Gledam ovde mazda modele i primjećujem da nema moje omiljene Mazde 3, sram vas bilo
, ali ja sam tu da to ispravim 
Inače mazda 3 mi je prejaka i nadam se da će biti moj sledeći auto.
A evo nešto tekstova i sličica













Evo i nešto tekstova preuzetih sa raznih portala
Preuzeto sa www.b92.net
Mazda3 1.6i TX Plus
Šta je Mazda učinila da osveži svoj model koji se u klinču bori sa velikim imenima japanske i evropske autoindustrije? Da stvari budu gore, u ovaj segment se sve uspešnije upuštaju i korejski proizvođači u nameri da uzmu svoj deo tržišnog kolača, te tako stvari postaju još zanimljivije.
Piše: Predrag Đukić
2003. godine, Mazda3 je lansirana na tržišta širom sveta. Ovo je zasad poslednja karika u lancu proizvodnje modela koji je započet još oktobra 1963. godine.
Naslednik modela 323, zasnovan je na Fordovoj platformi C1 koja je rezultat ujedinjenih napora inženjerskih timova grupacije. Cilj projekta "C Technologies Program", koji je najvećim delom realizovan u Kelnu, bio je razvoj platforme koja će biti pogodna za upotrebu u Fordu, Volvu, kao i u Mazdi. Svoju premijeru C1 dožila je u evropskom Ford Focusu, a danas se na njoj baziraju još i modeli Forda C-Max MPV, potom Volvoa S40, V50 i C70, a na kraju i Mazdini bestseleri Mazda3 i Mazda5.
Kada se 1998. godine pojavio na tržištu, Ford Focus je unapredio standarde kompaktne klase u segmentu voznih osobina. Mazda je ovako uspelu platformu studiozno doterivala za svoje modele, pa se od Mazde3 od samog početka očekivalo da bude izuzetno upravljiv automobil. Ako uvažimo činjenicu da je glavni rival Mazdi u ovoj klasi bila Honda Civic, nema potrebe trošiti reči na to koliko je ovo bilo važno i postići.
Ispostavilo se da je Mazda3 više od dobrog proizvoda autoindustrije. Kao koncept, Mazda3 je bio zasnovan na devizi "dinamični kompakt koji prevazilazi vaša očekivanja" a koliko su projektni inženjeri uspeli da ovu ideju postave na četiri točka govori bogata kolekcija priznanja koja je ovaj model doneo u Hirošimu.
Mazda3 je osvojila drugo mesto na Izboru za evrposki auto 2004. godine, kao najbolje plasiran japanski automobil na tom izboru. Nedugo zatim osvojila je titulu automobila godine u Kanadi, a usledila su i brojna druga odličija, njih ukupno 67 do danas.
Ni dobra prodaja nije izostala. 8. septembra 2006. godine, Mazda Motor Corporation je zvanično objavila da je ukupna proizvodnja njenog modela Axela (Mazda3) premašila milion jedinica krajem avgusta. Ovo je postignuto nakon tri godine i dva meseca od početka proizvodnje u Japanu krajem juna 2003. godine i predstavlja novi rekord ove kompanije u postizanju milionskog tiraža.
No vreme prolazi a konkurencija ne spava, pa je tačno tri godine nakon lansiranja, Mazda osvežila "trojku" kako bi zadržala dinamiku prodaje. Interesovalo nas je kakav je automobil Mazda3 i šta kakvi su zahvati načinjeni u cilju nastavka njene uspešne tržišne kampanje?
Na prvi pogled, Mazda3 nakon zatezanja bora izgleda posve isto kao i pre tretmana. Minimalne promene u spoljašnjem nastupu, kao što su nešto veći Mazdin logo, drugačiji oblik malih štop svetla u braniku, nove felne ili promenjena struktura saća maske hladnjaka, definitivno nisu najava krupnih iskoraka.
U kabini su promene ipak primetnije. Instrument tabla koja je ranije imala crnu podlogu, u novom svom izdanju danju ima belu boju, dok je ista noću osvetljena plavo. Takođe su uvedene "titanium" aplikacije kako bi enterijer delovao prestižnije i za oko prijatnije. Nove presvlake sedišta deluju otporno, a utisak trajnosti kabinskog prostora pojačavaju kvalitetni materijali i odlična završna obrada. Pomenimo i izvanredni BOSE audio sistem koji se veoma uspešno brine o ugodnom zvučnom abijentu.
Po prvi put u ponudi ovog modela nalazi se i Smart-Card, bezbednosni sistem sa karticom koji, reguliše otključavanje vrata i pokretanje motora. Naime, ukoliko se kartica ne nalazi u blizini, otključavanje vrata koje se inače obavlja pritiskom na dugmence smešteno do brave, nije moguće. Isto tako, ni startovanje motora se ne može obaviti.
Nakon prvih utisaka, očigledno je da Mazda nije htela da rizikuje sa smelim modifikacijama modela čija je prodaja prevazišla očekivanja, već se bavila pre svega doterivanjima detalja. Ipak, japanski proizvođač tvrdi da je posebna pažnja posvećena poboljšanju pogonskih agregata i to naročito u segmentu njihove ekonomičnosti. Uštede novih motora u gorivu kreću se između 3,6 i 6 procenata, a to je omogućeno merama poput smanjenje trenja klipnih prstenova, većom recirkulacijom izduvnih gasova, varijabilnim upravljanjem ventila benzinskih motora (S-VT), te uvođenjem elektronske papučice gasa i transmisije sa šest stepeni prenosa (kod 2.0i).
Interesantno je pomenuti i funkciju elektrogeneratora kojom se akumulator puni prilikom kočenja.
Značajni napori načinjeni su i na poboljšanju aerodinamičnosti i to posebno na polju optimizacije vrloženja. Oplata poda vozila je ojačana i to pre svega ispod motorskog prostora, a dodati su deflektori u obliku zavesica na svim točkovima. Rezultat aerodinamičkih zahvata doveo je do smanjenja koeficijenta otpora vazduha sa 0,31 na 0,30 te do poboljšanja reakcija automobilana na brze promene pravca kretanja.
Karoserija je pretrpela sitnije izmene, pre svega u cilju povećanja krutosti, a pojačana zvučna izolacija poklopca motora i pregradnog zida prema kabini, te izmenjeni nosači motora doprinose da rad motora na visokim obrtajima još manje smeta putnicima. Nakon smanjenja buke koja dolazi od pneumatika, krova i alternatora, Mazda3 je po merenjima tiši od Golfa, Astre ili Corolle, što nije bio slučaj pre osvežavanja.
Na kraju, kako se nova trojka ponaša na drumu? U gradskoj vožnji i u bržem prolasku kroz krivine ovaj automobil deluje veoma sigurno sa predvidivim reakcijama. Ni pri brzinama od 180 km/h nismo osetili "nervozu" u ponašanju, pa je utisak koji Mazda ostavlja u pokretu izuzetno povoljan. Benzinski motor sa 1.598 ccm, kojeg smo imali u test vozilu, postojano razvija snagu, odlikuje se visokom kulturom rada i pristojnom elastičnošću za svoju veličinu.
Maksimalnih 105 KS pri 6.000 o/min pokazalo se zaista dovoljno da 1.190 kg tešku karoseriju učini živahnom na točkovima, što je dobrim delom zasluga i menjača sa prilično kratkim prenosnim odnosima. Zvučna izolacija je odlična, pa se režanje temperamentnog motora čuje tek na višim obrtajima, a nivo buke od podvozja podseća na onu u kakvom Audiju. Kako se vrh obrtnog momenta nalazi prilično visoko smešten na čak 4.000 o/min, ovaj motor voli obrtaje i ne povlači odmah iz sve snage. Dvolitarski benzinski motor neguje iste manire kada je razvoj momenta u pitanju ali maksimum snage od 150 KS dostiže na nešto viših 6.500 o/min.
pravljač, u odnosu na prethodnika osvežen aluminijumskim aplikacijama, je prijatan za rukovanje, a dobro odmereno servo pojačanje pomaže da prenos komandi ka točkovima bude perfektan. Ručica menjača, iako na pogled deluje da je malog prečnika, lepo leži u ruci i sa lakoćom pronalazi željeni prenosni odnos. Doziranje gasa papučicom je bez zamerke, dok spojnica prilično dugo "hvata" na šta je potrebno navikavanje.
Sedišta su prilično tvrda, mada ne kao u, na primer, Opelovoj Astri. Nasloni prednjih sedišta su nešto kraći, pa će više osobe možda imati problema sa njihovom ergonomijom. Ponuda prostora Mazde3 nalazi se na nivou klase, a hečbek varijanta nudi i koji kubni centimetar više od takmaca, te se na zadnjoj klupi čak ni visoke osobe neće osećati skučeno. Ova funkcionalnost ipak ima cenu, pa je uloga lepšeg brata pripala sedan verziji. O eleganciji forme sedana svedoči i koeficijent otpora vazduha od samo 0,29.
Kao dobro rešenje izdvojili bi smo naslon za ruku koji je obložen mekom plastikom a ne tekstilom koji je daleko osetljiviji. Takođe u vožnji, a posebno parkiranju, prijaju i obilno dimenzionisani retrovizori, a instrument tabla je pregledna i prijatna za oči, što je posebno bitno prilikom noćne vožnje. Iznenadilo nas je vidno rasipanje svetlosnog snopa dugačkih svetla, ali sa osvetljavanjem puta noću nismo imali problema.
Iako je mnogo truda uloženo u podizanje bezbednosti, Mazda3 nije uspela da zablista na NCAP testovima.
Nakon druženja sa novim izdanjem Mazde3 ostaje utisak da je njena najveća mana cena rezervnih delova na našem tržištu, pa se iskreno nadamo da će japanski proizviđač promeniti politiku nastupa i cenovno približiti svoja vozila našem kupcu. Iako zabeležen uspeh na surovom tržištu definitivno nije slučajan, postavlja se pitanje da li je pomak načinjen u cilju zadržavanja pozicija na tržištu dovoljan. Honda je svoj Civic "dovukla iz budućnosti", Toyota priprema start nove Corolle, korejska konkurencija sve kreativnije napada ovaj, najmasovniji segmentm, a Evropski bedemi, iako načeti, još uvek se drže. Interesantno bi bilo zaviriti u Mazdine laboratorije i videti kako izgleda istinski nova trojka.
Tehnički podaci
DIMENZIJE I MASA
dužina: 4.490 mm
širina: 1.755 mm
visina: 1.465 mm
masa praznog vozila: 1.190 kg
zapremina prtljažnika: 345/1272 l
PNEUMATICI 195/65 R 15
MOTOR
redni četvorocilindarski
gorivo: bezolovni benzin
zapremina: 1.1.598 ccm
maksimalna snaga: 105 KSpri 6.000 o/min
maksimalniobrtni moment 235 Nmpri 4.000 o/min
PERFORMANSE
ubrzanje 0-100 km/h za 11,7 s
maksimalna brzina 182 km/h
POTROŠNJA
u gradu: 8,9 l/100 km
na putu: 5,7 l/100 km
prosečna: 6,9 l/100 km
Preuzeto sa www.tportal.hr
Mazda 3 Sport 1.6 CD - brza i štedljiva
Popularnost Mazdinog svojedobno dugo očekivanog modela 3 ne jenjava ni nakon više od godinu dana prisutnosti na tržištu. Uspješan dizajn, kvalitetan i prostran interijer, pouzdani motori te dinamične vozne osobine čine japansku 'trojku' iznimno čestim izborom među kupcima kompaktnih automobila. Nedugo nakon dolaska na tržište, Mazda 3 ponuđena je i s izvrsnim 1,6-litrenim turbodizelskim motorom koji pomalo, ali sigurno nadmašuje potražnju za benzinskim izvedbama
Čak i u Sport izvedbi s produženim, limuzinskim stražnjim dijelom, ‘trojka’ nije nimalo izgubila na dinamičnosti dizajna. Štoviše, iz određenih kutova djeluje sportskije od uobičajene ‘hatchback’ karoserijske inačice.
Mazdin kompakt predstavlja još jedan značajan odmak od konzervativnosti, odnosno korak unaprijed u dizajniranju zanimljivih interijera. Osim zavidne kvalitete materijala i njihove završne obrade, tomu svjedoče i brojni domišljati detalji koji daju do znanja da su se dizajneri uistinu potrudili kako bi putovanje bilo što ugodnije. Sjedala su prostrana i udobna, no katkad ne nude dovoljno bočnog držanja. Ponuda prostora na stražnjim sjedalima sasvim je uzorna te dovoljna za komforan smještaj odraslih putnika, dok prtljažnik volumena 420 litara nadmašuje uobičajenu, ‘hatchback’ izvedbu za značajnih 81 litru.
Razvijen suradnjom Forda i PSA, 1,6-litreni četverocilindraš sa sofisticiranim ‘common-rail’ izravnim ubrizgavanjem odlikuje se izvrsnim karakteristikama koje ga čine jednim od najboljih turbodizelskih motora u klasi. Snagom od 110 KS pri 4.000 o/min te okretnim momentom od 245 Nm dostupnih od svega 1.750 o/min, CD motor nudi performanse koje će zadovoljiti i zahtjevnije vozače. Solidno ubrzava već od 1.500 o/min te nudi uzorno nisku razinu buke i vibracije koje nerijetko podsjećaju na one svojstvene benzinskim motorima. Osim vrlo dobrih međuubrzanja, koje uvijek ulijevaju povjerenje, oduševljava peterobrzinski ručni mjenjač iznimno preciznih i za dizelske motore neuobičajeno brzih hodova, kao i skromna prosječna kombinirana potrošnja od svega pet litara na 100 km
S obzirom na ‘rodbinsku’ povezanost s Fordom Focusom i Volvom S40, odnosno zajedničku platformu, Mazda 3 se ističe prvoklasnom udobnošću i voznim osobinama. Komfor je pohvalan na svim tipovima prometnica, neovisno o oštećenjima, no ono što uistinu impresionira jest samopouzdanje koje ‘trojka’ ulijeva vozaču prilikom vožnje po zavojitoj cesti. Za razliku od većine ostalih kompakata, izuzevši spomenuti Focus,Mazdin predstavnik omogućuje iznimno brzu, a istodobno sigurnu vožnju zahvaljujući vrhunskom ležanju i držanju ceste. Cjelokupnom dojmu u mnogočemu pridonosi i vrlo precizan i komunikativan servo upravljač koji vjerno prenosi informacije s podloge u vozačeve ruke.
Sportska izvedba Mazde 3 neznatno je bolji automobil od istoimenog ‘hatchbacka’. Nudi dinamičniji dizajn, prostraniji interijer, odnosno prtljažnik, istovjetan pohvalan motor i vozne osobine. Doduše, ujedno je i nešto skuplji. Cijena izvedbe sa 1,6-litrenim turbodizelskim CD motorom i osnovnim CE paketom opreme iznosi 20.870 eura, što je popriličan iznos koji će se, po našem mišljenju, isplatiti vozačima koji cijene dinamične vozne osobine.
Proizvođač: Mazda
Model: 3 Sport 1.6 CD
Vrsta motora: dizelski, 4 cilindra
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 80/110
Potrošnja (l/100 km): 4,3/5,0/6,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,3 s
Maksimalna brzina: 185 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.490/1.755/4.545
Izvor: www.tportal.hr
Mazda3 Sport CD90 TE Plus
Od svog predstavljanja 2003. godine Mazda 3 slovi za pouzdan automobil izrazite obiteljske orijentacije. Iako bi se ovakav opis većini mladih vozača mogao učiniti dosadnim, pomogao je Mazdi da s 'trojkom' u ove tri godine ostvari značajne prodajne rezultate - više od 200.000 primjeraka prodano je samo u Europi te gotovo milijun širom svijeta
Ovakav uspjeh nije prošao nezapaženo ni kod automobilskih stručnjaka koji su joj redom dodjeljivali visoke ocjene za kvalitetu i zbog čega je u nekim zemljama dogurala i do naslova automobila godine. Nakon vrlo uspješne sezone, u Mazdi su smatrali da je došlo vrijeme za redizajn i obnavljanje. Tipično za Japance, vizualne preinake na automobilu koji se pokazao ovako uspješnim su tek diskretne. Kao prosječan promatrač, doista biste se morali potruditi da razaznate razlike u prednjem i stražnjem braniku te svjetlosnom sklopu.
Mazda3 dobila je novu paletu vanjskih premaza te novi set felgi. U unutrašnjosti je, pak, podignuta razina kvalitete materijala, no sam izgled je pomalo nemaštovit i dosadan. U trojci se sjedi vrlo udobno, s tim da i putnici na stražnjoj klupi uživaju u više nego dovoljno prostora za glavu i noge. Preglednost je odlična, a valja istaknuti vozačku poziciju koja se doista može namjestiti kako bi odgovarala svakom vozaču neovisno o spolu i visini.
Prave preinake skrivene su ispod površine. Zahvaljujući znatno boljoj izolaciji ispod poklopca motora, Mazda3 postala je tiša, dok je vožnja postala znatno rafiniranija zahvaljujući boljoj zvučnoj izolaciji putničke kabine, smanjenoj vibraciji ovjesa te povećanju krutosti šasije.
Budući da Mazda3 dijeli platformu i većinu tehničkih karakteristika s Ford Focusom i Volvom S40/V50, mogli smo očekivati izvrsne vozne karakteristike. Premda je automobil podešen više za ugodnu nego za sportsku vožnju, oduševljava način i uvjerljivost kojim Mazda3 ulazi u zavoj, što ponajprije ima za zahvaliti odlično uravnoteženom ovjesu. Upravljač je vrlo lagan i precizan, a mjenjač direktan s relativno kratkim hodovima. Valja spomenuti i kočnice koje osiguravaju kratak i siguran zaustavni put uz mnogo osjećaja i povratne informacije.
Testni model pogonio je provjereni 1,6-litreni common-rail dizelaš snage 90 KS nastao u suradnji koncerna PSA (Peugeot i Citroen) i Forda. Spomenuti motor pravi je mali dragulj koji gotovo 1.300 kilograma teškoj 'trojci' omogućuje više nego solidne performanse, što najviše može zahvaliti impresivnom okretnom momentu od 215 Nm dostupnom od najnižih okretaja te u čitavom središnjem području obrtomjera. Ubrzanje do 100 km/h traje nešto više od jedanaest sekundi, dok maksimalna brzina iznosi zadovoljavajućih 170 km/h.
S ovim motorom Mazda3 je izuzetno štedljiv automobil, i to toliko da smo u jednom trenutku pomislili da se možda pokvario pokazivač razine goriva.
Sagledavši kompletnu sliku, valja zaključiti da su Mazdini tehničari 'faceliftanjem' nove trojke učinili odličan posao. Pomalo 'ziheraškim' pristupom te konzervativnim dorađivanjem isključivo onog što bi moglo biti bolje udahnuli su novi život jednom od svojih najpopularnijih modela omogućivši mu tako još koju godinu života na vrlo zahtjevnom tržištu.
Proizvođač: Mazda
Model: 3 Sport CD90 TE Plus


Inače mazda 3 mi je prejaka i nadam se da će biti moj sledeći auto.
A evo nešto tekstova i sličica














Evo i nešto tekstova preuzetih sa raznih portala
Preuzeto sa www.b92.net
Mazda3 1.6i TX Plus
Šta je Mazda učinila da osveži svoj model koji se u klinču bori sa velikim imenima japanske i evropske autoindustrije? Da stvari budu gore, u ovaj segment se sve uspešnije upuštaju i korejski proizvođači u nameri da uzmu svoj deo tržišnog kolača, te tako stvari postaju još zanimljivije.
Piše: Predrag Đukić
2003. godine, Mazda3 je lansirana na tržišta širom sveta. Ovo je zasad poslednja karika u lancu proizvodnje modela koji je započet još oktobra 1963. godine.
Naslednik modela 323, zasnovan je na Fordovoj platformi C1 koja je rezultat ujedinjenih napora inženjerskih timova grupacije. Cilj projekta "C Technologies Program", koji je najvećim delom realizovan u Kelnu, bio je razvoj platforme koja će biti pogodna za upotrebu u Fordu, Volvu, kao i u Mazdi. Svoju premijeru C1 dožila je u evropskom Ford Focusu, a danas se na njoj baziraju još i modeli Forda C-Max MPV, potom Volvoa S40, V50 i C70, a na kraju i Mazdini bestseleri Mazda3 i Mazda5.
Kada se 1998. godine pojavio na tržištu, Ford Focus je unapredio standarde kompaktne klase u segmentu voznih osobina. Mazda je ovako uspelu platformu studiozno doterivala za svoje modele, pa se od Mazde3 od samog početka očekivalo da bude izuzetno upravljiv automobil. Ako uvažimo činjenicu da je glavni rival Mazdi u ovoj klasi bila Honda Civic, nema potrebe trošiti reči na to koliko je ovo bilo važno i postići.
Ispostavilo se da je Mazda3 više od dobrog proizvoda autoindustrije. Kao koncept, Mazda3 je bio zasnovan na devizi "dinamični kompakt koji prevazilazi vaša očekivanja" a koliko su projektni inženjeri uspeli da ovu ideju postave na četiri točka govori bogata kolekcija priznanja koja je ovaj model doneo u Hirošimu.
Mazda3 je osvojila drugo mesto na Izboru za evrposki auto 2004. godine, kao najbolje plasiran japanski automobil na tom izboru. Nedugo zatim osvojila je titulu automobila godine u Kanadi, a usledila su i brojna druga odličija, njih ukupno 67 do danas.
Ni dobra prodaja nije izostala. 8. septembra 2006. godine, Mazda Motor Corporation je zvanično objavila da je ukupna proizvodnja njenog modela Axela (Mazda3) premašila milion jedinica krajem avgusta. Ovo je postignuto nakon tri godine i dva meseca od početka proizvodnje u Japanu krajem juna 2003. godine i predstavlja novi rekord ove kompanije u postizanju milionskog tiraža.
No vreme prolazi a konkurencija ne spava, pa je tačno tri godine nakon lansiranja, Mazda osvežila "trojku" kako bi zadržala dinamiku prodaje. Interesovalo nas je kakav je automobil Mazda3 i šta kakvi su zahvati načinjeni u cilju nastavka njene uspešne tržišne kampanje?
Na prvi pogled, Mazda3 nakon zatezanja bora izgleda posve isto kao i pre tretmana. Minimalne promene u spoljašnjem nastupu, kao što su nešto veći Mazdin logo, drugačiji oblik malih štop svetla u braniku, nove felne ili promenjena struktura saća maske hladnjaka, definitivno nisu najava krupnih iskoraka.
U kabini su promene ipak primetnije. Instrument tabla koja je ranije imala crnu podlogu, u novom svom izdanju danju ima belu boju, dok je ista noću osvetljena plavo. Takođe su uvedene "titanium" aplikacije kako bi enterijer delovao prestižnije i za oko prijatnije. Nove presvlake sedišta deluju otporno, a utisak trajnosti kabinskog prostora pojačavaju kvalitetni materijali i odlična završna obrada. Pomenimo i izvanredni BOSE audio sistem koji se veoma uspešno brine o ugodnom zvučnom abijentu.
Po prvi put u ponudi ovog modela nalazi se i Smart-Card, bezbednosni sistem sa karticom koji, reguliše otključavanje vrata i pokretanje motora. Naime, ukoliko se kartica ne nalazi u blizini, otključavanje vrata koje se inače obavlja pritiskom na dugmence smešteno do brave, nije moguće. Isto tako, ni startovanje motora se ne može obaviti.
Nakon prvih utisaka, očigledno je da Mazda nije htela da rizikuje sa smelim modifikacijama modela čija je prodaja prevazišla očekivanja, već se bavila pre svega doterivanjima detalja. Ipak, japanski proizvođač tvrdi da je posebna pažnja posvećena poboljšanju pogonskih agregata i to naročito u segmentu njihove ekonomičnosti. Uštede novih motora u gorivu kreću se između 3,6 i 6 procenata, a to je omogućeno merama poput smanjenje trenja klipnih prstenova, većom recirkulacijom izduvnih gasova, varijabilnim upravljanjem ventila benzinskih motora (S-VT), te uvođenjem elektronske papučice gasa i transmisije sa šest stepeni prenosa (kod 2.0i).
Interesantno je pomenuti i funkciju elektrogeneratora kojom se akumulator puni prilikom kočenja.
Značajni napori načinjeni su i na poboljšanju aerodinamičnosti i to posebno na polju optimizacije vrloženja. Oplata poda vozila je ojačana i to pre svega ispod motorskog prostora, a dodati su deflektori u obliku zavesica na svim točkovima. Rezultat aerodinamičkih zahvata doveo je do smanjenja koeficijenta otpora vazduha sa 0,31 na 0,30 te do poboljšanja reakcija automobilana na brze promene pravca kretanja.
Karoserija je pretrpela sitnije izmene, pre svega u cilju povećanja krutosti, a pojačana zvučna izolacija poklopca motora i pregradnog zida prema kabini, te izmenjeni nosači motora doprinose da rad motora na visokim obrtajima još manje smeta putnicima. Nakon smanjenja buke koja dolazi od pneumatika, krova i alternatora, Mazda3 je po merenjima tiši od Golfa, Astre ili Corolle, što nije bio slučaj pre osvežavanja.
Na kraju, kako se nova trojka ponaša na drumu? U gradskoj vožnji i u bržem prolasku kroz krivine ovaj automobil deluje veoma sigurno sa predvidivim reakcijama. Ni pri brzinama od 180 km/h nismo osetili "nervozu" u ponašanju, pa je utisak koji Mazda ostavlja u pokretu izuzetno povoljan. Benzinski motor sa 1.598 ccm, kojeg smo imali u test vozilu, postojano razvija snagu, odlikuje se visokom kulturom rada i pristojnom elastičnošću za svoju veličinu.
Maksimalnih 105 KS pri 6.000 o/min pokazalo se zaista dovoljno da 1.190 kg tešku karoseriju učini živahnom na točkovima, što je dobrim delom zasluga i menjača sa prilično kratkim prenosnim odnosima. Zvučna izolacija je odlična, pa se režanje temperamentnog motora čuje tek na višim obrtajima, a nivo buke od podvozja podseća na onu u kakvom Audiju. Kako se vrh obrtnog momenta nalazi prilično visoko smešten na čak 4.000 o/min, ovaj motor voli obrtaje i ne povlači odmah iz sve snage. Dvolitarski benzinski motor neguje iste manire kada je razvoj momenta u pitanju ali maksimum snage od 150 KS dostiže na nešto viših 6.500 o/min.
pravljač, u odnosu na prethodnika osvežen aluminijumskim aplikacijama, je prijatan za rukovanje, a dobro odmereno servo pojačanje pomaže da prenos komandi ka točkovima bude perfektan. Ručica menjača, iako na pogled deluje da je malog prečnika, lepo leži u ruci i sa lakoćom pronalazi željeni prenosni odnos. Doziranje gasa papučicom je bez zamerke, dok spojnica prilično dugo "hvata" na šta je potrebno navikavanje.
Sedišta su prilično tvrda, mada ne kao u, na primer, Opelovoj Astri. Nasloni prednjih sedišta su nešto kraći, pa će više osobe možda imati problema sa njihovom ergonomijom. Ponuda prostora Mazde3 nalazi se na nivou klase, a hečbek varijanta nudi i koji kubni centimetar više od takmaca, te se na zadnjoj klupi čak ni visoke osobe neće osećati skučeno. Ova funkcionalnost ipak ima cenu, pa je uloga lepšeg brata pripala sedan verziji. O eleganciji forme sedana svedoči i koeficijent otpora vazduha od samo 0,29.
Kao dobro rešenje izdvojili bi smo naslon za ruku koji je obložen mekom plastikom a ne tekstilom koji je daleko osetljiviji. Takođe u vožnji, a posebno parkiranju, prijaju i obilno dimenzionisani retrovizori, a instrument tabla je pregledna i prijatna za oči, što je posebno bitno prilikom noćne vožnje. Iznenadilo nas je vidno rasipanje svetlosnog snopa dugačkih svetla, ali sa osvetljavanjem puta noću nismo imali problema.
Iako je mnogo truda uloženo u podizanje bezbednosti, Mazda3 nije uspela da zablista na NCAP testovima.
Nakon druženja sa novim izdanjem Mazde3 ostaje utisak da je njena najveća mana cena rezervnih delova na našem tržištu, pa se iskreno nadamo da će japanski proizviđač promeniti politiku nastupa i cenovno približiti svoja vozila našem kupcu. Iako zabeležen uspeh na surovom tržištu definitivno nije slučajan, postavlja se pitanje da li je pomak načinjen u cilju zadržavanja pozicija na tržištu dovoljan. Honda je svoj Civic "dovukla iz budućnosti", Toyota priprema start nove Corolle, korejska konkurencija sve kreativnije napada ovaj, najmasovniji segmentm, a Evropski bedemi, iako načeti, još uvek se drže. Interesantno bi bilo zaviriti u Mazdine laboratorije i videti kako izgleda istinski nova trojka.
Tehnički podaci
DIMENZIJE I MASA
dužina: 4.490 mm
širina: 1.755 mm
visina: 1.465 mm
masa praznog vozila: 1.190 kg
zapremina prtljažnika: 345/1272 l
PNEUMATICI 195/65 R 15
MOTOR
redni četvorocilindarski
gorivo: bezolovni benzin
zapremina: 1.1.598 ccm
maksimalna snaga: 105 KSpri 6.000 o/min
maksimalniobrtni moment 235 Nmpri 4.000 o/min
PERFORMANSE
ubrzanje 0-100 km/h za 11,7 s
maksimalna brzina 182 km/h
POTROŠNJA
u gradu: 8,9 l/100 km
na putu: 5,7 l/100 km
prosečna: 6,9 l/100 km
Preuzeto sa www.tportal.hr
Mazda 3 Sport 1.6 CD - brza i štedljiva
Popularnost Mazdinog svojedobno dugo očekivanog modela 3 ne jenjava ni nakon više od godinu dana prisutnosti na tržištu. Uspješan dizajn, kvalitetan i prostran interijer, pouzdani motori te dinamične vozne osobine čine japansku 'trojku' iznimno čestim izborom među kupcima kompaktnih automobila. Nedugo nakon dolaska na tržište, Mazda 3 ponuđena je i s izvrsnim 1,6-litrenim turbodizelskim motorom koji pomalo, ali sigurno nadmašuje potražnju za benzinskim izvedbama
Čak i u Sport izvedbi s produženim, limuzinskim stražnjim dijelom, ‘trojka’ nije nimalo izgubila na dinamičnosti dizajna. Štoviše, iz određenih kutova djeluje sportskije od uobičajene ‘hatchback’ karoserijske inačice.
Mazdin kompakt predstavlja još jedan značajan odmak od konzervativnosti, odnosno korak unaprijed u dizajniranju zanimljivih interijera. Osim zavidne kvalitete materijala i njihove završne obrade, tomu svjedoče i brojni domišljati detalji koji daju do znanja da su se dizajneri uistinu potrudili kako bi putovanje bilo što ugodnije. Sjedala su prostrana i udobna, no katkad ne nude dovoljno bočnog držanja. Ponuda prostora na stražnjim sjedalima sasvim je uzorna te dovoljna za komforan smještaj odraslih putnika, dok prtljažnik volumena 420 litara nadmašuje uobičajenu, ‘hatchback’ izvedbu za značajnih 81 litru.
Razvijen suradnjom Forda i PSA, 1,6-litreni četverocilindraš sa sofisticiranim ‘common-rail’ izravnim ubrizgavanjem odlikuje se izvrsnim karakteristikama koje ga čine jednim od najboljih turbodizelskih motora u klasi. Snagom od 110 KS pri 4.000 o/min te okretnim momentom od 245 Nm dostupnih od svega 1.750 o/min, CD motor nudi performanse koje će zadovoljiti i zahtjevnije vozače. Solidno ubrzava već od 1.500 o/min te nudi uzorno nisku razinu buke i vibracije koje nerijetko podsjećaju na one svojstvene benzinskim motorima. Osim vrlo dobrih međuubrzanja, koje uvijek ulijevaju povjerenje, oduševljava peterobrzinski ručni mjenjač iznimno preciznih i za dizelske motore neuobičajeno brzih hodova, kao i skromna prosječna kombinirana potrošnja od svega pet litara na 100 km
S obzirom na ‘rodbinsku’ povezanost s Fordom Focusom i Volvom S40, odnosno zajedničku platformu, Mazda 3 se ističe prvoklasnom udobnošću i voznim osobinama. Komfor je pohvalan na svim tipovima prometnica, neovisno o oštećenjima, no ono što uistinu impresionira jest samopouzdanje koje ‘trojka’ ulijeva vozaču prilikom vožnje po zavojitoj cesti. Za razliku od većine ostalih kompakata, izuzevši spomenuti Focus,Mazdin predstavnik omogućuje iznimno brzu, a istodobno sigurnu vožnju zahvaljujući vrhunskom ležanju i držanju ceste. Cjelokupnom dojmu u mnogočemu pridonosi i vrlo precizan i komunikativan servo upravljač koji vjerno prenosi informacije s podloge u vozačeve ruke.
Sportska izvedba Mazde 3 neznatno je bolji automobil od istoimenog ‘hatchbacka’. Nudi dinamičniji dizajn, prostraniji interijer, odnosno prtljažnik, istovjetan pohvalan motor i vozne osobine. Doduše, ujedno je i nešto skuplji. Cijena izvedbe sa 1,6-litrenim turbodizelskim CD motorom i osnovnim CE paketom opreme iznosi 20.870 eura, što je popriličan iznos koji će se, po našem mišljenju, isplatiti vozačima koji cijene dinamične vozne osobine.
Proizvođač: Mazda
Model: 3 Sport 1.6 CD
Vrsta motora: dizelski, 4 cilindra
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 80/110
Potrošnja (l/100 km): 4,3/5,0/6,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,3 s
Maksimalna brzina: 185 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.490/1.755/4.545
Izvor: www.tportal.hr
Mazda3 Sport CD90 TE Plus
Od svog predstavljanja 2003. godine Mazda 3 slovi za pouzdan automobil izrazite obiteljske orijentacije. Iako bi se ovakav opis većini mladih vozača mogao učiniti dosadnim, pomogao je Mazdi da s 'trojkom' u ove tri godine ostvari značajne prodajne rezultate - više od 200.000 primjeraka prodano je samo u Europi te gotovo milijun širom svijeta
Ovakav uspjeh nije prošao nezapaženo ni kod automobilskih stručnjaka koji su joj redom dodjeljivali visoke ocjene za kvalitetu i zbog čega je u nekim zemljama dogurala i do naslova automobila godine. Nakon vrlo uspješne sezone, u Mazdi su smatrali da je došlo vrijeme za redizajn i obnavljanje. Tipično za Japance, vizualne preinake na automobilu koji se pokazao ovako uspješnim su tek diskretne. Kao prosječan promatrač, doista biste se morali potruditi da razaznate razlike u prednjem i stražnjem braniku te svjetlosnom sklopu.
Mazda3 dobila je novu paletu vanjskih premaza te novi set felgi. U unutrašnjosti je, pak, podignuta razina kvalitete materijala, no sam izgled je pomalo nemaštovit i dosadan. U trojci se sjedi vrlo udobno, s tim da i putnici na stražnjoj klupi uživaju u više nego dovoljno prostora za glavu i noge. Preglednost je odlična, a valja istaknuti vozačku poziciju koja se doista može namjestiti kako bi odgovarala svakom vozaču neovisno o spolu i visini.
Prave preinake skrivene su ispod površine. Zahvaljujući znatno boljoj izolaciji ispod poklopca motora, Mazda3 postala je tiša, dok je vožnja postala znatno rafiniranija zahvaljujući boljoj zvučnoj izolaciji putničke kabine, smanjenoj vibraciji ovjesa te povećanju krutosti šasije.
Budući da Mazda3 dijeli platformu i većinu tehničkih karakteristika s Ford Focusom i Volvom S40/V50, mogli smo očekivati izvrsne vozne karakteristike. Premda je automobil podešen više za ugodnu nego za sportsku vožnju, oduševljava način i uvjerljivost kojim Mazda3 ulazi u zavoj, što ponajprije ima za zahvaliti odlično uravnoteženom ovjesu. Upravljač je vrlo lagan i precizan, a mjenjač direktan s relativno kratkim hodovima. Valja spomenuti i kočnice koje osiguravaju kratak i siguran zaustavni put uz mnogo osjećaja i povratne informacije.
Testni model pogonio je provjereni 1,6-litreni common-rail dizelaš snage 90 KS nastao u suradnji koncerna PSA (Peugeot i Citroen) i Forda. Spomenuti motor pravi je mali dragulj koji gotovo 1.300 kilograma teškoj 'trojci' omogućuje više nego solidne performanse, što najviše može zahvaliti impresivnom okretnom momentu od 215 Nm dostupnom od najnižih okretaja te u čitavom središnjem području obrtomjera. Ubrzanje do 100 km/h traje nešto više od jedanaest sekundi, dok maksimalna brzina iznosi zadovoljavajućih 170 km/h.
S ovim motorom Mazda3 je izuzetno štedljiv automobil, i to toliko da smo u jednom trenutku pomislili da se možda pokvario pokazivač razine goriva.
Sagledavši kompletnu sliku, valja zaključiti da su Mazdini tehničari 'faceliftanjem' nove trojke učinili odličan posao. Pomalo 'ziheraškim' pristupom te konzervativnim dorađivanjem isključivo onog što bi moglo biti bolje udahnuli su novi život jednom od svojih najpopularnijih modela omogućivši mu tako još koju godinu života na vrlo zahtjevnom tržištu.
Proizvođač: Mazda
Model: 3 Sport CD90 TE Plus
Comment