Renault Clio Renault Sport 2.0 16V
Kratka pri?a o zaljubljivanju

Snovi se pretvaraju u stvarnost onda kada obi?an smrtnik može priuštiti ovakav automobil. Clio RS je bez razmišljanja vrhunski primer toga i predstavlja apsolutni 'best buy' u svim automobilskim kategorijama.

Ve?na je dilema svakog zaljubljenika u automobile pri kojoj kategoriji tražiti svog budu?eg metalnog ljubimca. Na kraju krajeva, sve se svodi na dva rešenja - mali auto sa nešto više snage, ili nešto ve?i sa manjim omerom konja i težine. Ipak, od svega opisanog tek je jedan model zaista ostavio uticaja na naše ose?aje, srce i kožu koja se stalno ježila. Ovo je kratka pri?a o zaljubljivanju u Clio 2.0 16V.

Dizajn
Pošteno bi bilo da neke stvari odmah iznesemo na videlo. Clio RS nije automobil za pokazivanje, ve? se u njemu treba voziti i to, u skladu sa mogu?nostima, što brže... Upravo zbog ovakvog stava, koji kategori?ki branimo, u potpunosti prihvatamo njegov izgled. Kako svrha Clia RS nije nikakvo "šminkanje" gradom, estetske razlike koje ga dele od ostalih pripadnika "plemena" gotovo su minimalne. Svakako najuo?ljiviji su lepi liveni naplaci dimenzija 15 cola sa gumama 195/50 R 15. Sa prednje strane Clio RS otkriva tek pove?i plasti?ni "šank" koji objedinjava otvore zraka za hla?enje i ku?išta svetala za maglu. Sve ostalo, gledaju?i spolja, potpuno je jednako standardnom Cliu. Ah, da, tu je i bo?ni spojler na "pragovima" vozila. Ako ga neko od prve primeti ...

Dvostruka optika prednjih svetala tako?e je ve? vi?ena na 16V modelima kao i na Thaliji. Stoga, zavirimo unutra. Dvobojna unutrašnjost i bele podloge instrumenata, prvo su što upada u o?i. Uprkos bogatstvu opreme i laganom sportskom "štihu" što ga daje koža, Clio RS je oblikom iznutra potpuno jednak svakom drugom pripadniku svoje "porodice". Najo?itija razlika svakako je na sedištima, koja su školjkastog oblika i nastpisom "Renault Sport" diskretno izvezenim na naslonima. Metalne papu?ice sa perforacijama i kugla na vrhu ru?ice menja?a završavaju pri?u o unutrašnjosti. Sve je tako smireno.
Oprema
Testni je automobil bio izuzetno bogato opremljen što njegovu privla?nu cenu ?ini još primamljivijom. Dakako, pravi bi fanatici mogli postaviti pitanje "...šta ?e nam radio i klima u takvom autu?", ali vožnja katkada ipak mora biti i nešto nežnija.

SIGURNOST: Sigurnosni pojasevi sa zateza?ima i ograni?enjem sile zatezanja ve? su postali uobi?ajenim "gostima" renaultovih modela. Uz to, testirani je automobil bio opremljen sa ?etiri vazdušna jastuka (bo?ni se nalaze u naslonima prednjih sedišta), naslonima za glavu pozadi i prednjim naslonima za glavu sa pove?anim stepenom zaštite. Od "spoljnih" komponenti aktivne i pasivne sigurnosti napomenimo još i ABS ure?aj kao i konstrukcijska oja?anja karoserije koja su uvedena kako bi automobil bio kompaktniji uz ovoliku snagu motora.
KOMFOR: Današnji kupci su o?ito prili?no razmaženi, te im niti automobil vrhunskih voznih svojstava nije dovoljno dobar bez poduže liste dodatne opreme. Clio RS se tako može pohvaliti klima ure?ajem, zatamnjenim staklima, HiFi audio sistemom sa CD playerom, 6 zvu?nika i komandama iza upravlja?a, centralnim zaklju?avanjem sa alarmnim ure?ajem i daljinskim upravljanjem, blokadom elektronike motora... Kožom obložena unutrašnjost nastavlja ovaj popis, kao i svetla za maglu napred i pozadi, liveni naplaci, elektropokreta?i prednjih prozora i spoljnih ogledala kao i putni ra?unar. Popis je poduži, pogotovo uzmemo li u obzir cenu ovog automobila.

Motor
Tek sada na poglavlju o motoru pri?a postaje zanimljivom... Vozna svojstva ovog automobila su, jednostavno govore?i, fantasti?na. Relativno lagana karoserija sa tek 6,3 kilograma po jenoj KS garancija je solidnih ubrzanja. Tome, dakako, pripomažu i dobro odmereni prenosni odnosi menja?a koji ima najergonomi?niju kuglu na ru?ici što smo je ikada videli. Sa 7,3 sekunde ubrzanja do 100 km/h i 220 km/h najve?e brzine malo ko ne?e biti zadovoljan. Uostalom, najve?a brzina kod ovakvog automobila i nije toliko zna?ajna. Važan je ovaj prvi podatak koji garantuje brza preticanja, dobra ubrzanja na izlascima iz krivina i još ponešto korisnog. Ono što bismo ipak mogli zameriti jeste izostanak bilo kakve blokade diferencijala koji rezultuje gotovo sigurnim proklizavanjem unutrašnjeg to?ka pri vožnji kroz oštre krivine, bez obzira na kvalitet podloge ili samih guma.
Možda i najja?i adut pogonskog agregata ovog automobila nije njegova snaga ve? njegova potrošnja koja pokazuje vrhunska znanja stru?njaka Renault Sporta, odgovornih za razvoj ovog modela. S izmerenih 11,8 litara na 100 km u gradu kao i 7,5 l/100 km na otvorenom putu u uslovima prili?no brze vožnje malo ko ne?e biti zadovoljan. Clio RS stoga ne ?uva vaš džep samo niskom osnovnom cenom, ve? i štedljivoš?u kakvu nismo o?ekivali.

Ogibljenje
Kona?no, prava stvar! Koliko god Clio RS bio lep, atraktivan, snažan ili brz, njegova najsvetlija ta?ka nalazi se diskretno sakrivena ispod lima. Ogibljenje ovog automobila ujedno predstavlja i odli?an primer koliko je Cliova platforma od samog po?etka bila dobro napravljena. Izvesna poja?anja karoserije, ?vrš?i stabilizatori kao i tvr?i amortizeri i opruge svrstavaju Clio RS u jednu posve novu, visoku kategoriju. Upravo zbog ovih promena izvedenih na ogibljenju vožnja uskim i krivudavim brdskim putevima postaje užitak kakvog je teško na?i za upravlja?em nekog drugog automobila, a uz ovu cenu i nemogu?e.

Dakako, zna?ajan je pažljiv izbor guma za ovakav automobil, a s obzirom na snagu motora i stil vožnje koji sigurno nije stran niti jednom voza?u ovog Clia, "obu?a" ?e biti nešto ve?a i ?eš?a stavka nego li je to slu?aj sa drugim automobilima. Ipak, zar je taj izdatak nešto prema beskrajnom užitku?

JOŠ O NJEMU ...
Renault je sa Cliom RS 2.0 16V otvorio neka nova vrata u pri?i o malim jurilicama. Ovaj automobil nas danas fascinira jednako ili više koliko je to svojevremeno uspevalo jednom Golfu I GTI, ali on ipak nije imao nikakve konkurencije. Što je najzna?ajnije, Clio RS predstavlja apsolutni "best buy", usudili bismo se re?i i izvan granica svoje kategorije.
Imati ga, zna?i biti sre?an.

Renault Clio Renault Sport 2.0 16
Tehni?ki podaci
Motor
konstrukcija: 4-cilindri?ni redni (F4RS) postavljen napred popre?no, 4 ventila po cilindru u V rasporedu, 2 bregaste osovine u glavi pokretane zup?astim remenom, glava od lake legure, kolenasto vratilo u 5 ležajeva, elektronsko ubrizgavanje goriva u više ta?aka, ulje 5,3 l, rashladna te?nost 6,7 l, akumulator 40 Ah, alternator 60 A
zapremina: 1998 cm3
pre?nik i hod klipa: 82,7 x 93,0 mm
stepen kompresije: 11,0 : 1
najve?a snaga: 124 kW (169 KS) pri 6250 o/min
najve?i obrtni moment: 200 Nm pri 5400 o/min
specifi?na snaga: 62,0 kW/l (84,58 KS/l)
Prenos snage
menja?: Manuelni menja? sa 5 stepena prenosa, suvo kva?ilo sa jednom plo?om, pogon na prednje to?kove
I stepen 3,09
II stepen 1,86
III stepen 1,32
IV stepen 1,03
V stepen 0,79
hod unazad 3,55
diferencijal 3,92
Ogibljenje
prednje ogibljenje: McPhersonove opružne noge, pore?na ramena trouglastog oblika, stabilizator i pomo?ni okvir
zadnje ogibljenje: Torziona osovina, teleskopski amortizeri, spiralne opruge i stabilizator
upravlja?: Sa nazubljenom letvom, servo
Ko?nice
prednje: Ventilirani disk pre?nika 280 mm
zadnje: Puni disk pre?nika 238 mm
oprema: ABS
Naplaci i gume
naplaci: Liveni naplaci dimenzija 6J
gume: Dimenzija 195/50 R 15
Dimenzije
dužina x širina x visina: 3775 x 1640 x 1420 mm
me?uosovinski razmak: 2470 mm
trag to?kova: 1430 / 1400 mm
krug okretanja: 10,7 m
najmanja udaljenost od tla: 100 mm
zapremina prtljažnika: 255 - 1035 l
rezervoar za gorivo: 50 l
Mase
prazno vozilo: 1065 kg
najve?a dozvoljena: 1490 kg
nosivost: 425 kg
specifi?no optere?enje: 8,59 kg/kW (6,30 kg/KS)
Performanse
najve?a brzina: 220 km/h (fabri?ki podatak), 220 km/h (TEST)
ubrzanje 0-100 km/h: 7,3 s
brzina u 5. stepenu pri 1000 o/min: 34,1 km/h
Potrošnja goriva
u gradu: 10,5 l/100 km (fabri?ki podatak), 11,8 l/100 km (TEST)
otvoreni put: 6,4 l/100 km (fabri?ki podatak), 7,5 l/100 km (TEST)

c/p: Auto Net 2001.
Kratka pri?a o zaljubljivanju

Snovi se pretvaraju u stvarnost onda kada obi?an smrtnik može priuštiti ovakav automobil. Clio RS je bez razmišljanja vrhunski primer toga i predstavlja apsolutni 'best buy' u svim automobilskim kategorijama.

Ve?na je dilema svakog zaljubljenika u automobile pri kojoj kategoriji tražiti svog budu?eg metalnog ljubimca. Na kraju krajeva, sve se svodi na dva rešenja - mali auto sa nešto više snage, ili nešto ve?i sa manjim omerom konja i težine. Ipak, od svega opisanog tek je jedan model zaista ostavio uticaja na naše ose?aje, srce i kožu koja se stalno ježila. Ovo je kratka pri?a o zaljubljivanju u Clio 2.0 16V.

Dizajn
Pošteno bi bilo da neke stvari odmah iznesemo na videlo. Clio RS nije automobil za pokazivanje, ve? se u njemu treba voziti i to, u skladu sa mogu?nostima, što brže... Upravo zbog ovakvog stava, koji kategori?ki branimo, u potpunosti prihvatamo njegov izgled. Kako svrha Clia RS nije nikakvo "šminkanje" gradom, estetske razlike koje ga dele od ostalih pripadnika "plemena" gotovo su minimalne. Svakako najuo?ljiviji su lepi liveni naplaci dimenzija 15 cola sa gumama 195/50 R 15. Sa prednje strane Clio RS otkriva tek pove?i plasti?ni "šank" koji objedinjava otvore zraka za hla?enje i ku?išta svetala za maglu. Sve ostalo, gledaju?i spolja, potpuno je jednako standardnom Cliu. Ah, da, tu je i bo?ni spojler na "pragovima" vozila. Ako ga neko od prve primeti ...

Dvostruka optika prednjih svetala tako?e je ve? vi?ena na 16V modelima kao i na Thaliji. Stoga, zavirimo unutra. Dvobojna unutrašnjost i bele podloge instrumenata, prvo su što upada u o?i. Uprkos bogatstvu opreme i laganom sportskom "štihu" što ga daje koža, Clio RS je oblikom iznutra potpuno jednak svakom drugom pripadniku svoje "porodice". Najo?itija razlika svakako je na sedištima, koja su školjkastog oblika i nastpisom "Renault Sport" diskretno izvezenim na naslonima. Metalne papu?ice sa perforacijama i kugla na vrhu ru?ice menja?a završavaju pri?u o unutrašnjosti. Sve je tako smireno.
Oprema
Testni je automobil bio izuzetno bogato opremljen što njegovu privla?nu cenu ?ini još primamljivijom. Dakako, pravi bi fanatici mogli postaviti pitanje "...šta ?e nam radio i klima u takvom autu?", ali vožnja katkada ipak mora biti i nešto nežnija.

SIGURNOST: Sigurnosni pojasevi sa zateza?ima i ograni?enjem sile zatezanja ve? su postali uobi?ajenim "gostima" renaultovih modela. Uz to, testirani je automobil bio opremljen sa ?etiri vazdušna jastuka (bo?ni se nalaze u naslonima prednjih sedišta), naslonima za glavu pozadi i prednjim naslonima za glavu sa pove?anim stepenom zaštite. Od "spoljnih" komponenti aktivne i pasivne sigurnosti napomenimo još i ABS ure?aj kao i konstrukcijska oja?anja karoserije koja su uvedena kako bi automobil bio kompaktniji uz ovoliku snagu motora.
KOMFOR: Današnji kupci su o?ito prili?no razmaženi, te im niti automobil vrhunskih voznih svojstava nije dovoljno dobar bez poduže liste dodatne opreme. Clio RS se tako može pohvaliti klima ure?ajem, zatamnjenim staklima, HiFi audio sistemom sa CD playerom, 6 zvu?nika i komandama iza upravlja?a, centralnim zaklju?avanjem sa alarmnim ure?ajem i daljinskim upravljanjem, blokadom elektronike motora... Kožom obložena unutrašnjost nastavlja ovaj popis, kao i svetla za maglu napred i pozadi, liveni naplaci, elektropokreta?i prednjih prozora i spoljnih ogledala kao i putni ra?unar. Popis je poduži, pogotovo uzmemo li u obzir cenu ovog automobila.

Motor
Tek sada na poglavlju o motoru pri?a postaje zanimljivom... Vozna svojstva ovog automobila su, jednostavno govore?i, fantasti?na. Relativno lagana karoserija sa tek 6,3 kilograma po jenoj KS garancija je solidnih ubrzanja. Tome, dakako, pripomažu i dobro odmereni prenosni odnosi menja?a koji ima najergonomi?niju kuglu na ru?ici što smo je ikada videli. Sa 7,3 sekunde ubrzanja do 100 km/h i 220 km/h najve?e brzine malo ko ne?e biti zadovoljan. Uostalom, najve?a brzina kod ovakvog automobila i nije toliko zna?ajna. Važan je ovaj prvi podatak koji garantuje brza preticanja, dobra ubrzanja na izlascima iz krivina i još ponešto korisnog. Ono što bismo ipak mogli zameriti jeste izostanak bilo kakve blokade diferencijala koji rezultuje gotovo sigurnim proklizavanjem unutrašnjeg to?ka pri vožnji kroz oštre krivine, bez obzira na kvalitet podloge ili samih guma.
Možda i najja?i adut pogonskog agregata ovog automobila nije njegova snaga ve? njegova potrošnja koja pokazuje vrhunska znanja stru?njaka Renault Sporta, odgovornih za razvoj ovog modela. S izmerenih 11,8 litara na 100 km u gradu kao i 7,5 l/100 km na otvorenom putu u uslovima prili?no brze vožnje malo ko ne?e biti zadovoljan. Clio RS stoga ne ?uva vaš džep samo niskom osnovnom cenom, ve? i štedljivoš?u kakvu nismo o?ekivali.

Ogibljenje
Kona?no, prava stvar! Koliko god Clio RS bio lep, atraktivan, snažan ili brz, njegova najsvetlija ta?ka nalazi se diskretno sakrivena ispod lima. Ogibljenje ovog automobila ujedno predstavlja i odli?an primer koliko je Cliova platforma od samog po?etka bila dobro napravljena. Izvesna poja?anja karoserije, ?vrš?i stabilizatori kao i tvr?i amortizeri i opruge svrstavaju Clio RS u jednu posve novu, visoku kategoriju. Upravo zbog ovih promena izvedenih na ogibljenju vožnja uskim i krivudavim brdskim putevima postaje užitak kakvog je teško na?i za upravlja?em nekog drugog automobila, a uz ovu cenu i nemogu?e.

Dakako, zna?ajan je pažljiv izbor guma za ovakav automobil, a s obzirom na snagu motora i stil vožnje koji sigurno nije stran niti jednom voza?u ovog Clia, "obu?a" ?e biti nešto ve?a i ?eš?a stavka nego li je to slu?aj sa drugim automobilima. Ipak, zar je taj izdatak nešto prema beskrajnom užitku?

JOŠ O NJEMU ...
Renault je sa Cliom RS 2.0 16V otvorio neka nova vrata u pri?i o malim jurilicama. Ovaj automobil nas danas fascinira jednako ili više koliko je to svojevremeno uspevalo jednom Golfu I GTI, ali on ipak nije imao nikakve konkurencije. Što je najzna?ajnije, Clio RS predstavlja apsolutni "best buy", usudili bismo se re?i i izvan granica svoje kategorije.
Imati ga, zna?i biti sre?an.

Renault Clio Renault Sport 2.0 16
Tehni?ki podaci
Motor
konstrukcija: 4-cilindri?ni redni (F4RS) postavljen napred popre?no, 4 ventila po cilindru u V rasporedu, 2 bregaste osovine u glavi pokretane zup?astim remenom, glava od lake legure, kolenasto vratilo u 5 ležajeva, elektronsko ubrizgavanje goriva u više ta?aka, ulje 5,3 l, rashladna te?nost 6,7 l, akumulator 40 Ah, alternator 60 A
zapremina: 1998 cm3
pre?nik i hod klipa: 82,7 x 93,0 mm
stepen kompresije: 11,0 : 1
najve?a snaga: 124 kW (169 KS) pri 6250 o/min
najve?i obrtni moment: 200 Nm pri 5400 o/min
specifi?na snaga: 62,0 kW/l (84,58 KS/l)
Prenos snage
menja?: Manuelni menja? sa 5 stepena prenosa, suvo kva?ilo sa jednom plo?om, pogon na prednje to?kove
I stepen 3,09
II stepen 1,86
III stepen 1,32
IV stepen 1,03
V stepen 0,79
hod unazad 3,55
diferencijal 3,92
Ogibljenje
prednje ogibljenje: McPhersonove opružne noge, pore?na ramena trouglastog oblika, stabilizator i pomo?ni okvir
zadnje ogibljenje: Torziona osovina, teleskopski amortizeri, spiralne opruge i stabilizator
upravlja?: Sa nazubljenom letvom, servo
Ko?nice
prednje: Ventilirani disk pre?nika 280 mm
zadnje: Puni disk pre?nika 238 mm
oprema: ABS
Naplaci i gume
naplaci: Liveni naplaci dimenzija 6J
gume: Dimenzija 195/50 R 15
Dimenzije
dužina x širina x visina: 3775 x 1640 x 1420 mm
me?uosovinski razmak: 2470 mm
trag to?kova: 1430 / 1400 mm
krug okretanja: 10,7 m
najmanja udaljenost od tla: 100 mm
zapremina prtljažnika: 255 - 1035 l
rezervoar za gorivo: 50 l
Mase
prazno vozilo: 1065 kg
najve?a dozvoljena: 1490 kg
nosivost: 425 kg
specifi?no optere?enje: 8,59 kg/kW (6,30 kg/KS)
Performanse
najve?a brzina: 220 km/h (fabri?ki podatak), 220 km/h (TEST)
ubrzanje 0-100 km/h: 7,3 s
brzina u 5. stepenu pri 1000 o/min: 34,1 km/h
Potrošnja goriva
u gradu: 10,5 l/100 km (fabri?ki podatak), 11,8 l/100 km (TEST)
otvoreni put: 6,4 l/100 km (fabri?ki podatak), 7,5 l/100 km (TEST)

c/p: Auto Net 2001.