CITROEN Saxo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    CITROEN Saxo

    CITROEN Saxo



    Saxo je 1995. zamenio AX i proizvodio se sve do kraja 2001. Tehnološki i dizajnerski je srodnik s Peugeotom 106, što je dobra preporuka za održavanje. Naime, oba modela mogu se servisirati u uslovno re?eno suprotnom "taboru", a rezervni delovi su isti.
    Benzinski motor 1.4 litre jednostavne izvedbe sa jednim bregastim vratilom i osam ventila. Ugra?ivao se u gomilu modela što Peugeota, što Citroena. To je zasigurno jedan od uspešnijih francuskih motora, koji je dosad proizveden u više od 15 miliona primeraka.

    Saxo - motorizacija:

    Benzinski motori:

    * 1.0i (50 KS)
    * 1.1i (60 KS)
    * 1.4i (75 KS)
    * 1.6i (88 KS)
    * 1.6i 16v (118 ks)

    Dizel motor:

    * 1.5 d (57 KS)
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    CITROEN Saxo Phase 1









    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      CITROEN Saxo Phase 2













      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4
        Citroën Saxo SX 1.5 D

        Citroën Saxo SX 1.5 D

        Skromni mališan



        Kod Saxa se sve izražava u umanjenom merilu: auto je malih dimenzija, u njega ne stane previše, oprema je skromna ali jednako takva je i potrošnja goriva kao i cena. Bez sumnje, najmanji Citroën jedan je od boljih izbora gradskog automobila.

        Citroën Saxo SX 1.5 D ispod prednjeg poklopca skriva diesel motor. No, ovoga se puta ne radi o kakvom high-tech motoru sa direktnim ubrizgavanjem i gomilom elektronike, ve? o jednostavnom i kroz mnoge godine proverenom dizelašu sa pretkomorom. Tako?e, testirani Saxo u svom SX paketu ne nudi mnoštvo opreme, a "obu?a" mu je navu?ena na obi?ne, ?eli?ne naplatke. Pa onda, u ?emu je tajna? U potrošnji goriva, prvenstveno, ali i u niskoj ceni ovih automobila, u jednostavnosti konstrukcije koja osigurava niske troškove eksploatacije, u solidnim performansama kao i u maloj masi koja omogu?ava mnoge od pre pohvaljenih karakteristika.

        Uostalom, Saxo je i simpati?no dizajniran mali gradski automobil, te ?e se u ovoj izvedbi bez sumnje dobro sna?i u ulozi drugog ili tre?eg vozila u porodici.



        Dizajn

        Najmanjem Citroënu, bez sumnje, polako prolazi vreme. Saxo je 1996. godine zamenio popularni AX, a 2000. prošao je kroz kozmeti?ke promene koje su mu prvenstveno osvežile prednji kraj uklju?uju?i tu nova svetla bademastog oblika i uopšte "mekši" izgled. Malim spoljnim dimenzijama i blagim prelazima Saxo deluje nekako mirno i pitomo što mu je, bez sumnje, osiguralo veliku naklonost ženskog dela publike. Tome pomaže i njegova lagana upravljivost.

        Izme?u opisanih prednjih svetala smestila se mala plasti?na maska "nasmešenog" oblika sa pove?im logotipom Citroëna u sredini. Ispod nje nalazi se relativno malen donji otvor za vazduh, a sve je podeljeno linijom branika koja se nastavlja na bo?ne zaštitne letvice. Dinami?nom utisku Saxovog profila doprinosi nagnuta bo?na linija koja se uzdiže prema zadnjem delu, dok je "rep" jednostavno zaobljen i sadrži (vizuelno) donekle premala svetla crveno-bele boje. Ne preterano prakti?na brava za otvaranje prtljažnika, poslednji je spoljni detalj ovoga opisa.

        U unutrašnjosti citroënovog Saxa dominiraju plasti?ni materijali jeftinog utiska kao i naglašene oble linije. Središnja je konzola u svojem gornjem delu povijena prema plo?i sa instrumentima i tu su smešteni otvori provetravanja koji se baš i ne mogu pohvaliti prakti?no rešenim usmeravanjem. Instrumenti su pregledni i ergonomija je, uslovno re?eno, dobra uzmemo li u obzir zaista male dimenzije ovog automobila. Ipak, osobe više od 180 cm teško ?e se saživeti sa malim Saxovim sedištima, usko postavljenim papu?icama ili ne previše sre?no odabranim položajem ru?ice menja?a. Kako god bilo, ova je unutrašnjost ipak prakti?na u gradskoj vožnji, pogotovo s obzirom na karoseriju sa pet vrata.



        Oprema

        SX paket opreme kojim je bio opremljan testirani Saxo 1.5 diesel nema mnogo u svome popisu, ali ipak tu ima nekih prakti?nih detalja koji ovaj Saxo ?ine dosta prakti?nijim, posebno u njegovoj temeljnoj (i jedinoj realnoj) nameni gradske vožnje.
        SIGURNOST: Od sigurnosnih sistema, uz bo?na oja?anja u vratima, Saxo SX dolazi i sa sigurnosnim pojasevima pozadi kao i jednim vazdušnim jastukom, onim za voza?a. Pri izboru dodatne sigurnosne opreme ovde svakako možemo preporu?iti ABS ure?aj i možda eventualno i vazdušni jastuk za suvoza?a.

        KOMFOR: Prakti?nosti luksuz mora ustupiti mesto, barem u ovakvom automobilu. Stoga, a kako vozilo ne bi bilo preskupo, Saxo SX dolazi sa skromnim popisom "opreme za uživanje", ali svi su ovi detalji itekako dobrodošli. Podiza?i prednjih stakala tako su deo SX paketa, a tu su i zatamnjena stakla, servopoja?iva? upravlja?a neophodan pri ?estom gradskom manevrisanju, preklopivi naslon zadnje klupe u razmeri 2/3 ?ime se zapremina prtljažnika pove?ava na solidnih 955 dm3 kao i daljinsko središnje zaklju?avanje koje je, doduše, pri aktiviranju neobi?no glasno. Prigovor prakti?nosti mogli bismo uputiti spoljnim ogledalima koja su premala, a njihovo podešavanje (ru?ica) je previše ograni?enog hoda.






        Motor i prenos

        Retko imamo prilike voziti diesele sa vrtložnom komorom. Poslednji takav slu?aj, ako nas se?anje ne vara, bio je tako?e jedan Citroën i to 1,9-litarski Berlingo. Ideja postavljanja diesel motora ovako jednostavne konstrukcije u svakom je slu?aju jasna i svodi se prvenstveno na nisku po?etnu cenu vozila kao i na povoljne troškove održavanja i eventualnih popravki. Sve to, zna?ajno je za automobil koji služi kao drugo vozilo u porodici i kojem se retko poklanja mnogo pažnje.

        Kona?no, kada pri?amo o ovom 1,5-litrašu govorimo i o dosta povoljnoj potrošnji goriva te smo tako tokom našeg testa izmerili prose?nih 6,9 l/100 km što svakako predstavlja povoljnu vrednost. Uz najve?u brzinu od 155 km/h (fabrika propisuje 158 km/h) mali Saxo 1.5 D svakako nije nekakva jurilica, ali u gradskoj vožnji ovaj motor sa svojih skromnih 95 Nm pri 2250 o/min ipak daje 890 kg teškom vozilu sasvim dovoljno agilnosti.

        Posebno precizan menja? od malog i jeftinog gradskog automobila malo bi ko mogao tražiti i testirani ga Saxo niti ne nudi. Ipak, osim što je ru?ica postavljena malo previše prema napred, menjanje brzina je lagano i izvedeno zadovoljavaju?e precizno. O izboru prenosnih odnosa u slu?aju ovog automobila spomenu?emo tek ?injenicu da su postavljeni za ugodnu vožnju, bez posebnih ubrzanja i sa štedljivoš?u kao prvenstvenom zamisli.

        Ogibljenje

        Uz dobar odabir guma Saxove vozne odlike iznena?uju. Uverili smo se to i prilikom prethodna dva testa, a i ovoga puta, dakako uz napomenu da skromna snaga 1,5-litarskog diesela niti ne ostavlja mnogo prostora za "sportske" užitke. Kako god bilo, testirani Saxo je okretan mali automobil što mu daje posebnu prednost u gradskoj vožnji, a putnici u njemu se ne mogu požaliti niti na udobnost. Doduše, lagana ?e karoserija poskakivati na ve?im neravninama jednako kao i rep vozila opremljen jednostavnom torzijonom osovinom, no to ipak ne nanosi posebnu štetu komforu.

        Opremljen servopoja?iva?em, upravlja? Saxa je dosta lagan što bez sumnje predstavlja zna?ajnu prednost u gradu gde mnogo "motanja" ?ini svakodnevnicu. Jedini deo podvozja koji bismo mogli poželeti da je dora?eniji kod ovog su automobila bile ko?nice. Mali diskovi skloni su blokiranju, posebno uz zimske gume u ovo doba godine te smatramo da doplata za ABS ure?aj svakako predstavlja pametnu investiciju.

        c/p: AutoNet







        Citroën Saxo SX 1.5 D

        Tehni?ki podaci

        MOTOR

        konstrukcija 4-cilindri?ni redni Diesel (TUD5B) sa vrtložnom komorom, postavljen napred popre?no, 2 ventila po cilindru u "V" rasporedu, 1 bregasta osovina u glavi pokretana zup?astim remenom, glava od sivog liva, kolenasto vratilo u 5 ležajeva, pumpa za ubrizgavanje goriva Bosch, te?nost za hla?enje 7,1 l, alternator 80 A, akumulator 300 A, ulje 3,8 l
        zapremina 1527 cm3
        pre?nik i hod klipa 77,0 x 82,0 mm
        kompresija 23,0 : 1
        najve?a snaga 42 kw (57 KS) pri 5000 o/min
        najve?i obrtni moment 95 Nm pri 2250 o/min
        specifi?na snaga 27,50 kW/l (37,33 KS/l)

        PRENOS SNAGE

        menja? Ru?ni menja? sa 5 step. prenosa, pogon na prednje to?kove
        I stepen 3,64
        II stepen 1,95
        III stepen 1,28
        IV stepen 0,98
        V stepen 0,77
        hod unazad 3,58
        diferencijal 3,77

        OGIBLJENJE

        prednje: McPhersonove opružne noge, trokraka popre?na ramena i stabilizator
        zadnje: Torzijska osovina, uzdužna ramena, teleskopski amortizeri i stabilizator
        upravlja?: S nazubljenom letvom, servo

        KO?NICE

        prednje: Puni disk promera 247 mm
        zadnje: Bubanj

        NAPLACI I GUME

        naplaci ?eli?ni naplaci dimenzija 5 J x 14
        gume Dimenzija 155/70 R 13, Michelin Alpin (testirano vozilo)

        DIMENZIJE

        dužina x širina x visina 3720 x 1595 x 1380 mm
        me?uosovinski razmak 2385 mm
        trag to?kova 1380 / 1300 mm
        krug okretanja 10,5 m
        zapremina prtljažnika 280 / 955 dm3
        rezervoar za gorivo 45 l

        MASE

        prazno vozilo 890 kg
        najve?a dozvoljena 1370 kg
        dozvoljeno optere?enje 480 kg
        specifi?no optere?enje
        (prazno vozilo) 21,19 kg/kW (15,61 kg/KS)

        PERFORMANSE

        najve?a brzina 158 km/h (fabri?ki podatak), 155 km/h (TEST)
        ubrzanje 0-100 km/h 18,3 s (fabri?ki podatak)
        ubrzanje 0-1000 m 38,8 s (fabri?ki podatak)
        brzina u V stepenu
        pri 1000 o/min 36 km/h (fabri?ki podatak)

        POTROŠNJA GORIVA

        u gradu 6,9 l/100 km (fabri?ki podatak), 8,1 l/100 km (TEST)
        otvoreni put 4,3 l/100 km (fabri?ki podatak), 5,7 l/100 km (TEST)
        prosek 5,6 l/100 km (fabri?ki podatak), 6,9 l/100 km (TEST)

        Comment

        • gordi014
          Moderator
          • 02.10.2004
          • 1049
          • Valjevo, Srbija
          • PEUGEOT 206 XS 1.6

          #5
          Polovnjak: Citroen Saxo

          Comment

          Working...
          X