LANCIA Fulvia Coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    LANCIA Fulvia Coupe

    KAO DA JE BILO JUČE


    Setimo se sedamdesetih, recimo, 1972. godine. Glam-rock je bio na svetskim top-listama, moda je nastavila da šokira konzervativnu populaciju, a cela planeta je posle burnih šezdesetih ušla u mirnije vode. U takvom okruženju, belosvetski džet-set je imao ustaljenu rutu. Kan-Monako-Nica, krstarenja po Cote de Azur, izlasci u Jimmy?z i sunčanje na pramcu Rive. Bez sumnje, sladak život, odnosno kako bi Italijani rekli - dolce vita...
    Jedan od čestih detalja i dekor ovakvog životnog scenarija bila je i Lancia Fulvia. Predstavljen još 1965. godine, ovaj mali kupe, u početku sa motorom od 1,2 litre, očarao je publiku svojim dizajnom, živahnim V4 agregatom i odlično uklopljenim i izbalansiranim sklopovima. Vrhunac popularnosti Fulvia doživljava početkom sedamdesetih, odnosno baš 1972. godine na reliju Monte Carlo, kada Sandro Munari trijumfuje ispred furiozne Alpine i Porschea.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Čest na modenskim letovalištima, ovaj kupe bio je idealan prevoz za uske planinske puteve rivijere i jurcanje od marine do marine i iz luksuznih restorana na raskalašne žurke. Niska i lepa karoserija omogućavala je udoban i brz prevoz dvoje putnika sa prtljagom, a uz navedene kvalitete i ekskluzivnost. To je bilo sve što su tadašnji snobovi i tražili. Ipak, 1976. godine, dolazi kraj posle 140.000 komada i brojnih titula osvojenih na reliju, a šarolika ?ekipa? sa terase Kazina morala je da nađe zamenu.

    Od tada se mnogo toga promenilo, pogotovo u auto-svetu. Od nekada cenjenog i prosperitetnog proizvođača poznatog po lucidnim, luksuznim i kvalitetnim automobilima specifičnog šmeka, Lancia je došla do ruba propasti. Nema potrebe pisati o trenutnoj krizi Fiata, čiji je Lancia deo, ali treba napomenuti da to alarmantno stanje već predugo traje. Srećom, situacija u ovoj davno uspostavljenoj marki, ipak, polako počinje da se popravlja. Kao pozitivan znak, može se uzeti i koncept Fulvia Coupe.

    Ovaj interesantan automobil predstavljen je na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu. Već je poznata priča da proizvođači kada posustanu sa svežim idejama svoje dizajnere upućuju na prošlost u nadi da će pronaći inspiraciju. Međutim, ovde to nije u potpunosti slučaj. Jednostavno namera je bila da se pokaže vrhunac modernog retro-futurističkog dizajna, da se ulije nada i samopouzdanje i da se svetskoj javnosti ukaže na jedan veoma interesantan model koji nije dobio pažnju koju je zasluživao. Pored toga, Lancia u svojoj ponudi nema kupe, a eventualnom (nadamo se) proizvodnjom Fulvia koncepta imala bi snažnog igrača u ovom segmentu.

    Dizajnerski, osnova je bila stara Fulvia, ali je prioritet dat svežim, dinamičnim linijama bez gubitka formule, koju je još 1965. godine stvorio Castagnero.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Kada se automobil pogleda, primećuje se jedan sofisticiran miks ekscentričnosti, elegancije, čistih oblika i sportskog duha. Nema sumnje da se radi o perfektno modernom kupeu, ali decentnost dizajnerskog poteza stvara perfektnu harmoniju između prošlosti i budućnosti.

      Enterijer je koncipiran u istom stilu, ali je posao ovde bio nešto lakši. Konkretno, upotreba kože i drveta lako daju klasičan osećaj. Naravno, nisu zaboravljene prednosti modernog doba kao što su elektronika ili audio-sistem ali su uklopljene tako da ne remete formu. U unutrašnjosti se nalaze dva sedišta, a prtljag se može odložiti iza njih ili u prtljažniku. Posebno za ovaj prototip, čuvena modna kuća Trussardi je isporučila set kofera koji perfektno odgovaraju raspoloživom prostoru.

      Lancia Fulvia, ipak, nije samo dizajnerska vežba sportskog automobila.

      Ispod haube, opet, u stilu klasičnog modela, nalazi se četvorocilidarski motor od 1,8 litara zapremine i 140 KS, poznat iz opšte ponude Fiata. Recept, pomoću kog je stara Fulvia imala izvanredne performanse, primenjen je i na ovom modelu.

      Naime, tajna je u maloj težini i njenom dobrom rasporedu, a zahvaljujući aluminijumskoj karoseriji ceo automobil je težak samo 990 kg. Rezultati su za poštovanje, maksimalna brzina od 213 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za solidnih 8,3 sekunde. Sve ovo povlači sa sobom i malu potrošnju goriva i po fabričkim obećanjima ona iznosi, prosečno, samo 7,3 l. Tehnička slika je kompletna sa četiri diska sa ABS-om (prednji su ventilirani).

      Posebno je interesantno da osim ovog sistema za pomoć pri kočenju, nema više elektronskih pomagala. Aplauz za konstruktore, jer bi ?igračke na struju? samo pokvarile ?old school? utisak kojim ovaj automobil odiše.

      Može se reći da je Lanca Fulvia Coupe jedan od retkih automobila koji na prvi pogled osvajaju svojim šarmom, individualnošću i lepotom.

      Automobil koji je nastao na osnovu klasike i jeste klasika po koncepciji i pojavi. Iako pripadam novijoj generaciji koja je u osamdesetim prohodala, a u devedesetim naučila da vozi, posmatrajući ovaj kupe, lako se može videti paralela između nekad i sad, shvatajući automobile kao perfektne predstavnike epoha.

      Jedno davno prošlo vreme, ispunjeno nadom i dobrim vibracijama, i sadašnjost koju ne treba komentarisati.

      Ipak, ono najbolje što je zajedničko ovim modelima je optimizam kojim zrače i dokazuju da i dalje postoje pravi automobili koji se prave za ljubitelje vožnje u svom najčistijem obliku.

      Zbog svega toga, Lancia bi morala da što pre komercijalizuje novu Fulviu i da je postavi na ulice i, naravno, na Azurnu obalu, gde i pripada...
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #4




        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        Working...
        X