Projekat gradskog auta nastao je u saradnji i zajedničkim ulaganjem sa grupacijom PSA (Pežo-Sitroen). Zato će u prodaji biti još dva modela, pežo 107 i sitroen C1. Svi automobili će se proizvoditi u Češkoj Republici, u novoj fabrici čiji je godišnji maksimum 200.000 vozila. Pola od ove brojke će biti tojote ajgo. Iako iste tehničke osnove modeli će se razlikovati ne samo po dizajnu, već i po načinu prodaje. Tojota će za ajgoa davati dužu garanciju, odnosno kao i za druge modele 100.000 kilometara ili tri godine i 12 godina na zaštitu karoserije od korozije. Takođe, japanski marketinški stručnjaci su smislili nekoliko načina prodaje namenjene mladim osobama od kojih se izdvaja tzv. Pozajmica koja omogućuje kupcu da svake dve godine zameni automobile bez dodatnih troškova.
Kakve perfomanse može imati auto nastao radom konstruktora druge svetske autokompanije ? Tojote i najbrže rastuće evropske grupacije PSA? Vrhunske. Ali ne po pitanju brzinskih rekorda, već po niskim troškovima eksploatacije. I praktičnosti, jer je ajgo dug samo 3,4 metra, a ima pet vrata i dovoljno mesta da se udobno smeste četiri odrasle osobe prosečnog rasta. Prostranost je postignuta solidnom širinom od 1,61 metar, visinom od 1,46 metara i smeštanjem toćkova u krajnje uglove karoserije. Pogotovo su prednji točkovi istureni što je omogućeno ugradnjom motora malih gabarita.
Za razvoj benzinca zaduženi su bili japanci, a dizel je delo inžinjera Pežoa. Agregat koji troši naftu je oslabljena varijanta već postojećeg 1.4 HDI motora. Ono čime ajgo sekira konkurenciju je 1.0 VVT-i trocilindrični benzinski motor. Trenutno je najsnažniji i najelastičniji jednolitarski motor na svetu. Razvija 68 KS pri 6.000 obrtaja kolenastog vratila u minuti, i diči se sa obrtnim momentom od 93 Nm pri 3.600 o/min. Takođe, sa samo 69 kilograma trenutno je najlakši na svetu. To znači da će ajgo biti odlično stabilan u krivinama i retko klizati preko nosa. Kome to nije dovoljno možda će ga zainteresovati da ima rekordno nisku prosečnu potrošnju od 4,6 l/100 km, a zelene će oduševiti, takođe, rekordno niska emisija štetnih gasova među benzincima A segmenta. Ni tu nije kraj. Malu revoluciju predstavlja sistem ugradnje motora kako bi se smanjio prenos buke i vibracija na karoseriju. Primenjena su samo dva nosača motora u osi gravitacije motora i kontravratilo za eliminaciju rotacionog kretanja motora pri praznom hodu i ubrzavanju. Za ajgo 1.0 VVT-i obećava se i najkraće kumulativno vreme održavanja u klasi, nakon 100.000 km ne duže od 4,2 sata (na nivou najskupljih tojota)!
Ukusi su različiti, ali se mora konstatovati originalan i simpatičan izgled. Novost je među gradskim autima da prednji spojler izbačenim blatobranima podseća na reli automobile. Taj prednji spojler je na kritičnim mestima po noge pešaka omekšan kako bi ozlede bile što manje.
Instrument tablu obeležava novi audio CD uređaj sa za sada jedinstvenim priključkom za MP3 i mini-disk priključkom. U zemljama sa kartama za satelitsku navigaciju (ima čak i Hrvatska) poželjno je doplatiti tač skrin uređaj najnovije generacije i trogodišnje ažuriranje putnih karata. Među obiljem paketa opreme ističe se tzv. putnički paket. On je nastao u saradnji sa Samsonajtom i čine ga mala torba za kasetu, putna sa točkićima i ruksag. Neverovatno! Do pre koju godinu takva personalizacija očekivala je samo kupce aston martina, bentlija, ferarija, majbaha, rolsa i poršea. A sada se može dobiti za auto čiju će osnovnu cenu pisac ovih redova prognozirati na ispod 11.000 evra sa svim dažbinama u SCG.
Bezbednost putnika je pri konstruisanju bila na prvom mestu. Osim specijalnog čelika i zaštitnog kaveza izrađenog po MICS sistemu (kabina sa minimalnim savijanjem) primenjenom prvi put na avensisu, standard su kočnice sa ABS i EDB uređajima i zvučno upozorenje u slučaju ne vezivanja sigurnosnih pojaseva. Doplatiti se može za ukupno osam vazdušnih jastuka i zavesa. Ovoliki broj jastuka ima samo nekoliko modela automobila više srednje i premijum klase. Nije tajna da Tojota sa ajgom želi da obori rekord A segmenta na ispitivanju bezbednosti putnika Evropske agencije za zaštitu potrošača (EURO NCAP). Bez obzira da li će osvojiti četiri ili maksimalnih pet zvezdica (što bi za ovako mali auto bilo pravo čudo), može se sa sigurnošću reći da je nova zvezda stvorena.
Prevod imena ajgo glasi ja odoh.
Comment