
MERCEDES 190E 2.3-16 2.5-16 EVO I / II

Ovu priču počinjemo sa jednim od najuspješnijih i najboljih mercedesovih proizvoda ikad. Pa bih vas molio da ovo shvatite ozbiljno i da ovo pročitate sa guštom. Naime radi se od 190-ki. Jedan od uspješnijih proizvoda, a to su svakako bile serije 2.3/2.5-16…da da vozači koji volite kruti ovjes, odlične performanse, dobar izgled sa decentnim spojlerima, krutu i snažnu šasiju, svakako obratite pažnju na ove modele.

Znači, ovaj serijal počinjemo automobilom koji u svojim običnim varijantama nije ništa drugo bio do solidnog Mercedesovog vozila (doduše s nekim revolucionarnim tehničkim rješenjima) ,ali zato se Mercedes obratio kome drugome doli Cosworthu. Njihovi inženjeri zajedno sa Mercedesom uspjeli su 190 pretvoriti u ubojiti i naravno pobjednički auto u nama dobro poznatom DTM-u.

Razvoj ovog auta je zanimljiv od samih početaka. Kad je stvoren model 190( najmanja Benzova limuzina, prethodnik C klase tzv. baby Benz) , čelnici iz Stuttgarta htjeli su napraviti konkurentno relli vozilo. Bilo je to 1979. kad pogon na sva četiri kotača nije bio praksa- Audi Quattro svoj je debi imao u sezoni 1981. Mercedes je za temelj uzeo svoj 2.3 litreni motor poznat kao M102, kojem je trebao onaj sportski štih.

Za to se Mercedes obratio najboljem, a to je bio Cosworth a oni su velikodušno predstavili model 190E 2.3-16 1983. godine. Cosworth je odgovoran za 16-ventilsku glavu , koja je zaslužna za 177 ks-a (dok je standardni razvijao solidnih 136 ks-a) . Maximalna brzina je iznosila 227 km/h . Prijenos snage se prenosio preko Getragovog 5-stupanjskog mjenjača. Da, da prva brzina je lijevo dolje.

I još nešto po čem je 190 jako poznat. Vrhunski ovjes. Da. A sad kako je to izgledalo i kako je funkcioniralo. Naprijed se nalazio McPherson s mehanizmom protiv poniranja na stražnjim kotačima multilink s pet učvrsnih točaka.
znaći ovjes...


Unutrašnjost…hmmm…nije baš nešto izmjenjena. Nije tolko odisala sportskim štihom koliko elegancijom i solidnošću. Čak i EVO II ima drvo oko ručice mejnjača i veliki taksistički upravljač. Šteta.

Izvana ovaj dragulj od auta nije se mnogo razlikovao od ostale brače 190E, osim po stražnjem decentnom spojleru, malom prednjem i stražnjem spojleru, sramežljivim pragovima i malo izbačenim blatobranima. Vrlo siromašno rekli bismo. I tako je. Daleko od jednog macho izgleda BMW-a E30 M3 .Ali zato EVO I / II znatno popravljaju situaciju ali o njima malo kasnije. Kako je prošlo dosta vremena od ideje da Mercedes nastupi na svjetskim relijima, apogon na sva četiri kotača već je bio daleko u punoj upotrebi na WRC natjecanjima , Mercedes se okrenuo kružnim utrkama. Do 1988. proizvedeno je 17.037 modela 2.3-16 , da bi te godine 190 dobio novi motor 2.5-16 za kojeg je glava razvijena u matičnoj tvornici. Snaga je skočila na 204 ks-a. A do 1992. godine kad ga zamjenjuje C klasa ; proizvedeno je svega 4786 ovih dragulja. Još je rjeđi ljepotan zvan Evo II – cestovna inačica trkaćeg modela, rađena u svega 500 primjerka.( kao prethodnik EVO I) Naravno u svrhu homologacije . Snaga ove zweri je iznoslia 235 ks-a. a najveća brzina sitnih 260km/h. Njemu je prethodio EVO I , čija snaga nije bila toliko jaka ali je ipak bio vrlo konkurentan sa 193 ks-a.
razlika u EVO II i obične 190-ke......hmmm razlika je očita.....da je barem tako i unutarnja..

blaženi među 16 ventilašima...
je li vam dovoljno 194 ks-a? pri 6750 rpm?


ljepotani na okupu....zar čovjek može poželjeti išta ljepšeg?

TEHNIČKI PODATCI
MODEL : 190E 2.5-16
Obujam (ccm): 2498
Snaga(kW/KS/min) 143kW/194KS pri 6750rpm
Moment (Nm/min) 235 Nm/5000rpm
Dimenzije (mm) 4430x1705x1360
Međuosovinski razmak (mm) 2665 mm
Prtljažnik (l) 385l
Masa (kg) 1300kg
Najveća brzina (km/h) 230km/h
Ubrzanje (0-100Km/h) 7.7 s
written by kova
Comment