Predstavljen davne 1978 godine na sajmu automobila u Torinu, dizajniran je sa strane Bertone-a i dosta dugo je bio tema polemike "lep ili ruzhan"... Chinjenica je da nije bilo nekih mishljenja izmedju, jer sam dizajn (kao i uvek) kada je Italijanska shkola u pitanju je bio dosta radikalan... Za Englesko govorno podruchje Ritmo je poznat pod imenom "Strada". Naravno za US trzhishte je imao dosta modifikacija koje je ovo specifichno trzhishte zahtevalo.
Prvobitnu paletu motora chinila su tri (oprobana) chetvorocilindrasha, 1116cc (60ks), 1301cc (65ks) i 1498cc (75ks) sa chetiri stepena prenosa (5 opciono) dok je za 75 petostepeni menjach serijski. Dva paketa opreme su lansirana; "L" i "CL"
1980. U paletu se ukljuchuje i diesel motor od 1714 ccm i 55ks, a na automobilu je uradjeno dosta prepravki vezano za za veshanje, a usled povecane tezhine. Agregati koji konzumiraju benzin takodje su osvezheni i pre svega ojachani; 1300ccm je brojao 75ks, a 1500ccm 85ks.
1981. Predstavljen je prvi Ritmo za 'sportski' nastrojene vozache a dodatak njegovom imenu glasi 105TC (TC= twin cam) i naravno brojao je 105ks. Ovo je DOHC motor od 1585ccm i poznat je po tome shto je prethodno ugradjivan u Fiat 131 a sa modifikacijama "prebachen" u Ritma. Iste godine lansira se i model 125TC, koji je predstavljen na sajmu u Frankfurtu, sa dosta modifikovanim motorom od 105TC-a, narastao je na 1995ccm i 125ks, shto je bio direktan odgovor na VW Golf GTI seriju. Svaki "rast" motora je ispracen i sa odgovarajucim modifikacijama na veshanju, kochionom sistemu i prenosu snage. Na istom sajmu je predstavljen i Bertone-ov koncept Ritmo Cabrio na platformi ovog modela, koji sledece godine ulazi u priozvodnju.
125TC
Cabrio by Bertone
1982. Predstavljen je "Novi Ritmo", a u stvari redizajniran (po Fiatovom receptu) prednji i zadnji deo automobila. Chetiri fara napred sa novim gril-om (/////) i pozadi sa dubljim stop svetlima. Ovaj restyling je ukljuchio niz sitnica koje su izmenjene, a motori su obradjeni kako bi smanjili potroshnju goriva. Ovaj update modela se odnosio na celu paletu koja je nosila ime Ritmo.
105TC Restyled
Juna 1983 godine lansiran je Fiat Ritmo Abarth 130TC kao zamena za 125TC i bio je medju najbrzhim hatchback-ovima tog vremena! Motor 1995ccm, 130ks, dupli 40 DCOE karburator, pojachane kochnice, ZF menjach i druge brojne izmene...
1985. Ritmo dozhivljava poslednji face-lifting, a prepoznatljiv je pre svega po ruchkama na vratima koje su kvadratnog oblika(umesto okruglih). Takodje lansiran je i tzv. "Supercabrio" sa motorom od 105ks. A 1986 je osvezhen i diesel agregat koji je sada imao 1929ccm sa turbopunjenjem i 80ks.
Karakteristike ovog modela (iz lichnog iskustva) su dobro veshanje, lepa trakcija automobila pri vecim brzinama, lagana konstrukcija koja daje dobre rezultate pri ubrzanju i motor, koji je i te kako kvalitetan... Iz iskustva su primer 105TC i Cabrio 85S. Jedna neispunjena zhelja je 130TC, koji je proglashen kao ultimativni ubica VW Golfa GTI. Specijalitet vezan za ovaj automobil je i taj da je chuvena Lancia Delta Integrale konstruisana na bazi Fiata Ritmo. A njegovo ime se takodje provlachi i dan danas kroz razne modifikacije njegovog motora i ojachavanje (prebacivanje njegovog motora) u shasije slabijih automobila.
Riccardo Patrese u Fiat-u Ritmo
Prilikom kupovine (ovog vec youngtimer-a) obratiti pazhnje na ove stvari...
Problem koji je gushio Fiatov plasman vozila je takodje prisutan i u ovom modelu, a to je slaba otpornost na koroziju. Takodje usled exploatacije prednja sedishta su podlozhna habanju. Shto se tiche veshanja isto je relativno osetljivo na udarne rupe. Takodje usled "maltretiranja" spotski nastrojenih modela, obavezno obratiti pazhnju na ponashanje menjacha i lamele, te i kochnica servo sistema i pojave "propadanja" istih.
Sve u svemu, ako ugledate neki 130TC (ili josh bolje Supercabrio 105TC sa niskom cenom, zgrabite ga i sachuvajte od daljeg propadanja. Restaurirajte i imacete primerak iza kojeg je istorija vredna pomena... Pricha potvrdjena od strane experta! NS OldTimer Club
Comment