FERRARI 612 Scaglietti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    FERRARI 612 Scaglietti

    SKULPTURA U ALUMINIJUMU

    Pisati o automobilima marke Ferrari, uvek je bilo veliko zadovoljstvo, ali i obaveza. Zadovoljstvo, zbog toga što je reč o jednim od najboljih mašina koje su ikada postavljene na četiri točka, a obaveza jer su u pitanju automobili veoma specifičnog senzibiliteta i pojave, koji traže detaljna objašnjenja
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Tokom svoje bogate istorije, Ferrari je u svojoj ponudi imao, u odnosu na druge maloserijske manufakture, veoma veliki broj modela. Da ne bi zalazili u detalje, svi ovi automobili se mogu podeliti u tri grupe: super sportski prototipovi, jedva legalni za drumsku upotrebu, mali, brzi dvosedi i klasični grand turizmo kupei sa četiri sedišta. Prvu grupu ne bi komentarisali, jer ona je svet za sebe, ali su ostale dve predstavljale i još uvek predstavljaju okosnicu imidža i proizvodnje kuće Ferrari.

    Da bi se odnos ovih modela najbolje shvatio, možemo dvosede (kao što su F 355, 360 Modena) uporediti sa silikonskim lepoticama, napadne pojave i ponašanja, dok GT modele (412 GT, 456 GT) poistovetiti sa ženama klasične lepote, smirenosti i aristokratskog držanja.

    I dok je jednima prijatniji parking ispred bučne diskoteke ili kafića, drugima je prirodnije da nakon stizanja ispred zgrade pozorišta ili opere, lakej u belim rukavicama smesti njihov automobil na sigurno. U svakom slučaju, ukusi su različiti, a razliku stvara, ne više novac, nego količina stila, elegancije i inteligencije.

    Model 456 GT/GTA je predstavljao negovanu lepoticu u gami Ferrari još od 1992. godine. Postavivši standarde na polju dizajna i upotrebljivosti ovaj automobil je postao veoma uspešan. Ipak, nakon više od deset godina produkcije, vreme je za zamenu.

    Novi Grand Turismo model u ponudi se zove 612 Scaglietti i predstavlja nastavak duge tradicije stvaranja GT automobila. Iako izuzetno moderan po tehnici koju poseduje, koncepcija i ime modela datiraju još od ranih pedesetih godina kada su prvi luksuzni četvorosedi ove marke izašli na ulice severne Italije.

    Naime, Sergio Scaglietti je bio jedan od najvažnijih ljudi u italijanskoj firmi i to na samom početku velike avanture koju je započeo legendarni Enzo Ferrari. Ovaj gospodin, direktno je odgovoran za neke od najlepših karoserija koje su ikada napravljene u Maranellu. Međutim, Scaglietti nije bio osoba koja se oslanjala samo na olovku i papir. Umesto toga, više je voleo da stvara oblike u aluminijumu, a uticaji ovog metala se jasno vide i na novom 612.

    Karoserija je dizajnirana od strane Pininnfarine kao i sve u novijoj istoriji fabrike. Dug nos i kratak rep su abeceda dizajna GT automobila i ovaj model je stvoren u skladu sa tim. Iako podseća na prethodnika, novi 612 Scaglietti je potpuno nova kreacija koja zadržava sve prepoznatljive odlike dizajna Ferrari, kao što su okrugla zadnja svetla ili tradicionalna maska hladnjaka. Zadnji kraj pomalo podseća na model 550/575 Maranello dok je prednji deo jedinstven.

    Cela karoserija, kao i šasija sa elementima ogibljenja, izrađena je u aluminijumu i to je prvi put da jedan drumski model ove fabrike u tolikoj meri profitira od ovog načina izrade. Prednosti su velike. Naime, iako veći za 14 centimetara nego model 456 GT, novi 612 je lakši za čak 60 kg. Pored toga, cela konstrukcija je mnogo ozbiljnija i čvršća i to čak do 60%. U svemu tome, unapređena je i sigurnost, jer su aluminijumski elementi mnogo pouzdaniji.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Srce novog modela je V12 agregat zapremine 5748 ccm. Motor je takođe kompletno izrađen od aluminijuma i to u pogonu koji nosi ime Scaglietti. Radi lakšeg prepoznavanja, zapremina je zaokružena na 6 litara i otuda oznaka modela (6 - litara i 12 - cilindara). Ugao između cilindara iznosi 65 stepeni, a sam agregat predstavlja vrhunac motorske tehnike kuće Ferrari. Posebno za ovaj model, unapređeni su usisni i izduvni sistemi i posle svih modifikacija, rezultat je 540 KS pri 7250 obrtaja u minuti. Snaga se prenosi na asfalt preko menjača sa šest stepeni prenosa a kupcima je ponuđen izbor manuelni ili automatik. Baš ta, automatska transmisija je novina u programu čuvenog italijanskog proizvođača. Reč je o unapređenom menjaču sa oznakom F1, koji je premijeru imao još pre par godina u modelu F 355 F1. Sada se ovaj sklop zove F1A i karakteriše ga modernizacija svih funkcija.

      Da bi se obezbedila i vrhunska vozna svojstva novog kupea, agregat je postavljen iza prednje osovine, bliže prostoru za putnike, dok je menjač i diferencijal montiran na zadnjoj, pogonskoj osovini. Ovaj odličan princip dugo nije viđen, a u kombinaciji sa aluminijumskom šasijom i ogibljenjem, daje vrhunske rezultate. Konkretno, postignut je odnos težina između osovina 46% napred i 54% nazad i veoma nisko težište samog automobila. Prevedeno na jezik performansi, Ferrari 612 Scaglietti za 4,2 sekunde ubrzava do 100 km/h, a maksimalna brzina je 315 km/h, dok je kočioni put kraći.

      Imajući u vidu povećane dimenzije u odnosu na prethodni model i prostor za putnike je povećan. To znači više mesta u kabini pogotovo na zadnjim sedištima, kao i veći prtljažnik zapremine 240 litara u koji staju dve torbe za golf ili posebno pripremljen set od pet kofera koji se isporučuje sa automobilom.

      Zaista ne treba trošiti reči na opremu koja postoji u ovom modelu. Tu je sve ono najbolje, najekskluzivnije i najkvalitetnije što se može isporučiti. Naravno, kao i kod ostalih automobila marke Ferrari, kupci imaju potpunu slobodu kreiranja enterijera i boja.

      Kada smo već kod ove srećne grupacije, prvi put uživo će novi 612 Scaglietti moći da se vidi na Salonu automobila u Detroitu, početkom sledeće godine, dok će isporuka prvih primeraka početi u proleće 2004. Ovaj pravi Ferrari sa V12 motorom i perfektnom harmonijom između prošlosti i budućnosti i između komfora i performansi imaće i pravu cenu. Oko 210.000 evra.
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #4






        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        Working...
        X