PEUGEOT 206


Peugeot 206 se pojavljuje 1998 godine sa namerom da bude dostojan zamenik legendarnog lava zvanog 205. Zadatak nimalo lak, 205-tica je za 12 godina prozivodnje prodata u vise od 5 miliona primeraka. U svojoj klasi gradskih automobila 205 je bio dugo godina pobednik kvaliteta i vazio kao reper elegancije, ekonomicnosti, udobnosti i lepote malih automobila.
Peugeot 206 je svojim debijem odmah dao do znanja da je dostojan naslednik, elegantan i iznad svega dopadljiv automobil. Moramo reci da su dame (vozaci) veoma pozitivno reagovale na pojavu novog ljubimca. Obzirom da dame vole eleganciju, konfor i kvalitet, 206 je pun pogodak.
Nakon 6 godina od pojave na trzistu, potraznja za 206-seticom ne jenjava a cena polovnih automobila i dalje drzi dobru cenu. Visoka cena polovnjaka nije slucajna, kvalitet, ekonomicnost, pouzdanost i dugotrajnost su svakako uzeti u obzir. Dobro ocuvani primerci dostizu cenu do 5.000 eura.
Karoserija ? o izgledu karoserije 206-tice nema potrebe mnogo govoriti jer sama govori za sebe. Apsolutni sampion avangarda i reper za ostale proizvodjace. Unutrasnji salon kao i spoljasnost uradjeni veoma kvalitetno i precizno, upotrebljeni materijali i linije sa stilom doprinose prijatnoj atmosferi koju dopunjuje do perfekcije izvedena ergonomicnost. Sve komande su na dohvat ruke, prednja tabla izciscena i pregledna. Sve to nije dovoljno da se francuzi nisu potrudili oko kvaliteta izrade lima i zavrsne obrade. Karosrija je u potpunosti izradjena od pocinkovanog lima. Zavrsna obrada, boje i lakiranje je podignuto na najvisi nivo, prvi primerci jos uvek izgledaju kao da su juce sisli sa trake. 206 se radi u vise verzija, klasik sa 3 i 5 vrata, kombi i kabriolet verzija. Obzirom da se radi o gradskom automobilu za svaku preporuku je verzija sa 3 vrata. Prednja sedista su udobna dok je prostor na zadnjem sedistu skucen i neudoban za duza putovanja.
Motori - u prvim godinama proizvodnje, francuzi nisu menjali skoro nista oko motora. Jednostavno su ugradjivali proverene motore od 205-tice. Paleta motora je poznata od ranije i zadvoljice sve ljubitelje od ekonmicnih 1.400 kubika sa 75konja do sportskih varijanti sa 2.000 kubika i 138 konja. Za svaku pohvalu su dizel varijante 1.900 kubika sa 70 konja klasicni, ili turbo sa 90 konja. Veliki napredak sa dizel varijantom je napravljen novom generacijom HDi 2.000 kubika common rail sistem. Potrosnja ovih motora je svega 4,9 litara na 100km. Hdi motori su poslednja generacija koja iziskuje mnogo paznje, redovno odrzavanje i veoma kvalitetno gorivo. Ukoliko ne mozete zadovoljiti ove zahteve najbolje je odustati od ove varijante (popravke su izuzetno skupe i komplikovane). Sta u sustini znaci Hdi odnosno common rail sistem. Najblaze receno to je multiinjection sistem primenjen kod dizela. Naime elektronika u jednoj cevi podrzava visok pritisak goriva i vazduha dok je ubacivanje goriva u potpunosti regulisano elektrenikom (kompjuterom) na samim brizgaljkama. Ovaj podatak dovoljno gorivo o osetljivosti ovog sistema. Za sada se pokazao veoma pouzdanim, ali potreba za visoko kvalitetnim gorivom ostaje prvenstveni uslov za dobar rad. Benzinski motori su veoma zdravi i ekonomicni, prelaze cak i 300.000 km bez znacajnijih problema. Najosetljiviji elementi su rashladni sistem i karter za ulje. Rashladni sistem treba stalno pratiti i proveravati, los senzor temperature dovodi do pregorevanja ventilatora na hladnjaku ciji kvar moze da izazove ozbiljne kvarove, pregorevanje zaptivke glave motora, u najgorem slucaju moze da izazove blokiranje motora. Popravka i remont su vise nego skupi. Karter ne pricinjava nikakve probleme, postavljen je veoma nisko i cesto se desava da ga ivicnjak ili druga neravnina ogrebe ili udari i izazove curenje ulja iz njega. Treba reagovati i na njamanju pojavu ulja ispod motora, na taj nacin cete sebi ustedeti skupe popravke.
Menjac ? menjaci su petostepeni rucni i automatski. Problemi u radu su veoma retki. Ogibljenje ? tipicno francusko, mekano i necujno. Problemi pocinju nakon 60.000 km kada se javljaju prednji amortizeri. Nista dugotrajniji nisu ni homokineticki zglobovi koji se javljaju na 80.000km. Navedeni podaci se odnose na upotrebu u normalnim uslovima sa dobrim putevima, kod nas ove probleme treba ocekivati mnogo ranije, razloge ne treba navoditi.
Kocioni sistem ? efikasan i pouzdan, problem ako se tako moze reci je brzo trosenje plocica prednjih tockova. Zamena je neophodna cak na 30.000 km. Prilikom zamene plocica treba voditi racuna da se uzimaju originalni FERODO, jeftinija turska ili italijanska alternativa trajace 10.000 km i znatno ce ostetiti diskove.
Elektricni sistem je za svaku pohvalu, sto za francuze ranije nije bio slucaj. Pouzdan bez ikakvih problema. Probleme, veoma retko, pricinjavaju motori brisaca. Stradaju od prljavstine koja prodire u elektromotore i ostecuje ih (so za posipanje puteva u zimskim uslovima).
Za kraj mozemo reci da je 206 dostojan naslednik koji je prevazisao svog prethodnika u mnogo cemu. Cena opravdava kvalitet. Za dugotrajan zivot 206-tice treba se pridrzavati servisnog uputstva i postovati rokove redovnih pregleda i servisa.


Peugeot 206 se pojavljuje 1998 godine sa namerom da bude dostojan zamenik legendarnog lava zvanog 205. Zadatak nimalo lak, 205-tica je za 12 godina prozivodnje prodata u vise od 5 miliona primeraka. U svojoj klasi gradskih automobila 205 je bio dugo godina pobednik kvaliteta i vazio kao reper elegancije, ekonomicnosti, udobnosti i lepote malih automobila.
Peugeot 206 je svojim debijem odmah dao do znanja da je dostojan naslednik, elegantan i iznad svega dopadljiv automobil. Moramo reci da su dame (vozaci) veoma pozitivno reagovale na pojavu novog ljubimca. Obzirom da dame vole eleganciju, konfor i kvalitet, 206 je pun pogodak.
Nakon 6 godina od pojave na trzistu, potraznja za 206-seticom ne jenjava a cena polovnih automobila i dalje drzi dobru cenu. Visoka cena polovnjaka nije slucajna, kvalitet, ekonomicnost, pouzdanost i dugotrajnost su svakako uzeti u obzir. Dobro ocuvani primerci dostizu cenu do 5.000 eura.
Karoserija ? o izgledu karoserije 206-tice nema potrebe mnogo govoriti jer sama govori za sebe. Apsolutni sampion avangarda i reper za ostale proizvodjace. Unutrasnji salon kao i spoljasnost uradjeni veoma kvalitetno i precizno, upotrebljeni materijali i linije sa stilom doprinose prijatnoj atmosferi koju dopunjuje do perfekcije izvedena ergonomicnost. Sve komande su na dohvat ruke, prednja tabla izciscena i pregledna. Sve to nije dovoljno da se francuzi nisu potrudili oko kvaliteta izrade lima i zavrsne obrade. Karosrija je u potpunosti izradjena od pocinkovanog lima. Zavrsna obrada, boje i lakiranje je podignuto na najvisi nivo, prvi primerci jos uvek izgledaju kao da su juce sisli sa trake. 206 se radi u vise verzija, klasik sa 3 i 5 vrata, kombi i kabriolet verzija. Obzirom da se radi o gradskom automobilu za svaku preporuku je verzija sa 3 vrata. Prednja sedista su udobna dok je prostor na zadnjem sedistu skucen i neudoban za duza putovanja.
Motori - u prvim godinama proizvodnje, francuzi nisu menjali skoro nista oko motora. Jednostavno su ugradjivali proverene motore od 205-tice. Paleta motora je poznata od ranije i zadvoljice sve ljubitelje od ekonmicnih 1.400 kubika sa 75konja do sportskih varijanti sa 2.000 kubika i 138 konja. Za svaku pohvalu su dizel varijante 1.900 kubika sa 70 konja klasicni, ili turbo sa 90 konja. Veliki napredak sa dizel varijantom je napravljen novom generacijom HDi 2.000 kubika common rail sistem. Potrosnja ovih motora je svega 4,9 litara na 100km. Hdi motori su poslednja generacija koja iziskuje mnogo paznje, redovno odrzavanje i veoma kvalitetno gorivo. Ukoliko ne mozete zadovoljiti ove zahteve najbolje je odustati od ove varijante (popravke su izuzetno skupe i komplikovane). Sta u sustini znaci Hdi odnosno common rail sistem. Najblaze receno to je multiinjection sistem primenjen kod dizela. Naime elektronika u jednoj cevi podrzava visok pritisak goriva i vazduha dok je ubacivanje goriva u potpunosti regulisano elektrenikom (kompjuterom) na samim brizgaljkama. Ovaj podatak dovoljno gorivo o osetljivosti ovog sistema. Za sada se pokazao veoma pouzdanim, ali potreba za visoko kvalitetnim gorivom ostaje prvenstveni uslov za dobar rad. Benzinski motori su veoma zdravi i ekonomicni, prelaze cak i 300.000 km bez znacajnijih problema. Najosetljiviji elementi su rashladni sistem i karter za ulje. Rashladni sistem treba stalno pratiti i proveravati, los senzor temperature dovodi do pregorevanja ventilatora na hladnjaku ciji kvar moze da izazove ozbiljne kvarove, pregorevanje zaptivke glave motora, u najgorem slucaju moze da izazove blokiranje motora. Popravka i remont su vise nego skupi. Karter ne pricinjava nikakve probleme, postavljen je veoma nisko i cesto se desava da ga ivicnjak ili druga neravnina ogrebe ili udari i izazove curenje ulja iz njega. Treba reagovati i na njamanju pojavu ulja ispod motora, na taj nacin cete sebi ustedeti skupe popravke.
Menjac ? menjaci su petostepeni rucni i automatski. Problemi u radu su veoma retki. Ogibljenje ? tipicno francusko, mekano i necujno. Problemi pocinju nakon 60.000 km kada se javljaju prednji amortizeri. Nista dugotrajniji nisu ni homokineticki zglobovi koji se javljaju na 80.000km. Navedeni podaci se odnose na upotrebu u normalnim uslovima sa dobrim putevima, kod nas ove probleme treba ocekivati mnogo ranije, razloge ne treba navoditi.
Kocioni sistem ? efikasan i pouzdan, problem ako se tako moze reci je brzo trosenje plocica prednjih tockova. Zamena je neophodna cak na 30.000 km. Prilikom zamene plocica treba voditi racuna da se uzimaju originalni FERODO, jeftinija turska ili italijanska alternativa trajace 10.000 km i znatno ce ostetiti diskove.
Elektricni sistem je za svaku pohvalu, sto za francuze ranije nije bio slucaj. Pouzdan bez ikakvih problema. Probleme, veoma retko, pricinjavaju motori brisaca. Stradaju od prljavstine koja prodire u elektromotore i ostecuje ih (so za posipanje puteva u zimskim uslovima).
Za kraj mozemo reci da je 206 dostojan naslednik koji je prevazisao svog prethodnika u mnogo cemu. Cena opravdava kvalitet. Za dugotrajan zivot 206-tice treba se pridrzavati servisnog uputstva i postovati rokove redovnih pregleda i servisa.

Comment