U proleće 2001. godine Citroën je na tržište lansirao novi model C5. Model pripada višoj srednjoj klasi i predvodiće Citroën-ovu flotu dok već najavljeni, luksuzni model C6 ne preuzme primat. Svetska premijera osnovnog modela C5 Sloon bila je na Pariskom salonu 2000. godine, a na prošlogodišnjem salonu u Ženevi prikazan je i karavan C5 Break. Takođe u saradnji sa nemačkom tuning firmom Carlsson, razvijen je i najači model C5 Estate by Carlsson koji je predstavljen na poslednjem Salonu automobila u Frankfurtu. Od samog početka C5 je ostavio odličan utisak. Već ranije predstavljena Xara Picasso i C5 najavlili su novu dizajnersku liniju, a brojne tehničke novine potpuno odgovaraju višedecenijskom imidžu originalnosti Citroëna.
Citroën C5 je razvijen za svega tri godine. Nosilac projekta bio je razvojni centar Velizy. Ovo je prvo vozilo razvijeno posle opsežne reorganizacije proizvodnje unutar PSA grupe, pošto je i ova grupacija sledila aktuelni trend unifikacije proizvodnje vozila po tzv. ¨platformama¨. Tako je C5 prvi model koji koristi platformu 3, rezervisanu za vozila više srednje (M2) i više (H) klase. Investicija u ceo program C5 iznosila je oko 1.07 milijardi eura, dok su troškovi razvoja iznosili oko 500 miliona eura. Model se sklapa u vrlo modernoj fabrici Rennes-la-Janais, koja je za potrebe proizvodnje ovog modela dodatno opremljena novim proizvodnim linijama. Celokupan proces montaže vozila je automatizovan, a radne operacije obavljaju roboti najnovije generacije. Instalisani kapacitet fabrike iznosi 920 vozila na dan, a dve trećine proizvodnje namenjeno je izvozu.
C5 je publici predstavljen kao naslednik modela Xantia i još starijeg modela XM. Naravno, C5 je po svim tehničkim, funkcionalnim i estetskim kriterijumima prevazišao svoje prethodnike. To je veliki auto, dugačak 4.62 m (Saloon), odnosno 4.76 m (Break), širok 1.77 m, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.75 m, dok razmak između prednjih točkova iznosi 1.53 m a zadnjih 1.495 m. Visina od 1.48 m (Saloon), odnosno 1.51 m (Break), omogućava da se u njega udobno smesti i viša osoba. Pored toga, veliki gepek zapremine 456 l (Saloon), odnosno 563 l (Break) i mogućnost obaranja zadnjih sedišta čime se skoro udvostručuje prtljažni prostor, čini da C5 bude vrlo prostran i kada u njega treba staviti dosta prtljaga.
Spoljnu liniju C5 odlikuju elegancija i pažljivo ukomponovani detalji. Aerodinamični profil vozila nagoveštava sportski duh, ali i komfor i ležernost svojstvenu porodicnom autu. Estetska komponenta je sigurno značajno doprinela uspehu modela. Da je to tako svedoči i izbor za automobil godine u Italiji, inače kolevci automobilske estetike, gde je C5 suvereno pobedio.
Ipak, ono po čemu se C5 razlikuje od sličnih modela je originalna kombinacija novih tehničkih rešenja, po čemu je Citroën uvek bio poznat. U takva rešenja spadaju:
- nova generacija benzinskih (oto) motora,
- nova generacija dizel motora,
- Hydractive 3 - treća generacija hidroaktivnog oslanjanja,
- Onboard intelligence¨ i brojna rešenja koja povećavaju udobnost vozača i putnika,
- i rešenja koja povećavaju aktivnu i pasivnu bezbednost vozila.
Citroën C5 je razvijen za svega tri godine. Nosilac projekta bio je razvojni centar Velizy. Ovo je prvo vozilo razvijeno posle opsežne reorganizacije proizvodnje unutar PSA grupe, pošto je i ova grupacija sledila aktuelni trend unifikacije proizvodnje vozila po tzv. ¨platformama¨. Tako je C5 prvi model koji koristi platformu 3, rezervisanu za vozila više srednje (M2) i više (H) klase. Investicija u ceo program C5 iznosila je oko 1.07 milijardi eura, dok su troškovi razvoja iznosili oko 500 miliona eura. Model se sklapa u vrlo modernoj fabrici Rennes-la-Janais, koja je za potrebe proizvodnje ovog modela dodatno opremljena novim proizvodnim linijama. Celokupan proces montaže vozila je automatizovan, a radne operacije obavljaju roboti najnovije generacije. Instalisani kapacitet fabrike iznosi 920 vozila na dan, a dve trećine proizvodnje namenjeno je izvozu.
C5 je publici predstavljen kao naslednik modela Xantia i još starijeg modela XM. Naravno, C5 je po svim tehničkim, funkcionalnim i estetskim kriterijumima prevazišao svoje prethodnike. To je veliki auto, dugačak 4.62 m (Saloon), odnosno 4.76 m (Break), širok 1.77 m, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.75 m, dok razmak između prednjih točkova iznosi 1.53 m a zadnjih 1.495 m. Visina od 1.48 m (Saloon), odnosno 1.51 m (Break), omogućava da se u njega udobno smesti i viša osoba. Pored toga, veliki gepek zapremine 456 l (Saloon), odnosno 563 l (Break) i mogućnost obaranja zadnjih sedišta čime se skoro udvostručuje prtljažni prostor, čini da C5 bude vrlo prostran i kada u njega treba staviti dosta prtljaga.
Spoljnu liniju C5 odlikuju elegancija i pažljivo ukomponovani detalji. Aerodinamični profil vozila nagoveštava sportski duh, ali i komfor i ležernost svojstvenu porodicnom autu. Estetska komponenta je sigurno značajno doprinela uspehu modela. Da je to tako svedoči i izbor za automobil godine u Italiji, inače kolevci automobilske estetike, gde je C5 suvereno pobedio.
Ipak, ono po čemu se C5 razlikuje od sličnih modela je originalna kombinacija novih tehničkih rešenja, po čemu je Citroën uvek bio poznat. U takva rešenja spadaju:
- nova generacija benzinskih (oto) motora,
- nova generacija dizel motora,
- Hydractive 3 - treća generacija hidroaktivnog oslanjanja,
- Onboard intelligence¨ i brojna rešenja koja povećavaju udobnost vozača i putnika,
- i rešenja koja povećavaju aktivnu i pasivnu bezbednost vozila.
Comment