Peugeot 407 2.2 158 KS
Razvojni put i tradicija modela sa početnim brojem 4 je verovatno jedan od najdužih u istoriji automobilske industrije. Sve je započelo pre 71 godinu modelom 401.
Danas srednje generacije rođene krajem pedesetih i početkom šezdesetih još pamte neuništivu limuzinu 404, koju je i danas moguće sresti na putevima. Sa manje uspeha ga je nasledio 405, a 406 je sa 1,6 miliona prodatih primeraka i bombastičnim dizajnom najavio nove trendove i možda najuspešniji period ove fabrike od svog osnivanja.
Dobru stratešku podršku i čvrsta ?leđa? za nesporan uspeh je imao u malenom modelu 206, koji još uvek igra zapaženu ulogu bez obzira na pozamašne godine.
Na lovorikama
U Peugeotu iz sopstvenog iskustva dobro znaju da se propada na vrhuncu popularnosti, udobno zavaljen na lovorikama. Stalna obnavljanja, usavršavanja i originalnost u dizajnu su neminovni da bi se održalo u ?sedlu? suludog galopa današnjeg automobilskog sveta. Novi Peugeot 407 treba da bude nastavak te uspešne zlatne niti.
Globalizacija svega i svačega, nije loša stvar, ali je svakako iznudila svoja rešenja u konstruisanju automobila. Zajedničke platforme, zajednička tržišta i monopolističke igre iza kulisa su dovele do uprosečenja većine modela. Više Fiat i Alfa ne proizvode automobile pretežno za latinski opuštene Italijane, dok BMW i Mercedes više ne idu samo uz debelog ?Švabu?, bavarsko pivo i bele kobasice, kao što se Volvo prodaje sve južnije, a Dacia sve zapadnije, tako i francuski automobili sve manje imaju šmek dobrog vina...
Dakle, sa starim dobrim tipičnim školama je gotovo, pa tako treba i shvatiti današnji automobil.
Primamljiva ambalaža
Posmatrajući spoljašnjost, vidimo ono što vidi svako. Upadljiv, lep i na prvi pogled skladan automobil koji neće proći nezapaženo kroz vašu ulicu. Nastavak vizuelne prepoznatljivosti Peugeot modela rođene pomenutom 206-ticom je očigledan, a dodao bih i prilično riskantan, jer deluje pomalo istrošeno i nije doneo ništa novo.
Prednji deo i dalje ima dva lica kojim dominira impozantna maska hladnjaka i još izduženije bademaste oči, odnosno ogromne prednje svetlosne grupe. Blage, fluidne linije se nastavljaju preko krova, na nešto strmije dizajniranom zadnjem delu. Stapanje sa prtljažnikom je dobro, nudeći kupeovski estetski sklad. Zapravo, 407 je posmatrano s boka poprimio dosta toga od modela 406 Coupe, koji je dizajnirao Pinninfarina, a zadnji deo od Peugeota 607 sa originalnim detaljima koji pokušavaju da razbiju ovakve konstatacije.
Luksuzno i tesno
Verovatno zbog te niske siluete beležimo i prve zamerke na udobnost. Na zadnjoj klupi neće prijati višim osobama, ne toliko zbog manjka mesta za noge već zbog niskog krova koji napada. Slično važi i za prednje vozačko sedište u koje i pored najbolje volje u zimskoj garderobi sa svojih 192 cm i 100 kg nisam uspeo da se smestim bez primedbi.
Visoko postavljeno sedište otežava ulazak, a glava je konstantno u dodiru sa tapacirungom krova, dok centralni greben stiska sa strane. Dosegnuti kopču sigurnosnog pojasa spada već u domen igara bez granica. Možda baš zato je sve pri ruci i na pravom mestu. Počev od menjača koji prija pod rukom, preko zaista prelepe instrument table i komandne konzole kojom se bez napora i posebne koncentracije upravlja.
Upotrebljeni materijali su vrhunski, počev od kvaliteta plastike pa sve do kombinovanog kožno-tekstilnog sedišta koje zaista prija i pod rukom i pod onim delom na kojem se sedi. Model na testu je opremljen automatskim svetlima i brisačima što je pojačalo dozu prijatnih osećaja i svojski nastojalo da zaseni primedbe po pitanju udobnosti.
Limuzinski osećaj
Tokom prvih kilometara vožnje kabinom dominira miran rad 2,2 litarskog benzinskog agregata sa 158 KS koji kombinovan sa dobrom izolacijom putničkog prostora pruža limuzinski osećaj. Tome naravno doprinose posebno konstruisani nosači motora, moderna sub-šasija sa aluminijumskim podvozjem i odvojene funkcije amortizera od funkcija upravljanja. Peugeot 407 pri malim brzinama ?klizi? putem kao da lebdi na nevidljivom vazdušnom jastuku.
Treba pohvaliti solidnu preciznost upravljanja i miran zadnji deo koji prati namere vozača i diskretan rad elektronike zadužene za bezbednost upravljanja. Čak i na klizavom putu, delimično prekivenom snegom i ledom, 407 zadržava tako potrebnu mirnoću i ponaša se veoma predvidljivo. Zato vozač nema posebnih problema u obuzdavanju ove limuzine, naravno ako u obzir uzme njenu ukupnu masu.
Nije sve idealno
Nažalost, da ne postoji idealno, uveravamo se već pri izlasku iz grada i sa test poligona. Pri brzinama preko 140 km/h, zvuk motora postaje dominantan, a on sam kao da više nema raspoloženja za ozbiljnije performanse. Pri tome ne pruža čak ni posebno uživanje ni na malim obrtajima, jer osim solidnog ubrzanja do ?stotke? koje traje 10 sekundi, ovaj četvorocilindarski motor zbog svog skromnog obrtnog momenta od 217 Nm ima veoma ograničene praktične mogućnosti po pitanju ubrzanja u rasponu brzina od 80 do 120 km/h. Pri tome nije ni štediša, ako se može o tome govoriti sa 13 litara prosečne potrošnje na našem testu u kojem ga zbog zimskih uslova nismo izlagali maksimalnim opterećenjima.
Budući da pod sobom imamo tehnički izvanredno konstruisan automobil, bilo bi šteta da on ostane na ovom nivou performansi. Opcija u dizel 2,0 HDi varijanti sa 340 Nm obrtnog momenta sigurno rešava sve navedene zamerke kod benzinca, čineći Peugeot 407 odličnim porodičnim automobilom. Eto još jednog dokaza da benzinska tehnologija polako, ali sigurno, odlazi u istoriju.
Konačni utisci
Sumirajući utiske, možemo konstatovati da Peugeot 407 zadovoljava standarde probirljivog kupca, ali nažalost bez posebne individualnosti koja bi se očekivala od ovog proizvođača.
Naravno, zahvaljujući dopadljivosti u njegov uspeh na tržištu ne treba sumnjati.
Razvojni put i tradicija modela sa početnim brojem 4 je verovatno jedan od najdužih u istoriji automobilske industrije. Sve je započelo pre 71 godinu modelom 401.
Danas srednje generacije rođene krajem pedesetih i početkom šezdesetih još pamte neuništivu limuzinu 404, koju je i danas moguće sresti na putevima. Sa manje uspeha ga je nasledio 405, a 406 je sa 1,6 miliona prodatih primeraka i bombastičnim dizajnom najavio nove trendove i možda najuspešniji period ove fabrike od svog osnivanja.
Dobru stratešku podršku i čvrsta ?leđa? za nesporan uspeh je imao u malenom modelu 206, koji još uvek igra zapaženu ulogu bez obzira na pozamašne godine.
Na lovorikama
U Peugeotu iz sopstvenog iskustva dobro znaju da se propada na vrhuncu popularnosti, udobno zavaljen na lovorikama. Stalna obnavljanja, usavršavanja i originalnost u dizajnu su neminovni da bi se održalo u ?sedlu? suludog galopa današnjeg automobilskog sveta. Novi Peugeot 407 treba da bude nastavak te uspešne zlatne niti.
Globalizacija svega i svačega, nije loša stvar, ali je svakako iznudila svoja rešenja u konstruisanju automobila. Zajedničke platforme, zajednička tržišta i monopolističke igre iza kulisa su dovele do uprosečenja većine modela. Više Fiat i Alfa ne proizvode automobile pretežno za latinski opuštene Italijane, dok BMW i Mercedes više ne idu samo uz debelog ?Švabu?, bavarsko pivo i bele kobasice, kao što se Volvo prodaje sve južnije, a Dacia sve zapadnije, tako i francuski automobili sve manje imaju šmek dobrog vina...
Dakle, sa starim dobrim tipičnim školama je gotovo, pa tako treba i shvatiti današnji automobil.
Primamljiva ambalaža
Posmatrajući spoljašnjost, vidimo ono što vidi svako. Upadljiv, lep i na prvi pogled skladan automobil koji neće proći nezapaženo kroz vašu ulicu. Nastavak vizuelne prepoznatljivosti Peugeot modela rođene pomenutom 206-ticom je očigledan, a dodao bih i prilično riskantan, jer deluje pomalo istrošeno i nije doneo ništa novo.
Prednji deo i dalje ima dva lica kojim dominira impozantna maska hladnjaka i još izduženije bademaste oči, odnosno ogromne prednje svetlosne grupe. Blage, fluidne linije se nastavljaju preko krova, na nešto strmije dizajniranom zadnjem delu. Stapanje sa prtljažnikom je dobro, nudeći kupeovski estetski sklad. Zapravo, 407 je posmatrano s boka poprimio dosta toga od modela 406 Coupe, koji je dizajnirao Pinninfarina, a zadnji deo od Peugeota 607 sa originalnim detaljima koji pokušavaju da razbiju ovakve konstatacije.
Luksuzno i tesno
Verovatno zbog te niske siluete beležimo i prve zamerke na udobnost. Na zadnjoj klupi neće prijati višim osobama, ne toliko zbog manjka mesta za noge već zbog niskog krova koji napada. Slično važi i za prednje vozačko sedište u koje i pored najbolje volje u zimskoj garderobi sa svojih 192 cm i 100 kg nisam uspeo da se smestim bez primedbi.
Visoko postavljeno sedište otežava ulazak, a glava je konstantno u dodiru sa tapacirungom krova, dok centralni greben stiska sa strane. Dosegnuti kopču sigurnosnog pojasa spada već u domen igara bez granica. Možda baš zato je sve pri ruci i na pravom mestu. Počev od menjača koji prija pod rukom, preko zaista prelepe instrument table i komandne konzole kojom se bez napora i posebne koncentracije upravlja.
Upotrebljeni materijali su vrhunski, počev od kvaliteta plastike pa sve do kombinovanog kožno-tekstilnog sedišta koje zaista prija i pod rukom i pod onim delom na kojem se sedi. Model na testu je opremljen automatskim svetlima i brisačima što je pojačalo dozu prijatnih osećaja i svojski nastojalo da zaseni primedbe po pitanju udobnosti.
Limuzinski osećaj
Tokom prvih kilometara vožnje kabinom dominira miran rad 2,2 litarskog benzinskog agregata sa 158 KS koji kombinovan sa dobrom izolacijom putničkog prostora pruža limuzinski osećaj. Tome naravno doprinose posebno konstruisani nosači motora, moderna sub-šasija sa aluminijumskim podvozjem i odvojene funkcije amortizera od funkcija upravljanja. Peugeot 407 pri malim brzinama ?klizi? putem kao da lebdi na nevidljivom vazdušnom jastuku.
Treba pohvaliti solidnu preciznost upravljanja i miran zadnji deo koji prati namere vozača i diskretan rad elektronike zadužene za bezbednost upravljanja. Čak i na klizavom putu, delimično prekivenom snegom i ledom, 407 zadržava tako potrebnu mirnoću i ponaša se veoma predvidljivo. Zato vozač nema posebnih problema u obuzdavanju ove limuzine, naravno ako u obzir uzme njenu ukupnu masu.
Nije sve idealno
Nažalost, da ne postoji idealno, uveravamo se već pri izlasku iz grada i sa test poligona. Pri brzinama preko 140 km/h, zvuk motora postaje dominantan, a on sam kao da više nema raspoloženja za ozbiljnije performanse. Pri tome ne pruža čak ni posebno uživanje ni na malim obrtajima, jer osim solidnog ubrzanja do ?stotke? koje traje 10 sekundi, ovaj četvorocilindarski motor zbog svog skromnog obrtnog momenta od 217 Nm ima veoma ograničene praktične mogućnosti po pitanju ubrzanja u rasponu brzina od 80 do 120 km/h. Pri tome nije ni štediša, ako se može o tome govoriti sa 13 litara prosečne potrošnje na našem testu u kojem ga zbog zimskih uslova nismo izlagali maksimalnim opterećenjima.
Budući da pod sobom imamo tehnički izvanredno konstruisan automobil, bilo bi šteta da on ostane na ovom nivou performansi. Opcija u dizel 2,0 HDi varijanti sa 340 Nm obrtnog momenta sigurno rešava sve navedene zamerke kod benzinca, čineći Peugeot 407 odličnim porodičnim automobilom. Eto još jednog dokaza da benzinska tehnologija polako, ali sigurno, odlazi u istoriju.
Konačni utisci
Sumirajući utiske, možemo konstatovati da Peugeot 407 zadovoljava standarde probirljivog kupca, ali nažalost bez posebne individualnosti koja bi se očekivala od ovog proizvođača.
Naravno, zahvaljujući dopadljivosti u njegov uspeh na tržištu ne treba sumnjati.
Comment