sva cetiri tocka. Varijabilno tajmiranje ventila se 2006. pojavilo i na Evo-u, u formi MIVEC-a (Mitsubishi Innovative Valve-timing-and-lift Electronic Control). Evo-i su ?dzentlmenskim sporazumom? na japanskom trzistu bili ograniceni na reklamiranje automobila do 276 KS, granica koju je vec EVO IV probijao; ipak, svaka nova generacija Evo-a je u tajnosti dobijala vise snage, tako da EVO IX ima realnu snagu od nekih 320 KS, dok neke druge verzije na drugim trzistima, narocito u Velikoj Britaniji, imaju zvanicnu snagu i do 405 KS. Nazalost, sa svakom novom generacijom Evo je postajao sve tezi i tezi, da bi mogao da se nosi sa sve strozijim propisima o bezbednosti i emisiji stetnih gasova.
Lancer Evolution je u WRC takmicenju bio jedinstven medju svojim konkurentima posto je bio neznatno modifikovan automobil homologiran za klasu A koji se takmicio u WRC klasi. Bio je uspesan od 1996. do 1999. godine zahvaljujuci Fincu Tommi Makinen-u, koji je u tom periodu osvajao titulu najboljeg vozaca, i uz pomoc timskog kolege Richard Burns-a 1998. godine po prvi put osvojio titulu najboljeg proizvodjaca. Evo je do tada vec bio zamenjen Lancer/Carismom GT i novim Lancer WRC04, ali se jos uvek takmici u grupama A i N.
Na nekim evropskim trzistima Evo je bio prodavan pod imenom Mitsubishi Carisma Evolution. Proton Motors iz Malezije se trka sa Evo Vii pod imenom Proton Pert u APAC reli takmicenjima.
Istorijat modela EVO:
Evolution I

Evolution I je predstavljen 1992. godine kao automobil za takmicenje u WRC sampionatu. Evo I koristi VR-4 pogonsku grupu, sa Eclipse motorom u Lancerovoj sasiiji. Prodavan je kao GSR i RS model. RS model je ogoljena verzija za trkacke klubove, bez elektricnih prozora i sedista, ABS kocnica, zadnjeg brisaca, sa celicnim tockovima, sto je ustedelo oko 70 Kg u odnosu na 1238 kilograma tesku GSR verziju koja je imala sve pomenute prednosti tipicnog ulicnog automobila. Motor EVO-a I je dvolitarski, turbo punjeni Mitsubishijev DOHC 4G63 koji je proizvodio 244 KS / 182 kW pri 6000 RPM, i 228 ftlbf / 309 Nm pri 3000 RPM, i ima pogon na sva cetiri tocka sto ce postati zastitni znak svih Evolution modela. 5000 primeraka je prodato od 1992. do 1993. godine.
Evolution II

Uspesni Evo I je promenjen u decembru 1993. godine i proizvodio se do 1995. Promene su se sastojale uglavnom u poboljsanju upravljanja, ukljucujuci manje promene u medjuosovinskom razmaku, vecim balans-stanglama, promenama karoserije kao sto je veci spojler, i robusnije gume. Snaga je povecana na 252 KS / 188 kW iz istog motora, dok je obrtni momenat ostao nepromenjen na oba modela.
Evolution III

Once again the Evo II was tweaked in 1995 with most of the minor changes affixed to the previous model. Mitsubishi's goal for the third generation was improving cooling and reducing lift, and a revised turbocharger and increased compression ratio of 9.0:1 meant a 15 PS (15 hp/35 kW) boost to 270 PS (270 hp/215 kW). 7,000 were sold between 1995 and 1996, making it the best-selling Evo yet.
1995. godine Evo II je jos jednom poboljsan kroz male promene kao i na prethodnom modelu. Cilj je bilo poboljsanje hladjenja i smanjenje otpora vazduha, revizija turbopunjaca, kompresija povecana na 9,0:1, sto je znacilo povecanje snage za 15 KS, na 270 KS / 215 kW. 7.000 primeraka je prodato od 1995 do 1996 godine, sto ga cini najprodavanijim Evo-om do sada.
Evolution IV

Platforma Lancera se potpuno promenila 1996. godine, a sa njom i Evo, koji je do tada postao veoma popularan shirom sveta. Novi twin-scroll turbo punjac, LSD prednji diferencijal na RS modelu, snaga povecana na 276 KS / 206 kW na 6500 RPM i 260 ftlbf / 352 Nm obrtnog momenta na 3000 RPM, i Mitsubishijeva nova Aktivna kontrola zanosenja (Active Yaw Control) (podesava podelu obrtnog momenta na zadnje tockove da bi minimizirala understeer) su imali za posledicu da se svih 6.000 Evo IV proda veoma brzo. Evo IV se moze prepoznati po dva velika svetla za maglu u prednjem braniku, i novodizajniranim stop svetlima, koja su postala standard u dizajnu do Evo VI, koja su postala jos jedan znak prepoznavanja Evolution serije. Ova generacija je oznacila kraj laganih Evolutiona u korist jacih tehnoloski i naprednijih modela Evo-a.
Evolution V

1997. godine WRC sampionat je napravio novu klasu, ?World Rally Car?, i ovi automobili, iako su morali da ispunjavaju standarde grupe A, nisu morali da ispunjavaju pravila homologacije. S tim na umu, Mitsubishi je potpuno redizajnirao Evo IV i u januaru 1998 godine predstavio Evo V. Svi aspekti na Evo-u su se promenili, kao sto su recimo turbo punjac, kocnice, precnik cilindara (za 0.3 mm). Obrtni momenat se povecao na 275 ftlbf / 373 Nm na 3000 RPM. Snaga je zvanicno ostala ista, zbog japanskog automoto sporazuma da svi proizvedeni automobili imaju 276 ili manje KS, ali pouzdani izvori tvrde da je snaga u realnosti bila nesto veca. Agresivnija spoljasnost i Brembo kocnice su takodje bile odlika ovog Evo-a.
Evolution VI

Promene Evo VI su uglavnom bile koncentrisane na hladjenje i izdrzljivost motora. Dobio je veci interkuler, veci hladnjak ulja, nove klipove, i titanijum-aluminidijumsku turbinu na RS modelu, sto je prva turbina od tog materijala u serijski proizvedenom vozilu. Takodje, Evo VI je ponovo dobio novu spoljasnjost, sto se najlakse prepoznaje po smanjenju ranije ogromnih svetala za maglu i njihovo pomeranje u stranu radi lakseg protoka vazduha. Novi model je pridodat RS i GSR seriji ? RS2; bio je to RS sa nesto od GSR opreme. Postojala je i ogranicena serija RS poznata kao RS Sprint, uradjena od strane Rallyart-a kao laksi i snazniji Evo, sa 330 KS.
Jos jedna specijalna edicija EVO VI je predstavljena 1999. godine ? Tommi Makinen serija, koja je dobila ime po finskom reli vozacu. Imala je Recaro sedista, 17? tockove, Momo volan i rucicu menjaca, i bila je posebne nijanse crvene boje i nalepnicama koje su imitirale izgled Makinenovog rally Evo-a. Ovaj model ponekad zovu i Evo 6.5
Evolution VII

2001 godine Mitsubishi je odlucio da se takmici u WRC umesto u A klasi WRC sampionata, tako da nisu morali da ispunjavaju pravila homologacije. Evo VII je zasnovan na platformi veceg Lancer Cedia-e, te je bio tezi od Evo VI, sto je nadoknadio visestrukim vaznim poboljsanjima sasije. Najveca promena bila je dodatak aktivnog centralnog diferencijala i efikasnijeg LSD diferencijala, dok je napred dodat helicni LSD diferencijal. Obrtni momenat je opet povecan na 284 ftlbf / 385 Nm, sa promenama motora koje su dopustale veci protok vazduha, dok je snaga zvanicno ostala ista na 276 KS / 206 kW. Uprkos svom izgledu ?obicnog automobila? Evo VII se pokazao brzi od nekih mnogo skupljih automobila kao sto je npr Ferrari 360 Modena.
Evolution VIII
Evolution je je 2003. godine opet promenjen, ovog puta sa Super aktivnom kontrolom zanosenja (Super Active Yaw Control) zaduzenom za trakciju i sestostepenim manuelnim menjacem. Ponudjen je u tri varijante: standardna (GSR u Japanu), RS (lisen svih suvisnih komponenti, kao zadnje krilo, tepisi u gepeku, osvetljenje kabine, elektricni prozori/vrata i radio, i MR, koja je imala novi vorteks generator (set grebena iznad zadnjeg stakla koja poboljsavaju aerodinamiku). RS i MR serija je imala reviziran LSD prednji diferencijal.
Lancer Evolution VIII MR koristi slick-response Bilstein amortizere za bolje upravljanje. Aluminijumski krov i ostale redukcije u tezini su spustili centar ravnoteze radi postizanja bolje prirodnije karakteristike naginjanja u stranu. Detaljna poboljsanja su takodje izvrsena na Mitsubishijevom sopstvenom elektronskom pogonu na sve tockove, na Super AYC 6 kontrolu trakcije i na Sport ABS sistemima. Lancer Evolution VII prikazan na Tokyo Motor Show 2003. godine je preuzeo MR oznaku koja je tradicionalno rezervisana za Mitsubishi modele visokih performansi i koja je prvi put upotrebljena na Galantu GTO. Ostale komponente MR-a ukljucuju BBS alu tockove, Recaro kadice, Brembo kocnice i MOMO volan.
U Velikoj Britaniji, predstavljeno je mnogo specijalnih modela Evolution-a, kao sto su FQ320, FQ340 i FQ400 varijante. One su imale 320, 340, i 400 KS, tim redosledom.
FQ400, iako nije zvanicno razvijen od strane Mitsubishija, je narocito zanimljiv: Razvija 302.13 kW / 405.2 KS iz svog 2.0l L4G63 motora kao rezultat specijalnih modifikacija tjuning firmi Velike Britanije kao sto su Rampage, Owen Developments i Flow Race Engines. Sa 202.9 KS / 151.3 kW snage po litri, jedan je od motora sa najvecom specificnom snagom po litri na svetu. Sa tezinom praznog automobila od oko 3200 funti, brzinu od 0-60 mph postize za 3.5 sekundi i brzinu 0-100 za oko 9 sto ga zaista cini superautomobilom za cenu od 47.000 funti. Emisija Top Gear je demonstrirala kako je FQ-400 uspevao da test stazi lako drzi korak sa Lamborgini Murcielago-om.
All Evolution VIII's sport an attractive carbon fiber rear wing with matching body-color endplates (except for the MR Edition, whose endplates are painted black).
Svi Evo VII imaju atraktivni karbonski zadnji spojler sa zadnjom plocom u boji automobila, osim MR modela, cija je zadnja ploca crne boje.
Evolution IX
Mitsubishi je prestavio Lancer Evolution IX na Internacionalnom New York Auto Show 2005. godine. Dvolitarski motor je dobio MIVEC tehnologiju (varijabilno tajmiranje ventila), zvanicno povecavajuci snagu na 286KS / 213 kW i obrtni moment na 289 ftlbf / 392 Nm ? medjutim, veruje se da su realne vrednosti najmanje 10% vece.
Evo IX je zadrzao elemente Evo VII MR kao sto su Bilstein amortizeri, sestobrzinski manuelni menjac, vorteks generatore, BBS alu tockove, Recaro kadice, Brembo kocnice, MOMO volan, i aluminijumski krov. Dodatne revizije iz 2005 godine ukljucuju krace prenosne odnose za petobrzinski menjac i nove, lakse Enkei tockoce na ne-MR modelima.
All three models will be available in the US. All models use the same 286 hp (213 kW) engine. All models use a front and rear LSD (Limited Slip Differential), and an ACD (Active Center Differential).
? Standard/GSR - revised 5-speed, standard model
? RS - revised 5-speed, aluminium roof, gauge pack, minimal interior
? MR - 6-speed, Bilstein monotube shocks, aluminium roof, gauge pack
Sva tri modela su u prodaji u USA. Svi modeli imaju motor iste snage ? 286 KS. Svi modeli imaju LSD diferencijal, zadnji i prednji, i Aktivni centralni diferencijal ACD.
Standardni/GSR model ? doradjeni petostepeni menjac, standardni model
RS ? doradjeni petostepeni menjac, aluminijumski krov, paket instrumenata, minimalni enterijer
MR ? sestostepeni menjac, Bilstein monotube amortizeri, aluminijumski krov, paket instrumenata.
Tri modela ce takodje biti u ponudi u Evropi i Japanu. Iako svi modeli imaju isti motor sa 286 KS, obrtni moment se razlikuje izmedju modela, tako da GSR proizvodi 400 Nm, dok RS i GT imaju 407 Nm.
RS ? doradjeni petostepeni menjac, aluminijumski krov, paket instrumenata, minimalni enterijer, LSD diferencijal i titanijum-magnezijumska turbina.
GT ? doradjeni petostepeni menjac, u principu je ovo RS model gledano sa mehanicke strane, sa nekim od GSR dodataka, uglavnom u enterijeru.
GSR ? sestostepeni menjac, Bilstein amortizeri, aluminijumski krov, paket instrumenata, AYC (aktivna kontrola zanosenja), double-din radio (?) (priblizno ekvivalentno MR verziji).
A 2,500-piece, limted edition Evolution IX station wagon will be released in Japan soon after the sedan's debut. It uses the back end of the Lancer Sportback wagon grafted onto the sedan. Two trim models will be introduced: the GT with a six-speed manual transmission and the GT-A with a 5-speed automatic. Other than the station wagon back end, redesigned seats, and some small chromed trim pieces, the car's interior is the same as the sedan. There is some debate over whether or not the wagon will be introduced to the United States or other markets.
U Japanu ce posle debija sedan verzije uskoro biti ponudjena i karavan verzija, u 2.500 primeraka. Koristi zadnji deo Lancer Sportback karavana nakalemljen na sedan. U ponudi ce biti dva modela: GT sa sestobrzinskim manuelnim menjacem i GT-A sa petobrzinskim automatskim menjacem. Osim karavanskog zadnjeg dela, redizajniranih sedista i nekoliko malih hromiranih detalja, enterijer je isti kao kod sedana. Postoji debata oko toga da li ce ovaj karavan biti ponudjen na i americkom i nekom drugom trzistu.
Evolution X

Mitsubishi je na 39-om Tokyo Motor Show prikazao novu koncept verziju pod imenom Mitsubishi Concept-X. Glasine su da bi proizvodnja mogla da pocne 2007 godine sa mogucim izmenama zadnjih svetala i 20? tockova.
Pored novog izgleda, Mitsubishi u ovaj paket ukljucuje novi S-AWC (Super All Wheel Control), koja, kao i na prethodnim modelima ima tri podesavanja, zemlja, sneg i asfalt. Smart All Wheel Systems su oduvek bili Mitsubishijeva karta za ulazak u svet proizvodnje automobila visokih performansi.
Malo prevoda sa http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi ... _Evolution
Slike sa http://www.sportcompactcarweb.com/featu ... lancerevo/
Cini mi se da bi vredelo nazvrljati i tekst sa ovog drugog sajta, ima jos tehnickih podataka koji nisu navedeni gore..
[/img]
Comment