PEUGEOT 907 - predstavljanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    PEUGEOT 907 - predstavljanje

    PEUGEOT 907

    San letnje noći

    Moderni koncepti u automobilskoj industriji su kao snovi. Najčešće traju jako kratko i predstavljaju viđenje momenata koji eventualno tek treba da nastupe. Ipak, jedno im je zajedničko, a to je da uvek ostavljaju snažan utisak, baš kao i Peugeot 907

    Najnoviji san dizajnera Peugeota zove se 907 i predstavlja GT kupe sa referencama prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Ovaj monumentalni dvosed treba da zasija na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu i sasvim je sigurno da će biti jedan od najzapaženijih modela koji će posetioci imati prilike da vide. Pomalo neočekivano od Peugeota je da automobil simbolizuje klasu u kojoj se ovaj proizvođač nikad nije pojavljivao. S druge strane, možda je to najava skorog ulaska u segment luksuznih kupea.

    Peugeot 907 je rezultat rada tima dizajnera koji su inspiraciju našli u godinama pre i odmah posle Drugog svetskog rata. Naime, u tom periodu Francuska je obilovala malim fabrikama sportskih luksuznih vozila, koje su proizvodnji prilazile sa umetničkim stavom. Bilo je to estetski i mehanički superiorno, ekskluzivno i često unikatno. Nažalost, sve su se preselile u legendu, ali je želja za nečim uzvišenim opstala i sumnjam da će ikad i nestati. Vođeni upravo ovim principom, rad dizajnera nije imao granica.

    Reč je o kupeu dužine 4,37 m, širine 1,8 m i visine od samo 1,2 metra. U enterijeru obloženom braon kožom i alkantarom mesta postoji za samo dva putnika koji raspolažu i priličnim prtljažnikom. Česta upotreba aluminijuma, karbona i lakih materijala spustila je težinu na samo 1400 kg.

    Dizajn ovog automobila nesumnjivo određuje njegovo poreklo sa tipičnim detaljima za Peugeot. Izuzev lava na haubi, oblik farova i usisnika za vazduh ne ostavljaju mnogo mesta sumnji. Međutim, konture vozila i ostala dizajnerska rešenja prilično podsećaju na neke već postojeće modele. Konkretno, sam oblik jako liči na Mercedes SLR, a zadnji deo pomalo asocira na Porsche 911. Ipak, celokupni utisak dizajna je više nego zadovoljavajući.

    Pored dizajna i kvaliteta izrade ovaj kupe fascinira i pogonom koji je potpuno u duhu slavnih modela koji su mu bili inspiracija. Radi se o V12 agregatu zapremine 6 litara i 500 KS.

    Postavljen uzdužno iza prednje osvine, uslovljavajući time dugačku haubu, može se videti kroz otvor na poklopcu motora čime i unapređuje dizajn. Snaga se prenosi na podlogu preko šestostepenog manuelnog menjača. Ovaj pogon je pomalo i zagonetan, jer Peugeot do sad nije imao V12 motor. Naime, reč je o motoru koji je dobijen spajanjem dva već postojeća V6 agregata zapremine 3 litre. Sigurno je da 907 duguje ovom sklopu veliku dozu ozbiljnosti.

    Klasičan po koncepciji, moderan po izradi, Peugeot 907 raspolaže i modernom tehnikom oličenom u elektronskim sistemima, vrhunskom klima i audio uređaju, navigaciji i ostalom.

    Na kraju, možemo reći da je Peugeot predstavljanjem ovog automobila poznavaocima i automobilskim klasičarima priredio praznik za oči i dušu. Perfektna simbioza klasičnih i modernih uticaja kao i sinergija napredne tehnologije i tehničke tradicije sreće se izuzetno retko. Baš zbog toga, pomalo boli saznanje da se ovaj automobil neće proizvoditi.

    Iako to Peugeot nije objavio, očekivati ovakav model bilo bi, ipak, malo nerealno. Međutim, nije sve tako strašno. Iako kupci sasvim sigurno neće moći da dođu do 907-ice u ovakvom obliku, moći će da kupe budući 407 coupe koji se očekuje.

    Upravo na ovom mestu, ovaj koncept dobija i svoj novi smisao kao jedini trag koji nas vodi do novog velikoserijskog kupea Peugeota. Stoga, treba čvrsto verovati da nije kraj iznenađenjima sa dvoja vrata, bar kada je francuski proizvođač u pitanju...
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2










    Comment

    Working...
    X