PEUGEOT 1007
Razvoj automobila je dinamičan i konstantan i poklapa se sa dinamikom napretka društva odnosno njegovih potreba. Novi Peugeot 1007 je direktna refleksija bliske automobilske budućnosti za koju je i stvoren...
Segment malih gradskih automobila nikad nije bio življi nego danas. Gusto naseljen i nemilosrdan prema slabim i neatraktivnim modelima, predstavlja zlatni rudnik za one proizvođače koji stalno nude nešto novo, interesantnije i bolje. Setite se gigantskog uspeha Renaulta sa modelom Twingo ili BMW-a, sa pomalo snobovskim, ali oživljenim kultnim vozilom Mini. Ključ za shvatanje popularnosti ovih bestselera je njihova različitost i drugačiji pristup koncepciji individualnog urbanog prevoza, koja ipak ne daje previše prostora.
Znajući sve ovo, stručnjaci Peugeota su shvatili da je došao momenat u kom koncepcija gradskog atomobila treba da kroči na viši nivo. Iz ovog razmišljanja rodio se prvo koncept Sesame, a potom i 1007, najnovija i definitivno najinteresantnija francuska premijera.
Ova klasa vozila na globalnom tržištu se odlikuje najvećim trenutnim, ali i projektovanim rastom u sledećih par godina. Razlog više da Peugeot u svom dugogodišnjem naletu posveti mnogo pažnje i ovom segmentu u kom je, tokom proteklih decenija, bio jedan od glavnih ?igrača?. Ljudi iz ovog proizvođača su se, posle uvođenja u produkciju CC i SW modela, osećali odgovornim da promovišu još jednu inovativnu koncepciju koja će promeniti automobilski svet i shvatanje malih automobila zauvek.
Ali, krenimo redom. Na početku treba otkloniti jednu nedoumicu, a to je da novi 1007 nije naslednik popularnog i vremešnog modela 106, koji se još uvek proizvodi i čeka zamenu. Ovaj automobil je potpuno autonoman model koji treba da počne svoj život nezavisno od ostalih modela iz game Peugeota.
Reč je o modelu koji je nastao u saradnji sa dizajnerskom kućom Pininfarina, predstavljajući time još jednu kariku uspešne saradnje dve renomirane kompanije.
Sa dužinom od samo 3,73 metra, kompaktnost je zagarantovana, a sa visinom od 1,61 m i dobra preglednost i pozicija vozača. Dizajnerski, ne može se osporiti univerzalno i standardno prijatan estetski izraz studija Pininfarina, koji pritom sadrži i sve karakteristične detalje i oblike vezane za vozila marke Peugeot.
Pored interesantnih i modernih formi karoserije, ipak su najvažnija i najupečatljivija vrata, koja nisu standardna nego su klizna.
Naime, radi se o prvom putničkom automobilu, a koji nije van, na tržištu, sa ovim rešenjem. Inventivnost koja rađa praktičnost koja je do sad bila nezamisliva. Klizna vrata se nalaze sa obe strane vozila a moguće ih je i otvoriti daljinskim putem, uz pomoć komandi na ključu. Sa svojom dužinom od 92 cm otkrivaju velik deo enterijera i omogućavaju lak pristup prednjim i zadnjim sedištima. Uz olakšan ulazak i izlazak iz vozila, ovo rešenje pruža i potpuno novu dimenziju parkiranja, akutnog problema svakog evropskog grada, pa je tako sada moguće parkirati i na jako uzanim prostorima. Osim toga i sigurnost ostalih učesnika u saobraćaju je unapređena. Naime, širok luk otvaranja konvencionalnih vrata je često prepreka koji motociklisti ili čak vozači automobila ne mogu da izbegnu. U ovom slučaju, neće ni morati, jer otvaranje vrata novog 1007 neće predstavljati pometnju u saobraćaju u tesnim ulicama.
Potom, vozač i putnici imaju na raspolaganju veće staklene površine, što, naravno, doprinosi boljem učestvovanju u saobraćaju. Sam proces njihovog otvaranja, nadgleda elektronika i spolja je moguće otvoriti leva ili desna vrata nezavisno. Pored toga, poseduju sistem koji onemogućava da se nešto sa njima pritisne ili priklješti i automatski se otvaraju čim naiđu na prepreku, a nakon što vozilo razvije 5 km/h ne dozvoljava otvaranje.
Prilikom konstruisanja enterijera vozila imperativ je bio prostor i komfor. Putnici na prednjim sedištima imaju zagarantovano mesto, a odvojena zadnja sedišta ne ulivaju poverenje. Ipak, sve će biti jasno posle prvih testova. Zadnja klupa je sklopiva i omogućava brojne kombinacije unutrašnjosti. Sa druge strane, prtljažni prostor kojim raspolaže novi 1007 nije impresivan i kada su sva sedišta na svom mestu, iznosi 246 litara dok je maksimalna vrednost 416 litara.
Ispod haube ovog simpatičnog ?Francuza? mogu se, za sad, naći tri agregata, dva benzinska i jedan dizel. Reč je o već poznatim motorima zapremine 1,4 i 1,6 litara, naravno benzinskim, snage 75 i 110 KS i dizelskom 1,4 HDI koji ima 70 KS. Pogon je koncipiran da ponudi zadovoljavajuće performanse kao i umerenu potrošnju. Kao prenos može se dobiti klasični petostepeni manuelni menjač i moderni ?2 Tronic? automatik. Automatska transmisija se može dobiti samo kod benzinskih modela, a kod verzije sa 1,6 litarskim motorom spada u standardnu opremu. Snaga se prenosi na prednje točkove preko pneumatika u dimenzijama od 15 ili 16 cola.
Oprema i sigurnost ovog modela su, takođe, na visokom nivou. Kupcima je na raspolaganju čak 7 vazdušnih jastuka i sva elektronska pomagala koja čine vožnju sigurnijom. Ovaj model se nudi u tri osnovna paketa opreme koja obezbeđuju visoku individualnost kupaca. Na raspolaganju su Lively and Visual, Classic i Essential paketi, od kojih je prvi namenjen mlađim osobama dok su ostala dva nešto konzervativnije prirode. U svakom slučaju, možemo biti sigurni da se Peugeot potrudio da za svakog ponudi po nešto.
Novi Peugeot 1007 je pravo osveženje, ali i revolucija na tržištu malih automobila.
Sa svojim navedenim kvalitetima, novom dimenzijom upotrebljivosti pred sobom ima šansu da postane dominantna snaga u segmentu koji uspešne modele nagrađuje velikim profitom.
Iako se osnovna cena još ne zna, pretpostavlja se da neće biti visoka što je dobra vest za sve potencijalne kupce, kojih je mnogo. Stoga, model 1007 možemo prepoznati kao ?zoru novog automobilskog dana? u kome je inventivnost i približavanje kupcu najvažnija stavka prilikom projektovanja novih automobila.
Zašto baš naziv 1007?
Napuštajući praksu imenovanja svojih modela sa trocifrenim oznakama, Peugeot nudi objašnjenje i uputstvo za razumevanje svih sledećih oznaka.
Naime, broj jedan je uzet zato što će ovaj automobil biti pozicioniran na dnu game modela. Broj sedam, na kraju, označava da je model aktuelan i u trenutnoj proizvodnji, dok dve nule označavaju da je reč o potpuno novom automobilu, koji nema prethodnika, a samim tim ni obavezu nasleđivanja oznake.
Razvoj automobila je dinamičan i konstantan i poklapa se sa dinamikom napretka društva odnosno njegovih potreba. Novi Peugeot 1007 je direktna refleksija bliske automobilske budućnosti za koju je i stvoren...
Segment malih gradskih automobila nikad nije bio življi nego danas. Gusto naseljen i nemilosrdan prema slabim i neatraktivnim modelima, predstavlja zlatni rudnik za one proizvođače koji stalno nude nešto novo, interesantnije i bolje. Setite se gigantskog uspeha Renaulta sa modelom Twingo ili BMW-a, sa pomalo snobovskim, ali oživljenim kultnim vozilom Mini. Ključ za shvatanje popularnosti ovih bestselera je njihova različitost i drugačiji pristup koncepciji individualnog urbanog prevoza, koja ipak ne daje previše prostora.
Znajući sve ovo, stručnjaci Peugeota su shvatili da je došao momenat u kom koncepcija gradskog atomobila treba da kroči na viši nivo. Iz ovog razmišljanja rodio se prvo koncept Sesame, a potom i 1007, najnovija i definitivno najinteresantnija francuska premijera.
Ova klasa vozila na globalnom tržištu se odlikuje najvećim trenutnim, ali i projektovanim rastom u sledećih par godina. Razlog više da Peugeot u svom dugogodišnjem naletu posveti mnogo pažnje i ovom segmentu u kom je, tokom proteklih decenija, bio jedan od glavnih ?igrača?. Ljudi iz ovog proizvođača su se, posle uvođenja u produkciju CC i SW modela, osećali odgovornim da promovišu još jednu inovativnu koncepciju koja će promeniti automobilski svet i shvatanje malih automobila zauvek.
Ali, krenimo redom. Na početku treba otkloniti jednu nedoumicu, a to je da novi 1007 nije naslednik popularnog i vremešnog modela 106, koji se još uvek proizvodi i čeka zamenu. Ovaj automobil je potpuno autonoman model koji treba da počne svoj život nezavisno od ostalih modela iz game Peugeota.
Reč je o modelu koji je nastao u saradnji sa dizajnerskom kućom Pininfarina, predstavljajući time još jednu kariku uspešne saradnje dve renomirane kompanije.
Sa dužinom od samo 3,73 metra, kompaktnost je zagarantovana, a sa visinom od 1,61 m i dobra preglednost i pozicija vozača. Dizajnerski, ne može se osporiti univerzalno i standardno prijatan estetski izraz studija Pininfarina, koji pritom sadrži i sve karakteristične detalje i oblike vezane za vozila marke Peugeot.
Pored interesantnih i modernih formi karoserije, ipak su najvažnija i najupečatljivija vrata, koja nisu standardna nego su klizna.
Naime, radi se o prvom putničkom automobilu, a koji nije van, na tržištu, sa ovim rešenjem. Inventivnost koja rađa praktičnost koja je do sad bila nezamisliva. Klizna vrata se nalaze sa obe strane vozila a moguće ih je i otvoriti daljinskim putem, uz pomoć komandi na ključu. Sa svojom dužinom od 92 cm otkrivaju velik deo enterijera i omogućavaju lak pristup prednjim i zadnjim sedištima. Uz olakšan ulazak i izlazak iz vozila, ovo rešenje pruža i potpuno novu dimenziju parkiranja, akutnog problema svakog evropskog grada, pa je tako sada moguće parkirati i na jako uzanim prostorima. Osim toga i sigurnost ostalih učesnika u saobraćaju je unapređena. Naime, širok luk otvaranja konvencionalnih vrata je često prepreka koji motociklisti ili čak vozači automobila ne mogu da izbegnu. U ovom slučaju, neće ni morati, jer otvaranje vrata novog 1007 neće predstavljati pometnju u saobraćaju u tesnim ulicama.
Potom, vozač i putnici imaju na raspolaganju veće staklene površine, što, naravno, doprinosi boljem učestvovanju u saobraćaju. Sam proces njihovog otvaranja, nadgleda elektronika i spolja je moguće otvoriti leva ili desna vrata nezavisno. Pored toga, poseduju sistem koji onemogućava da se nešto sa njima pritisne ili priklješti i automatski se otvaraju čim naiđu na prepreku, a nakon što vozilo razvije 5 km/h ne dozvoljava otvaranje.
Prilikom konstruisanja enterijera vozila imperativ je bio prostor i komfor. Putnici na prednjim sedištima imaju zagarantovano mesto, a odvojena zadnja sedišta ne ulivaju poverenje. Ipak, sve će biti jasno posle prvih testova. Zadnja klupa je sklopiva i omogućava brojne kombinacije unutrašnjosti. Sa druge strane, prtljažni prostor kojim raspolaže novi 1007 nije impresivan i kada su sva sedišta na svom mestu, iznosi 246 litara dok je maksimalna vrednost 416 litara.
Ispod haube ovog simpatičnog ?Francuza? mogu se, za sad, naći tri agregata, dva benzinska i jedan dizel. Reč je o već poznatim motorima zapremine 1,4 i 1,6 litara, naravno benzinskim, snage 75 i 110 KS i dizelskom 1,4 HDI koji ima 70 KS. Pogon je koncipiran da ponudi zadovoljavajuće performanse kao i umerenu potrošnju. Kao prenos može se dobiti klasični petostepeni manuelni menjač i moderni ?2 Tronic? automatik. Automatska transmisija se može dobiti samo kod benzinskih modela, a kod verzije sa 1,6 litarskim motorom spada u standardnu opremu. Snaga se prenosi na prednje točkove preko pneumatika u dimenzijama od 15 ili 16 cola.
Oprema i sigurnost ovog modela su, takođe, na visokom nivou. Kupcima je na raspolaganju čak 7 vazdušnih jastuka i sva elektronska pomagala koja čine vožnju sigurnijom. Ovaj model se nudi u tri osnovna paketa opreme koja obezbeđuju visoku individualnost kupaca. Na raspolaganju su Lively and Visual, Classic i Essential paketi, od kojih je prvi namenjen mlađim osobama dok su ostala dva nešto konzervativnije prirode. U svakom slučaju, možemo biti sigurni da se Peugeot potrudio da za svakog ponudi po nešto.
Novi Peugeot 1007 je pravo osveženje, ali i revolucija na tržištu malih automobila.
Sa svojim navedenim kvalitetima, novom dimenzijom upotrebljivosti pred sobom ima šansu da postane dominantna snaga u segmentu koji uspešne modele nagrađuje velikim profitom.
Iako se osnovna cena još ne zna, pretpostavlja se da neće biti visoka što je dobra vest za sve potencijalne kupce, kojih je mnogo. Stoga, model 1007 možemo prepoznati kao ?zoru novog automobilskog dana? u kome je inventivnost i približavanje kupcu najvažnija stavka prilikom projektovanja novih automobila.
Zašto baš naziv 1007?
Napuštajući praksu imenovanja svojih modela sa trocifrenim oznakama, Peugeot nudi objašnjenje i uputstvo za razumevanje svih sledećih oznaka.
Naime, broj jedan je uzet zato što će ovaj automobil biti pozicioniran na dnu game modela. Broj sedam, na kraju, označava da je model aktuelan i u trenutnoj proizvodnji, dok dve nule označavaju da je reč o potpuno novom automobilu, koji nema prethodnika, a samim tim ni obavezu nasleđivanja oznake.
Comment