PEUGEOT 406 2.0 HDI
Solidnost i kvalitet padaju na sitnicama

Peugeotova limuzina srednje klase nastupila je 1995. godine, kao direktan konkurent Vectre i Mondea. Ve? na prvi pogled i nakon prve vožnje naslednik uspešne 405-ice pokazao se solidnim i kvalitetnim. To je omogu?ilo da na tržištu izdrži gotovo devet godina, što je izvrstan rezultat za konfekcijski automobil. Peugeot 406 je celog veka bio respektabilan igra? u srednjoj klasi, što je naslednom modelu 407 osiguralo dobru startnu poziciju na tržištu. Zbog razmerno povoljne cene i solidne izrade, u pravilu pruža dobar odnos pla?enog i dobijenog (naravno, ako je u dobrom stanju).

Peugeoti 406 nisu na glasu kao izuzetno kvalitetni, ali su solidni i, uz dobro održavanje, trajni. Dakle, preporu?ljiva je uredno ispunjena servisna knjižica.
Model kojeg predstavljamo je iz 2003. godine, dakle iz pretposlednje modelske godine, što je dobra preporuka za kupovinu. Dotada su, naime, rešene sve 'de?je bolesti', kojih je u po?etku bilo više u sitnicama, nego u ozbiljnim stvarima. To se prvenstveno odnosi na upravlja?ku elektroniku i bobine na benzinskim modelima, osetljiv alternator, propuštanje vlage na zaptivkama vrata, trošenje i blokiranje ko?ionog cilindra na zadnjim to?kovima i ventilu servoure?aja ko?nica. No, svi ti problemi uklonjeni su od po?etka 1999. Tako da kod novijih primeraka ne treba o?ekivati takve probleme.

Unutrašnjost je napravljena od dobrih materijala, ali sedišta su podložna deformisanju nakon duže eksploatacije. To ?esto pokazuje o kakvom se autu radi
Bilo je i problema s blokiranjem podiza?a stakala na prednjim vratima i elektronskom blokadom motora, no elektronika je uglavnom rešena do 1999. Problemati?an je i uzdužni nosa? zadnjeg ogibljenja, a ostale spone, posebno kuglasti zglobovi prednjeg ogibljenja i amortizeri u dobrom su stanju i kod starijih modela. Kombinacija razmerno mekanog ovesa i solidne izvedbe dobra je preporuka za naše puteve. Ipak, preporu?ljiv je temeljni pregled podvozja pre kupovine, jer se po tome može proceniti u kakvim je rukama automobil bio i kako je vožen. Najosetljiviji delovi su gumeni oslonci (selen-blokovi), koje u pravilu treba menjati jednom u radnom veku automobila. Dobro stanje ogibljenja pokazuju i pravilno istrošene gume...

Za razliku od prethodnog modela 405 limarija je solidna i otporna na hr?anje te ako pregledom utvrdite da auto nije imao sudar, problema ne bi smelo biti
Iznena?uju?e je solidna i limarija, koja je dobro zašti?ena od hr?anja, posebno nakon 1999. kada je propisana 12-godišnja garancija na lim. Problema, dakle ne bi smelo biti, ako je boja originalna. Kod starijih primeraka preporu?ljiv je ipak pregled pragova (na spoju sa prednjim i zadnjim blatobranima), a kod dizelskih motora treba dobro pregledati podru?je oko nosa?a motora, koje je sklono rasklimavanju i ošte?enju - to se prvenstveno odnosi na modele iz prve serije, do 1997. godine. Upravlja?ki mehanizam je otporan i izdržljiv i u tome je najve?a prednost prema konkurentskoj Opel Vectri. Ipak, pregledajte zazor u upravlja?kom mehanizmu - ne bi smelo biti nikakvih problema.
Zazora u volanu ne bi smelo biti ni kod starijih modela, ako je sve normalno održavano. Važno je proveriti stanje manšeta na upravlja?kom mehanizmu i prednjim to?kovima, jer otkazivanjem tih osetljivih delova (ako se pravovremeno ne saniraju) nastaje ozbiljan problem. Unutrašnjost je napravljena od solidnih materijala i dobro složena. Ipak, mogu se o?ekivati vibriranja prednjeg dela armature, a osetljivi su i kliza?i prednjih sedišta. No, najvažniji je pregled stanja sedišta, koja su mekana i nakon (pre)intenzivne eksploatacije sklone deformisanju. Uopšteno, kod ovog je automobila preporu?ljivo sagledati stanje unutrašnjosti, jer se po tome može dobro proceniti opšte stanje automobila.

Common-rail dizelaš prve generacije je razmerno trom, ali izdržljiv i štedljiv. Svakako treba izmeriti kompresiju, jer ovakvi modeli mogu imati i dvostruko više kilometara od deklarisanog
Peugeot je poznat po svojim dizelašima i dugo se smatralo da uz Mercedes proizvodi najbolje dizelske motore na svetu (danas se, naravno, situacija izmenila, jer su u prvi plan ušli BMW, Toyota, pa ?ak i - Fiat). No, u ovome vredi suprotno pravilo. Klasi?ni turbodizelaši, podjednako 1.9 sa 90 KS i 2.1 sa 109 KS pokazali su se izuzetno kvalitetnima. Uz solidno održavanje bez problema su prelazili i više od 300.000 km. No, kod starijih dizelaša nužan je trostruki oprez, jer možete nai?i na primerak koji je prešao znatno više, a loše je održavan. Klonite se modela uvezenih iz Italije - razmerno ih je dosta, jer je 406-ica na Apeninskom poluostrvu bila popularna.

Podvozje je solidno i izdržljivo te se pregledom može utvrditi kako je automobil vožen. Pregledajte kuglaste zglobove i selen blokove, a stanje auta ?esto otkriva istrošenost diskova i izduvnog sistema
Problem je što Italijani tradicionalno voze oštro, a, tako?e tradicionalno, loše održavaju automobil. U tom slu?aju vredi pravilo, koje stalno ponavljamo - odvedite automobil na pregled u specijalizovani servis za dizel motore, gde je preporu?ljivo dogovoriti i daljnje održavanje. Pritom je zlatno pravilo - merenje kompresije, važno je da motor radi mirno i ravnomerno u praznom hodu, da ne trese i vibrira i da ne dimi kod dodavanja gasa. Ako naletite na takav automobil, odmah odustanite od kupovine, jer to nije dobar znak kod solidnog Peugeotovog dizel kvaliteta.
Prema statistikama ADAC-a, Peugeot po kvalitetu i pouzdanosti spada u prosek. Modeli iz 1999, su tokom 1999. imali 21,1 kvar na hiljadu vozila godišnje, dve godine mla?i - 14,0, a iz 2003. (kakav je testni model), bilo je 12,9 kvarova na hiljadu vozila (nešto više od jedan posto). No, common-rail motori - krajem 1998. 2.0 HDi sa 109 KS je zamenio 2.1 dT, a 1999. je stigao 2.0 HDi sa 90 KS, - bili su osjetljivi, posebno u podru?ju ubrizgavanja. Prva generacija common-rail sistema nije bila loša (možda ne dovoljno dobra), ali je problem što gorivo tada nije bilo kvalitetom i ?isto?om uskla?eno s potrebama tog filigranskog sklopa. Zbog toga je i u tom slu?aju nužan temeljiti pregled.

Kao kod ve?ine francuskih automobila mehanika je bolja od elektronike, ali kod polovnog primerka to nije najvažnije, jer sve što može otkazati (posebno upravlja?ki modul i bobine kod benzinaca) otkaže u prve ?etiri godine
Nakon kupovine, preporu?ljivo je odmah izmeniti zup?asti remen, zajedno sa španerima (osim ako nemate ?vrstu garanciju da je to nedavno napravljeno). Kod kupovine ne treba robovati dizelašima, koji su u pravilu precenjeni, a ako su u lošem stanju znatno ih je skuplje održavati. Isplativi su (?esto isplativiji) benzinci. To se posebno odnosi na tromog, ali izdržljivog i umerenog razmernog benzinca 1.6 sa 88 KS, koji dugove?nost može zahvaliti jednostavnoj konstrukciji (jedno bregasto vratilo i osam ventila). Takvi su primerci u pravilu najjeftiniji.
Testni primerak, sa ?etiri godine i 126.000 (realnih) kilometara 'na le?ima' u vrlo dobrom je stanju, što smo ve? utvrdili pregledom motora, koji ne ispušta ulje (nije bio sveže opran!) i radom u praznom hodu. Kod dodavanja gasa reaguje brzo i ne dimi. Dobro stanje pokazuje i unutrašnjost. ?esto prodavci traže znatno više, ali ovaj model drži nešto lošije cenu od nema?kih limuzina (naravno i od Toyote Avensis. Zbog toga se uz malo pregovara?kog ume?a, i nakon temeljnog pregleda, može razmerno povoljno kupiti dobar primerak, posebno u pore?enju s Passatom. Traba naglasiti i višestruko manji rizik kra?e nego kod nema?ke limuzine, što tako?e nije zanemarivo.
Kona?na ocena:
PREPORU?UJEMO KUPOVINU, UZ PREGLED MOTORA I PODVOZJA
Solidnost i kvalitet padaju na sitnicama

Peugeotova limuzina srednje klase nastupila je 1995. godine, kao direktan konkurent Vectre i Mondea. Ve? na prvi pogled i nakon prve vožnje naslednik uspešne 405-ice pokazao se solidnim i kvalitetnim. To je omogu?ilo da na tržištu izdrži gotovo devet godina, što je izvrstan rezultat za konfekcijski automobil. Peugeot 406 je celog veka bio respektabilan igra? u srednjoj klasi, što je naslednom modelu 407 osiguralo dobru startnu poziciju na tržištu. Zbog razmerno povoljne cene i solidne izrade, u pravilu pruža dobar odnos pla?enog i dobijenog (naravno, ako je u dobrom stanju).

Peugeoti 406 nisu na glasu kao izuzetno kvalitetni, ali su solidni i, uz dobro održavanje, trajni. Dakle, preporu?ljiva je uredno ispunjena servisna knjižica.
Model kojeg predstavljamo je iz 2003. godine, dakle iz pretposlednje modelske godine, što je dobra preporuka za kupovinu. Dotada su, naime, rešene sve 'de?je bolesti', kojih je u po?etku bilo više u sitnicama, nego u ozbiljnim stvarima. To se prvenstveno odnosi na upravlja?ku elektroniku i bobine na benzinskim modelima, osetljiv alternator, propuštanje vlage na zaptivkama vrata, trošenje i blokiranje ko?ionog cilindra na zadnjim to?kovima i ventilu servoure?aja ko?nica. No, svi ti problemi uklonjeni su od po?etka 1999. Tako da kod novijih primeraka ne treba o?ekivati takve probleme.

Unutrašnjost je napravljena od dobrih materijala, ali sedišta su podložna deformisanju nakon duže eksploatacije. To ?esto pokazuje o kakvom se autu radi
Bilo je i problema s blokiranjem podiza?a stakala na prednjim vratima i elektronskom blokadom motora, no elektronika je uglavnom rešena do 1999. Problemati?an je i uzdužni nosa? zadnjeg ogibljenja, a ostale spone, posebno kuglasti zglobovi prednjeg ogibljenja i amortizeri u dobrom su stanju i kod starijih modela. Kombinacija razmerno mekanog ovesa i solidne izvedbe dobra je preporuka za naše puteve. Ipak, preporu?ljiv je temeljni pregled podvozja pre kupovine, jer se po tome može proceniti u kakvim je rukama automobil bio i kako je vožen. Najosetljiviji delovi su gumeni oslonci (selen-blokovi), koje u pravilu treba menjati jednom u radnom veku automobila. Dobro stanje ogibljenja pokazuju i pravilno istrošene gume...

Za razliku od prethodnog modela 405 limarija je solidna i otporna na hr?anje te ako pregledom utvrdite da auto nije imao sudar, problema ne bi smelo biti
Iznena?uju?e je solidna i limarija, koja je dobro zašti?ena od hr?anja, posebno nakon 1999. kada je propisana 12-godišnja garancija na lim. Problema, dakle ne bi smelo biti, ako je boja originalna. Kod starijih primeraka preporu?ljiv je ipak pregled pragova (na spoju sa prednjim i zadnjim blatobranima), a kod dizelskih motora treba dobro pregledati podru?je oko nosa?a motora, koje je sklono rasklimavanju i ošte?enju - to se prvenstveno odnosi na modele iz prve serije, do 1997. godine. Upravlja?ki mehanizam je otporan i izdržljiv i u tome je najve?a prednost prema konkurentskoj Opel Vectri. Ipak, pregledajte zazor u upravlja?kom mehanizmu - ne bi smelo biti nikakvih problema.
Zazora u volanu ne bi smelo biti ni kod starijih modela, ako je sve normalno održavano. Važno je proveriti stanje manšeta na upravlja?kom mehanizmu i prednjim to?kovima, jer otkazivanjem tih osetljivih delova (ako se pravovremeno ne saniraju) nastaje ozbiljan problem. Unutrašnjost je napravljena od solidnih materijala i dobro složena. Ipak, mogu se o?ekivati vibriranja prednjeg dela armature, a osetljivi su i kliza?i prednjih sedišta. No, najvažniji je pregled stanja sedišta, koja su mekana i nakon (pre)intenzivne eksploatacije sklone deformisanju. Uopšteno, kod ovog je automobila preporu?ljivo sagledati stanje unutrašnjosti, jer se po tome može dobro proceniti opšte stanje automobila.

Common-rail dizelaš prve generacije je razmerno trom, ali izdržljiv i štedljiv. Svakako treba izmeriti kompresiju, jer ovakvi modeli mogu imati i dvostruko više kilometara od deklarisanog
Peugeot je poznat po svojim dizelašima i dugo se smatralo da uz Mercedes proizvodi najbolje dizelske motore na svetu (danas se, naravno, situacija izmenila, jer su u prvi plan ušli BMW, Toyota, pa ?ak i - Fiat). No, u ovome vredi suprotno pravilo. Klasi?ni turbodizelaši, podjednako 1.9 sa 90 KS i 2.1 sa 109 KS pokazali su se izuzetno kvalitetnima. Uz solidno održavanje bez problema su prelazili i više od 300.000 km. No, kod starijih dizelaša nužan je trostruki oprez, jer možete nai?i na primerak koji je prešao znatno više, a loše je održavan. Klonite se modela uvezenih iz Italije - razmerno ih je dosta, jer je 406-ica na Apeninskom poluostrvu bila popularna.

Podvozje je solidno i izdržljivo te se pregledom može utvrditi kako je automobil vožen. Pregledajte kuglaste zglobove i selen blokove, a stanje auta ?esto otkriva istrošenost diskova i izduvnog sistema
Problem je što Italijani tradicionalno voze oštro, a, tako?e tradicionalno, loše održavaju automobil. U tom slu?aju vredi pravilo, koje stalno ponavljamo - odvedite automobil na pregled u specijalizovani servis za dizel motore, gde je preporu?ljivo dogovoriti i daljnje održavanje. Pritom je zlatno pravilo - merenje kompresije, važno je da motor radi mirno i ravnomerno u praznom hodu, da ne trese i vibrira i da ne dimi kod dodavanja gasa. Ako naletite na takav automobil, odmah odustanite od kupovine, jer to nije dobar znak kod solidnog Peugeotovog dizel kvaliteta.
Prema statistikama ADAC-a, Peugeot po kvalitetu i pouzdanosti spada u prosek. Modeli iz 1999, su tokom 1999. imali 21,1 kvar na hiljadu vozila godišnje, dve godine mla?i - 14,0, a iz 2003. (kakav je testni model), bilo je 12,9 kvarova na hiljadu vozila (nešto više od jedan posto). No, common-rail motori - krajem 1998. 2.0 HDi sa 109 KS je zamenio 2.1 dT, a 1999. je stigao 2.0 HDi sa 90 KS, - bili su osjetljivi, posebno u podru?ju ubrizgavanja. Prva generacija common-rail sistema nije bila loša (možda ne dovoljno dobra), ali je problem što gorivo tada nije bilo kvalitetom i ?isto?om uskla?eno s potrebama tog filigranskog sklopa. Zbog toga je i u tom slu?aju nužan temeljiti pregled.

Kao kod ve?ine francuskih automobila mehanika je bolja od elektronike, ali kod polovnog primerka to nije najvažnije, jer sve što može otkazati (posebno upravlja?ki modul i bobine kod benzinaca) otkaže u prve ?etiri godine
Nakon kupovine, preporu?ljivo je odmah izmeniti zup?asti remen, zajedno sa španerima (osim ako nemate ?vrstu garanciju da je to nedavno napravljeno). Kod kupovine ne treba robovati dizelašima, koji su u pravilu precenjeni, a ako su u lošem stanju znatno ih je skuplje održavati. Isplativi su (?esto isplativiji) benzinci. To se posebno odnosi na tromog, ali izdržljivog i umerenog razmernog benzinca 1.6 sa 88 KS, koji dugove?nost može zahvaliti jednostavnoj konstrukciji (jedno bregasto vratilo i osam ventila). Takvi su primerci u pravilu najjeftiniji.
Testni primerak, sa ?etiri godine i 126.000 (realnih) kilometara 'na le?ima' u vrlo dobrom je stanju, što smo ve? utvrdili pregledom motora, koji ne ispušta ulje (nije bio sveže opran!) i radom u praznom hodu. Kod dodavanja gasa reaguje brzo i ne dimi. Dobro stanje pokazuje i unutrašnjost. ?esto prodavci traže znatno više, ali ovaj model drži nešto lošije cenu od nema?kih limuzina (naravno i od Toyote Avensis. Zbog toga se uz malo pregovara?kog ume?a, i nakon temeljnog pregleda, može razmerno povoljno kupiti dobar primerak, posebno u pore?enju s Passatom. Traba naglasiti i višestruko manji rizik kra?e nego kod nema?ke limuzine, što tako?e nije zanemarivo.
Kona?na ocena:
PREPORU?UJEMO KUPOVINU, UZ PREGLED MOTORA I PODVOZJA
Comment