Citroën C4
Postavljajući nove standarde
Popunjavajući ponudu, Citroën nam otkriva novog predstavnika u najprodavanijem automobilskom segmentu. C4 odlikuju moderna tehnologija, inovacije i poseban dizajn.
Verovatno već i ptice na granama pevaju o tome kako je borba na Evropskom automobilskom tržištu najjača upravo u C segmentu. Stoga niti ne čudi da je jedan od najglasnije najavljivanih noviteta ovogodišnjeg salona u Parizu bio upravo Citroënov C4. Nakon svetske prezentacije i prvih vožnji, naši se utisci polako zbrajaju. Citroën ništa nije prepustio slučaju, a dokaz je doista avangardno dizajnirani C4 koji koristi mnogo tehnologije svojstvene višim kategorijama automobila.
U samome startu, Citroën se odlučio za predstavljanje dve karoserijske izvedbe - limuzine s petoro vrata i coupea, čije su spoljne dimenzije donekle različite. Uz to, u ponudi su pet benzinskih i tri dieselske motorizacije. C4 nastao je na platformi 2 Grupacije PSA (kakvu koristi i Peugeot 307) i prvi je model Citroëna koji se proizvodi u znatno unapređenom pogonu u Mulhouseu.
NOVOSTI PREUZETE IZ VIŠIH KATEGORIJA
U borbi za kupce koji iz dana u dan traže sve više, C4 dolazi s brojnim naprednim rešenjima uobičajeno svojstvenim tek automobilima viših segmenata. Sistem za praćenje vozne trake promovisan je nedavno u obnovljenom C5 i sada ga je moguće dobiti i uz C4. Ovaj sistem radi iznad 80 km/h aktivirajući vibrator na adekvatnoj strani sedišta svaki put kada vozač "nagazi" isprekidanu liniju bez da je uključio pokazivač pravca.


Takođe, C4 je opremljen i prednjim i zadnjim senzorima za parkiranje kao i sistemom koji skreće snop glavnih svetala kako bi se poboljšala vidljivost u oštrijim krivinama. Jedno od najzanimljivijih rešenja svakako je i upravljač s nepomičnim središnjim delom.Ovime je omogućeno optimalno dimenzioniranje vazdušnog jastuka, ali i postavljanje više komandi sada dostupnijih vozaču. U C4 se ugrađuje i sistem nadzora pritiska u gumama koji podatke javlja vozaču preko grafičkih elemenata na središnjem zaslonu. Širok raspon sigurnosnih sistema garantuje vrhunsku zaštitu putnika u Citroënu C4. Tako se može ugraditi do 6 vazdušnih jastuka, uključujući vazdušne zavese, i bočne vazdušne jastuke.
OSAM MOTORIZACIJA U POČETNOJ PONUDI
Dostupan sa širokom paletom pogona već od samoga starta, Citroën C4 nudi 5 benzinskih motora uključujući tu i 143 KS snažni 2-litarski 16V nedavno predstavljen u C5. U ponudi su i tri Common Rail turbodiesela razvijena u saradnji s Fordom. Ova ponuda uključuje HDi 92, prv put ugrađen u neko vozilo Grupacije PSA kao i novi HDi 110 te HDi 138 koji su nedavno uvedeni u Citroënovu ponudu. Od benzinskih agregata nude se i 1.4i 16V (90 KS), 1.6i 16V (110 KS), 2.0i 16V (136 KS), spomenuti motor sa 143 KS te 2.0i 16V sa 180 KS u modelu VTS.
Za prenos snage zaduženi su većinom 5-stepeni ručni menjači, dok verzija 2.0i 16V (143 KS) ima automatski menjač s kojim je dostupna i izvedba 1.6i 16V. Ručni menjač sa 6 stepena prenosa dostupan je uz HDi verziju sa 138 KS.
Tehnički podaci
Sve izvedbe Citroëna C4 opremljene su disk-kočnicama na sva 4 točka (prednji su diskovi ventilirajući) te progresivnim servoojačivačem upravljača. Za sigurnost zaustavljanja i vožnje brinu se i ABS te EBA (sistem pojačavanja sile kočenja) sistemi koji predstavljaju deo opreme svake izvedbe. Uz doplatu se uz sve modele može naručiti i ESP sistem elektronske stabilnosti koji radi zajedno sa sistemom kontrole proklizavanja. Na kraju spomenimo i to da je C4 ostvario najbolji koeficijent vazdušnog otpora u ovom segmentu (Cd 0,28 za coupe te Cd 0,29 za limuzinu).
Postavljajući nove standarde
Popunjavajući ponudu, Citroën nam otkriva novog predstavnika u najprodavanijem automobilskom segmentu. C4 odlikuju moderna tehnologija, inovacije i poseban dizajn.
Verovatno već i ptice na granama pevaju o tome kako je borba na Evropskom automobilskom tržištu najjača upravo u C segmentu. Stoga niti ne čudi da je jedan od najglasnije najavljivanih noviteta ovogodišnjeg salona u Parizu bio upravo Citroënov C4. Nakon svetske prezentacije i prvih vožnji, naši se utisci polako zbrajaju. Citroën ništa nije prepustio slučaju, a dokaz je doista avangardno dizajnirani C4 koji koristi mnogo tehnologije svojstvene višim kategorijama automobila.
U samome startu, Citroën se odlučio za predstavljanje dve karoserijske izvedbe - limuzine s petoro vrata i coupea, čije su spoljne dimenzije donekle različite. Uz to, u ponudi su pet benzinskih i tri dieselske motorizacije. C4 nastao je na platformi 2 Grupacije PSA (kakvu koristi i Peugeot 307) i prvi je model Citroëna koji se proizvodi u znatno unapređenom pogonu u Mulhouseu.
NOVOSTI PREUZETE IZ VIŠIH KATEGORIJA
U borbi za kupce koji iz dana u dan traže sve više, C4 dolazi s brojnim naprednim rešenjima uobičajeno svojstvenim tek automobilima viših segmenata. Sistem za praćenje vozne trake promovisan je nedavno u obnovljenom C5 i sada ga je moguće dobiti i uz C4. Ovaj sistem radi iznad 80 km/h aktivirajući vibrator na adekvatnoj strani sedišta svaki put kada vozač "nagazi" isprekidanu liniju bez da je uključio pokazivač pravca.


Takođe, C4 je opremljen i prednjim i zadnjim senzorima za parkiranje kao i sistemom koji skreće snop glavnih svetala kako bi se poboljšala vidljivost u oštrijim krivinama. Jedno od najzanimljivijih rešenja svakako je i upravljač s nepomičnim središnjim delom.Ovime je omogućeno optimalno dimenzioniranje vazdušnog jastuka, ali i postavljanje više komandi sada dostupnijih vozaču. U C4 se ugrađuje i sistem nadzora pritiska u gumama koji podatke javlja vozaču preko grafičkih elemenata na središnjem zaslonu. Širok raspon sigurnosnih sistema garantuje vrhunsku zaštitu putnika u Citroënu C4. Tako se može ugraditi do 6 vazdušnih jastuka, uključujući vazdušne zavese, i bočne vazdušne jastuke.
OSAM MOTORIZACIJA U POČETNOJ PONUDI
Dostupan sa širokom paletom pogona već od samoga starta, Citroën C4 nudi 5 benzinskih motora uključujući tu i 143 KS snažni 2-litarski 16V nedavno predstavljen u C5. U ponudi su i tri Common Rail turbodiesela razvijena u saradnji s Fordom. Ova ponuda uključuje HDi 92, prv put ugrađen u neko vozilo Grupacije PSA kao i novi HDi 110 te HDi 138 koji su nedavno uvedeni u Citroënovu ponudu. Od benzinskih agregata nude se i 1.4i 16V (90 KS), 1.6i 16V (110 KS), 2.0i 16V (136 KS), spomenuti motor sa 143 KS te 2.0i 16V sa 180 KS u modelu VTS.
Za prenos snage zaduženi su većinom 5-stepeni ručni menjači, dok verzija 2.0i 16V (143 KS) ima automatski menjač s kojim je dostupna i izvedba 1.6i 16V. Ručni menjač sa 6 stepena prenosa dostupan je uz HDi verziju sa 138 KS.
Tehnički podaci
Sve izvedbe Citroëna C4 opremljene su disk-kočnicama na sva 4 točka (prednji su diskovi ventilirajući) te progresivnim servoojačivačem upravljača. Za sigurnost zaustavljanja i vožnje brinu se i ABS te EBA (sistem pojačavanja sile kočenja) sistemi koji predstavljaju deo opreme svake izvedbe. Uz doplatu se uz sve modele može naručiti i ESP sistem elektronske stabilnosti koji radi zajedno sa sistemom kontrole proklizavanja. Na kraju spomenimo i to da je C4 ostvario najbolji koeficijent vazdušnog otpora u ovom segmentu (Cd 0,28 za coupe te Cd 0,29 za limuzinu).
Comment