Duh trkačkih staza ide u serijsku proizvodnju. Maserati MC 12 će se izrađivati, ali u veoma ograničenoj seriji
Automobil prelepog izgleda bi se zapravo mogao zvati i Ernesto. Maserati Ernesto Maserati, po ugledu na Ferrari Enzo Ferrari.
To bi zvučalo bolje od obične oznake MC 12, a možda bi i bilo prikladnije. Jer, taj gospodin je bio jedan od sedmorice braće Maserati i bio je izuzetno važan za osnivanje firme Maserati u Modeni 1914. godine. Bar toliko značajan koliko je za Ferrari bio značajan gospodin Enzo Ferrari.
Mnogo ranije nego što je Ferrari uopšte počeo da proizvodi automobile, Ernesto Maserati je postigao svoju pobedu na VN Tripolia 1927. godine, sa automobilom Maserati Tipo 26.
Time je postavio temelje za sledećih bar trideset godina uspešnog učešća na trkama. No, budući da ništa nije tako prolazno kao slava, veliki Ernesto je brzo pao u zaborav, baš kao i 55 pobeda ove fabrike automobila.
Tek kada je Fiat preuzeo firmu, i tek kada je 1999. godine Maserati postao deo imperije Ferrari, trkački duh se vratio u Modenu. Tako da će automobili sa trozupcem ponovo jurišati na lovorove vence.
U taj koncept se trenutno možda najbolje uklapa FIA GT Šampionat. Odgovarajući model doduše nije postojao u kući, ali ga je zato bilo u bratskom taboru Ferrari. Na osnovi modela Ferrari Enzo Ferrari, predstavljen je Maserati MC 12. Osim 8 do 10 automobila namenjenih za trke, napraviće se i jedna mala serija automobila namenjenih ?svakodnevnoj? upotrebi.
Očigledna nadmoć ovih automobila nije oduševila samo pristalice ove firme, već je zaplašila konkurenciju, a organizatore navela da uskrate dozvolu za nastup na trkama. FIA nije dala homologaciju za ovaj automobil. Glavne primedbe su se odnosile na preveliku dužinu i širinu vozila.
Neki od delova su upotrebljeni na serijskoj verziji samo da bi se oni legalizovali i za trkačku varijantu. Čak i na trci 24 časa Le Mansa ovaj automobil je morao da nastupi sa umanjenim dimenzijama.
Kao i uvek kada se radi o vozilima ovog tipa, prvih 25 primeraka je davno rasprodato, kupci samo čekaju na isporuku. Još jedna takva serija biće proizvedena u 2005. godini i onda će produkcija ovog modela biti završena. Ako znamo da je Ferrari Enzo Ferrari proizveden u 399 primeraka, jasno je da je ovaj Maserati još ekskluzivniji, što mu donosi visok rejting među kolekcionarima. Zbog toga ni cena od 700.000 evra ne treba da iznenađuje. Treba, ipak, reći da ovaj automobil zaslužuje više od pukog egzistiranja u garaži nekog bogatog kolekcionara.
Na statičkom fototerminu u fabrici u Modeni, samo se mogu naslućivati velike mogućnosti ovog automobila, koji još nije spreman za vožnju. Već sam pogled na nisku aerodinamičnu liniju automobila je uzbuđujući. Dizajn kao da pripada jednom GT sportskom prototipu. Nekako se čini nemogućim zamisliti ga sa registarskom tablicom kako se probija kroz gradsku vrevu. Ali, možda baš u tome i jeste njegova draž.
Automobil prelepog izgleda bi se zapravo mogao zvati i Ernesto. Maserati Ernesto Maserati, po ugledu na Ferrari Enzo Ferrari.
To bi zvučalo bolje od obične oznake MC 12, a možda bi i bilo prikladnije. Jer, taj gospodin je bio jedan od sedmorice braće Maserati i bio je izuzetno važan za osnivanje firme Maserati u Modeni 1914. godine. Bar toliko značajan koliko je za Ferrari bio značajan gospodin Enzo Ferrari.
Mnogo ranije nego što je Ferrari uopšte počeo da proizvodi automobile, Ernesto Maserati je postigao svoju pobedu na VN Tripolia 1927. godine, sa automobilom Maserati Tipo 26.
Time je postavio temelje za sledećih bar trideset godina uspešnog učešća na trkama. No, budući da ništa nije tako prolazno kao slava, veliki Ernesto je brzo pao u zaborav, baš kao i 55 pobeda ove fabrike automobila.
Tek kada je Fiat preuzeo firmu, i tek kada je 1999. godine Maserati postao deo imperije Ferrari, trkački duh se vratio u Modenu. Tako da će automobili sa trozupcem ponovo jurišati na lovorove vence.
U taj koncept se trenutno možda najbolje uklapa FIA GT Šampionat. Odgovarajući model doduše nije postojao u kući, ali ga je zato bilo u bratskom taboru Ferrari. Na osnovi modela Ferrari Enzo Ferrari, predstavljen je Maserati MC 12. Osim 8 do 10 automobila namenjenih za trke, napraviće se i jedna mala serija automobila namenjenih ?svakodnevnoj? upotrebi.
Očigledna nadmoć ovih automobila nije oduševila samo pristalice ove firme, već je zaplašila konkurenciju, a organizatore navela da uskrate dozvolu za nastup na trkama. FIA nije dala homologaciju za ovaj automobil. Glavne primedbe su se odnosile na preveliku dužinu i širinu vozila.
Neki od delova su upotrebljeni na serijskoj verziji samo da bi se oni legalizovali i za trkačku varijantu. Čak i na trci 24 časa Le Mansa ovaj automobil je morao da nastupi sa umanjenim dimenzijama.
Kao i uvek kada se radi o vozilima ovog tipa, prvih 25 primeraka je davno rasprodato, kupci samo čekaju na isporuku. Još jedna takva serija biće proizvedena u 2005. godini i onda će produkcija ovog modela biti završena. Ako znamo da je Ferrari Enzo Ferrari proizveden u 399 primeraka, jasno je da je ovaj Maserati još ekskluzivniji, što mu donosi visok rejting među kolekcionarima. Zbog toga ni cena od 700.000 evra ne treba da iznenađuje. Treba, ipak, reći da ovaj automobil zaslužuje više od pukog egzistiranja u garaži nekog bogatog kolekcionara.
Na statičkom fototerminu u fabrici u Modeni, samo se mogu naslućivati velike mogućnosti ovog automobila, koji još nije spreman za vožnju. Već sam pogled na nisku aerodinamičnu liniju automobila je uzbuđujući. Dizajn kao da pripada jednom GT sportskom prototipu. Nekako se čini nemogućim zamisliti ga sa registarskom tablicom kako se probija kroz gradsku vrevu. Ali, možda baš u tome i jeste njegova draž.
Comment