PEUGEOT 206 1.4 HDi 68 hp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    PEUGEOT 206 1.4 HDi 68 hp

    PEUGEOT 206

    U momentu kada se već činilo da nepokorivi Gali kaskaju za nemačkom konkurencijom, u leto 1998. godine pojavio se model 206. Verovatno niko nije mogao da pretpostavi da će dolazak jednog dizajnera imati toliki uticaj na poslovanje Peugeota. Taj dizajner je stvorio model 206 koji je preokrenuo poziciju ove francuske marke na evropskom tržištu.

    Nešto kasnije ovaj mali automobil je postao evropski bestseler i model koji je sa trona zbacio popularnog VW Golfa koji se na tom mestu nalazio veoma dugo. Čak se i na konzervativnom nemačkom tržištu model 206 veoma dobro kotira i dugo je držao poziciju najprodavanijeg uvoznog automobila.

    Šta ima novo?
    Model 206 je 2000. godine dobio kupe-kabrio verziju, a na Salonu automobila u Ženevi 2002. pojavio se i karavan. Naravno, najpopularnija je prvobitna verzija koja je nedavno blago restilizovana, a paleta motora proširena.

    Dobro je poznato da dobitnu kombinaciju ne treba menjati, tako da ni dizajneri u Peugeotu nisu dirali skalpel kada su posegnuli za ?fejsliftingom? ovog modela. U potpunosti je zadržan prepoznatljiv i dinamičan oblik, a promene se mogu primetiti samo ako se model pažljivije pogleda. Maska hladnjaka ispod linije branika dobila je novu mrežu dizajniranu u obliku saća, a sočiva farova su smeštena iza prozirnog stakla. Retrovizori su serijski delimično obučeni u boju automobila, dok se pozadi može primetiti novi oblik branika kao i nešto drugačija svetlosna grupa.

    Sve u svemu, iako je prošlo tačno 6 godina, model 206 i dalje izgleda sveže i moderno, a nova paleta agregata ga i dalje čini vrlo aktuelnim automobilom. Tako se na našem testu našao model sa petora vrata opremljen common rail agregatom radne zapremine od 1,4 litre.

    Proveren recept
    Da podsetimo, reč je o automobilu dugom 3,8 metara, širokom 1,6 i visokom 1,4 uz međuosovinsko rastojanje od 2,4 metra. Ove dimenzije ga smeštaju u nižu klasu, odnosno klasu gradskih automobila. Dizajn modela 206 je svima dobro poznat, a mogao bi se okarakterisati kao moderan bez suvišnih detalja.

    Vrata se otvaraju dovoljno široko da omogućavaju nesmetan pristup unutrašnjosti. Organizacija i izgled unutrašnjeg prostora nisu menjani, a idealna pozicija za volanom se lako pronalazi.

    Upravljač se može podešavati po visini kao i vozačko sedište koje ima naglašene bokove i odlično drži telo u krivinama. Instrumenti imaju belu podlogu, a kada se da kontakt, displej na kome se nalazi informacija o broju pređenih kilometara pre startovanja motora pokazuje nivo ulja.
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    PEUGEOT 206 1.4 HDi 68 hp

    Motor lako startuje i svojim radom daje naznaku da se radi o četvorocilindarskom dizel agregatu relativno male zapremine. No, to ni malo ne treba da brine i vozač će biti prijatno iznenađen kada prvi put pritisne pedalu gasa. Iako je reč o pogonskoj jedinici od 1398 ccm koja ima maksimalnu snagu od 50 kW (68 KS) i obrtni moment od 150 Nm, ubrzanja su prilično dobra. Čak ni fabrički podatak o ubrzanju od 0 do 100 kilometara na sat od 14,7 sekundi to ne može najbolje da potvrdi, ali je subjektivni utisak veoma jasan.

    Model 206 sa ovim motorom ?dobro ide?, ali od njega ne treba očekivati čuda. Ovaj agregat je napravljen da bude štedljiv i podatak o prosečnoj potrošnji od svega 4,5 litara na 100 kilometara pokazao se kao tačan.

    Štaviše, sa lakom nogom na gasu i van grada prosečna potrošnja se može spustiti i ispod 4 litra. Rezervoar ima zapreminu od 50 litara tako da će pauze na dužim putovanjima pre određivati žeđ putnika nego agregata.

    Komforan i tih
    Ono što uglavnom važi za sve francuske automobile važi i za 206.

    Iako je reč o malom automobilu prilično je udoban i odlično apsolvira i kratke i duge neravnine na putu. Ponašanje automobila u krivinama je sigurno, ali je prilikom trimovanja ogibljenja, ipak, dat naglasak na udobnost. Ručica menjača ima relativno precizan hod, a svaki od pet stepeni prenosa ima dobro proračunate odnose tako da pri promeni automobil ?ne ostaje bez daha?.

    Idealna putna brzina se kreće negde oko 130 do 140 km/h, dok maksimalna brzina iznosi 168 km/h. Na dužim putovanjima model 206 ne zamara vozača, a sedišta su dovoljno udobna. Istina, na zadnjoj klupi ima nešto manje mesta, dok zapremina prtljažnika iznosi 245 litara. To je u skladu sa standardom za ovu klasu vozila, a za one koji žele više postoji i karavan verzija.

    Model 206 je i dalje moderan i atraktivan automobil i uopšte nije slučajno što je evropski bestseler. Toj činjenici doprinosi prilično visok nivo završne obrade kao i kvalitet korišćenih materijala, a HDI agregat se pokazao kao veoma pristojna pogonska jedinica, jer je snažan, štedljiv i tih.

    Iako je model 206 već ?zašao u godine? ne treba ni razmišljati o tome kada će ga Peugeot penzionisati. Po svemu prikazanom on je i dalje veoma aktuelan i mlad.

    Tehnički podaci:

    Karoserija
    Limuzina sa petoro vrata, pet sedišta, D x Š x V 3835 x 1650 x 1430 mm, međuosovinsko rastojanje 2440 mm, masa praznog vozila 975 kg, prtljažnik 245 l, rezervoar 50 l.
    Motor
    Četvorocilindarski redni turbo dizel motor, vodeno hlađenje, radna zapremina 1398 cm3, maks. snaga 50 kW (68 KS) pri 4000 o/min, maks. obrtni moment 150 Nm pri 1750 o/min.
    Prenos snage
    Pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa pet stepeni prenosa.
    Donji postroj
    Napred McPherson i trouglasta poprečna ramena, pozadi torziona osovina, uzdužna ramena i spiralne opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred diskovi, pozadi doboši, gume 175/65 R14.
    Performanse
    Ubrzanje 0-100 km/h 14,7 s, maks. brzina 168 km/h, prosečna potrošnja 4,5 l/100 km.

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3






      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4

        Comment

        • vucko
          CBC Član
          • 06.08.2007
          • 88
          • Belgarde

          #5
          Evo neka moja iskusta i o 206 1.4HDi.

          Naravno, vozio sam samo teretne varijante od 2002. do 2005. godista.
          Generalno je meni Pezo 206 simpa automobil i taj motor mu je OK resenje.
          Za razliku od starog (ali neoderivog) 1.9D ovaj 1.4HDi je mnogo prijatniji i bolji i za voznju i za naravno potrosnju. Ali samim tim je i dosta osetljiv motor. Na srecu, ti 1.4 HDI su se kod mene super pokazali (od C3 pa do P307). Ni jedan nije imao problem sa motorom i posle 160.000 km. Te dizne, kazem, umeju da stekcu. Prikljucivali smo ga na kompjuter, dizne rade ok, a mene nervira taj zvuk. Sto je najgore, kod nekog stekcu, a kod nekog ne. Kod ovog sto vozim trenutno ne.
          Auto je ok za voznju. Sa proslim sam isao do Atine, do Sarajeva... Ok je to za nase puteve. Krstareca brzina auto-putem je podnosljivih 140-150 km/h. Preko toga se motor vec previse vrti (za moje pojmove). I po krivinama lezi ok, ali su gume jako vazne! Licno iskustvo:
          Do Sarajeva sam imao Kleber nove gume (iz Francuske) ali za broj vece (185/65R14). To me je jako nerviralo i dam ih caletu, a kupim za 206 4 nove Tigar Hitris 175/65R14 (koje su propisane). Racunam: nasi putevi, nas Hitris, a nisu to neke sulude brzine. Dakle pri istoj voznji sa Hitrisom sam na par krivina mogao da izletim. Jednostavno nece da skrene, da prati volan. Strasno !!!
          Od kvarova stvarno nije bilo nista ozbiljno. Boljka novije 206-ice (bas kao i 307-ice) je prekidac migavaca i na njemu "namotaji" za Air Bag. Cesto to strada od upotrebe volana pa gori lampica za Air Bag. Naravno u Francuskoj to menjaju (jos pod garancijom), a kod nas popravljaju (prebace namotaje od neke ispravne rucice). I sama rucica migavaca bude razglavljena pa ume da iritira.
          Sam volan je dosta nekvalitetan (za razliku od 307 ili Citroena) i strada od ruku (tj. znoja sa ruku) na relativno malim kilometrazama 120 pa na gore.

          To je ono sto mi za sada pada na pamet!

          Pozdrav

          Comment

          • gordi014
            Moderator
            • 02.10.2004
            • 1049
            • Valjevo, Srbija
            • PEUGEOT 206 XS 1.6

            #6
            @vucko

            Zanimljiv test:

            Peugeot 206 1.4 HDI

            Comment

            • Spid Demon
              CBC Početnik
              • 23.05.2011
              • 1
              • Gornji Milanovac

              #7
              Re: PEUGEOT 206 1.4 HDi 68 hp

              Trenutno imam 206 1.4 HDI Eco70 Special iz 2002. Auto je vrhunski, malo troši, na auto-putevima i magistralama 150 ide bez problema. Motor je za njega, po meni, najbolji izbor (od prosečnih motora, ne računam 2.0 16V), ali imao sam priliku da vozim 307-icu 1.4 HDI i nisu za poređenje. 206 kao da je max. brzina veća za 20 km/h, elastičnija je, manje troši, mada ja imam model phase 1 (stariji, do 2002.) koji je malo bučniji od mlađih modela, iako ni on nema klasičan zvuk dizela (čekićanje kao kod 1.9D) nego više nekako zuji (turbina) pogotvo pri hladnom startu. Jedine zamerke koje imam su na sijalice prednjih farova koje nenormalno često pregorevaju i ablender (ručica migavca) koju i dalje ne mogu da nađem (jer se menja sa sve ručicom za brisače i plus satelit za radio). Sve u svemu auto za preporuku.

              Comment

              Working...
              X