U ovom prototipu Alfa Romea, Giorgetto Giugiaro je otelotvorio strast i esenciju kreativnog razmišljanja, u konceptu koji je savremen, elegantan i prefinjen, sposoban da uhvati duh avanture i napretka koji je utkan kao zlatna nit u ime i bogatu istoriju ovog italijanskog proizvođača. Oblik koji je stvoren da odoli sudu vremena. Prepoznajte karakterističan gril hladnjaka i znaćete o čemu govorimo.
Saradnja fabrike Alfa Romeo i dizajnera Giorgetta Giugiara je veoma duga, i seže do 1960. godine kada je on dizajnirao Alfu 2000 Sprint. Na crtaćim tablama njegove firme Italdesign nastao je čitav niz uspelih modela, a nabrojaćemo samo neke: Alfasud Berlina (1971.), Alfetta GT/GTV (1974.), Alfasud Sprint (1976.), Scighera (1997.) itd.
Po obliku, Brera je kupe sa 2+2 sedišta, karoserijom od ugljenih vlakana i snažnim V8 motorom sa preko 4000 ccm i maksimalnom snagom od 400 KS, koje razvija pri 7000 o/min. Menjač je šestostepeni, sekvencijalni. Dimenzije ovog kupea su sledeće: dužina je 4388 mm, širina 1894 mm, dok je visina 1289 mm.
Sve to, već na prvi pogled govori dovoljno. Moćan elegantno-sportski oblik, koji vas ne može ostaviti ravnodušnim. Stvoren je za uživanje, za ljude koji vole i znaju da uživaju u životu, odnosno žele da istaknu svoju posebnost. Prednjim delom dominira poklopac motora naglašenog V oblika, prepoznatljivi hladnjak Alfe, kao i farovi koji naglašavaju agresivan izgled. Linija krova se blago spušta prema nazad, i prelazi u zadnje staklo sa spojlerom, koje je ujedno i poklopac prtljažnika. Zadnja svetla su istog oblika kao farovi. Iz otvora zadnjeg odbojnika vire četiri hromirane izduvne cevi, ovalnog oblika. Aluminijumski točkovi su obuveni u Michelin Pax System pneumatike neobičnih dimenzija 245-690R520A napred i 285-690R520A pozadi.
Unutrašnjost je izrađena u futurističkom stilu, i karakterišu je aluminijum, koža, velika središnja konzola i odvojeni okrugli instrumenti. Na volanu se nalaze poluge za menjanje brzina. Vrata se otvaraju na gore, kao makaze. Količina svetlosti koja ulazi u kabinu se kontroliše putem senzora koji regulišu zatamnjenost velikog stakla na krovu.
Brera je opremljena i Picasound Hi-Fi sistemom koji je projektovan od strane Pierre Piccaluge, i predstavlja ezoteriju koja je dostojna ovog prototipa. Jedna od specifičnosti ovog sistema je da se audio signal kodira na poseban način, da bi se dobio trodimenzionalni efekat.
Po rečima samog Giugiara, ova studija je napravljena tako da sa lakoćom može poneti 4x4 mehaniku i šasiju. U saradnji sa Mantovanijem celokupan projekat je pripremljen za proizvodnju, uključujući i studije izvodljivosti: osim sistema otvaranja vrata, sve je lako preneti u serijsku proizvodnju. Ostaje da se vidi da li će se i kada Alfa Romeo Brera pojaviti u salonima.
Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
neeeeee,gdje si cuo ili procitao takvu glupost? Cijena ce biti max 10% veca od sadasnje GTV, jucer sam bio u Alfi jer sam servisirao svoju i pitao o cijeni, cak sam dobio i prospekt ( samo 3 stranice )
Comment