PEUGEOT 307 1.4 16V XR (88 KS)
Snažniji, elastičniji i štedljivi osnovni benzinac stigao je u pravo vreme te najprostraniji kompakt i Evropski automobil 2002. godine dobija eliksir za ostanak u društvu najprodavanijih.
Osnova po meri
Peugeot 307 ove je godine dobio proširenu paletu motora. U ponudu su ušli dizelaš 2.0 16V HDi i benzinac 1.4 16V (88 KS). Našim je kupcima posebno zanimljiv osnovni motor 1.4 16V, koji je zamenio stari iste zapremine, ali sa osam ventila i 75 KS. Novi je motor profitirao izmenjenom glavom, sa dodatna dva ventila po cilindru. Glava je izlivena od lakih materijala, dobila je dodatno bregasto vratilo (sada ih ima dva) te mu je ugrađen sistem VVT podešavanja faze usisnih ventila. Relativnim zakretanjem bregastog vratila, u rasponu od četiri do 44 stepena, osigurane su bolje performanse pri maksimalnom opterećenju i ušteda goriva prilikom ekonomične vožnje. Peugeot 307 1.4 16V do stotke je brži za 1,5 s (14,2 s), a maksimalna brzina je za 5 km/h viša u poredjenju sa starim modelom sa 75 KS (172 km/h). Profitiralo se i na području elastičnosti te je s novim motorom puno ugodnije krenuti na otvoreni put. Motor nije potrebno forsirati iznad 5000/min. Najveći obrtni moment oslobađa se već na 3250 rpm te agregat nimalo ne protestvuje protiv vožnje penzionerskim tempom. Paralelno sa poboljšanjem performansi, potrošnja je smanjena za 0,21 lit. na 100 km. Testirani model u gradu se zadovoljava sa 9,0 do 9,5 lit., dok se ekonomičnom vožnjom na otvorenom može voziti sa svega 5,6 lit. Cena osnovnog modela viša je za 1000 eura (14.285 EUR), no osim jačeg motora, razlika je nadoknađena i bogatijom serijskom opremom.
Na popisu elemenata za koje ne treba doplaćivati su ABS, prednji vazdušni jastuci, servo upravljač podesiv po visini i dubini, daljinsko centralno zaključavanje, električni podizači prozora, radio kasetofon i putni računar. Doplatite li za klima uređaj (1050 EUR), radio CD (300 EUR) i metalik boju (350 EUR), cena ne probija 16.000 eura. Nije mnogo za sve što ovaj kompakt nudi. Iako je od predstavljanja ovog modela aprila 2001.god. prošlo više od tri godine, Peugeot 307 još uvek slovi za jednog od najprostranijih kompakta. Monovolumenska karoserija osigurala je ogromnu količinu prostora u unutrašnjosti, a velike staklene površine pogoduju izvanrednoj preglednosti. Vozačka je pozicija skladno oblikovana, a dobra ergonomija olakšava pronalaženje idealne pozicije. Mek oves idealan je za razrovane ulice, ali time kompaktnost ovesa tokom nekoliko godina eksploatacije ostaje pod znakom pitanja. Peugeot 307 pozadi ima prilično ukrućeno ogibljenje, zbog čega je ceh platila upravljivost u graničnim situacijama. Iako 307-ica ne može parirati vodećima u klasi, većini vozača neće zasmetati nešto manja prolazna brzina kroz oštre krivine. Prtljažnik koji prima 340 litara među većima je u kompaktnoj klasi, a preklapanjem zadnje klupe dobija se 1330 litara. Ukratko, najjeftiniji Peugeot 307 razuman je izbor svima koji za nevelik novac žele više nego solidan porodični automobil.
Tehničke karakteristike:
Motor:
Vrsta: benzinski, redni
Cilindri/ventili: četiri/četiri po cilindru
Zapremina: 1360 ccm
Snaga: 65 kW/88 KS pri 5250/min
Obrtni moment: 133 Nm pri 3250/min
Podvozje
Pogon: na prednje točkove
Menjač: ručni sa pet stepeni prenosa
Ogibljenje: napred McPherson, pozadi polukruta osovina
Kočnice: napred samoventilirajući diskovi 283 mm, pozadi puni diskovi 247 mm, ABS/EBV
Gume: 195/65 R 15, Michelin Energy
Karoserija
Dimenzije: 4200 x 1745 x 1510 mm
Međuosvinski razmak: 2610 mm
Prtljažnik: 340/1330 l
Rezervoar: 60 l
Težina/nosivost 1150/490 kg
Brzina i potrošnja
Najveća brzina: 172 km/h
Ubrzanje: 0-100 km/h: 14,2 s
Potrošnja: 8,7/5,3/6,5 1/100 km
Potrošnja na testu: 7,4 1/100 km
Snažniji, elastičniji i štedljivi osnovni benzinac stigao je u pravo vreme te najprostraniji kompakt i Evropski automobil 2002. godine dobija eliksir za ostanak u društvu najprodavanijih.
Osnova po meri
Peugeot 307 ove je godine dobio proširenu paletu motora. U ponudu su ušli dizelaš 2.0 16V HDi i benzinac 1.4 16V (88 KS). Našim je kupcima posebno zanimljiv osnovni motor 1.4 16V, koji je zamenio stari iste zapremine, ali sa osam ventila i 75 KS. Novi je motor profitirao izmenjenom glavom, sa dodatna dva ventila po cilindru. Glava je izlivena od lakih materijala, dobila je dodatno bregasto vratilo (sada ih ima dva) te mu je ugrađen sistem VVT podešavanja faze usisnih ventila. Relativnim zakretanjem bregastog vratila, u rasponu od četiri do 44 stepena, osigurane su bolje performanse pri maksimalnom opterećenju i ušteda goriva prilikom ekonomične vožnje. Peugeot 307 1.4 16V do stotke je brži za 1,5 s (14,2 s), a maksimalna brzina je za 5 km/h viša u poredjenju sa starim modelom sa 75 KS (172 km/h). Profitiralo se i na području elastičnosti te je s novim motorom puno ugodnije krenuti na otvoreni put. Motor nije potrebno forsirati iznad 5000/min. Najveći obrtni moment oslobađa se već na 3250 rpm te agregat nimalo ne protestvuje protiv vožnje penzionerskim tempom. Paralelno sa poboljšanjem performansi, potrošnja je smanjena za 0,21 lit. na 100 km. Testirani model u gradu se zadovoljava sa 9,0 do 9,5 lit., dok se ekonomičnom vožnjom na otvorenom može voziti sa svega 5,6 lit. Cena osnovnog modela viša je za 1000 eura (14.285 EUR), no osim jačeg motora, razlika je nadoknađena i bogatijom serijskom opremom.
Na popisu elemenata za koje ne treba doplaćivati su ABS, prednji vazdušni jastuci, servo upravljač podesiv po visini i dubini, daljinsko centralno zaključavanje, električni podizači prozora, radio kasetofon i putni računar. Doplatite li za klima uređaj (1050 EUR), radio CD (300 EUR) i metalik boju (350 EUR), cena ne probija 16.000 eura. Nije mnogo za sve što ovaj kompakt nudi. Iako je od predstavljanja ovog modela aprila 2001.god. prošlo više od tri godine, Peugeot 307 još uvek slovi za jednog od najprostranijih kompakta. Monovolumenska karoserija osigurala je ogromnu količinu prostora u unutrašnjosti, a velike staklene površine pogoduju izvanrednoj preglednosti. Vozačka je pozicija skladno oblikovana, a dobra ergonomija olakšava pronalaženje idealne pozicije. Mek oves idealan je za razrovane ulice, ali time kompaktnost ovesa tokom nekoliko godina eksploatacije ostaje pod znakom pitanja. Peugeot 307 pozadi ima prilično ukrućeno ogibljenje, zbog čega je ceh platila upravljivost u graničnim situacijama. Iako 307-ica ne može parirati vodećima u klasi, većini vozača neće zasmetati nešto manja prolazna brzina kroz oštre krivine. Prtljažnik koji prima 340 litara među većima je u kompaktnoj klasi, a preklapanjem zadnje klupe dobija se 1330 litara. Ukratko, najjeftiniji Peugeot 307 razuman je izbor svima koji za nevelik novac žele više nego solidan porodični automobil.
Tehničke karakteristike:
Motor:
Vrsta: benzinski, redni
Cilindri/ventili: četiri/četiri po cilindru
Zapremina: 1360 ccm
Snaga: 65 kW/88 KS pri 5250/min
Obrtni moment: 133 Nm pri 3250/min
Podvozje
Pogon: na prednje točkove
Menjač: ručni sa pet stepeni prenosa
Ogibljenje: napred McPherson, pozadi polukruta osovina
Kočnice: napred samoventilirajući diskovi 283 mm, pozadi puni diskovi 247 mm, ABS/EBV
Gume: 195/65 R 15, Michelin Energy
Karoserija
Dimenzije: 4200 x 1745 x 1510 mm
Međuosvinski razmak: 2610 mm
Prtljažnik: 340/1330 l
Rezervoar: 60 l
Težina/nosivost 1150/490 kg
Brzina i potrošnja
Najveća brzina: 172 km/h
Ubrzanje: 0-100 km/h: 14,2 s
Potrošnja: 8,7/5,3/6,5 1/100 km
Potrošnja na testu: 7,4 1/100 km
Comment