PEUGEOT 306 S16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    PEUGEOT 306 S16

    PEUGEOT 306 S16



    Peugeot 306S16 /na slici 306 S16 Ph2/

    Modeli uopšteno:

    306 S16 zamišljen je kao jedan od dva naslednika Peugeota 205 GTI (drugi je 106 XSi).
    Performantni model predstavljen je 1994.god., godinu dana kasnije od osnovnog modela.

    306 S16, 155KS (1994-95')
    306 S16, 150KS (1995-97')
    306 S16, 163/167KS (1997-01', na nekim tržištima oznaka GTI-6)

    Snaga, mehani?ki detalji i oprema zavise od godišta, tipa i tržišta. Što se školjke ti?e, razlikujemo phase1 (šiljati nos sa kvadratnim maglenkama) i phase2 (zaobljeni nos, okrugle maglenke i prozirni farovi, zadnje lampe).





    Hronološki, ph1 ide od 1994 do 1997, dalje je Ph2 a na stranim forumima spominju ?ak i Ph3, to je verovatno zadnja proizvodna serija u 2001. pre nego se 306 prestao proizvoditi.

    ph1 i ph2 se osim izmenjenog spoljnog izgleda i nekih poboljšanih detalja mehanike razlikuju i u detaljima enterijera.

    S16 ph1 bio je dostupan i u varijanti sa 5 vrata (CH tržište).

    Boje: Crvena, crna i bela.
    Metalik boje: tamno plava, tamno crvena, žuta, ?eli?no siva, srebrna, zelena (Le Mans)


    Bitne performanse i drugo:

    Masa: 1160-1250kg
    Dimenzije: najširi i najniži u klasi + najve?i me?uosovinski razmak
    Zapremina: 1997ccm,
    Snaga: 110-112 / 120-122kW (150-167KS)
    0-100: 8.5 / 7.6 s
    Vmax: 215 / 220 km/h
    Potrošnja: umerena do visoka


    Bitna serijska oprema:

    - Alu felne 5 krakova, dva tipa, 6x15', gume 195/55 R15V ABS
    - Centralno zaklju?avanje sa daljinskim
    - Elektri?ni podiza?i, nameštanje i grejanje retrovizora
    - Servo volan
    - Enterijer kombinacija koža/štof
    - Kožni volan podesiv po visini, kožna ru?ica menja?a


    Bitna dodatna oprema:

    - Airbag za voza?a i suvoza?a
    - Kodirano paljenje
    - Klima
    - Stakleni šiber / ru?ni ili na struju
    - Enterijer kombinacija koža/brušena koža
    - Enterijer "full" koža
    - Grejanje sedišta
    - Pranje farova
    - Auto radio sa ru?icom za upravljanje na stubu volana
    - JBL audio sistem /ph2/
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    MOTOR

    Kodni naziv XU10, nastao evolucijom serije XU9, u 306 se ugra?ivao u dve osnovne varijante, J4 i J4RS. 4 cilindra, 1997ccm, kvadratni odnos pre?nika i hoda 86x86mm, gvozdeni blok, aluminijumska glava.
    Izdržljiv, voli obrtaje.

    XU10J4 / 110 i 112kW:

    Snaga: 150-155 KS na 6500 o/min
    Maksimalni obrtni moment: 190Nm/3500 o/min
    Motor "management": Bosch MP 3.1, direktni sistem paljenja sa dva modula, svaka sve?ica ima svoju bobinu, senzori za sve živo, lambda sonda, katalizator.

    Usisna grana od kompozitne plastike, dvostruki usisni kanali sa vakuumskim upravljanjem. Elektromagnetni ventil preklapa izme?u uskih duga?kih kanala /niski obrtaji/ i kratkih širokih /visoki/. Zanimljiva ideja, namera je bila poboljšati elasti?nost na niskim obrtajima. U stvarnosti je to najslabija ta?ka motora, zbog osetljivih i dosta skupih delova sistema. Varijabilni usis je bio poslednji krik tehnologije pa su morali "?a?kati", iako su imali savršenu usisnu granu na prethodnom 1.9l motoru XU9J4R snage 118kW/160KS koji se ugra?ivao u 405 Mi16.



    slika /150-155KS, vidi kose zakrivljene "cevi" usisne grane/

    XU10J4RS / 120 i 122kW:

    Snaga: 163-167 KS na 7200 o/min
    Motor "management": Magneti Marelli

    Evolucija J4 motora. Nova, odnosno stara aluminijumska usisna grana (bazirana na XU9J4R) sa optimizovanim kanalima, stanjena tela ventila. Agresivniji ugao bregaste. Sasvim druga?iji motor od J4, iako sli?ne konstrukcije. Bolje "hvata" gas, snažniji, bolje vu?e, jednostavnija konstrukcija.



    slika /vidi usisnu granu/

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      MENJA?

      Tip BE-3, konstrukcijski provereno starije rešenje, pet brzina. Ugra?ivao se do '97., kasnije novi menja? sa šest brzina.
      5-brzinski menja? ima prve tri brzine kratke, 4. i 5. su duže. 6-brzinski menja? je prakti?no istih prenosnih odnosa, sa tom razlikom da 4, 5. i 6. brzina pokrivaju raspon od 4. i 5. Razlika se oseti. Tako?e auto ima slabiji "ajnšlag" i ve?i krug okretanja.

      V-max po brzinama, 5-brzinski menja?, sve na 7000 o/min osim 5.

      1. - 50km/h
      2. - 90km/h
      3. - 140km/h
      4. - 180km/h
      5. - 215-220km/h

      Prili?no kratak hod, precizna mehani?ka akcija. Izdržljiv. Dobro raspore?eni prenosni odnosi, 5-ta brzina malo preduga?ka, sporije ubrzava od 180-220 km/h, problem je rešen sa novim menja?em sa 6 brzina.

      OGIBLJENJE

      Koncepcija ogibljenja je jednostavna i IZRAZITO efikasna. Napred McPherson, pozadi polukruta osovina sa torzionim oprugama. Anti-roll štangla napred i nazad. Zadnja osovina dizajnirana je sa "pasivnim upravljanjem". To podrazumeva specifi?nu montažu zadnjeg mosta na gumene ležajeve-selen blokove koji omogu?avaju zakretanje celog mosta u krivini. Radi toga auto ima specifi?an "handling" koji traži malo navikavanja. Auto je na serijskim amortizerima umereno tvrd, na granici udobnosti, a zahvaljuju?i širini i "nizini" karoserije, velikom me?uosovinskom razmaku i niskom težištu kao rezultat svega toga, vrlo se malo naginje. Serijska varijanta je najbolja, osim možda izgledom.

      TO?KOVI

      Naplatci su aluminijumski, 5-krakova, dimenzija 6x15" i dolazili su u dva razli?ita dizajna. Proizvo?a? je u oba slu?aja Speedline.
      Standardna guma je dimenzija 195/55 R15V. Vrlo ?esto je vlasnici zamene za 195/50 što povoljno uti?e na ubrzanja, a nepovoljno na max. brzinu i max. optere?enje jer ta guma ima manju nosivost.



      stari i novi tip

      KO?NICE

      Napred ventilisani diskovi 263mm, pozadi puni disk. ABS. Dobro ko?e jer auto nije pretežak.

      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4
        ENTERIJER

        Prostrana široka kabina, puno mesta napred i nazad. Prednja sedišta su fino profilisana, imaju lumbalno podešavanje i "easy-entry" sistem preklapanja-klizanja. Vozačevo sedište je podesivo po visini. Sigurnosni pojasevi su takođe podesivi po visini i imaju pirotehničke zatezače ugrađene u sedište. Zadnja klupa je deljiva 60:40 i dolazi u dve verzije, sa naslonima za glavu integrisanim u naslon za leđa ili klasičnim odvojenim naslonima, u istom stilu kao napred.

        Serijska sedišta dolaze u uspeloj kombinaciji štof/koža. Zavisno od boje auta, menja se boja štofa na sedištima, pa izgled varira od podnošljivog do odvratnog ( ovo shvatiti uslovno, stvar ukusa ) . Uz doplatu umesto štofa može biti alkantara, koja izgleda superefektno i odlično drži telo, ali joj je mana da se dosta lako pohaba i vidi se kad je potrošena. Na slici je besprekoran enterijer ph1 u kombinaciji koža/alkantara.



        Opcija "full" koža je superkvalitetna i izdržljiva, izgleda izvrsno i uz dobro održavanje čak i nakon 10 godina može biti skoro kao nova.
        Volan i ručica menjača obučeni su u kožu. Volan je trokraki, podesiv po visini. Dizajn središta volana se razlikuje zavisno da li auto ima airbag ili ne.





        Kvalitet plastike i uopšte materijala unutrašnjosti je dobar. Model bez airbagova ima dva pretinca za rukavice, sa airbagovima samo jedan - donji. Zatvorena polica za rukavice razlikuje se kod auta sa klimom - znatno je manji jer se iza njega nalazi isparivač klime. Auto sa alkantarom na slici ima klimu i airbagove. Auto sa "full" kožnim enterijerom nema niti jedno od toga. Oboje se može prepoznati po drugačijem dizajnu donje police za rukavice i po gornjoj polici, odnosno airbagu.

        Izvrstan enterijerski detalj je "fluidnog" spoja obloge vrata i instrument ploče. Auto ima serijsku pripremu i mesto za 17cm zvučnike u vratima, zaštićeno tamnom mrežicom. Nažalost, maksimalna dubina montaže je samo 55mm što znatno smanjuje izbor dobrih zvučnika. Kao opcija na ph2 postojala je zadnja polica sa ugrađenim JBL sistemom.
        Tastatura kodiranog paljenja nalazi se ispred menjača, auti koji nemaju kodirano paljenje imaju dodatnu središnju konzolu.



        Instrumenti: Brzinomer, obrtomer, pritisak ulja, temperatura vode i benzin. Digitalni sat. Ostalo je na lampice. Nažalost, nema pokazivača temperature ulja. Instrument ploča je vrlo pregledna, čista i jasna. Prednje i zadnje maglenke pale se posebno. Podizači prozora i joystick za retrovizore nalaze se u sklopu police u vratima. Osvetljenje instrument ploče i visina svetlosnog snopa mogu se podešavati.

        Centralno zaključavanje ima radio-daljinski upravljač. Brave na vratima podržavaju opciju dvostrukog zaključavanja. Prtljažnik je širok i dosta dubok, zapremina je negde oko 350l, eventualni nedostatak je visoki prag. Preklapanjem zadnjih sedišta dobija se potpuno ravan pod i stvarno puno mesta. Rezervna guma može biti serijske dimenzije ili "spacesaver", nalazi se spolja, ispod przljažnika.

        Comment

        • gordi014
          Moderator
          • 02.10.2004
          • 1049
          • Valjevo, Srbija
          • PEUGEOT 206 XS 1.6

          #5
          OSEĆAJ U VOŽNJI



          Odmah na početku treba razjasniti jednu stvar a to je da Peugeot 306 S16 nije najbrži auto u klasi (osim ako nema motor od 122kW i menjač sa 6-brzina, onda je između ostalog i najbrži).

          Suština i najveća snaga najjače 306-ice, kao uostalom i većine performantnih Peugeota je u finom balansu svih karakteristika. Nijedan deo, komponenta ili sistem ne odskače u kvalitetu od bilo kojeg drugog, umesto toga sve je vrlo fino usklađeno u kvalitetan paket: Karoserija, motor, transmisija, ogibljenje.
          Tehnički gledano, sve komponente osim eventulno motora su vrlo jednostavne... Ogibljenje je jednostavne konstrukcije i mnogi ga posprdno nazivaju seljačkim. Pa možda i jeste tako, ali to "seljačko" ogibljenje montirano je na najnižu i najširu karoseriju u klasi i podešeno do perfekcije. Čvrst ali ne pretvrd, precizne amortizacije i dobrog balansa. Usput, polukruta osovina "zašećerena" je fleksibilnim ležajevima koji joj omogućavaju pasivno upravljanje, odnosno zakretanje celog mosta u odnosu na karoseriju za određeni procenat. Ideja elastične montaže zadnjeg mosta i samim time pasivnog upravljanja pojavila se već na Peugeotu 205 GTI, ali tek je 306 dobio adekvatno dizajnirane ležajeve mosta - selen blokove koji to i omogućuju. Zakretanje zadnje osovine u krivinama se oseti, jer auto reaguje na sasvim drugačiji način ...
          U praksi to izgleda ovako: čovek ima osećaj da je zadnji kraj već "krenuo" u (oversteer) preupravljanje, ali to je samo varka, on se samo namestio i omogućio još brži prolazak kroz krivinu. Naravno, tu je i mogućnost "lift-off oversteera" ili kočenja u krivini koje se smatra normalnom vozačkom tehnikom za svakoga ko želi brzo voziti svoj Peugeot.

          Comment

          • gordi014
            Moderator
            • 02.10.2004
            • 1049
            • Valjevo, Srbija
            • PEUGEOT 206 XS 1.6

            #6


            Comment

            • gordi014
              Moderator
              • 02.10.2004
              • 1049
              • Valjevo, Srbija
              • PEUGEOT 206 XS 1.6

              #7






              Comment

              • gordi014
                Moderator
                • 02.10.2004
                • 1049
                • Valjevo, Srbija
                • PEUGEOT 206 XS 1.6

                #8




                Comment

                • mance
                  CBC Veteran
                  • 24.07.2006
                  • 185
                  • Beograd

                  #9
                  The best

                  Comment

                  • starac vujadin
                    CBC Senator XXL
                    • 27.08.2005
                    • 2617
                    • Stari grad

                    #10
                    Uf...ovaj auto je moja tiha patnja sto ga nisam nikad imao. Po meni spada u tri najbolja GTI svih vremena.
                    Dodao dve stvari vezane za njega.
                    Postojala je limitirana verzija 306 rallye, olaksana, naravno u beloj boji...prava poslastica za voznju.
                    Odrzavanje 306 GTI-6 je djavolski skupo. Posto sam bio vrlo zagrejan za kupovinu istog, malo sam "proucio problematiku"...i smislu odrzavanja auto vazi za "malu Imprezzu ili Lancer Evo". Naime, kao i ti japanski velikani koji nemaju mnogo veze sa svojom slabijom bracom, tako i GTI-6 nema toliko doodirnih tacaka sa slabijim verzijama. Nije toliko drasticno kao kod pomenutih, ali veliki broj delova je poseban za ovu 306-icu.
                    U svakom slucaju, zao mi je sto Peugeot ne pravi vise nesto slicno...bas su poceli da budu kola za osrednje ljude u svakom smislu...

                    Comment

                    • Maki_M
                      CBC Član
                      • 09.10.2006
                      • 39
                      • Nis

                      #11
                      Da li slicna prica vazi i za 106 Rallye? Pretpostavljam u slabijem intenzitetu, verovatno. Vidjeo sam ih inace dosta u Grckoj.
                      www.citroenforumsrbije.com

                      Comment

                      • starac vujadin
                        CBC Senator XXL
                        • 27.08.2005
                        • 2617
                        • Stari grad

                        #12
                        Ne, 106 rallye je prosta masina, nema nikavih komplikacija u njoj

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by starac vujadin
                          Uf...ovaj auto je moja tiha patnja sto ga nisam nikad imao. Po meni spada u tri najbolja GTI svih vremena.
                          Dodao dve stvari vezane za njega.
                          Postojala je limitirana verzija 306 rallye, olaksana, naravno u beloj boji...prava poslastica za voznju.
                          Odrzavanje 306 GTI-6 je djavolski skupo. Posto sam bio vrlo zagrejan za kupovinu istog, malo sam "proucio problematiku"...i smislu odrzavanja auto vazi za "malu Imprezzu ili Lancer Evo". Naime, kao i ti japanski velikani koji nemaju mnogo veze sa svojom slabijom bracom, tako i GTI-6 nema toliko doodirnih tacaka sa slabijim verzijama. Nije toliko drasticno kao kod pomenutih, ali veliki broj delova je poseban za ovu 306-icu.
                          U svakom slucaju, zao mi je sto Peugeot ne pravi vise nesto slicno...bas su poceli da budu kola za osrednje ljude u svakom smislu...
                          Ne znam na koje sklopove si konkretno mislio. Ono sto mogu da potvrdim da je npr kvacilo "samo" duplo skuplje. Menjano na 35000km, zbog druk lagera, i resenja koje je na kraju krajeva meni nejasno. Nebitno.
                          Ostali delovi motora nista nisu skuplji od nekog sporijeg benzinca. Delovi vesanja su manje vise isti, sto vazi i za cene.

                          Eh da, rallye se pravio i u crvenoj boji

                          Comment

                          • Timothy Leary
                            CBC Senator XXL
                            • 23.04.2006
                            • 439
                            • Beograd

                            #14
                            Re: PEUGEOT 306 S16

                            Originally posted by gordi014
                            PEUGEOT 306 S16

                            Dimenzije: najsiri i najnizi u klasi + najveci medjuosovinski razmak
                            Prvo da ne ispadnem totalni padobranac, moram da izrazim veliko postovanje prema s16 modelu, pravi GTI auto

                            U duhu Cannona moram da ispravim gornju konstantaciju, gubi od civica vti u sve tri dimenzije

                            sirina visina medjuosovinsko
                            s16 1692 1380 2580 mm
                            vti 1695 1375 2620 mm

                            razlike jesu male, kako ono kazu, to sto malo fali,to devojci srecu kvari

                            Comment

                            • gordi014
                              Moderator
                              • 02.10.2004
                              • 1049
                              • Valjevo, Srbija
                              • PEUGEOT 206 XS 1.6

                              #15










                              Comment

                              Working...
                              X