FIAT Punto I (1994-1999)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    FIAT Punto I (1994-1999)

    FIAT Punto I (1994-1999)

    Malo troši, dugo traje

    Fijatovi mali automobili su uvek dobro prolazili na tržištu, pa ni prvi model "punta" nije bio izuzetak. Predstavljen je 1994. godine i odmah osvojio titulu Automobil godine '94. koja je potvrđena veoma dobrom prodajom. I danas, kada je druga generacija "punta" kao i Grande Punto uveliko na drumovima, prvobitni model ima šta da ponudi, naravno na tržištu polovnjaka.
    Prva generacija "punta" se izrađivala u verzijama sa troja i petora vrata, a i kao kabriolet. Što se tiče motora, u poslednjim godinama proizvodnje u ponudi je bilo pet benzinskih i dva dizel motora. Benzinci su imali zapreminu od 1.1 do 1.4 litra i snagu od 55 do 133 KS, a dizelaši su iz 1.7 litara razvijali 63 i 70 KS. Oprema je bila razvrstana u tri paketa, od osnovnog, sa oznakom "S", preko "SX", do najbogatijeg "ELX". Kuriozitet kod "punta" prve generacije je i to što od samog početka proizvodnje u ponudi je bio i 6-stepeni menjač, što konkurencija tada nije imala, a i danas je to retkost u klasi.

  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Unutrašnjost: jednostavna i dugotrajna

    Unutrašnjost "punta" vešto skriva svoje godine. Trag vremena se samo blago može primetiti po izlizanosti vozačevog sedišta, koje je inače dosta meko i udobno. Plastika od koje je napravljena prednja konzola i veći deo tapacirunga ne ostavlja baš utisak luksuza, ali, kao što deluje tvrdo, tako se i pokazala u eksploataciji. Na njoj gotovo da nema ogrebotina koje bi otkrile godine automobila. Sve delovi enterijera se još uvek dobro drže na svom mestu, tako da tokom vožnje nema krckanja i škriputanja.
    Punto sa "S" osnovnim paketom opreme je dosta skromno opremljan. Tako je, na primer, na mestu gde bi se očekivao obrtomer postavljen časovnik, a umesto pokazivača temperature postoji samo lampica. Nema ni podešavanja upravljača, niti servo-uređaja, ali zato je tu bezbednosna oprema - i u ovoj skromnoj verziji, postoje vazdušni jastuci za vozača i suvozača. Ipak, tu je poneki luksuzni detalj, kao što su, na primer, električni podizači prozora, centralna brava i otvor na krovu, koji donekle može da zameni klima-uređaj koga nema.
    Imajući u vidu spoljašnju dužinu od 3,76 metara, unutrašnjost "punta" se ističe prostranošću, i to ne samo na prednjim, nego i na zadnjim sedištima. Sa osnovnom zapreminom od 275 litara, i prtljažnik je relativno veliki, a može se povećati preklapanjem zadnjeg sedišta.

    Motor 1.1 55 KS slabašan ali štedljiv

    Iako razvija svega 55 "konja", motor od 1,1 litara se dobro nosi sa "puntom". U stanju je da povuče i do 150 km/h, ali pri ubrzavanju na otvorenom ipak ne treba očekivati čuda. Za gradsku vožnju je dovoljno jak, a uz to i ekonomičan. Potrošnja u gradskim uslovima na sto kilometara je oko 7 litara, a na otvorenom putu se zadovoljava sa 5-6 litara. Ručica 5-brzinskog menjača ima nešto duži hod, nije preterano precizna ali se lako pomera.

    Održavanje uglavnom bez problema

    Redovni servisi su predviđeni na svakih 10.000 kilometara, i na njima se menjaju ulje i filter ulja, koji, ako se kupuju od zvaničnog uvoznika, koštaju oko 2.400 dinara. Filter vazduha se menja najkasnije na svakih 20.000 kilometara, odnosno na svakom drugom servisu, a po potrebi se menja i filter goriva. Za one koji žele sami da održavaju svoj automobil, kao i za majstore, važan podatak je da oko motora ima dosta prostora, pa se većini delova lako prilazi.

    Treba reći da "punto" ima dobru antikorozivnu zaštitu, pa na limu gotovo i da nema rđe.

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      FIAT Punto 55 S

      Dimenzije i mase

      dužina: 3.760 mm
      širina: 1625 mm
      visina: 1450 mm
      međuosovonsko rastojanje: 2450 mm
      zapremina prtljažnika: 275/1.080 dm3
      masa praznog vozila: 842 kg

      Kočnice

      napred/pozadi: disk/doboš, bez ABS-a

      Pneumatici

      155/70 R 13

      Motor

      broj cilindara: 4
      broj ventila: 8
      zapremina: 1.108 cm3
      maksimalna snaga: 40 KW (55 KS) pri 5.500 o/min.
      maksimalni obrtni moment: 85 Nm pri 3.500 o/min.

      Performanse

      ubrzanje od 0-100 km/h: 16,5 sek.
      maksimalna brzina: 150 km/h

      Potrošnja

      prosečno: 6,5 litara

      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4
        Cene rezervnih delova:

        klinasti kaiš - 704 din.
        zupčasti kaiš - 860 din.
        oscilujuće rame - 7.228 din.
        filter za ulje: 390 din.
        filter za vazduh - 379 din.
        filter goriva - 845 din.
        disk pločice (2 komada) - 1551 din.
        grejač u kabini - 4.500 din.
        prigušni blok - 1490 din.
        ulje (4 litra) - 1.950 din.
        paknovi - 3.623 din.
        kraj spone (upravljačke) - 2.438 din.
        far - 4.733 din.
        prednji branik - 8.194 din.
        krilo - 4.572 din.
        amortizer - 5.271 din.
        vetrobran - 12.030 din.
        pumpa za vodu - 3.342 din.
        retrovizor - 3.412 din.
        zadnja svetla - 4.582 din.


        Izvor cena: Delta M

        Comment

        • gordi014
          Moderator
          • 02.10.2004
          • 1049
          • Valjevo, Srbija
          • PEUGEOT 206 XS 1.6

          #5


          verzija bez suvozačkog AirBag-a:



          verzija sa drugim AirBag-om:





          Verzija sa 5 vrata:



          Kabrio verzija Punta:



          Crash test:

          Comment

          • gordi014
            Moderator
            • 02.10.2004
            • 1049
            • Valjevo, Srbija
            • PEUGEOT 206 XS 1.6

            #6
            Modeli:

            Punto - 1994-1999:

            1.1 8v - 3 i 5 vrata Hatchback [55 S, 55 SX]
            1.2 8v - 3 i 5 vrata Hatchback [60 SX Selecta]
            1.2 16v - 3 i 5 vrata [75 SX, 75 ELX]
            1.2 16v - 3 vrata [Sporting, 85SX, Cabriolet]
            1.4 - 3 vrata Hatchback [GT] 133 KS
            1.6 - 3 i 5 vrata Hatchback, Cabriolet [90 ELX, Sporting]
            1.7 D - 3 vrata Hatchback [DS] 63 KS
            1.7 TD - 3 i 5 vrata Hatchback [TD S, TD SX] 70 KS

            Comment

            • Lord_o21
              CBC Senator XXL
              • 29.04.2006
              • 494
              • Novi Sad

              #7
              evo slika jednog lepog primerka

              ...technology is the only Replacement for Displacement.

              Comment

              • yoopie
                CBC Član
                • 21.05.2008
                • 86
                • Novi Beograd

                #8
                ELX je ono... u fulu

                * branici u boji karoserije
                * maglenke
                * el. šiber, el. podizači prozora (ne znam da li verzija sa 5 vrata ima kurble pozadi)
                * centralna sa daljinskim (fabrički, ne uz alarm)
                * volan i vozačevo sedište podesivo po visini
                * servo
                * centralna konzola umesto ćase oko ručice menjača
                * deljiva zadnja klupa sa naslonima za glavu
                * svi nasloni za glavu tapacirani, ne oni idiotski plastični
                * 6 zvučnika (2 u tabli, 2 u gepeku, 2 u vratima)
                * obrtaljka i skala za temperaturu
                * 2x airbag (pod uslovom da nikad nije lupan )

                Opciono ABS i vrlo retko klima. Ne znam da li sam prevideo nešto...
                Stoka iz Bloka

                Comment

                • PRESRETAC
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2007
                  • 333
                  • BG
                  • Grande punto 1.4T

                  #9
                  fala na odgovoru...ovaj sto sam smeknuo ima klimu i sve to nabrojano...proverio sam danas...
                  sigpic

                  Comment

                  • yoopie
                    CBC Član
                    • 21.05.2008
                    • 86
                    • Novi Beograd

                    #10
                    Sjajno. Kao što rekoh, klima je raritet na mk1. Jedino je gnjavež zameniti polen filter pošto brisači moraju napolje.
                    Stoka iz Bloka

                    Comment

                    Working...
                    X