PEUGEOT 206 - predstavljanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    PEUGEOT 206 - predstavljanje

    PEUGEOT 206





    Peugeot 206 se pojavljuje 1998 godine sa namerom da bude dostojan zamenik legendarnog lava zvanog 205. Zadatak nimalo lak, 205-tica je za 12 godina prozivodnje prodata u vise od 5 miliona primeraka. U svojoj klasi gradskih automobila 205 je bio dugo godina pobednik kvaliteta i vazio kao reper elegancije, ekonomicnosti, udobnosti i lepote malih automobila.

    Peugeot 206 je svojim debijem odmah dao do znanja da je dostojan naslednik, elegantan i iznad svega dopadljiv automobil. Moramo reci da su dame (vozaci) veoma pozitivno reagovale na pojavu novog ljubimca. Obzirom da dame vole eleganciju, konfor i kvalitet, 206 je pun pogodak.

    Nakon 6 godina od pojave na trzistu, potraznja za 206-seticom ne jenjava a cena polovnih automobila i dalje drzi dobru cenu. Visoka cena polovnjaka nije slucajna, kvalitet, ekonomicnost, pouzdanost i dugotrajnost su svakako uzeti u obzir. Dobro ocuvani primerci dostizu cenu do 5.000 eura.

    Karoserija ? o izgledu karoserije 206-tice nema potrebe mnogo govoriti jer sama govori za sebe. Apsolutni sampion avangarda i reper za ostale proizvodjace. Unutrasnji salon kao i spoljasnost uradjeni veoma kvalitetno i precizno, upotrebljeni materijali i linije sa stilom doprinose prijatnoj atmosferi koju dopunjuje do perfekcije izvedena ergonomicnost. Sve komande su na dohvat ruke, prednja tabla izciscena i pregledna. Sve to nije dovoljno da se francuzi nisu potrudili oko kvaliteta izrade lima i zavrsne obrade. Karosrija je u potpunosti izradjena od pocinkovanog lima. Zavrsna obrada, boje i lakiranje je podignuto na najvisi nivo, prvi primerci jos uvek izgledaju kao da su juce sisli sa trake. 206 se radi u vise verzija, klasik sa 3 i 5 vrata, kombi i kabriolet verzija. Obzirom da se radi o gradskom automobilu za svaku preporuku je verzija sa 3 vrata. Prednja sedista su udobna dok je prostor na zadnjem sedistu skucen i neudoban za duza putovanja.

    Motori - u prvim godinama proizvodnje, francuzi nisu menjali skoro nista oko motora. Jednostavno su ugradjivali proverene motore od 205-tice. Paleta motora je poznata od ranije i zadvoljice sve ljubitelje od ekonmicnih 1.400 kubika sa 75konja do sportskih varijanti sa 2.000 kubika i 138 konja. Za svaku pohvalu su dizel varijante 1.900 kubika sa 70 konja klasicni, ili turbo sa 90 konja. Veliki napredak sa dizel varijantom je napravljen novom generacijom HDi 2.000 kubika common rail sistem. Potrosnja ovih motora je svega 4,9 litara na 100km. Hdi motori su poslednja generacija koja iziskuje mnogo paznje, redovno odrzavanje i veoma kvalitetno gorivo. Ukoliko ne mozete zadovoljiti ove zahteve najbolje je odustati od ove varijante (popravke su izuzetno skupe i komplikovane). Sta u sustini znaci Hdi odnosno common rail sistem. Najblaze receno to je multiinjection sistem primenjen kod dizela. Naime elektronika u jednoj cevi podrzava visok pritisak goriva i vazduha dok je ubacivanje goriva u potpunosti regulisano elektrenikom (kompjuterom) na samim brizgaljkama. Ovaj podatak dovoljno gorivo o osetljivosti ovog sistema. Za sada se pokazao veoma pouzdanim, ali potreba za visoko kvalitetnim gorivom ostaje prvenstveni uslov za dobar rad. Benzinski motori su veoma zdravi i ekonomicni, prelaze cak i 300.000 km bez znacajnijih problema. Najosetljiviji elementi su rashladni sistem i karter za ulje. Rashladni sistem treba stalno pratiti i proveravati, los senzor temperature dovodi do pregorevanja ventilatora na hladnjaku ciji kvar moze da izazove ozbiljne kvarove, pregorevanje zaptivke glave motora, u najgorem slucaju moze da izazove blokiranje motora. Popravka i remont su vise nego skupi. Karter ne pricinjava nikakve probleme, postavljen je veoma nisko i cesto se desava da ga ivicnjak ili druga neravnina ogrebe ili udari i izazove curenje ulja iz njega. Treba reagovati i na njamanju pojavu ulja ispod motora, na taj nacin cete sebi ustedeti skupe popravke.

    Menjac ? menjaci su petostepeni rucni i automatski. Problemi u radu su veoma retki. Ogibljenje ? tipicno francusko, mekano i necujno. Problemi pocinju nakon 60.000 km kada se javljaju prednji amortizeri. Nista dugotrajniji nisu ni homokineticki zglobovi koji se javljaju na 80.000km. Navedeni podaci se odnose na upotrebu u normalnim uslovima sa dobrim putevima, kod nas ove probleme treba ocekivati mnogo ranije, razloge ne treba navoditi.

    Kocioni sistem ? efikasan i pouzdan, problem ako se tako moze reci je brzo trosenje plocica prednjih tockova. Zamena je neophodna cak na 30.000 km. Prilikom zamene plocica treba voditi racuna da se uzimaju originalni FERODO, jeftinija turska ili italijanska alternativa trajace 10.000 km i znatno ce ostetiti diskove.

    Elektricni sistem je za svaku pohvalu, sto za francuze ranije nije bio slucaj. Pouzdan bez ikakvih problema. Probleme, veoma retko, pricinjavaju motori brisaca. Stradaju od prljavstine koja prodire u elektromotore i ostecuje ih (so za posipanje puteva u zimskim uslovima).

    Za kraj mozemo reci da je 206 dostojan naslednik koji je prevazisao svog prethodnika u mnogo cemu. Cena opravdava kvalitet. Za dugotrajan zivot 206-tice treba se pridrzavati servisnog uputstva i postovati rokove redovnih pregleda i servisa.

  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Peugeot 206 - Lav modernog kroja

    Peugeot 206 - Lav modernog kroja



    Iako se ovaj Peugeotov model pojavio oktobra 1998. godine, još uvek deluje privlačno, atraktivno i moderno. Bio je namenjen pre svega kupcima kojima je Peugeot 106 bio mali ili nedovoljno atraktivan, ali i onima koji su prednost davali nekim drugim markama automobila. Dobar deo motora je pozajmio od manjeg, starijeg brata, ali je dobio i kapacitetnije agregate, pre svega dizel od 1.9 litara iz većeg modela 306 ali i sportski četvorocilindraš od 2.0 litara. Od samog početka prodaje zavladao je Evropom. Posle par godina usledila je karavanska verzija SW, ali ovoga puta sa atraktivnim linijama, te je u ovom obliku 206-ica bila još i dopadljivija. Pravi pogodak je usledio sa verzijom CC pomenutog modela u kupe-kabriolet verziji sa tvrdim krovom i 2 motora, od 1.6 i 2.0 litara sa 110 i 136 KS.

    Model 206 nudi zavidan komfor ili bolje reći dobro i ugodno ogibljenje, pošto sa ponudom putničkog prostora odavno nije više u vrhu klase. Automobil je vrlo upravljiv i pomalo nervozan u oštrim krivinama kada zadnji deo automobila lako zaigra. Zahvaljujući dobrom upravljaču malo iskusnijem vozaču tako nešto predstavlja samo dobru zabavu, jer je auto dosta dugo moguće vrlo uspešno kontrolisati. Izbor motora je širok, a u skorije vreme obogaćen odličnim HDI common-rail motorima od 1.4 litara i 68 KS i onim još boljim od 2.0 litara i 90 KS. Iako mi toplo preporučujemo ove agregate, kupcima ovako malih automobila je svaki euro važan te se mahom odlučuju za jeftinije benzince, pogotovo model sa 1.1 litarskim motorom od 60 KS. Pomenuti model sa osnovnim motorom košta 9.000 eura sa carinom, što je fer ponuda i ipak košta za nijansu manje od boljih i novijih modela, te mu pored, opet ponavljamo izvanrednog dizajna, daje šansu da se bori sa realno boljim od sebe. Na svu sreću 206-ica nije isuviše teška (985 kg), te i sa baznim motorom ima solidne ili performanse koje su čak i bolje od proseka klase. Sa ubrzanjem od 15,1 s do stotke, svakako nije sporać, te ako vam napomenemo da je brži od recimo novog i skupljeg VW Pola 1.2 (15,5 s) i Fiata Punto 1.2 (15,9 s), ne morate nužno posezati sa boljim i jačim 1.4 litarskim motorom koji je za nijansu rastrošniji (6,3 litara na 100 pređenih kilometara), mada ni slabiji 1.1 l motor nije baš najštedljiviji (u proseku potroši 6,2 litara) kada se vozi u gradu, gde se inače najbolje i snalazi, sa prosečnom potrošnjom od 8,2 litara i to kada saobraćaj nije isuviše gust. Dizelaši troše znatno manje, 1.4 HDI samo 4,3 litara euro dizela, a onaj od 2.0 litara se zadovoljava sa celih 5 litara na 100 km, ali koštaju u startu više. Mada vredi dobro razmisliti, jer recimo model 1.4 HDI košta 10.780 eura sa carinom, te ako uzmete u obzir da je ovaj motor pored toga što je štedljiv, izuzetno elastičan i nudi primetno bolje performanse od benzinca 1.1 te bolje drži cenu kao polovan, ipak opravdava svoju cenu.

    Dodatnu zbrku predstavlja konkurentna cena modela 206 SW sa motorom od 1.4 litara, od 10.910 eura. Pomenuta verzija je dugačka preko 4 metra (402,8 cm). Nudi prtljažnik od pristojnih 313 litara (206-ica samo 245 litara). Na zadnjem sedištu je obilje prostora, a ako ćemo pravo i izgleda još i bolje od verzije u osnovnom obliku, što je doduše za karavane retkost, ali činjenica je da se Peugeot pobrinuo da i u ovom segmentu bude drugačiji od ostalih. Ova verzija nudi mogućnost razmišljanja o ugradnji gasa, jer u gepeku ima dovoljno mesta te je sve ovo navedeno dobra prilika da se pre eventualne kupovine dobrano zamislite.

    Što se mana tiče, ovaj model ih nema mnogo. Menjač bi mogao biti malo precizniji, oprema nešto bogatija, a prtljažnik spada među najmanje u klasi. Možda ne treba biti previše strog pa isticati da je kvalitet plastike danas ispod nivoa klase kojoj pripada, ali zato treba napomenuti da se za upravljačem prosečan vozač oseća pomalo skučeno i da bi položaj za volanom mogao biti bolji. Kočnice su tek prosečne i zaostaju za brojnim konkurentskim modelima, a buka u kabini pri velikim brzinama nije baš mala. Pa ipak mali Peugeot se prilično uspešno nosi sa svojim borama koje se spolja zahvaljujući dobrom dizajnu još uvek ne vide, ali kada se uporede ostali parametri zaključak je malo drugačiji. I da zaključimo, model 206 je još uvek privlačan, pogotovo verzije SW i CC, a sad koliko će dugo moći da se nosi sa sve jačom konkurencijom ostaje da se vidi.

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      PEUGEOT 206 SW

      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4
        PEUGEOT 206 CC




        Comment

        • gordi014
          Moderator
          • 02.10.2004
          • 1049
          • Valjevo, Srbija
          • PEUGEOT 206 XS 1.6

          #5
          PEUGEOT 206 1.4 8V 75 KS 2001.god

          test polovnog vozila sa pređenih 36.000 km

          POZLATIO GA DIZAJN

          Najprodavaniji automobil niže klase, u proteklih sedam godina doživeo je produkciju veću od pet miliona primeraka. Uspeh prvenstveno može zahvaliti vrhunskom dizajnu Murata Günaka, jer je po svemu bitnome, od prostranosti i performansi, do kvaliteta i pouzdanosti, tek osrednji...

          Peugeot 206 predstavljen je u leto 1998., kao naslednik jedne od najuspešnijih francuskih serija (205, 204...). Odmah nakon prezentacije privlačan dizajn osigurao mu je velik uspeh, a zaljubljenost kupaca u izgled 206-ice traje već godinama. Zbog toga je izdržao punih sedam godina na tržištu praktično bez dizajnerskih izmena, što je raritet na tržištu. Tako će biti do sledeće godine, kad se očekuje 207-ica.

          Na test smo dobili najpogođeniji benzinski model 1.4, sa bogatim paketom opreme, koji uključuje klima uređaj, električni paket, metalik boju... Kad smo prvi put upoznali malog Peugeota, dopao nam se dizajn, ali su nas neugodno iznenadili tvrda plastika i neprecizan menjač. Sve ostalo za volanom je bez greške, ali je na zadnjim sedištima skučeno, posebno kad se prednja sedišta gurnu u krajnji položaj.

          Jednostavan benzinski motor, sa jednim bregastim vratilom (zupčasti remen) i osam ventila, razvija 75 KS pri 5.500 o/min, uz najveći obrtni moment od 111 Nm pri 3400/min. To je i najzahvalnija verzija (osnovni model je 1.1 sa 60 KS). Elastičan je, uglađen i dovoljno temperamentan (170 km/h, 13,2 s). Troši povoljnih 7,2 l (prosek).

          Motor ima dobru mehaniku, tako da je uz redovno i kvalitetno održavanje izdržljiv. No, ima dosta osetljivu i problematičnu elektroniku. To se posebno odnosi na modele iz 1998. i 1999. godine. Osetljiv je i menjač, posebno kod vozača koji vole voziti sportski. Zbog toga je važno proveriti kod koga se kupuje automobil, a problemi sa šaltanjem mogu biti očigledni...

          Limarija je vrlo dobra, osetljivost na koroziju takođe, ali utisak kvari osetljivo podvozje, posebno prednji kuglasti zglobovi. Zbog toga su osetljiviji i prednji amortizeri. Zadnji izduvni lonac takođe nije jača strana 206-ice, a zbog prilično tvrde plastike, kod modela koji su se pretežno vozili na lošim putevima mogu se očekivati vibracije na armaturi. Treba proveriti i kvalitet sedišta, jer su osetljiva na deformacije i ukazuju na težinu eksploatacije.

          Ako se analizira i detaljno proveri gore navedeno, Peugeot 206 može biti dobar izbor. Zbog popularnosti dobro drži cenu, te je, za isto godište, nešto skuplji od direktnog konkurenta Renault Clija. Zbog toga ga je i nešto lakše prodati. Među benzincima najpreporučljiviji je benzinac 1.4, a među dizelašima usisni 1.9 (bez turbopunjača). Treba izbegavati prve serije HDI dizelaša.

          Budući da mu je najveća boljka elektronika, prilikom kupovine preporučljivo ga je odvesti na pregled u Boschov servis, a potom u servis za proveru ogibljenja (geometrija, amortizeri, luft u kuglastim zglobovima). Ako prođe ta dva testa, mogao bi biti dobra prilika za kupovinu. Jasno, kao kod svakog "francuza" treba se detaljno uveriti da je limarija potpuno ispravna, odnosno da automobil nije pretrpeo veće oštećenje. Najbolje je ako je boja fabrička.

          Kad se sve sabere i oduzme, Peugeot 206, kako novi, tako i polovni, dobra je opcija za sve kojima je dizajn važniji od ostalih svojstava, iako u svemu važnome zaslužuje dobru ocenu. Testni je model atipičan, jer je u četiri godine prešao samo 36.000 km i ima bogatu opremu. Zbog toga vredi oko 6.500 eura - desetak posto više od proseka na našem tržištu.

          IZVOR: http://www.autogodine.hr

          Comment

          • Kenno
            CBC Senator XXL
            • 21.08.2006
            • 460
            • Zenica, BiH

            #6
            Koja je razlika izmedju phase 1 i phase 2 206, osim prednjih i zadnjih farova? U kojem mjesecu 2003. godine je krenula phase 2? Da li postoji 206 SW phase 1?

            Comment

            • gordi014
              Moderator
              • 02.10.2004
              • 1049
              • Valjevo, Srbija
              • PEUGEOT 206 XS 1.6

              #7
              Koja je razlika izmedju phase 1 i phase 2 206, osim prednjih i zadnjih farova?
              - volan, kontrolna tabla ima diode, zadnja svetla, mux-bsi (elektronika je drugačija)...

              U kojem mjesecu 2003. godine je krenula phase 2?
              Ova 2. je počela već od 2002.

              Da li postoji 206 SW phase 1?
              Koliko znam nema SW 206 Phase 1.

              Comment

              • Kenno
                CBC Senator XXL
                • 21.08.2006
                • 460
                • Zenica, BiH

                #8
                Zahvaljujem na odgovoru.

                Comment

                • gordi014
                  Moderator
                  • 02.10.2004
                  • 1049
                  • Valjevo, Srbija
                  • PEUGEOT 206 XS 1.6

                  #9
                  Re: PEUGEOT 206 - predstavljanje

                  PEUGEOT 206 Plus (2009)




                  Peugeot širi ponudu s modelom 206+ koji će predstavljati tzv. ulazni proizvod u gamu Peugeotovih vozila, a odlikovaće ga dizajn sličan 207-ici kao i povoljna cena.

                  Iako će predstavljati tzv. "range-entry" proizvod, Peugeot 206+ sadržavaće sve osobine automobila renomirane marke, i što je najbitnije u doba recesije, biće cenovno pristupačan širokom krugu ljudi. Dizajn spoljašnjosti vrlo je trendy, inspirisan aktuelnim modelom 207, s ponekim izmenama na prednjoj maski i svetlosnom sklopu. Proizvodiće se u Francuskoj, a prvenstveno je namenjen evropskom tržištu. U ponudi motorizacije priča je manje-više poznata: 1.1-litarski benzinac snage 60 KS i 1.4-litarski snage 75 KS kao i 1.4-litarski dizelaš snage 70 KS, koji se može podičiti vrlo niskom emisijom CO2, od samo 110 g/km. Svojim odnosom uloženo dobijeno, 206+ nasleđuje uspešni 206 i tako izvrsno popunjava mesto između modela 107, 1007 i 207.
















                  Comment

                  Working...
                  X