Suzuki je posle 15 godina predstavio novi model Swifta, u Parizu prošle godine, a ovog leta počinje i njegova prodaja u Evropi. Novi model sa starim Swiftom nema gotovo ništa zajedničko osim imena. Zapravo radi se o potpuno novom automobilu, koji bi trebalo da Suzukiju povrati deo tržišta. Za razliku od brojnih japanskih modela, novi Swift je u potpunosti konstruisan i razvijen u Japanu, pravi čistokrvni Japanac. Dovoljno je originalan i prepoznatljiv, a napred ga krase agresivne linije i velike svetlosne grupe. Od svog prethodnika je kraći za 6 cm, ali je zato širi i viši za 10 odnosno 15 cm (visok je tačno 150 cm). Stari Swift je krajem 80-ih i 90-ih bio relativno tražen, i prisutan u celoj Evropi, pa i kod nas. Naši kupci su pogotovo znali da cene ovaj model, koji je bio dovoljno jeftin za naš "džep", ali gotovo jednako kvalitetan kao mnogo skuplji i veći japanski automobili. Pored dugotrajnog i štedljivog motora, Swift je bio i dovoljno praktičan. Sada novi model nudi sve to, ali i mnogo više. Iako cena još uvek nije poznata, procene govore da će biti vrlo konkurentna.

U putničkom prostoru novi Swift nudi začuđujuće mnogo mesta, čak i za one od dva metra. Trik je u velikoj visini, i međuosovinskom rastojanju od 239 cm. Dakle Japanci su dobro naučili lekciju, i konačno nude dovoljno komfora i za one "krupnije" evropljane. Nudi se u verzijama sa petoro i troja vrata, i dva benzinska motora, poznata još iz Ignisa, ali dodatno dorađena. Slabiji agregat od 1.3 litra i 91 KS, je namenjen štedišama, dok je veći motor od 1.5 litra ojačan na 110 KS (u Ignisu ima 99 KS) i na prvim novinarskim testovima, mnoge ostavio bez daha. Tu pre svega nismo mislili samo na performanse (one su briljantne!) već i na uglađenu vožnju, koju do sada ni jedan Suzukijev model nije nudio. Pored toga raduje praktičan i lep kokpit, pregledni instrumenti i precizan menjač, koji ima dobro izračunate prenosne odnose. Nivo buke je značajno smanjen, te je pogodan i za duža putovanja. Pored toga kvalitet je izuzetan, kao i izbor plastičnih materijala, te Suzuki sa pravom od ovog modela očekuje veliki tržišni uspeh. To naravno neće biti lako, jer se u ovom segmentu automobila, nalaze bestseleri poput Fiatovog Punta, Renaultovog Clia i VW-ovog Pola. Japanska konkurencija je još bolja, Nissan Micra, kao i Honda Jazz, ali isto tako i Mazda 2 kao i Toyota Yaris , iako je već pomalo u godinama.

Za uspeh na tržištu Swiftu nedostaje dizelaš, koji stiže tek krajem godine, isti onaj koji se vrti u Puntu, Corsi i Ignisu. Štedljiv ali dovoljno jak i uglađen dizelaš bi trebalo Swiftu da privuče nove kupce, i to one koji su se do sada okretali evropskim automoblima, upravo zbog nedostatka dizelaša. Uobičajena trogodišnja garancija, solidan imidž ovog brenda kod nas i puno serijske opreme, bi trebalo da privuče naše kupce, koji su gladni kvalitetnih, štedljivih i dobro opremljenih automobila po pristupačnoj ceni.

U putničkom prostoru novi Swift nudi začuđujuće mnogo mesta, čak i za one od dva metra. Trik je u velikoj visini, i međuosovinskom rastojanju od 239 cm. Dakle Japanci su dobro naučili lekciju, i konačno nude dovoljno komfora i za one "krupnije" evropljane. Nudi se u verzijama sa petoro i troja vrata, i dva benzinska motora, poznata još iz Ignisa, ali dodatno dorađena. Slabiji agregat od 1.3 litra i 91 KS, je namenjen štedišama, dok je veći motor od 1.5 litra ojačan na 110 KS (u Ignisu ima 99 KS) i na prvim novinarskim testovima, mnoge ostavio bez daha. Tu pre svega nismo mislili samo na performanse (one su briljantne!) već i na uglađenu vožnju, koju do sada ni jedan Suzukijev model nije nudio. Pored toga raduje praktičan i lep kokpit, pregledni instrumenti i precizan menjač, koji ima dobro izračunate prenosne odnose. Nivo buke je značajno smanjen, te je pogodan i za duža putovanja. Pored toga kvalitet je izuzetan, kao i izbor plastičnih materijala, te Suzuki sa pravom od ovog modela očekuje veliki tržišni uspeh. To naravno neće biti lako, jer se u ovom segmentu automobila, nalaze bestseleri poput Fiatovog Punta, Renaultovog Clia i VW-ovog Pola. Japanska konkurencija je još bolja, Nissan Micra, kao i Honda Jazz, ali isto tako i Mazda 2 kao i Toyota Yaris , iako je već pomalo u godinama.

Za uspeh na tržištu Swiftu nedostaje dizelaš, koji stiže tek krajem godine, isti onaj koji se vrti u Puntu, Corsi i Ignisu. Štedljiv ali dovoljno jak i uglađen dizelaš bi trebalo Swiftu da privuče nove kupce, i to one koji su se do sada okretali evropskim automoblima, upravo zbog nedostatka dizelaša. Uobičajena trogodišnja garancija, solidan imidž ovog brenda kod nas i puno serijske opreme, bi trebalo da privuče naše kupce, koji su gladni kvalitetnih, štedljivih i dobro opremljenih automobila po pristupačnoj ceni.

Comment