CITROEN Xantia
Rad na nasledniku BX-a započeo je 1987. sa tri projekta započetim u PSA birou u Carri?res-u;

Citroën birou u Vélizy-u;

i Bertoneovom studiju:

Rani crtež Jeana Gireta:

Bertoneova studija je prihvaćena i konačna verzija Xantia-e verno podseća na tu studiju. PSA-ova studija bila je najmanje elegantna, dok je Citroënova bila kombinacija kasnijeg XM-a i ZX-a.
Giretova verzija:

Tri dizajnerska studija predložila su i dizajn enterijera Projekta X. Peugeotov predlog imao je volan sa tri prečke (predviđajući ugradnju airbag-a) i ručku ispred suvozača:

Bertoneova unutrašnjost je takođe vrlo slična konačnoj verziji osim što ima volan sa jednom prečkom. Središnji display sa informacijama, koji je takođe 1993. predstavljen na Renault Twingu, nije ušao u proizvodnju:

Citroënov predlog bila je instrument ploča sa satelitima i jednokrakim volanom:

Xantia Coupe koja nažalost nikad nije ušla u serijsku proizvodnju:

Konačna verzija Xantie iz 1993.:

Zanimljiv je smeštaj chevrona na sredinu haube, koji je dve godine kasnije nažalost premešten na plastičnu masku čime je Xantia izgubila jedan karakterističan "citroenovski" detalj.
c/p by Kapetan Zec
Rad na nasledniku BX-a započeo je 1987. sa tri projekta započetim u PSA birou u Carri?res-u;

Citroën birou u Vélizy-u;

i Bertoneovom studiju:

Rani crtež Jeana Gireta:

Bertoneova studija je prihvaćena i konačna verzija Xantia-e verno podseća na tu studiju. PSA-ova studija bila je najmanje elegantna, dok je Citroënova bila kombinacija kasnijeg XM-a i ZX-a.
Giretova verzija:

Tri dizajnerska studija predložila su i dizajn enterijera Projekta X. Peugeotov predlog imao je volan sa tri prečke (predviđajući ugradnju airbag-a) i ručku ispred suvozača:

Bertoneova unutrašnjost je takođe vrlo slična konačnoj verziji osim što ima volan sa jednom prečkom. Središnji display sa informacijama, koji je takođe 1993. predstavljen na Renault Twingu, nije ušao u proizvodnju:

Citroënov predlog bila je instrument ploča sa satelitima i jednokrakim volanom:

Xantia Coupe koja nažalost nikad nije ušla u serijsku proizvodnju:

Konačna verzija Xantie iz 1993.:

Zanimljiv je smeštaj chevrona na sredinu haube, koji je dve godine kasnije nažalost premešten na plastičnu masku čime je Xantia izgubila jedan karakterističan "citroenovski" detalj.
c/p by Kapetan Zec
Comment