Mali gradski japanci...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Vedran-
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 3255
    • Beograd

    Mali gradski japanci...

    Suzuki je posle 15 godina predstavio novi model Swifta, u Parizu prošle godine, a ovog leta počinje i njegova prodaja u Evropi. Novi model sa starim Swiftom nema gotovo ništa zajedničko osim imena. Zapravo radi se o potpuno novom automobilu, koji bi trebalo da Suzukiju povrati deo tržišta. Za razliku od brojnih japanskih modela, novi Swift je u potpunosti konstruisan i razvijen u Japanu, pravi čistokrvni Japanac. Dovoljno je originalan i prepoznatljiv, a napred ga krase agresivne linije i velike svetlosne grupe. Od svog prethodnika je kraći za 6 cm, ali je zato širi i viši za 10 odnosno 15 cm (visok je tačno 150 cm). Stari Swift je krajem 80-ih i 90-ih bio relativno tražen, i prisutan u celoj Evropi, pa i kod nas. Naši kupci su pogotovo znali da cene ovaj model, koji je bio dovoljno jeftin za naš "džep", ali gotovo jednako kvalitetan kao mnogo skuplji i veći japanski automobili. Pored dugotrajnog i štedljivog motora, Swift je bio i dovoljno praktičan. Sada novi model nudi sve to, ali i mnogo više. Iako cena još uvek nije poznata, procene govore da će biti vrlo konkurentna.


    U putničkom prostoru novi Swift nudi začuđujuće mnogo mesta, čak i za one od dva metra. Trik je u velikoj visini, i međuosovinskom rastojanju od 239 cm. Dakle Japanci su dobro naučili lekciju, i konačno nude dovoljno komfora i za one "krupnije" evropljane. Nudi se u verzijama sa petoro i troja vrata, i dva benzinska motora, poznata još iz Ignisa, ali dodatno dorađena. Slabiji agregat od 1.3 litra i 91 KS, je namenjen štedišama, dok je veći motor od 1.5 litra ojačan na 110 KS (u Ignisu ima 99 KS) i na prvim novinarskim testovima, mnoge ostavio bez daha. Tu pre svega nismo mislili samo na performanse (one su briljantne!) već i na uglađenu vožnju, koju do sada ni jedan Suzukijev model nije nudio. Pored toga raduje praktičan i lep kokpit, pregledni instrumenti i precizan menjač, koji ima dobro izračunate prenosne odnose. Nivo buke je značajno smanjen, te je pogodan i za duža putovanja. Pored toga kvalitet je izuzetan, kao i izbor plastičnih materijala, te Suzuki sa pravom od ovog modela očekuje veliki tržišni uspeh. To naravno neće biti lako, jer se u ovom segmentu automobila, nalaze bestseleri poput Fiatovog Punta, Renaultovog Clia i VW-ovog Pola. Japanska konkurencija je još bolja, Nissan Micra, kao i Honda Jazz, ali isto tako i Mazda 2 kao i Toyota Yaris , iako je već pomalo u godinama.




    Za uspeh na tržištu Swiftu nedostaje dizelaš, koji stiže tek krajem godine, isti onaj koji se vrti u Puntu, Corsi i Ignisu. Štedljiv ali dovoljno jak i uglađen dizelaš bi trebalo Swiftu da privuče nove kupce, i to one koji su se do sada okretali evropskim automoblima, upravo zbog nedostatka dizelaša. Uobičajena trogodišnja garancija, solidan imidž ovog brenda kod nas i puno serijske opreme, bi trebalo da privuče naše kupce, koji su gladni kvalitetnih, štedljivih i dobro opremljenih automobila po pristupačnoj ceni.

    Power of dreams !!!
  • -Vedran-
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 3255
    • Beograd

    #2
    Iako Honda već dvadesetak godina ugrađuje u svoje automobile šesnestoventilske motore, za ovoj model koji je prošle godine proglašen za auto godine u Japanu, je nanovo konstruisala potpuno nov agregat koji ima samo osam ventila i nema varijabilno vreme otvaranja istih. Cilj je bio da se konstruiše štedljiv i elastičan motor i u tome se uspelo. Automobil po svojim gabaritima spada u nižu klasu, ali po prostoru i kvalitetu koji nudi, a tako i po ceni upada u srednju nižu klasu. Možda je to Honda i želela pošto sa modelom Logo nije imala u Evropi većeg uspeha.

    Jazz je automobil koji je po svemu specifičan. Nudi mngo prostora, kako napred tako i pozadi iako je dugačak samo 383 cm, širok 167,5 i visok 152,5 c. Prtljažnik je prostran i prima od 380 litara do 1323 litra kada se obore zadnja sedišta. Dizajn je pre svega originalan, tako da stare priče o tome kako su japanski automobili bezlični više ne stoje, naravno viđali smo i lepše automobile, ali iskreno ovim linijama nema se šta zameriti. Za upravljačem se sedi visoko, kokpit izgleda kvalitetno i moderno bez previše eksperimentisanja, zlobnici bi rekli japnska konfekcija, ali mi ne mislimo tako. Ispred troktrakog upravljača koji dobro leži u rukama je centralno smešten brzinomer koji je pregledan, a levo od njega brzinomer na kojem crveno polje počinje već od 6.200 o/min, što je pomalo čudno kada su Honde u pitanju. Nazad ima dovoljno prostora, kako za kolena tako i za glavu, i ovo je ujedno i najprostraniji automobil u nižoj klasi, ako se Jazz tu može svrstati.



    Motor je u potpunosti nov oplemenjen tehnologijom i- DSI (Inteligent-Dual and Sequental Ignition) što znači da ima dve svećice po cilindru, postavljene jedne naspram druge, između ventila, koji su smešteni u glavi motora pod uglom od 30° i sekvencijalno paljenje smeše i to u intervalu koji zavisi od broja obrtaja motora. Prvo se pali svećica na strani usisnog ventila, a potom dok se plamen širi komorom za sagorevanje, aktivira druga na strani izduvnog ventila, čime se postiže ravnomernije sagorevanje a sve to za rezultat ima smanjenu potrošnju goriva i manje zagađivanje životne sredine. Ovo tehnološko remek delo od motora postiže iz 1.339 kubnih centimetra 83 KS pri 5.700 o/min što je skromno kada je Honda u pitanju, ali i dokaz da se sa ovim motorom ciljalo pre svega na malu potrošnju i ravnomeran rad. Jazz nije Civic, ni koncepcijski ni po dizajnu, dakle automobil koji je konstruisan da pridobije kupce porodičnih i štedljivih automobila. Maksimalni obrtni moment od 119 Nm je na 2.700 o/min tako da je motor i pri niskim brojevima obrtaja elastičan i ubedljiv. U odnosu na konkurenciju Honda je napravila štedljiviji i elstičniji motor, troši u proseku samo 5,6 litara iako je Jazz težak čitavih 1023 kg. Iako po ubrzanju ova Honda nije baš ubedljiva, jer joj treba do stotke 12,3 sekunde, međuubrzanja su ubedljiva i tu ostavlja konkurenciju daleko iza sebe. Međutim nisu dotukli konkurenciju baš u svim segmentima, motor nije baš tako tih, iako mu zdušno pomaže temeljno izolovana karoserija. Menjač je najbolji u klasi, precizan je brz, ručica menjača prosto klizi, i užitak je manjati brzine u ovoj Hondi. Volan nije sportski, čak ni dovoljno precizan, ne pruža vozaču dovoljno informacija šta se dešava ispod točkova, i to pomalo čudi pošto je kod Civica izvrstan, još jedan dokaz o različitosti ova dva modela iako ih mi stalno poredimo. Ogibljenje je dobro izblansirano, ali u krivinama nos hoće da pobegne, ne leži tako čvrsto i brzo vijuganje joj prosto ne prija. Da se razumemo automobil je stabilan, i odgovara proseku klase, ali konkurencija nudi više. Upravljivost nije baš za pohvalu, Jazzu prija umerenija i staloženija vožnja, sportska nikako. Prednja sedišta su veoma udobna, dobro drže telo u krivinama, zadnja klupa je solidna, ali ima dovoljno mesta. Ogibljenje je neki kompromis između sportske i udobne vožnje, ali niti je čvrsto niti udobno, Honda nije predvidela da na svetu ima još mesta sa lošim putevima, jer se svaka neravnina oseti u kabini. Na svu sreću finalna obrada je za primer drugima i po nama je bez premca u ovoj klasi, tako da ništa ne cvrči i škripuće.



    Uostalom kvalitet Honde je poznat širom sveta, te se i našim kupcima nudi jedan nesvakidašnji automobil koji bi jednom prosečno zahtevnom vozaču trebalo da pruži dovoljno. Cena od oko 12.000 eura sa carinom nije baš mala, ali ako se uzme u obzir oprema koja se serijski ugrađuje, kao što je ABS sa EBD-om, progresivni servo upravljač, elektro paket, centralna brava, dva airbega, CD plejer sa četiri zvučnika, kodirani ključ i još niz sitnica.

    Ovo je jedan pravi porodični automobil uprkos svojim malim dimenzijama. Izuzetno štedljiv, kvalitetan i pouzdan automobil koji ima dovoljno veliki prtljažnik i za duža putovanja. Perfomanse nisu briljantne, automobil ni u kom slučaju ne naginje ka sportu, ali to ne znači da je puž. Na auto putu dohvati 170 km/h što je više nego kod konkurencija, a ima snage da se nosi i sa nešto jačim automobilima zahvaljujući elastičnom motoru. Ne podnosi baš najbolje naše puteve, i ima cenu koja je za našeg kupca uglavnom velika. Definitivno neće biti bestseler na domaćem tržištu ali se ipak prodaje solidno. Dakle Honda Jazz odličan pet minus.

    Power of dreams !!!

    Comment

    • -Vedran-
      CBC Senator XXL
      • 03.10.2004
      • 3255
      • Beograd

      #3
      Konačno su Nissanovi modeli opet na domaćem tržištu zahvaljujući ovlašćenom uvozniku za našu zemlju Hit Autu. Pored Beograda, ovi japanski automobili mogu se kupiti i u Nišu, Podgorici i Subotici. U ponudi su svi modeli koji za evropsko tržište proizvodi ovaj renomirani proizvođač sa dalekog istoka, iako se neki od modela montiraju u Britaniji. Najveće interesovanje je izazvala nova Micra, koja se može kupiti već za 9.645 eura (Micra 1.0 Visia) sa carinom, bez poreza. Pravi gradski automobil, koji je dovoljno kapacitetan i za duža putovanja. Originalnog dizajna, vrhunskog kvaliteta sa štedljivim motorima, ali i dovoljno snažnim.



      Ovaj automobil na prvi pogled nikog ne ostavlja ravnodušnim i predstavlja najbolji primer kako je moguće napraviti interesantan automobil koji je pri tome i dovoljno praktičan. Posebno je dopadljiv ženama i mladim ljudima, koji žele drugačiji automobil od mora sličnih. Veliki elipsoidni farovi se lepo uklapaju u oble forme karoserije, a pozadi su svetlosne grupe pomalo u retro stilu. Zahvaljujući svemu ovome ovaj "mališa" izaziva brojne poglede prolaznika, i predstavlja pravo osveženje na našem tržištu. Nova Micra dolazi sa dva tipa karoserije, sa troja i petoro vrata. U ponudi su tri benzinska (1.0, 1.2, 1.4) i dva dizel motora (1.5 sa 65 KS i 1.5 sa 82 KS). Benzinci su uglađeni, tihi i dovoljno snažni, pa čak i mali agregat od 1.0 l koji razvija respektabilnih 65 KS. Najbolji izbor predstavlja potpuno novi 1.2 litarski četvorocilindraš sa 80 KS, koji postiže maksimalnu brzinu od 167 km/h i u proseku troši isto kao slabija verzija - 5,9 l. Kako je gorivo opet poskupelo, dobro rešenje je i dizel motor, 1.5 dCi sa 65 KS, ali i maksimalnim obrtnim momentom od 160 Nm pri samo 2.000 o/min, te uprkos neuverljivom ubrzanju od 17 s do 100 km/h, dovoljno je elastičan, osim kada ubrzavate u petom stepenu prenosa, tada je pravi puž. Međutim, u proseku potroši samo 4.6 l euro dizela, što bi uz trogodišnju garanciju trebalo da bude dovoljno dobar motiv da razmislite i o ovom modelu.



      Kokpit izgleda lepo i dovoljno sveže, sve je nadohvat ruke, mada bi pozicija vozača za volanom mogla biti i nešto bolja. Volan lepo leži u rukama, napred ima dovoljno mesta, ali pozadi nema previše prostora za kolena, tu konkurencija nudi više (Honda Jazz, Ford Fiesta, Hyundai Getz, VW Polo), a ni prtljažnik nije veliki sa zapreminom od 237 l, ali ima i manjih, na primer kod Toyote Yaris (205 l). Micra je definitivno automobil namenjen gradskoj vožnji, jer je veoma okretna i laka za uparkiravanje. Izbor ugrađenih materijala je na zavidnom nivou, sedišta su dovoljno udobna, a veseli činjenica da je zvučna izolacija temeljna tako da ne zamara mnogo ni na dužim putovanjima. U krivinama leži sjajno, ali je šteta što nema precizniji upravljač. Menjač je dovoljno precizan i dobro ukomponovan sa motorima, koji su zaista izvanredni, gotovo da su svi pravi izbor, i dobro je što je Nissan, ono što nije znao da napravi kako treba, pozajmio od Renaulta (dCi common-rail motori od 1.5 l). Finalna obrada je temeljna i uzorna, te za malo novca dobijate kvalitet znatno više klase automobila.



      Micra ima najbolje kočnice u klasi, koje se gotovo ne zagrevaju, i mogućnost da podnese veliku težinu, što samo govori u prilog kapacitetnom ogibljenju, koje je očigledno doraslo i za mnogo jače agregate. Iako se čovek vrlo lako zaljubi u ovaj automobil, u ovom slučaju ljubav na prvi pogled može imati i svoju racionalnu stranu, pre svega jer upravo Micra nudi odličan odnos između uloženog i dobijenog, u prevodu, ako sve uzmemo u obzir ima konkurentnu cenu, a to što je i takva mnogima od nas nedostupna to je već druga priča. Ovaj Nissan će dobro držati cenu, jer kvalitet tek sa godinama dolazi do izražaja, a dizajn je dovoljno atraktivan za narednih 10 godina, a i posle tog perioda će biti primer drugima. Iako je Micra prava lepotica na točkovima, pored dobrog izgleda nudi mnogo toga, za svakog ponešto, a za nekog sve!

      Power of dreams !!!

      Comment

      • TETAK
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 3034
        • Čačak, Srbija

        #4
        Vozio sam Nissan Mikru i zaista je auto za uživanje, mislim na gradski segment upotrebe!
        Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

        Comment

        Working...
        X