RENAULT Koleos
Collapse
X
-
RENAULT će na predstojećem salonu automobila premijerno predstaviti Koleos, prvi SUV model u istoriji francuske kompanije.
Nakon PSA koncerna i Volkswagena u igru ulazi i Renault. Sve popularniji segment kompaktnih SUV-ova, bolje rečeno crossovera naterao je vodstvo Renaulta da uz monovolumensku krene i u razvoj terenske ponude. U tome ima jaku potporu Nissana, majstora 4x4 prevoza, kao i korejskog Renault Samsunga. Za dizajn su bili zaduženi Renaultovi dizajneri na čelu s Patrickom le Quementom, dok će se model proizvoditi u Busanu u Koreji, zajedno s tehnološkim blizancem QM5.
Kad stigne na tržište polovinom godine, Koleos će biti dostupan u tri motorne izvedbe, dve dizelske (2.0 dCi/150 (320 Nm) i 173 KS (360 Nm)) i jednoj benzinskoj (Nissanov 2.5/171 KS i 226 Nm). Valja reći i kako je top verzija predviđena isključivo u kombinaciji sa 6-brzinskom ručnim menjačem i pogonom na sve točkove. Slabija verzija dolazi s prednjim pogonom, kao i opcijskom automatikom. Što se pak tiče benzinca, i on je dostupan u izvedbi s prednjim pogonom, dok je umesto automatike predviđen CVT menjač.
Garancija uzornih voznih svojstava izvan asfalta nije vidljiva samo u moćnim motorima. Tu je i tehnologija sa Nissanovog X-Traila druge generacije, a osim elektronski nadziranog pogona obuhvata nezavisno ogibljenje s multilinkom pozadi. Tu su i sistemi pomoći pri startu na uzbrdici, odnosno pri vožnji nizbrdo, koji će biti od velike pomoći vozačima s manjim iskustvom. Razmak poda od tla je 206 mm, odnosno 188 mm kod dizel verzija. Kada dodamo svemu ulazni ugao od 27 stepeni, kao i izlazni od 31 stepena, jasno je kako terenska svojstva Koleosa neće ostati samo brojke na papiru.
Koleos u dužinu meri 4,52 metara, dok je maksimalna širina 1,85 metara. Osim kompaktnih spoljnih dimenzija, Koleosu u prilog ide i relativno originalan dizajn. Istina, napred je vozilo izvedeno u duhu postojećeg Renaultovog programa dok je pozadi osetno originalniji. Zakošen poklopac prtljažnika, efektan odbojnik i moderna grafika svetala osiguraće modelu privlačnost svojstvenu najnovijim izdancima netom oformljenog crossover segmenta.
Dodatni impuls u proboju Renaultovog terenskog pionira je kućni stil u osmišljavanju enterijera. Obećano podizanje kvaliteta i korejsko mesto proizvodnje s jedne strane, kao i poslovična praktičnost s druge dodatno će privući sve one koji su bar jednom sedeli u nekom od Renaultovih modela. Tako početnih 450 litara tovarnog prostora preklapanjem asimetrično deljive zadnje klupe raste na 1.380 litara, a preklapanjem naslona suvozačkog sedišta korisna dužina tovarnog prostora je 2,60 m. Recimo i kako se prtljažnik otvara u dva dijela, gdje donji može poslužiti kao oslonac nosivosti do 200 kg. Kompanija posebnu pažnju skreće ka ergonomiji, koja je putem brojnih mogućnosti podešavanja navodno optimalna. Tu je i odlična oprema, kao i širok spektar mogućnosti individualizacije.
-
Comment