Citroen AX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maki_M
    CBC Član
    • 09.10.2006
    • 39
    • Nis

    Citroen AX

    E sada jedna kraca prica o modelu Citroena, kojeg cesto srecemo na ulici ali o kome se verovatno mnogo toga nezna ili se zaboravilo.

    Citroen AX se pojavio septembra 1986.godine na pariskom salonu automobila, kao zamena za tada vec prilicno ostareli i posustali model VISA. Koristeci iskustva iz rada na projektu koji je finansirala francuska vlada, koji je trebao da dovede do proizvodnje ultra ekonomicnog modela automobile za cetiri odrasla putnika,Citroen je spremio novi model-AX .
    Poznat kao proizvodjac sa velikim iskustvom u projektovanju aerodinamicnih vozila,Citroen je spremio jednozapreminski model,na neki nacin pretecu danasnjih monovolumena (liniju haube je pod istim uglom nastavljao vetrobran).Sa slicnim dizajnom Renault izbacuje Espace tek dve godine kasnije.
    Uz odredjene izmene u konacnom obliku karoserije (izgleda da im avangarda vec tada pocinje da bledi) definitivno se pojavljuje na trzistu gde ce ostati punih 12 godina! To je i za tadasnje pojmove prilicno dug period do pojave novog modela.Ono sto je i mene posebno zacudilo je podatak o ukupnom broju proizvedenih primeraka ovog modela.Ukupno 2.425.138! Iz cele Citroenove istorije bolji je samo 2CV ? 3.868.634.Treci je BX sa cifrom od 2.316.234.Svi podaci su provereni. Naravno da je ovakvo uporedjivanje modela iracionalno,ali ono ipak nesto govori.
    Da nije imao svoje kvalitete ne bi se ni odrzao toliko dugo i proizveo u tom broju.

    A imao ih je definitivno.Jeste da nije nosio nista revolucionarno kao recimo jedan DS ,ali se ipak dosta razlikovao od svoje konkurencije.
    Za pocetak bio je u proseku za 100kg laksi od direktnih konkurenata,sto je ogromna prednost kod tako malih vozila.Kako su to postigli?
    Prvo, koriscen je tanji lim zbog cega je kasnije trpeo velike kritike jer je bio izuzetno nezan.Tesko cete videti danas neki primerak koji nije pretrpeo maker neko lakse guzvanje.I broj tacaka varenja karoserije je drasticno smanjen -upola u odnosu na model GS. Drugo, verovatno se nezna, ali AX ima i tanja stakla od ostalih automobila.Trece,gde god je moglo koriscen je aluminijum i kvalitetna plastika.Treca (ili peta) vrata su plasticna tj.sastoje se iz dva dela,stakla koje je direktno bez rama vezano za skoljku i donjeg dela (izmedju stop svetla) koji je ustvari od plastike.Taj sistem kasnije koriste i drugi proizvodjaci. Cetvrto,ono sto ne ide u prilog zvucnoj izolaciji,unutrasnjost auta je samo delimicno pokrivena plastikom i tapacirunzima.Dosta golog lima je vidno,ali sve ipak izgleda lepo odradjeno,sa ukusom.
    Na sve to treba dodati i odlicnu aerodinamiku (0,31Cx),postignutu uz pomoc kompjutera,gde su posebnu ulogu odigrali prednji branik i zadnji spojler trecih vrata.
    Jako zakosen vetrobran i prednja hauba,samo jedan prednji brisac,rucice vrata sakrivene ispod vrata (kod modele sa troja vrata),pune ratkapne bez suvisnih otvora,dodatno daju prilog ekonomicnoj voznji.
    Na takvoj osnovi i slab motor bi lako dosao do izrazaja.Uz minimalni otpor vazduha i malu tezinu cak i osnovni motor od 950ccm je imao lak posao.Zamislite onda sta je radila GT verzija od 1.400ccm! S obzirom da je motor u mom AX-u od 1.100ccm i znam kako ponekad ume da me iznenadi zustrinom,voznja jednog AX u GT ili GTi verziji sa tvrdjim trimovanjem mora da bude uzitak.
    Izgled GTi verzije:

    Dizelske verzije se pojavljuju malo kasnije, prvo od 1.400ccm a posle ga menja bolji motor od 1.500ccm. O ekonomicnosti ovih modela mislim da nije potrebno da trosim reci

    Sto se tice samog dizajna, karoserija je vrlo skladna,i tako skrojena da do samog kraja proizvodnje (?98) nije izgledala prevazidjeno. Kada sednete unutar automobila shvatate da realno ima mnogo vise mesta nego sto izgleda,ponajvise zahvaljujuci vrlo kratkoj haubi.Sa istom duzinom auta od tacno 3,5m kao i Yugo,komfor je neuporediv.Pritom AX ima gepek od 270lit. sto i danas mnogo veci automobili nemaju! Proverite uostalom.Posebna prednost predstavlja mogucnost da se naslon zadnjeg sedista za jedan zub pomeri ka napred sto dodatno povecava zapreminu prtljaznika.
    Kada se pojavio u ponudi je bio samo model sa troja vrata koji je sigurno kompaktniji i cvrsci,a potom je usledio i model sa petoro vrata koji je prakticniji,posebno za ulazak na zadnja sedista,iako ni kod modela sa troja vrata to nije bio problem jer su ona prilicno velika a i samo sediste ima ?katapult? sistem.
    Inace karoserija je delimicno pocinkovana sto se najbolje vidi na slici.Zelena boja predstavlja pocinkovani deo a zuta plastiku:

    Iako koncipiran da bude gradski auto ,gde mu je i prirodna sredina,zahvaljujuci izuzetno
    mekanom ogibljenju,koje opet ne vole svi i koje nije za sportsku voznju,ovaj auto ne zamara ni na duzem putu.Verujte da je tako.Prednja sedista koja mozda nisu velika kao fotelje u nekim vecim modelima su izuzetno udobna, dok su zadnja tu ipak dosta u zaostatku.
    Temeljnu izmenu AX dozivljava 1992.god. koju ce te spolja primetiti po branicima i trecim (petim) vratima koji su sada lepse (neznije)oblikovani .
    U unutrasnjosti je ucinjena jos veca izmena koja se odnosi na daleko lepsu i kvalitetniju instrument tablu.
    Za preporuku prilikom kupovine je svakako redizajnirani model,jer je veca sansa da to bude model sa el.ubrizgavanjem i generalno sa boljim nivoom opreme.Vrlo bitna stvar je i pomenuta instrument tabla koja je kod prve serije bila nedopustivo losa i obavezno je pucala ma koliko vodili racuna o njoj.
    Evo slika prve verzije:


    i nakon redizajna iz 1992.godine:


    Vremenom su kod benzinaca iscezavali karburatorski motori i potiskivali ih novi malo snazniji monopoint motori.Recimo da je karburatorski 1.1 motor imao 55KS a sa ubrizgavanjem 60KS.Ovo isticem jer su ovi prvi motori i najzastupljeniji kod nas,zahvaljujuci Cimosu koji je dugo (vrlo uspesno) prodavao AX-a u staroj Jugoslaviji.
    Tokom godina bilo je puno razlicitih serija da bi njihovo opisivanje bilo uzaludno.
    Treba reci samo da su osnovne verzije imale cetvorobrzinske menjace i vrlo,vrlo oskudnu opremu.Zato je vrh ponude podrazumevao tonirana stakla,maglenke,centralnu bravu,el.otvaranje prozora,siber,alu felne i mnoge druge sitnice,pa i klimu kao opciju.
    Poslednjih godina ponuda se svela samo benzinca od 950 i dizela od 1.500ccm

    Jos jedna zanimljivost:1988.godine 100 AX-eva prelazi Veliki kineski zid (od mesta Shenzen blizu Hong-Konga do Pekinga).To je prvi automobil koji prelazi preko zida.
    Predjeno je ukupno 450.000km sa 27.000 litara goriva i sve to sa samo jednim zamenjenim amortizerom na jednom od svih tih vozila.
    Karijeru zavrsava definitivno 1998.god. jer zakoni trzista to namecu.Nasledjuje ga model S(AX)O koji jeste moderniji ali koji gubi sve one karkteristike zbog kojih je AX bio poseban. SAXO je ustvari (mozda se ovo nekome ne bude dopalo) prepakovani Peugeot 106.Inace AX nastavja zivot do 2000.god. ali u Maleziji gde se proizvodi kao Proton Tiara.

    Kakvo je moje licno iskustvo sa AX-om? O tome malo kasnije.
    www.citroenforumsrbije.com
  • Gorcha
    CBC Veteran
    • 29.03.2006
    • 114
    • Jagodina

    #2
    Niš


    Jagodina



    Tu negde
    DS, 2CV, AMI, TA

    Comment

    • Maki_M
      CBC Član
      • 09.10.2006
      • 39
      • Nis

      #3
      II deo price o AX-u

      nastavak priče o AX-u ili
      Citroen AX kakvog ga ja poznajem:

      Prvo,odmah da kažem,složićete se,da misljenje jednog čoveka nikako ne moze da bude dovoljno merodavno i može da se desi da ustvari dovede i do pogrešnih zaključaka.Normalno kada se čuje mišljenje više ljudi lako će te sami da izvučete neke zaključke.
      Zato moja iskustva uzmite sa velikom rezervom tim pre sto mi se cini da ono sto se meni dešavalo ovih godina sa AX-om možda nije baš tipično.

      Prvo bih naveo ono što sam ja nalazio po netu i štampi a što je rezultat nekih statistika.
      Svi motori se ocenjuju kao kvalitetni i dugovečni i trebalo bi da pređu velike kilometraže.
      Kao izvor mogućih problema navode se periferni uređaji.Najčešće se navode problemi u sistemu za hlađenje,popucala creva,curenje hladnjaka i loš rad termostata za uključenje ventilatora.Neispravnost ovih delova dovodi do pregrevanja motora koje može da dovede i do krivljenja cilindara.Na sistem za hladjenje otpada 70% svih kvarova.
      Dalje, navode se i kvarovi na električnom sistemu,prevashodno na anlaseru i alternatoru.Kvarove ne pripisuju lošem kvalitetu ovih delova već tome što je donji koš potpuno nezaštićen od vode i blata.
      Kod modela proizvedenih do 1990. javljaju se problemi sa glavnim kočionim cilindrom,i od 100 kvarova na kočionom sistemu 82% otpada na njega.
      Za antikorozivnu zaštitu kažu da je kvalitetno urađena.Navode kao problem loše zatvaranje i ispadanje iz ležišta vrata prtljažnog prostora kao i loš rad brave.
      Pohvale daju udobnosti (gle čuda) a preporučuju prilikom kupovine odabir modela sa servo upravljačem,jer pri parkiranju manevrisanje predstavlja značajan fizički napor!Sa ovim poslednjim se baš ne slažem.Nisam neka snaga ali ja volan okrećem u mestu sa takvom lakoćom da je servo po meni nepotreban.
      Čitajući iskustva Britanskih vozača AX-a na primer,gde je imao dobru prođu,primetio sam (uz mnoge pohvale) da mu zameraju jak osećaj bočnog vetra i tanak lim,kao i osećaj nesigurnosti u smislu bezbednosti putnika pri eventualnom sudaru.Mnogi su se žalili i na blisko postavljene papučice kočnice i gasa.Generalno svi ističu malu potrošnju i okretnost ali umeju i da zakukaju na cene pojedinih delova.

      U vreme kada sam bio u potrazi za kupovinom kola nisam imao neko iskustvo,ali sam otprilike znao kakav auto mi treba.Morao je da bude lep,ekonomičan,obavezno francuz, dovoljno brz i jeftin
      A u igri su bili sledeći konkurenti:

      Ishod znate.AX mi je sve sve to ispunio.
      I mada nisam toliko kilometara sa njim presao koliko ga dugo imam mogu da budem vrlo zadovoljan.Ja sam ga uzeo sa 105.000km na satu a sada stoji tek 147.000.E sad,veliko je pitanje koliko je tačna ona prva cifra ali pođimo od toga da je ona prava.Sumnju mi budi i to što je neispravan dnevni pokazivač kilometraže a negde sam pročitao da to može da ima veze sa vraćanjem brojčanika.Sve jedno,nikada neću saznati...
      Ipak,na početku nije sve tako lepo izgledalo.Prvo razočarenje je bilo kada sam otišao kod majstora da saniram curenje antifriza iz hladnjaka.Njegova konstatacija je bila da se ne može opet krpiti (već lepljen) i da mora nov.I odoše prvih 270DM za nov hladnjak
      Onda sam uradio normalno veliki servis što se i podrazumeva kada kupite polovan auto.Znači promena svih kaiša,ulja u menjaču i motoru i kočionom sistemu,štelovanje ventila,čišćenje i štelovanje karburatora itd. kao i neke druge stvari (zamena gumica ventila,gumice razvodnika paljenja,štelovanje kvačila i zamena manžetne na desnoj poluosovini).Na 110.000km dolazi vreme za zamenu paknova na zadnjim točkovima.Nisam kupio nove već sam ih lepio i oni traju i danas.Istovremeno sam izvršio i zamenu sajla ručne kočnice (22evra), čije su se košuljice uzgred budi rečeno ponovo pojele.
      Na 111.200km zatajio je alnaser.Popravka 15evra.Secam se majstora koji je gunđao kako su francuzi teške prevare što je obrazložio time kako i mnogo veći Peugeot 405 ima isti alnaser kao i moj AX. Nisam se još mnogo vozio (112.000km)i eto novog kvara.Ablender zaglavio na srednjim svetlima i ne prebacuje na duga.Problem sam rešio tako što je tip dao meni polovan ispravan a ja njemu pokvareni i 20evra.Al ni tu nije kraj.
      Baš me bilo poteralo.Posle samo 100km morao sam da menjam vodenu pumpu.Novu sam kupio u BGD-u (25evra) a zamenu majstoru platio mojom procurelom.Idemo dalje.Na 112.700km primećujem vodu na patosnici ispred su vozačevog sedišta.Morao sam brzo da reagujem i odlazim kod prvog majstora koji mi kaže da mora da se skida cela instrument tabla da bi video šta je Odlazim naravno kod drugog koji ponosno izjavljuje kako zna da demontira hladnjak u kabini ili ?kube? kako ga zovu,bez demontaže table i uzima mi 20evra.Dobra stvar je bila ta što hladnjak nije procureo već su propale gumice koje stoje između njega i cevi.Njih kupujem za neke sitne pare.Te ?99 menjam prvi put akumulator koji je izgurao do početka 2005.Proizvođač-?Trepča?.Inače problem sa curenjem antifriza u kabini i vodenoj pumpi mogu delimično da pripišem nemarnosti prethodnog vlasnika koji je gore pomenuti glavni hladnjak zbog velikog gubitka tečnosti dolivao verovatno običnom vodom.Možda gore od toga je i verovatnoća da mu se dešavalo da je zbog tog gubitka vode neki put pregrejao i motor.A poznato je da ovi mali francuski autići nemaju sat za praćenje temperature.Ja inače isključivo sipam antifriz,ileti i zimi.Na 114.300km menjam komplet kvačilo (80evra)kao i desnu poloosovinu koju je dokusurila pocepana manžetna.Delove donosim iz Grčke.Poluosovinu uzimam repariranu (75evra) jer je nova duplo skuplja.Majstor me baca na dodatni trošak zamene lagera prednjeg desnog točka (25evra)koji ja uopšte ne primećujem u vožnji da se čuje.Na 114.500km prvi put mi se dešava neki problem na samom putu.Jabučica jedne od poluga menjača ispada iz ležišta i vraćam se do majstora vozeći bez prekida u trećoj brzini.Ovakav sistem sa više kraćih poluga sam viđao i kod Peug.205 i 106 i smatram ga vrlo osetljivim jer se brzo raštima i onda ručica menjača dobije preveliki luft.Na 116.500km menjam lonac auspuha.Zamalo da napišem ?zadnji? kad se setih da moj AX samo jedan i ima.Ne plaćam ništa,dobijam ga od drugara koji se bavi njihovom proizvodnjom.Evo još uvek traje.Na 121.000 častim auto sa 4 nove ?Fulde?-145evra.Mala suma al toje tako kada vam auto nosi trinaestice.
      Otprilike na 125.500 auto počinje da mi secka u vožnji i relativno brzo otkrivam da su na red za zamenu došli kablovi za svećice (18eu) i razvodna kapa (10eu).Tada sam i prvi put video šta dobijaš kada kupiš neoriginalan deo.Prave kablove kupujem opet i pravim sebi dupli trošak. Na 127.500km sazrela je i leva poluosovina.Donosi mi prijatelj iz Grčke po istoj ceni kao što sam i ja kupovao ali ona nije sastvila ni 15.000km.Kakav zaključak da izvedete iz ovoga ? neznam i sam.Obe su reparirane ali ona prva i dalje gura. Prednje diskove (30eu) i pločice (20eu) menjam na 129.500km. Na 132.500km kočnice popuštaju i menjam glavni kočioni (26eu)i zadnji desni cilindar(11eu).Ovo ide u prilog onim statistikama koje su se ticale kočionog sistema.Tada otprilike menjam i automat za žmigavce (9eu). Na 142.210km onu poluosovinu što ponovo lupa menjam polovnom ali je ovoga puta plaćam sa zamenom 40evra.
      Motor.Na motoru nisam imao nikakve intervencije do sada.Spolja je suv i nikada nije zatajio.Kao ni menjač.Lepo bira mada će nekome smetati malo predugi hodovi ručice menjača.Motor inače ne diže temperaturu a nivo antifriza ne opada.
      Ali ono što me malo više brine jeste povećana potrošnja ulja i beli dim koji vidim u retrovizoru.Primetio sam da pod većim opterećenjem na usponu gubi dah.Zbog toga sam i pričao o onoj pređenoj kilometraži koja mi je malo sumnjiva.
      Što se tiče same vožnje bilo po gradu ili van njega? sve najbolje.U gradu sa AX-om ste kao riba u vodi.Jednostavno svuda prolazi i svuda može lako da se uparkira.Zamerke koje mu se upućuju na nivo buke u kabini je relativna stvar.Naravno slaba izolacija unutrašnjeg prostora se oseća ali zato je motor tih čak i kada ga ?nagazite? a opstrujavanje vazduha na auto putu ne pravi veliku buku zbog odlične aerodinamike.

      Stekao bi se utisak ako se prate kilometraže na kojima su menjani pojedini delovi da sam vrlo često imao kvarove pogotovu u početku.Međutim radi se otome da ja realno u to vreme nisam imao potrebe da prelazim neke veće kilometraže i da su se ti kvarovi ustvari dešavali u jednom dužem vremenskom periodu. Još jedna zanimljiva stvar-što sam više vozio to sam manje problema imao sa autom.Dok je ranije puno vremena provodio na parkingu to me je više zezao.Kao da hoće nešto da mi kaže....
      Pod neke sitnice koje nisam pomenuo spada i zamena amortizera trećih vrata,jednog manjeg gumenog creva od motora do hladnjaka i ukupno samo dve promenjene sijalice,obe desnog fara.I toje sve.Da li je to mnogo ili malo recite mi vi.
      Sada kada sam detaljno opisao svoj auto i sve njegove mane neću moći nikad da ga prodam
      Vidite da limariju nisam pominjao jer jednostavno nije bilo problema.Moja boja je metalik i ona je definitivno dugotrajnija.AX-evi koje je prodavao CIMOS su bili uglavnom tamno i svetlo sivi i svetlo plavi kada su imali metalik boju a beli,crveni,crni i bordo kada su imali običnu boju.Sve one druge varijante boja koje viđate u vožnji su uglavnom modeli iz uvoza.Ipak, kada neko bude gledao neki AX radi kupovine trebao bi da pogleda sledeća mesta gde sam ja primećivao koroziju na nekim primercima:

      Ukoliko se opredelite za model sa petoro vrata pogledajte sve četiri kvake jer sam primetio da su na svakom drugom one polomljene.Toga nema kod modela sa troje vrata.
      Još jedna indikativna stvar koju sam primetio je da veliki broj primeraka ima naprsle šoferšajbne.Kao uostalom i moj kome već druga prska po uglu.Da li je razlog mekša karoserija koja se uvija ili nešto drugo,stvarno neznam.
      Inače,često pominjani tanak lim kao i problemi sa zatvaranjem vrata prtljažnika uzmite uslovno jer moje iskustvo kaže nešto sasvim drugo.Prednju haubu zatvarajte slobodnim padom iz vodoravnog položaja nikako njenim stiskanjem odozgo.Vrata prtljažnika kada zatvarate pretisnite po sredini nikako ih ne vucite po ivici na dole jer može čak i staklo da prsne.Sada će neko da kaže ?pa kakva su mi to kola??. Pa jeste, ovo i nisu kola za svakoga.Zato ih i volim.Ako ne umeš s njima nemoj ni da ih imaš.Kome je nežan neka kupi traktor.Ja i AX se odlično razumemo .
      www.citroenforumsrbije.com

      Comment

      • Maki_M
        CBC Član
        • 09.10.2006
        • 39
        • Nis

        #4
        III deo price o AX-u

        Jos par reci o AX-u...

        Skoro 13 punih godina je Citroen odrzao AX u proizvodnji.Te 1986. kada se pojavio, mogla je da se i dalje kupi Visa ali i 2CV,pa je svako mogao da bira sta mu se svidja.Ostao je u programu do 1998. kada se pojavljuje vec redizajnirani Peugeot 106 i Renault Clio druge generacije.Mesto ustupa Saxo-u (1996.) da se bori sa ovim pridoslicama.



        Za vreme tog perioda Citroen je izbacio stvarno puno varijanti AX-a razlicitog spoljnog izgleda i nivoa opreme.Kod nas su najzastupljenije ?domace? verzije koje je prodavao Cimos i koje su oznacavane slovnim oznakama (TE,TGE,TRE,TRS...) i koje nisu predstavljale neki narociti izbor kupcima prilikom izbora nivoa opreme.Mnogo veci izbor su imali evropski kupci jer im je na raspolaganju bio veliki broj razlicitih serija,od kojih su mnoge bile i limitirane.Jedan deo tih modela je kasnije dospeo i kod nas, a karakteristicno za njih je sto su pored nekih posebnih dizajnerskih karakteristika nosili i zanimljiva imena,npr.Air France Madame, Hit FM, EnVogue, Olimpique, K-Way, Piste Rouge, Kaki, Touch Delvaux.Bila je i varijanta koja se zvala Saxo!
        Neke od tih varijanti:





        Jos jednom,motorske varijante kod bezinaca su bile 954,1124 i 1360cc i malo redja 1294cc. Kod dizela u prvo vreme samo 1360cc (1988-97) a kasnije od 1527cc.(1994-98).

        I enterijer je bio razlicit od serije do serije.Evo jedne interesantne varijante gde su pojedini detalji prekriveni kozom:


        Postojale su i varijante 4x4 u kombinaciji sa benzincem od 1.360cc. u opciji sa klimom a kostao je koliko i osnovna verzija ZX-a.Vidjao sam jedan takav zeleni primerak u Nisu.Ono sto je takodje Citroen radio a sto sigurno ovde nije vidjeno je AX Electric,sa motorom od 20kW,maksimalne brzine 92km/h i ubrzanjem 0-50km/h za 8,3sec.


        Neki su se bavili i prepravkama,jer zvanicno Citroen nije imao kabriolet verziju.


        Ipak, najpopularnije varijante su bile one sportske,jer je za malo para i uz minimalne prepravke (sto u izgledu,sto u stvarnom podizanju snage) pruzao mnogo. 1987.se prvo pojavljuje verzija Sport sa motorom 1294cc i 95KS. Samo za francusko trziste se proizvodila ?Sport? verzija od celih 100KS. Potom sledi prvi AX sa oznakom GT od 1360cc sa dvogrlim karburatorom,snage 85KS, pitomiji od ?Sporta? i zgodniji za svakodnevnu upotrebu.Jos slabiji GT (75KS) dolazi kasnije.Dobija monopoint ubrizgavanje ali gubi jos 10KS.Sve ovo najvise zbog tada novouvedenih propisa o emisiji stetnih gasova.Na kraju stize novi GTi sa multipoint ubrizgavanjem od 95KS. Ove cifre o snazi ne ?bacaju u nesvest? ali kao sto sam jednom vec rekao,ovi motori u AX-u u kombinaciji sa lakom karoserijom cinili su cuda. Evo nekoliko ?tjuniranih? primeraka koji su se meni licno dopali:







        U Evropi su zbog popularnosti postojali ne samo AX klubovi vec i AX GTi klubovi.


        Ovo je kraj price o AX-u,modelu koji je u novijoj istoriji Citroena, slozicete se, ipak odigrao pozitivnu ulogu.

        A evo i slika mog ljubimca, ova prva je najsvezija,
        mesec septembar,povratak iz Uranopolisa,Halkidiki,Grcka:











        Instrument tabla danju...


        i nocu...
        www.citroenforumsrbije.com

        Comment

        Working...
        X