Maserati MC12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Maserati MC12

    Duh trkačkih staza ide u serijsku proizvodnju. Maserati MC 12 će se izrađivati, ali u veoma ograničenoj seriji

    Automobil prelepog izgleda bi se zapravo mogao zvati i Ernesto. Maserati Ernesto Maserati, po ugledu na Ferrari Enzo Ferrari.

    To bi zvučalo bolje od obične oznake MC 12, a možda bi i bilo prikladnije. Jer, taj gospodin je bio jedan od sedmorice braće Maserati i bio je izuzetno važan za osnivanje firme Maserati u Modeni 1914. godine. Bar toliko značajan koliko je za Ferrari bio značajan gospodin Enzo Ferrari.

    Mnogo ranije nego što je Ferrari uopšte počeo da proizvodi automobile, Ernesto Maserati je postigao svoju pobedu na VN Tripolia 1927. godine, sa automobilom Maserati Tipo 26.

    Time je postavio temelje za sledećih bar trideset godina uspešnog učešća na trkama. No, budući da ništa nije tako prolazno kao slava, veliki Ernesto je brzo pao u zaborav, baš kao i 55 pobeda ove fabrike automobila.

    Tek kada je Fiat preuzeo firmu, i tek kada je 1999. godine Maserati postao deo imperije Ferrari, trkački duh se vratio u Modenu. Tako da će automobili sa trozupcem ponovo jurišati na lovorove vence.

    U taj koncept se trenutno možda najbolje uklapa FIA GT Šampionat. Odgovarajući model doduše nije postojao u kući, ali ga je zato bilo u bratskom taboru Ferrari. Na osnovi modela Ferrari Enzo Ferrari, predstavljen je Maserati MC 12. Osim 8 do 10 automobila namenjenih za trke, napraviće se i jedna mala serija automobila namenjenih ?svakodnevnoj? upotrebi.

    Očigledna nadmoć ovih automobila nije oduševila samo pristalice ove firme, već je zaplašila konkurenciju, a organizatore navela da uskrate dozvolu za nastup na trkama. FIA nije dala homologaciju za ovaj automobil. Glavne primedbe su se odnosile na preveliku dužinu i širinu vozila.

    Neki od delova su upotrebljeni na serijskoj verziji samo da bi se oni legalizovali i za trkačku varijantu. Čak i na trci 24 časa Le Mansa ovaj automobil je morao da nastupi sa umanjenim dimenzijama.

    Kao i uvek kada se radi o vozilima ovog tipa, prvih 25 primeraka je davno rasprodato, kupci samo čekaju na isporuku. Još jedna takva serija biće proizvedena u 2005. godini i onda će produkcija ovog modela biti završena. Ako znamo da je Ferrari Enzo Ferrari proizveden u 399 primeraka, jasno je da je ovaj Maserati još ekskluzivniji, što mu donosi visok rejting među kolekcionarima. Zbog toga ni cena od 700.000 evra ne treba da iznenađuje. Treba, ipak, reći da ovaj automobil zaslužuje više od pukog egzistiranja u garaži nekog bogatog kolekcionara.

    Na statičkom fototerminu u fabrici u Modeni, samo se mogu naslućivati velike mogućnosti ovog automobila, koji još nije spreman za vožnju. Već sam pogled na nisku aerodinamičnu liniju automobila je uzbuđujući. Dizajn kao da pripada jednom GT sportskom prototipu. Nekako se čini nemogućim zamisliti ga sa registarskom tablicom kako se probija kroz gradsku vrevu. Ali, možda baš u tome i jeste njegova draž.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Vozilo je očigledno provelo duge i duge sate u aerodinamičkom tunelu, pa su sada svi delovi oblikovani tako da vetar postane prijatelj, a ne neprijatelj. Otvori sa strane vozila i u potpunosti pokriven donji deo auta, sa Venturi kanalima takođe daju svoj doprinos postizanju što boljeg prijanjanja i što boljih performansi.

    Impozantni spojler na repu automobila ima svoju ulogu u stabilizovanju vozila pri velikim brzinama.

    U odnosu na kompaktniji Enzo, koji ima oštrije i uglastije linije, Maserati MC 12 je zaobljeniji i 44 centimetra duži, a i razmak osovina je veći za 15 centimetara. Ima dovoljno mesta čak i za prtljažnik od 150 litara slobodnog prostora. Karbon i aluminijum su vidljivi posvuda u unutrašnjosti automobila. Koža je ofarbana u boju karoserije, a treba znati da u skladu sa trkačkom tradicijom firme Maserati, model MC se u civilnoj verziji proizvodi samo u plavo-beloj boji.

    Kao kod Ferraria Enzo, upravljač je na gornjoj strani ravan, ali su tasteri za ASR, podešavanje donjeg postroja, i uključivanja hoda za vožnju unazad, svoja mesta dobila na srednjem tunelu.

    Instrument tabla ima pokazivače klasičnog oblika za brzinu, obrtaje, temperaturu rashladne tečnosti, pritisak i temperaturu ulja.

    Prekidači automatskog klima uređaja, plavo dugme za startovanje motora i tipičan časovnik ovalnog oblika su, takođe, postavljeni na centralnu konzolu.

    Krov može da se skida, vrata su konvencionalna, a karoserija je ojačana. Kao i kod modela Ferrari Enzo Ferrari, i karoserija i šasija su napravljeni od ugljeničnih vlakana.

    Mnoga tehnička rešenja su takođe veoma slična onima koja se nalaze na bratskom modelu.

    Aluminijumski pomoćni ram preuzima zadatak upravljanja točkovima, koji su u svakom slučaju opremljeni dvostrukim trouglastim poprečnim ramenima, spiralnim oprugama i progresivnim amortizerima.

    Slično prvoklasno deluju Brembo kočnice, napred sa šestoklipnim kočionim čeljustima. Podrazumeva se da su sve kočnice diskovi sa unutrašnjim hlađenjem, dok su prečnici diskova napred 380 mm, a pozadi 335 mm. Sve to bi trebalo da garantuje odlično usporavanje ovog bolida, iako su kočnice, za razliku od sličnog modela iz kuće Ferrari, izrađene od čelika, a ne od lakše, izdržljivije kombinacije ugljenikova vlakna-keramika.

    Maserati je u poređenju sa vozilom Ferrari Enzo Ferrari teži svega 30 kilograma, a slično beznačajna je i razlika u maksimalnoj snazi motora (632 i 660 KS). Šestolitarski V12 agregat se u principu od izvorne varijante razlikuje promenjenom cilindarskom glavom i manjim maksimalnim brojem obrtaja (7700 umesto 8200 o/min).

    Inače je agregat postavljen uzdužno ispred zadnje osovine, i opremljen je svime čime arsenal šampiona formule jedan raspolaže. Težište je nisko zahvaljujući nisko postavljenoj radilici, za podmazivanje brinu četiri pumpe za ulje, a vreme paljenja je varijabilno.

    Kriva obrtnog momenta je elektronski optimizovana, tako da već pri 3000 obrtaja u minuti na raspolaganju stoji 80% maksimalnog obrtnog momenta.

    Ako znamo da maksimalni obrtni moment iznosi 652 Nm, to i nije loš rezultat.

    Snaga se prenosi preko šestostepenog menjača sa elektrohidrauličnim upravljanjem.
    Stepeni prenosa se menjaju pomoću poluga uz upravljač, a to se može učiniti i pri punom gasu. U trkačkom modu se ova promena obavi za svega 150 milisekundi, tako da se prekid u distribuciji snage praktično i ne oseti. Michael Schumacher i Rubens Barrichello su se u to već mogli uveriti, a sada će to isto moći i oni kupci koji su ovaj neverovatni automobil već uplatili.
    Mada ne bi bilo loše jedino da osim finansijske moći pokažu i nešto vozačkog umeća...
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3





      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • AlfaPerSempre
        CBC Član
        • 01.12.2004
        • 52
        • Novi Beograd

        #4
        Ejjj Sale raspisa se ti , sta sad ti to hoces da nam pokazes da i ti nesto o istoriji znas .??????

        Recimo da dobro prevodis

        Salim se naravno !!!!!

        Sto se macchine tice ..................... mislimda je uopste suvislo komentarisati ................. to je jednostavno .............. nesto strasno .......... MAserati radjen na platformi Enza , ali mnogi tvde da ce biti cak i bolji ....... e pa .................. videcemo .
        DENTRO IL MIO PETTO BATTE IL CUORE SPORTIVO

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #5
          Originally posted by AlfaperSempre
          Recimo da dobro prevodis
          hehe,dobro copy/paste-ujem
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • 156V6
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 415
            • BEOGRAD

            #6
            Od kako sam prvi put video slike ovog jurisnog lovca opcinjen sam ....deluje mi mocnije cak i od Ferrarija,e zabari zabari dokle cete da pravite ovako dobra kola

            Comment

            • Nikola
              CBC Senator XXL
              • 29.09.2004
              • 975
              • Indjija/Vojvodina

              #7
              E jebi ga, sad nije vise zanimljivo. Druge fabrike su toliko iza ovoga, da uporedjivanje ostalih modela (osim Enza) gubi svaki smisao....
              .:Cuore Sportivo:.
              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

              Comment

              • kilson
                Moderator
                • 09.10.2004
                • 3216
                • NoviBGD
                • AR 75 GT

                #8
                Hehe, shta nekad je kao bilo zanimljivo? Mislim jeste, uvek mi je bilo zanimljivo shta ce sledece uraditi, jer mi se uvek uchini da su dostigli savrshenstvo... Pogotovo Ferrari kada je lansirao F40...

                I Bog reche: Neka bude Enzo!
                Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                Comment

                • AlfaPerSempre
                  CBC Član
                  • 01.12.2004
                  • 52
                  • Novi Beograd

                  #9
                  Pa i meni je uvek bilo zanimljivo da gledam kako se ''mocne'' nemacke masine smanjuju u retrovizoru moje stare 33-jke
                  DENTRO IL MIO PETTO BATTE IL CUORE SPORTIVO

                  Comment

                  • Nikola
                    CBC Senator XXL
                    • 29.09.2004
                    • 975
                    • Indjija/Vojvodina

                    #10
                    Moj covek

                    Ja sam imao 33-jku od `91 pa do aprila ove godine. Mada se ni sada nisam puno udaljio od nje (145, 1.6 BOXER)
                    .:Cuore Sportivo:.
                    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #11

                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • Sasha
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 4126
                        • Novi Sad

                        #12

                        www.arcs.org.rs/forum

                        Comment

                        • Sasha
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 4126
                          • Novi Sad

                          #13

                          www.arcs.org.rs/forum

                          Comment

                          • Sasha
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 4126
                            • Novi Sad

                            #14

                            www.arcs.org.rs/forum

                            Comment

                            • 156V6
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 415
                              • BEOGRAD

                              #15
                              svaki jeb* detalj mu je savrsennnn

                              Comment

                              Working...
                              X