RX-7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • X9
    CBC Senator XXL
    • 28.06.2005
    • 3179
    • Wien-Sabac
    • RX-8 i X-9

    RX-7

    Početkom 60-ih godina, prošlog veka, vladala je prava euforija za Wankel motorima. Iako je bio popularan većina automobilskih kuća odjavljuje svoju licencu za pravljenje ovog tipa motor zbog njegove nepouzdanosti i velike potrošnje.
    Mazda ostaje verna svojim principima, mišljenja da rotirajući klipovi donose prednosti, a ne samo mane u odnosu na klasični tip motora (mala veličina motora i linearno razvijanje snage) i apsolutno miran rad motora. Dok su ostale autokuće odustale od daljeg ulaganja i razvijanja motora zasnovanog na Wankel-ovom principu (slično kao i sa dvotaktnim motorima), Mazda je odlučno krenula da radi na poboljšanju i usavršavanju motora sa rotirajućim klipovima.

    RX-7 1979
    (Konsekvence jednog razvijanja)

    Kada je Japanski automobilski koncern Toyo Kogyo 1961. kupio licencu za rad na Wankel motoru od NSU-a, donete su odluke da se čitav koncept auta sa tim motorom pretvori u masovnu proizvodnju. U sledećem vremenskom periodu kreirani su sledeći modeli sa pomenutim motorom: RX-2, X-3, RX-4 i RX-5.

    To su bili automobili na kojima se, konstantno, korak po korak usavršavao i poboljšavao Wankel-ov motor. Nažalost dolazi do velike krize na tržištu sirove nafte i koncern to ose?a na svojim ledjima. Razmišlja se o prestanku dalje proizvodnje, ali je broj prodatih modela, sa Wankel motorom, prevazišao cifru od jednog miliona, te se proizvodnja nastavlja.

    Modelom KX-7 pokazuju da je Wankel motor dovoljno pouzdan i dugotrajan ako se ispune uslovi u kvalitetu obrade i pripreme delova, što je Mazda i pokušala da ostvari.
    Tokom testiranja modela KX-7 u vazdušnom kanalu, praktično, je nacrtan i osmišljen model RX-7... Aerodinamičnog dizajna, sa potapajućim, bolje rečeno farovima koji iskaču (pop-up) i praktičnim zadnjim tzv. trećim vratima.







    Nastanak novog koncepta



    U Toyo Kogyo se započinje na tehničkom razvoju Wankel motora na uobičajen način, to znači da se motor, jednostavno, ugrađuje u već postojeću (upotrebljivu) karoseriju. Rezultat je izuzetno miran rad motora i visoka efikasnost (dobro iskoršćenje snage), ali uz povećanu potrošnju, naspram Otto motora.
    Tokom godina razvoja, tehnički tim pod vođstvom Kenichi Yamamotoein-a, primenjuje drugi pristup problemu - dizajniranje i proizvodnja povoljnog motora po kojem bi bila napravljena aerodinamična karoserija. Ovakav pristup se koristi po prvi put u automobilskoj industriji (da se karoserija pravi po motoru!).



    Sva testiranja se odigravaju u vazdušnom tunelu, gde su i nastale sve linije modela koji uz glatke aerodinamične linije podržavaju sve prednosti i mane jednog Wankel-ovog motora. Rezultat takve vrste dizajniranja je karoserija sa koeficijentom otpora vazduha (Cw) koji iznosi 0.36.
    Naravno, sa poboljšanjima se nije tu stalo. Rađeno je i na pogonu kako bi se postigla bolja pouzdanost, duži vek trajanja i smanjenje količine štetnih gasova,kao i na smanjenju potrošnje. Tako je udubljenje u rotoru, gde se odigrava sagorevanje, pretvoreno u oblik suze, prethodno je bilo trapezoidnog oblika. Ovakvi i slični "mali" detalji su drastično povećali stepen iskorišćenja motora i pozitivno su uticali na smanjenje potrošnje.
    Izduvni sistem sa dodatnim sagorevanjem gasova je bio napravljan da prolazi najstrožije testove izduvnih gasova.

    Sigurno je i u Mazdi RX-7 mogao naći mesto jedan Otto] motor, ali je baš upotreba Wankel-ovog motora pokrenula, jednu, novu eru sportskih automobila, time doprinoseći rasprostiranju svesti, širokom auditorijumu, o prednosti motora zasnovanih na Wankel-ovom principu:
    - Miran rad kao kod V8 motora
    - Snaga kao kod motora sa 6 cilindara
    - Zauzima manje mesta od motora sa 4 cilindra










    ...Nastavice se...
    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

    No ROTOR no MOTOR...
  • X9
    CBC Senator XXL
    • 28.06.2005
    • 3179
    • Wien-Sabac
    • RX-8 i X-9

    #2
    Jedna ne tako svakodnevna tehnika za svakodnevnu upotrebu

    Koreni razvitka tipičnog sportskog auta nalaze se u Engleskoj, Italiji i u Nemackoj. Japanska automobilska industrija se koncentriše na familijarne limuzine i luksuzne kupee.
    Sa RX-7, Mazdi je uspelo da, na prvi pogled, sa strane posmatrača, ne dođe do zaključka da je pred njim jedan auto Japanske proizvodnje. I, sa tim modelom, Mazda je uspela da uklopi sve kockice jednog luksuznog automobila i jednog sportskog kupea.

    Početak razvitka i ideje je bio jedan mali kompaktan, snažan motor, i jedna, kroz vazdušni kanal, optimizovana karoserija. Ovakav koncept doveo je do idealne raspodele tezine od 51% napred i 49% pozadi. Napred, RX-7, poseduje pojedinačno ogibljenje na oba točka sa poprečnim nosačima (lafetama) i oscilirajućim ramenima.





    Zadnji trap je došao kao rešenje iz trkačkog iskustva sa modelom RX-3 i rešen je uzdužnim sponama i malim poprečnim sponicama koje su ujedno imale ulogu balans štanglica. Na sve to je namontiran teleskopski, izvrnuti, amortizer i još jedna lafeta.
    Time je postignuta totalna neutralnost zadnjeg trapa i omogućeni su prolasci kroz krivini pri velikim brzinama.
    Težište auta je dovedeno na, samo, 46,5cm od poda.

    Srce RX-7 modela je bio vodeno hlađeni dvo-rotorski Wankel motor sa zapreminom komora od 573ccm. Motor je razvijao 105 konjskih snaga pri 6000 o/min, uz pomoć Falstrom duploregistrovanih karburatora.
    Najveća brzina, 1.060kg teškog auta, bila je oko 190 kmh. Auto je ubrzavao od 0-100kmh za oko 9,5 sec, a 1000 metara je prelazio za 31,1 sec...



    Ovaj model poseduje jednu optičku varku... Postavi li vozač ključ na kontakt kazaljka od obrtomera će pokazati napon u akumulatoru. Čim se auto zavergla i upali kazaljka ponovo preuzima svoju normalnu funkciju.

    Tehnički podaci:
    Dvo-rotorski Wankel motor (licenca NSU-Wankel), vodeno hlađenje, motor iza prednjeg trapa, blok izrađen od lakih metala, bočni poklopci i srednji deklovi od sivog gusa, ekscentrične bregaste sa dva glavna ležaja, dva u**** sa strane, jedan izduv po komori rotora, Fallstrom karburator, dve svećice po komori, bezkontaktno tranzistorsko paljenje, podmazivanje sa pumpama pod pritiskom, 2x 573ccm zapremina, stepen kompresionog odnosa 9.4 i 105 konjskih snaga pri 6000 o/min sa obrtnim momentom od 145 Nm pri 4000o/min...

    Prenos u menjaču:
    1................ 3,674
    2................ 2,217
    3................ 1,432
    4................ 1,000
    5................ 0,825
    Rikverc.......... 3,542
    Finalni prenos... 3,909

    Međuosovinsko rastojanje.................. 2.420mm
    Širina od ivice do ivice točka napred... 1.420mm
    Širina od ivice do ivice točka pozadi.... 1,400mm

    Dužina.......... 4,285mm
    Širina........... 1,675mm
    Visina........... 1,260mm
    Težina.......... 1060kg

    Dozvoljena tezina vozila......... 1460kg
    Zapremina benzinskog tanka... 55l

    Akumilator.... 12v 45A
    Alternator..... 55A

    Uljna zapremina motora....... 5,2l


    ...Nastaviće se...
    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

    No ROTOR no MOTOR...

    Comment

    Working...
    X