CITROEN Xsara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    CITROEN Xsara

    CITROEN Xsara



    Novi model "C4", nedavno predstavljen široj javnosti, donosi avangardni duh, na koji su pravi ljubitelji Citroen-a, čini se, predugo čekali. Prethodnici, posebo "ZX", nisu imali to obeležje, što važi i za "Xsara"-u. Start ovog modela ozvaničen je na Salonu u Frankfurtu 1997. godine, istovremeno kada su debitovali i konkurenti "Golf" i "Astra". Uz verziju sa petora vrata, u ponudi je verzija sa troja, koju proizvođač predstavlja kao punokrvni kupe. Nije izostala ni karavan verzija, ili, kako je tradicionalno nazivaju - brek, koja ima rekordnih 517 litara prtljažnog prostora. Prateći savremene trendove, Citroen je familiji "Xsara" dodao miniven "Xsara Picasso", čije pomalo neobične linije karoserije odlično odgovaraju imenu slavnog slikara. Uz tipični francuski šarm koji ova gama ima, značajnu ulogu u borbi za kupce ima i ponuda motora. Tokom vremena su neki motori zamenjeni prilikom redizajna 2000. godine, kada su promenjeni oblik farova i još neki detalji. Uveden je novi agregat od 1.6 litara sa 16 ventila, koji je zamenio motore od 1.6 i 1.8 litara. Što se benzinaca tiče, najslabiji u ponudi je agregat od 1.4 litra sa 75 KS, a u najjačim verzijama motori od 2.0 litra 137 i 167 KS. Kod dizelaša najslabiji agregat nema turbinu, a iz zapremine od 1.9 litara izvlači 70 KS. On se pokazao kao izdržljiv i pouzdan, dok je snažniji motor iste zapremine, uz pomoć turbopunjača, razvijao 90 KS. U novije vreme dolaze savremeni "common rail" dizelaši, od kojih najmanji ima zapreminu od 1.4 litra i 70 KS. Oznaku HDi nose i dva 2.0 dizelaša, snage 90 i 110 KS. Očigledno je da Citroen nudi za svakog ponešto. Iako to nije automobil koji ima mnogo veze sa serijskim modelom, treba pomenuti i "Xsara"-u WRC, koja se ovenčala titulom svetskog šampiona u reliju.





    Suptilna mešavina drskosti i strogosti, izražajnosti i spokoja, inovacije i tradicije. Elegantna i robustna, izdužena i sva u oblinama, udobna i puna performansi, Xsara Vam nudi sve što očekujete od jedne elegantne limuzine koja je pri tom i izdržljiva na putu.

    Vožnja Xsare je pravo zadovoljstvo zahvaljujući varijabilnom servo upravljaču, sistemu elektronske stabilnosti vozila (ESP), ABS-u, elektronskoj raspodeli sile kočenja kao i tzv. pomoći pri naglom kočenju.
    Pasivna bezbednost je povećana sa bočnim i prednjim vazdušnim jastucima na sedištima vozača i suvozača, pet pojaseva sa pirotehničkim predzatezačima i graničnicima vezanim u tri tačke, dve kopče Isofix na zadnjem sedištu za instaliranje sedišta za decu i ojačanoj karoseriji.

    Dakle, vežite se i uživajte u putovanju jer je bezbednost u vožnji za Xsaru prioritet u svakom trenutku.

    Performanse Xsare su namenjene Vama ali i okolini. Gama motora odgovara najvišim zahtevima na svim nivoima bilo da je u pitanju snaga, "živahnost", prilagodljivost, ali takodje i poštovanje novih normi za zaštitu životne okoline.

    Xsara je otporna na kilometražu kao i na prolaznost vremena i napravljena je da traje.

    Zato sačekajte da šarm počne da deluje, i dozvolite da Vas osvoji.

  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Garwor

    Xsara polovnjak

    Pridruzio se: 04 Jan 2006
    Poruke: 14
    Poslato: Uto 25 Apr 2006, 14:11
    Postavi predmet: Xsara polovnjak

    --------------------------------------------------------------------------------

    Kupio bih polovnu xsaru '98 - 2000 god.
    Da li neko ima iskustva sa ovim autom, da li se isplati kupiti, saveti, koji motori valjaju.
    Vidim da se slabo nudi po oglasima, ima neke VTS verzije(sportske pretpostavljam) koliko je pametno uzimati sportski auto star 7-8 godina?


    @lix

    Pridruzio se: 17 Dec 2004
    Poruke: 1113
    Lokacija: Panchevo, Serbia; Sochi Russia
    Poslato: Pet 05 Maj 2006, 09:37

    --------------------------------------------------------------------------------

    Da li Xsara valja mislim da ne treba trositi reci. Vidis sta Loeb radi ...

    E sad sportski auto, pa jos polovan. Kolike su sanse da je neki penzioner kupio sportski auto? I kolike su sanse da je auto bio vozen pazljivo i umereno?

    Xsara sa druge strane nema mnogo jer u periodu kada se proizvodila mi smo bili pod sankcijama i nije se uvozio (za razliku od Nemaca koji su uvek aktuleni cak i u takvim vremenima).

    Danas je situacija donekle izmenjena uvozom polovnih vozila, ali to sto ih nema po oglasima je samo dokaz koliko se tesko vlasnici od njih odvajaju.

    Jedan moj poznanik je upravo u periodu tranzicije sa Xsare na C5. Pitacu ga da vidim dokle je stigao tj. da li je prodao Xsaru i koja je cena ako te zanima?
    _________________


    206

    Pridruzio se: 09 Dec 2004
    Poruke: 2377
    Poslato: Pet 05 Maj 2006, 09:49

    --------------------------------------------------------------------------------

    To sa cime Loeb radi svasta po reliju nema blage veze sa Xsarom.

    Xsara je maltene kopija Peugeota 306, i to losija kopija sto se mene licno tice, ali mehanicki su maltene isti. To sto ih nema po oglasima mozda i znaci da se vlasnici tesko odvajaju, ali licno mi je mnogo bliza varijanta da nikome nije padalo na pamet da je kupi jer je ruzna ko pas a postojala je mehanicki identicna, jeftinija, lepsa i generalno kao paket gledano bolja alternativa u obliku Peugeota 306, pa zasto bi se iko zezao sa Xsarom?

    Po gradu ih i ima par komada, vecina je VTS, odnosno XU10RS 2.0 motor iz 306-ice, tj. 167KS. Mehanicki jako dobar motor, dugo traje uz dobro odrzavanje, ali naravno uvek je pitanje da li je onaj ko je uzeo takav auto sa tim motorom bas uvek pazio da ga dobro odrzava i garantovano ga nije vozio bas nezno, tako da pazi sta uzimas. Ove druge varijante...nema ih bog zna koliko, ali sve sto vazi za 306 vazi i za Xsaru, s tim sto se Xsara pokazala za klasu losije u pogledu kvaliteta, sitnih kvarova i generalno sitnica koje nerviraju. Ne kazem da je los auto, ali nije bas ni preterano dobar, tako da je izbor naravno samo tvoj
    _________________
    Peugeot 206 GTI + Nitrous


    djukic

    Pridruzio se: 27 Mar 2005
    Poruke: 652
    Lokacija: Beograd
    Poslato: Pet 05 Maj 2006, 10:16

    --------------------------------------------------------------------------------

    Svojevremeno sam cuo da pezo pravi losije motore od citroena???
    Nisam hteo da ulazim u raspravu ...

    Xsara i 306 su dva identicna automobila skoro kao Berlingo i Partner. Jedina razlika izmedju njih je u dizajnu. Kvalitet je za ono sto sam do sada probao isti. Znaci isti problemi sa strujom isti losi prekidaci isti kvalitet sedista jednostavno isti auto.

    Meni licno Xara je lepsa od 306 pezoa ali o ukusima stvarno ne vredi raspravljati.

    P.S. Najvise ih je u poslednje vreme uvezeno 1.9D i 2.0HDI ...
    _________________
    BMW volim al ne znam da ga vozim!


    206

    ------------------------
    Pridruzio se: 09 Dec 2004
    Poruke: 2377
    Poslato: Pet 05 Maj 2006, 10:43

    --------------------------------------------------------------------------------

    Motori koje koriste Peugeot i Citroen su identicni, znaci ne pravi Peugeot svoje a Citroen svoje, oni su grupacija i koriste iste agregate, sklopove, itd ... To je kao kad bi rekao da Mercedes ima bolje motore od Benza
    _________________
    Peugeot 206 GTI + Nitrous


    djukic

    Pridruzio se: 27 Mar 2005
    Poruke: 652
    Lokacija: Beograd
    Poslato: Pet 05 Maj 2006, 14:47

    --------------------------------------------------------------------------------

    Joj, bre, prva recenica je bila zahebancija naravno da su identicni odnosno da se isti motori trpaju i u jedan i u drugi auto. .

    Zato mi i nije bila jasna konstatacija da je 306 bolji auto od Xsare?
    _________________
    BMW volim al ne znam da ga vozim!


    @lix

    Pridruzio se: 17 Dec 2004
    Poruke: 1113
    Lokacija: Panchevo, Serbia; Sochi Russia
    Poslato: Ned 07 Maj 2006, 13:43

    --------------------------------------------------------------------------------

    Kako zasto, zar ne vidis da je pezoljubac ???

    Istina, znam za Loeba i kakve su prepravke uradjene da bi se tako vozilo, ali ako covek hoce da kupi, zasto ga tim detaljima smarati.
    Uzgred, pitao sam prijatelja, nece da je proda, zena se vec "navikla" tako da ce sada imati dva Citroena u kuci: Xsaru i C5.

    gle cuda ....
    _________________


    Wiz

    Pridruzio se: 30 Sep 2004
    Poruke: 3724
    Poslato: Ned 07 Maj 2006, 18:32

    --------------------------------------------------------------------------------

    Sta je onda ZX jel to neki derivat 309-ke, inace meni se Xsara Coupe veoma dopada.

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      CITROEN Xsara (1997-2000)



      CITROEN Xsara (2000-2004)

      Comment

      • Garwor
        CBC Član
        • 04.01.2006
        • 40
        • Beograd

        #4
        Evo da javim da sam je uzeo jos pre 6 meseci, '98 1.8 vts, presao oko 11000 brzih km, za sada sam zadovoljan.
        Be quick or be dead!
        1.8 Citroen Xsara VTS '98

        Comment

        • SasaALF
          CBC Član
          • 21.01.2007
          • 25
          • Beograd

          #5
          Jel moze nesto vise o xsari, sta da se gleda kad se kupuje, niko nje rekao koji motor je dobar i da li treba neki izbegavati, koliko trosi npr. 1.9 d ... nameracio sam se na jedan... Iskustva sadasnjih i bivsih vlasnika...

          Comment

          • SasaALF
            CBC Član
            • 21.01.2007
            • 25
            • Beograd

            #6
            Toliko o XSARI...

            Comment

            • vucko
              CBC Član
              • 06.08.2007
              • 88
              • Belgarde

              #7
              Evo se i jedna Xsara 1.6 16V 2002 pridruzila mojoj listi automoila.
              Sa svojih predjenih 147.000 km izgleda super, da ne kazem kao nova.

              Videcemo....

              Comment

              • boki01
                CBC Veteran
                • 27.10.2005
                • 100
                • Jugoslavia

                #8
                Vucko, gde su slike od Xsare - Nemoj da je ljubomorno cuvas za sebe, pokazi nam je
                Ljubitelj Francuza i dizela

                Comment

                • vucko
                  CBC Član
                  • 06.08.2007
                  • 88
                  • Belgarde

                  #9


                  Kod mene se to brzo smenjuje pa ni ne stizem da slikam. Ozbiljno, nemam slike. Stavi sam neku koju sam nasao na net-u.
                  Ova je obicna bela (da kazem nije teretna), SX oprema sa petoro vrata. Nista posebno, al opet ih volim!

                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                  Comment

                  • boki01
                    CBC Veteran
                    • 27.10.2005
                    • 100
                    • Jugoslavia

                    #10
                    Ajde provozaj to malo, pa da cujemo utiske i dojmove kako idi, kolko zdere gasolina, kako se ponasa u krivinama, po rupama etc.
                    Ljubitelj Francuza i dizela

                    Comment

                    • vucko
                      CBC Član
                      • 06.08.2007
                      • 88
                      • Belgarde

                      #11
                      Ih, pa neke stvari ti mogu reci i odmah......
                      Generalno, po meni (ali i po strucnjacima) Xsara je jako dobro izbalansiran automobil (serijski). Lezi odlicno. Zato ih pre svega i volim. Imao sam ih ja u verzijama 1.9D, 1.4HDI, 2.0HDi i sad ovaj 1.6 16V.
                      Po rupama je ok, s obzirom da ima niskoprofilne 15-ice (195/55R15). Ova putnicka je udobnija od teretne varijante (sa 3V ili karavana).
                      Motor je klasican benzinac. Posto sam neposredno presao iz 2.0HDi 90KS razlika se oseti u cuvenom obrtnom momentu novih dizel motora.
                      S druge strane mislim da je za exploataciju bolji benzinac (ako ne racunamo potrosnju). Cini mi se da ovi benzinci mogu dugo da se voze u gornjim granicnim opsezima a da im ne ostavi veceg traga. Da ne kazem da nemaju pumpu visokog pritiska, dizne od 300 eur/kom i sl. sto i najlakse stradava kod novih dizela.
                      Ne kazem da ce se HDi raspasti ako ih teras brzo (cak ja imam pozitivna iskustva), ali je sa benzincem prijatnije.
                      Za sada na board kompjuteru stoji potrosnja 7.8 lit/100km. To je jos iz Francuske pa ne mozemo da prihvatimo kao cinjenicu. Ako bude oko 10 u gradu bice ok.
                      Eto za sada. Valjda nece biti nekih neprijatnih iznenadjena ovih dana.

                      Drugi autic koji trenutno imam, Pezo 206 1.4Hdi van je za sada dobar i utegnut.

                      Comment

                      • gordi014
                        Moderator
                        • 02.10.2004
                        • 1049
                        • Valjevo, Srbija
                        • PEUGEOT 206 XS 1.6

                        #12
                        Bravo vucko, odli?an osvrt na gamu "Xsara"-e. Takve postove volim, u kojima može dosta toga da se sazna iz "prve ruke". Ina?e, jako korisne informacije za budu?e vlasnike !!!

                        Drugi autic koji trenutno imam, Pezo 206 1.4Hdi van je za sada dobar i utegnut.
                        Ako ti nije problem, napiši malo i o Peugeotu 206 HDi, ( u temi previ?enoj za to ). Kao što se da primetiti, 206-ica 1.4 HDi je dosta zastupljena kao polovnjak iz uvoza, pa bi zato svaka informacija dobro došla.

                        Pozzz

                        Comment

                        • vucko
                          CBC Član
                          • 06.08.2007
                          • 88
                          • Belgarde

                          #13
                          Evo drugari....

                          Sa ovom Xsarom 1.6 16V smo napravili oko 2100 km za ovaj vikend (poseta Grckoj).
                          Mogu da vam kazem da sam zaodvoljan ovom masinom. Nije kap ulja potrosila, a terali smo je 160-180kmh (tako je pokazivao cajger). Cak je naterana i na 200+ ali mislim da toliko realno ne moze da ide. Ponasanje na tim brzinema je odlicno. Prolazak kroz krivine vrlo precizan.
                          Na njoj su Michelin gume, 2/3 istrosene ali ne smeta.
                          Motor k'o motor. Ima snage, ali mu fali obrtni momenat. Da budem iskren imam naviku od HDi-ova da krenem u ubrzanje u niskom broju obrtaja. Ovaj benzinac trazi "saltovanje" i nema bog zna kakv start do jedno 2500-3000 obrtaja. Onda "poleti". To je naravno bitno kada si na nekom "obicnom" putu gde se ocekuje uletanje u makazice i korscenje svakog pravca za obilazak. Za auto-put je vise nego odlicna.

                          Potorsnja:
                          Resetovao sam board kompjuter i po njemu je to 8.2 lit/100km. NIje lose s obzirmo da ga nisamo stedeli, ako ni zbog cega ono zbog nedovoljno vremena.

                          Comment

                          • calypso
                            CBC Član
                            • 15.05.2008
                            • 11
                            • Zagreb

                            #14
                            Evo vam iz prve ruke iskustvo.

                            Citroen Xsara 1.4i SX oprema, '98 godiste. U obitelji je vec 10 godina od cega ju ja vozim 2 godine.

                            Napisati cu sto sam ja mijenjao u zadnje dvije godine (cca. 30000km):
                            - diskovi
                            - 2x plocice
                            - cijev za unutarnji hladnjak (stara mi je bila pukla)
                            - cistio benzinske brizgaljke (ugradio sam plin, pa da nemam sa time problema)
                            - mijenjane gumice na ventilima
                            - ocisceni i postelani ventili
                            - zamijenjene brtve motora i poklopca motora
                            - zamijenjene uporne spone
                            - standardno, zamjena ulja i filtera na 15000km
                            - zamijenjen uberlauf (uljni odusak)
                            - ugradjena plinska instalacija (BRC Sequent24, direkt)

                            Karakteristike (uzmite u obzir da pricam o Xsari 1, a ne o Xsari 2 koja je po onome sto sam cuo dosta losijeg komfora):
                            - odlicno drzanje ceste uz mala naginjanja i opcenito mekocu prolaska kroz zavoje. Ima se osjecaj kao da se ide po sinama. Velika zahvalnost ovakvom drzanju ide samozakrecuci zadnji ovjes kao sto je imao Citroen ZX
                            - udobnost u voznji je vrhunska, rupe se ne osjecaju, lezeci policajci ne postoje. Desilo mi se da smo nas 5 vozili preko lezeceg policajca i decki odostraga su ostali zacudjeni kako se nisu izdrmali. Jedan od njih vozi Audi A6 i kaze da je on preso tog lezeceg sa 50 na sat, vjerojatno bi osto bez bubrega.
                            - sjedala su jako mekana i udobna, svako malo mi se desi da mi netko zaspi u autu
                            - motor najjace vuce kada se vozi u 2. brzini 50km/h ili u 3. brzini 80km/h (pricam o 1.4/75KS motoru)

                            Problemcici na koje sam naletio:
                            - stare gumice na ventilima povecavaju potrosnju ulja
                            - nikako ne lijevati vodu u sustav za hladjenje, vec antifriz
                            - rucica za zmigavce ima problema sa nekim relejem koji zna poceti kliktati kada je vani toplije
                            - ventilator mi radi jedino kada okrenem na 4 (polozaji od 1 do 3 su mrtvi, kolko mi je objasnjeno, to je problem sa modulom za ventilator)
                            - lagano skriputanje na lijevom zadnjem kotacu (navodno poceci problema sa zadnjim mostom)
                            - jedna od lampi iza instrument table mi je crkla, tako da mi ne svijetli indikator za dnevno svjetlo i opcenito je malo tamnija desna strana table

                            U principu sam jako zadovoljan sa autom, ali na zalost, odlucio sam ga promijeniti jer mi je uletila prilika za Mitsubishi Galant.
                            2006-2009 Citroen Xsara 1.4i, 1998, BRC plin
                            2009- Citroen XM 2.0i 16v, 1995

                            Comment

                            Working...
                            X