ma da je i bojom protiv rdje ofarbana vozio bi je ja
vojine pravi izbor svaka cast, a cekanje to su sada slatke muke, imas vremena da isheklas milje da je pokrijes kad je stavis u dnevnu slobu nisi valjda lud da je vozis napolje
I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...
Tebi ovo ne treba, ali potencijalnim ljubiteljima Mazde treba
Sa portala www.b92.net MAZDA 6
Aktuelna i još uvek atraktivna Mazda 6, koja se pojavila pre pet godina, bila je prvi model ove kuće kreiran u Zoom-Zoom filozofiji.
Publika i obožavaoci ove marke automobila veoma brzo su prihvatili nove dizajnerske smernice. Još tada se videlo da će novi način kreacija automobila Mazde doneti jednu vrstu ”sporog starenja” ili možda besmrtnost modela. Zaista Mazda 6, čija zamena uskoro dolazi, i dan danas izgleda sveže i savremeno.
Ipak, neverovatno brz razvoj automobilske industrije i oštra konkurencija primorali su stručnjake Mazde na konstrukciju potpuno nove ”šestice”. Svetska premijera nove Mazde 6 bila je na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu.
Naslednik japanskog predstavnika iz D segmenta kreiran je ponovo u Zoom-Zoom stilu, ali to je sada novi dizajnerski pravac čiji temelji su postavljeni nedavnim predstavljanjem nove Mazde 2. Platforma na kojoj će se proizvoditi nova ”šestica” ista je kao kod modela Ford Mondeo i Volvo S60. Porast u dimenzijama u odnosu na prethodni model deo je sveprisutnog trenda u automobilskoj industriji, ali i sve veće potrebe za velikim unutrašnjim prostorom.
Na prvi pogled sportska silueta nove Mazde 6 obećava dosta uživanja budućim vlasnicima. Trouglasti gril hladnjaka sa amblemom marke odlično se uklapa u izgled prednjeg dela vozila. ”Iskošene” prednje svetlosne grupe i veliki otvori za vazduh čine jedan dopadljiv sklop sa sportskom orijentacijom. Naglašeni blatobrani prednjih točkova, baš kao i manje staklene površine u odnosu na prethodnika doprinose utisku da je karoserija ”mišićava”. Zadnji deo sa trapezoidnim oblikom svetlosnih grupa jednako dobro izgleda kod sedana sa četvoro vrata, kao i kod hatchback varijante sa petim vratima. Ljubitelji karavana će biti obradovani, jer je u pripremi i treća, combi, varijanta karoserije nove Mazde 6.
Prilikom razvoja novog modela Japanci su rešili da što je moguće više redukuju ukupnu masu vozila. Rešenje je bilo u upotrebi lakih i kvalitetnih materijala. Prema njihovim obećanjima, novi model će biti daleko ekološki čistiji, bolji po performansama i ekonomičniji od stare ”šestice”.
Potpuno nove ideje primenjene su i u konstrukciji unutrašnjosti vozila. Veće dimenzije dale su više prostora koji se može iskoristiti za zadovoljenje želja vozača i putnika. Upravljač sa tri paoka sa masivnim središnjim delom pristaje limuzini D segmenta. Izgled armaturne ploče u potpunosti je promenjen, a tablom sa instrumentima dominiraju veliki brzinomer i obrtomer. Veliki monitor pozicioniran na centralnoj konzoli pruža sve potrebne informacije vozaču i njegovim saputnicima. Dvozonski klima-uređaj i ”Start” dugme za pokretanje motora činiće vožnju ugodnom i lakom.
Pogled, bez dodira, u unutrašnji deo Mazde 6 možda najbolje odslikava težnju japanskih inženjera da naprave savršen spoj između čoveka i mašine. Nadamo se da će ”dodir” i temeljniji susret sa ovim modelom doneti još jače utiske.
Još uvek je prilično malo podataka vezanih za novu Mazdu. Iz tog razloga ne možemo sa sigurnošću da tvrdimo koji će se sve pogonski agregati naći u ponudi. Ako krenemo logikom, svi motori koji pokreću vozila u ”porodici” Ford, mogu se naći i u novoj Mazdi 6. Naravno, da mislimo na odgovarajuće agregate i određene modele automobila. Od benzinskih motora u ponudi će verovatno biti oni od 1,8 i 2,3 litra poznati iz aktuelnog modela. Zanimljivo je da se priča i o V6 agregatu zapremine 3,5 litara, ali ne znamo koje će još tržište, osim možda američkog, biti počastvovano ovim motorom. Od dizel motora, koji su zanimljiviji za evropske kupce, u ponudi će svakako biti onaj od 2,2 litra koji potiče iz Forda i biće jedan od najboljih izbora za Mazdu 6.
Želeli to ili ne moramo se podsetiti koliko je jaka konkurencija u evropskom D segmentu. Zajedno sa novom ”šesticom” Mazde stiže i nova Renault Laguna. Takođe, se uskoro očekuje nova Opel Vectra. Aktuelni modeli drugih proizvođača su izuzetno konkurentni.
U svakom slučaju prodaja nove Mazde 6 bi na evropskom tržištu trebala da počne u novembru ove godine. Kolika će biti početna cena još uvek nije poznato, ali značajnog odstupanja od cenovne politike sa prethodnim modelom verovatno neće biti. Pre svega zbog konkurenata, Mazda će verovatno za razumnu sumu novca nuditi kvalitet na koji su navikli verni ljubitelji marke. Ali bez obzira na cenu, novi dizajn će verovatno doneti i nove zaljubljenike...
Mazda 6 Wagon - Preuzeto za www.b92.net
Znate li gde je Ligurija? Sa zapadne strane je naslonjena na Francusku, severno se nalazi italijanska pokrajina Pijemont, a na istoku se pružaju Toskana i Emilija-Romanja. Glavni grad ove regije u Italiji je Đenova, rodno mesto Kristofera Kolumba, i grad sa prvim fudbalskim klubom u Italiji. Šta to povezuje Liguriju, pa i Kristofera Kolumba sa automobilima? Odgovor je Mazda 6.
Mazda 6 Wagon
Znate li gde je Ligurija? Sa zapadne strane je naslonjena na Francusku, severno se nalazi italijanska pokrajina Pijemont, a na istoku se pružaju Toskana i Emilija-Romanja. Glavni grad ove regije u Italiji je Đenova, rodno mesto Kristofera Kolumba, i grad sa prvim fudbalskim klubom u Italiji. Šta to povezuje Liguriju, pa i Kristofera Kolumba sa automobilima? Odgovor je Mazda 6.
Poznata je anegdota o velikom pomorcu, čija je dostignuća ”konkurencija” neprestano omalovažavala tvrdeći da je svako mogao da ostvari što i on, koja kaže da je jednom prilikom Kolumbo izvadio jaje i zatražio od svakog od prisutnih da jaje postavi vertikalno na sto. Naravno, nikom od njegovih protivnika to nije pošlo za rukom. Na kraju je Kolumbo uzeo jaje, tresnuo ga o sto tupom stranom, i ono je ostalo u vertikalnom položaju. Na to su svi prisutni skočili i uzvikivali da su i oni mogli da urade isto. Kolumbo je uzvratio: ”Pa zašto niste?”
Dakle, izbor Mazde za mesto promocije svog aduta u D segmentu, nije slučajan...
Italijanska rivijera i gradić Rapallo su zajedno sa japanskom markom ugostila automobilske novinare iz Evrope u cilju promocije novog dizel motora, i dva modela, koja su kompletirala proizvodnu liniju predstavnika brenda u D segmentu, Mazde 6 Wagon i hatchback.
U ovom slučaju ćemo akcenat staviti na Mazdu 6 Wagon, pokretanu novim dvolitarskim dizel agregatom MZR-CD, mada treba spomenuti i prisustvo novog benzinskog motora od 2,5 litara.
Novi karavan odlikuju veće dimenzije u odnosu na prethodnika što je bilo i za očekivati, s obzirom na postojeće trendove u automobilskoj industriji. Zanimljivo je da je koeficijenat otpora vazduha smanjen sa 0,32 na 0,28, a masa redukovana za 35 kg, bez obzira na činjenicu što je automobil ”porastao”. Vizuelni utisak, čista petica.
Ali, krenimo redom...
Budući bestseller, s razlogom
Automobil odiše japanskom estetikom u najboljem smislu reči, i karavanska karoserijska verzija ni malo ne zaostaje za limuzinom i hatchbackom kada je reč o atraktivnom izgledu, počevši od prednjeg odbojnika sa novim stajlingom svetlosne grupe, vertikalnim svetlima za maglu i zadnjom signalnom grupom u LED tehnologiji. Nova Mazda 6 je automobil za kojim se okreću glave, bez dileme. Još kada znamo da su u pitanju Italijani, svakako se dobija na težini i značaju.
Šestica je jedan od pripadnika D segmenta u kojima se najudobnije sedi. I novajlija definitivno nastavlja tu tradiciju. Kabinski prostor pleni odličnom završnom obradom i kvalitetnim materijalima. Kada se uz to doda atraktivan stajling instrument table, doživljaj je kompletan.
Zanimljivo je da je u 2006. godini Wagon uzeo učešće od čak 40 procenata u ukupnoj prodaji Mazde 6 u Evropi, dakle, nadmašio je dve preostale verzije. Atletski izgled novog modela, kao i njegova praktična upotrebljivost ga i dalje stavljaju u ulogu bestseller favorita.
Unutrašnjost je, pored toga što je vizuelno prijatnija, i izdašnija kada je reč o korisnom prostoru. Mesta za noge putnika koji sede na zadnjim sedištima ima više, i to za 20 mm, a u pojasu ramena dobijeno je dodatnih 9 mm. Poznati Karakuri sistem sklapanja zadnje klupe u odnosu 60/40 brzo rešava potrebu za dodatnim prtljažnim prostorom. Interesantan detalj je i nova Karakuri zavesa koja se automatski diže i spušta pri otvaranju i zatvaranju zadnjih vrata, i štiti prtljažnik od radoznalih pogleda.
Gotovo besprekorno
Prvi utisci u vožnji vezani su za čvrstinu karoserije. Kada se tome doda fabrički podatak da je otpor na savijanje pojačan za 33 procenta, a torziona krutost za 25, jasno je o čemu govorimo. U vožnji pri prelasku preko neravnina navedeni atributi pokazuju se u svom punom svetlu, i zaista nadmašuju sva očekivanja.
Impresija broj dva, u poređenju sa prethodnim modelom je preglednost. Ona je značajno poboljšana, naročito prema napred, mada masivni, iskošeni A stubovi znaju ponekad da zaklone vidokrug prilikom skretanja.
Pritisak na papučicu gasa ima brz odziv, i dvolitarski dizel sa 140 KS povlači odmah, iz niskih obrtaja, što ne čudi, jer je maksimalni obrtni moment od 330 Nm dostupan već pri 2000 o/min. Izvanredno ležanje Mazde 6 Wagon na putu, izuzetno precizno upravljanje i živahan dizel motor su nam priredili vrhunsku zabavu tokom vožnje vijugavim ligurijskim putevima.
Ovoga puta ćemo spomenuti i MZR motor od 2,5 litara, koji u paleti zamenjuje stari benzinski agregat zapremine 2,3 litra. Novajlija je tehnološki dragulj, troši 0,6 litra goriva manje od prethodnika, a ono što ga izdvaja iz konkurencije je što značajno povlači iz niskih obrtaja, o čemu jasno svedoči kriva obrtnog momenta. Njegovih 170 KS obezbeđuju Mazdi 6 odlične performanse.
Naravno, dizel je znatno manji potrošač, sa samo 5,6 litara na pređenih 100 km u uslovima kombinovane vožnje, u odnosu na 7,0 l, koliko potroši 2,5 litarski benzinac.
Kizuna
Mnogi su se pitali šta znači japanska reč ”kizuna”. Ruku na srce, zvuči prilično magično, ali nakon dešifrovanja ”Zoom Zoom” filozofije, na red je došlo ”otključavanje kizune”. Kada su iz Mazde pokušali da objasne da je u pitanju emotivna veza između čoveka i mašine, mnogi su ostali zbunjeni, očekujući nastavak otkrivanja ”misterije”...
Nadamo se da nećemo čitaoce ostaviti razočaranim ako kažemo da samo onaj ko ima sreće da se druži sa novom Šesticom može zaista da oseti Kizunu. O čemu se zapravo radi?
Naime, od prvog, vizuelnog kontakta sa ovim japanskim automobilom, preko sedanja u njega, startovanja motora i vožnje, svaki trenutak je protkan svojevrsnim zadovoljstvom. Upravo to zadovoljstvo koje Mazda 6 donosi čoveku, izaziva u njemu emocije. Mada ova tvrdnja zvuči prilično subjektivno, ona se može nazvati postulatom, jer je potpuno isti slučaj bio sa svima koji su učestvovali u test vožnji, bilo da se radilo o jurnjavi na Autostradi del Sole, ili ”kozjim” puteljcima iznad Vareze Ligure ili Mecanega.
Stazama uspeha
Sa cenovnim rasponom od 21.600 do 32.900 evra (sa PDV-om i transportom), Mazda 6 se pozicionira na našem tržištu kao best buy ponuda, i to ne samo u svom segmentu. Sjajna paleta motora, tri karoserijske verzije, i različiti paketi opreme čine ponudu od čak 48 različitih modela.
Prema dubini džepa mnogi budući kupci moći će da pronađu odgovarajući paket, i pronađu svoju Kizunu. Još kada se uzme u obzir činjenica da je Mazda jedini japanski proizvođač koji svoja vozila proizvodi isključivo u matičnoj zemlji, staze uspeha se čine utabanim...
Da se i ja oglasim nadam se da nisam jedan od retkih ko je sedeo u novoj sestici i provozao je malo makar to bilo i 10 metara!!!
Veujte mi veoma sam uzivao u pogledu nova sestica ,moja buduca sestica (plava) i moja 323f!!!
Podelicu par slicica slikane su sa mobilni nisu bas najbolje ispale ali tu sta je....
Prvi moji utisci auto je brutalan dizajn extra.Svidja mise hetchback fenomenlan je ima rep...milina ga je gledati...
U pitanju je dizel mislim 2.0 od 140 konja,vlasnik je mogao da bira benzinca ili dizela uzeo je dizela jer ima veci obrtni momenat!!
Kaze da odlicno vuce,auto je inace kupljen u madjarskoj posto se kod nas puno ceka ....Nije bas pohvalno za uvoznike...
E sad mane nema ih puno ali sto sam mogao primetiti vlasnik je presao oko 400km i kaze da mu je tvrdji od stare sestice ,kaze da mu je udobnija,slabija mu je preglednost naspram stare,kaze sa 140 kad ulece u krivinu auto mu skakuce kontam da nije navikao na elektroniku...
Po meni sto sam ja video ovako na prvi pogled nekvalitetno mi deluje na prvi pogled kontrole sa vozaceve strane za prozore,nekako mi je lepse na staroj...
I najveca mana nisu bili u stanju da stave jedan amortizer na haubu....
To je strasno platis auto 30000e i kad otvoris haubu moras se zabavljati sa sipkicom..Cak i kod starog mislim da to nije u redu ali to je moje misljenje
Comment