ALFA ROMEO Crosswagon Q4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    ALFA ROMEO Crosswagon Q4



    Sada već davne 1992. godine Alfa Romeo je predstavio sportski koncept automobil šifrovanog naziva Q4. Danas se ovo ime ponovo vratilo i nosi ga, za ovog proizvođača pomalo neobičan automobil čija je osnova u stvari Alfa Romeo 156 Sportwagon. Ono što je zajedničko za novi i stari model je permanentni pogon na sva četiri točka, što znači da se Alfa Romeo vraća na put kojim je nekada išao.

    Novi Q4 je dizajniran u stilskom centru Arese, u kojem je ovaj model dobio karakterne crte. Tako Alfa Romeo Q4 predstavlja rezultat ukrštanja osobina koje krase SUV vozila sa dobrim voznim karateristikama koje su već dugo vremena zaštitni znak ove marke. Kao baza za novi model je odabrana karavan verzija modela 156 kako bi se dobio što svestraniji automobil.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Ključne reči u opisu novog modela su proporcionalnost i kompaktnost. Alfa Romeo Q4 je dug 4,44 m, širok 1,76 i visok 1,49 metara uz međuosovinsko rastojanje od 2,59 metara. Klirens je povećan za 6,5 centimetara tako da se automobil podjednako dobro oseća u gradu, kao i van asfalta. Toj činjenici doprinose posebno konstruisani ?all season? pneumatici marke Pirelli, dimenzija 225/55 R 17. Crosswagon Q4 dakle ima specifičan izgled koji je karakterističan za vozila koja se voze na svim vrstama puteva i terena, o čemu svedoče čelična ojačanja u podvozju kao i posebni branici.

    Unutrašnjost novog Q4 je skoro identična onoj koja se može videti u modelu 156 Sportwagon, a razlikuje se u nekoliko detalja. Instrument tablu karakteriše odvojen brzinomer od obrtomera, a centralna konzola ima nešto drugačiji izgled dok je u retrovizor ugrađen kompas. Prostora ima za pet putnika, a udobna i dobro profilisana sedišta nude dovoljno komfora bilo da se putuje dugim relacijama autoputem ili da se vozi po prečicama u brdskim predelima.

    Ono što ovaj automobil najviše čini pravim predstavnikom cross-over koncepta je permanentni pogon na sva četiri točka, sa tri diferencijala.

    Centralni difencijal je Torsen C sa automatskim zaključavanjem. Ovaj sistem je osmišljen kako bi se maksimalno iskoristila snaga u najtežim uslovima eksploatacije. Kako bi se prilikom ubrzavanja smanjilo podupravljanje centralni diferencijal na zadnju osovinu prebacuje do 80% snage i obrtnog momenta, a pri preupravljanju smanjuje odnos na 40%. Upravo zbog ovog sistema novi Q4 će se lako kretati po svim terenima, pružajući vozaču osećaj sigurnosti i dobru kontrolu nad vozilom. A moderan pogon uparen sa nezavisnim vešanjem na sva četiri točka predstavlja sigurnu formulu za maksimalan komfor i dobro ponašanje kako u krivinama tako i na planinskim putevima.

    Kako bi se obezbedile dobre vozne karakteristike u svim uslovima pogonski agregat mora imati dovoljno snage i obrtnog momenta, pa je tako izbor pao na novi M-Jet dizel motor. Radi se o četvorocilindarskom agregatu od dve litre zapremine koji uz pomoć turbine promenjive geometrije i common rail sistema ubrizgavanja goriva pri 4000 obrtaja u minuti ?oslobađa? 150 konjskih snaga. Takođe, bitnu stavku predstavlja podatak o maksimalnom obrtnom momentu od 305 Nm pri 2000 obrtaja u minuti. Ovaj motor je posebno podešen kako bi imao više snage i obrtnog momenta pri nižim obrtajima što je od posebne važnosti za terenska vozila. Istovremeno je upravljačka jedinica motora doživela par modifikacija kako bi se smanjila buka i vibracije. U paru sa pogonskim agregatom se kao standard isporučuje novi manuelni šestostepeni menjač.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Ono što cross-over koncept čini interesantnim je njegova svestrana orjentacija. Tako, kada se nova Alfa Romeo Q4 vrati na asfalt od 0 do 100 kilometara na sat može da dosprinta za 10,5 sekundi, a kada izađe na auto put razvija maksimalnu brzinu od 192 kilometra na sat. Prosečna potrošnja ovog modela iznosi 7,3 litre na 100 pređenih kilometara a procenjena potrošnja u gradu iznosi 9,3 litra. Kada se pak Q4 nađe na otvorenom putu potrošiće oko 5,8 litara evro dizela na svakih sto kilometara.

      U skladu sa svim ostalim karakteristikama i bezbednost je na visokom nivou o čemu svedoči prisustvo vazdušnih jastuka i brojnih elektronskih sistema. Standardni ABS je ?pojačan? sa četiri aktivna senzora i EBD-om (sistemom za elekronsku distribuciju kočione sile).

      Takođe je prisutan i VDC, elektronski sistem za stabilnost, tj. ESP-a u verziji Alfe, u okviru kojeg se nalazi i ASR sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova. Kočioni sistem dolazi iz kuće Brembo, a opremljen je diskovima na sva četiri točka. Prednji su samoventilirajući i imaju prečnik od čak 330 milimetara, a ?hvataju? ih aluminijumska četvoroklipna klešta.

      Sve do sada prikazano govori sa koliko ozbiljnosti i emocija se pristupilo prilikom stvaranja novog automobila čija prodaja u Italiji startuje od oktobra ove godine. Moći će da se poruči u tri nivoa opreme (Progression, Distinctive i Luxury), a kupci će moći da biraju između devet boja od kojih su četiri potpuno nove i stvorene ekskluzivno za novi Q4.

      Svakako da pojava ovakvog automobila prija svim ljubiteljima ?izleta u drugačije? ali možda predstavlja i najavu nečeg novog što se sprema u ovoj italijanskoj kući, a što se moglo primetiti i kroz SUV koncept automobil ?Kubang? koji je izazvao prilično interesovanje.
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #4


        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        Working...
        X