Mazda 323F 1.6 ('91)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • digitalconsumator
    CBC Član
    • 14.02.2008
    • 25
    • G. Milanovac, Srbija

    Mazda 323F 1.6 ('91)

    Prvo, pozdrav svima na CannonBall forumu, posto sam se tek uclanio.

    Vidim da ima puno ljudi ovde, koji dosta znaju o automobilima i automobilizmu, tako da ce mi biti drago da mnogo toga novog naucim, tim pre sto sam slab znalac mehanike i pikanterija vezanih za sam automobilu uopste. Nadam se da sam dosao na pravo mesto.

    A sad, o temi koju zelim da zapocnem...

    Dakle, pronasao sam po oglasima nekoliko Mazda 323F... Posto imam nekih 2.500 do 3.000E, mislio sam da kupim nesto takvo. Konkretno me najvise privukla Mazda 323F sa motorom 1.6. Ovih dana, prijatelj ce pogledati konkretno, jedan takav, za mene... pa cemo videti.

    Mene zanima sta vi mislite o ovom automobilu?
    Naravno znam da je ovo deo foruma gde su sve sami Mazda vlasnici i fanovi, ali vas molim da budete realni i nepristrasni, pa da zaista kritikujete ili realno hvalite sve segmente kod ovog automobila.

    Mene konkretno zanima sta mislite o "sindromu" 200.000km? Drugim recima, koliko je to blizu generalke, i sta ocekivati od kvarova na ovom (vec vremesnom) automobilu (ipak je '91 godiste, sto ce reci 17 gofina)?

    Da li se uopste zaletati i kupovati ovakav auto?
    Sve u svemu se moze jeftino proci, ako se iskopa i neki Clio za slicne ili manje pare, a verujem da je mnogo jeftiniji za odrzavanje.

    Eto... da ne preteram za pocetak, ali tema je otvorena za sva misljenja, a najvise bi mi znacilo da cujem ljude koji imaju ili su imali 323F, da mi iz prve ruke kazu sta se ima reci o tom zaista lepom automobilu.
    D Vision 2010.
    www.d-vision.biz
  • gille
    CBC Senator XXL
    • 24.09.2006
    • 593
    • Belgrado

    #2
    Haj! Dobrodošao, predstavi se i ovde, takva su nam pravila kuće .


    Ajd kao bivši vlasnik ovog automobila da pokušam da ti odgovorim na pitanja.

    Mene zanima sta vi mislite o ovom automobilu?


    Sve najbolje. Ne da sam se lepo vozio, pa to je bila pesma. Super je što je to u osnovi klasičan auto, praktično bez elektronike (sem ABS-a i ldirektnog ubrizgavanja, uglavnom modeli iz 1993-1994). Sedi se nisko, unutra nema mesta ma baš ni za šta, ali je filing odličan. Trapovi su neuništivi, motor i transmisija uglavnom dobri, lim tanak i loš. Ako imaš ludačku sreću da naletiš na neki primerak koji nije bio udaran (verovatnoća za to ozbiljno teži nuli) kupuj. Slabe tačke na limu su zadnji rubovi, zadnji most, ležišta zadnjih amortizera i dno prtljažnika.

    Mene konkretno zanima sta mislite o "sindromu" 200.000km?

    Ako je auto iole ozbiljno održavan 200.000 km za taj motor ne predstavlja ništa. Moguća je povećana potrošnja ulja, uzrok tome su u najvećem broju slučajeva dotrajale gumice ventila, a u manjem uljne karike. Ne preterano skupi kvarovi (reda veličine 60-160€). Ne znam ni za jedan Mazdin motor kome je rađena generalna, ko zna nek me ispravi.


    Da li se uopste zaletati i kupovati ovakav auto?

    Clio MK1 možda i nađeš za približno iste pare, meni se 323f sviđa više u svakom smislu bar za dva reda veličine. Održavanje nije skupo, mada je neke specifične stvari (recimo plastičnu lajsnu A stuba) gotovo nemoguće naći. 323f je, bar prema mom poimanju estetike, neuporedivo lepša i atraktivnija od bilo kog Clia. Isto kao kad bi gledao Cameron Diaz i Milku Canić.

    Dobre primerke teško da ćeš naći ispod 2500€. Srećno!!!

    P.S.: Kako si nas našao?

    Comment

    • Goranp
      CBC Senator XXL
      • 28.06.2006
      • 436
      • Banja Luka

      #3
      Samo da te pozdravim i poželim dobrodošlicu
      Nadam se da ćeš i ti postati Mazdaš

      Kao prvo promašio si podforum, ali to će riješiti moderatori

      Ja tu mazdu nisam vozio i na žalost tu ti konkretno ništa ne mogu reći,ali zato ovde ima nekolicina koji jesu pa će ti oni više reći

      Što se tiče pređenih kilometara poznato je da su Mazdini motori stvarno izdržljivi (ipak su to Mazge) tako da ta kilometraža ne predstavlja problem
      Evo moja je 1999 godište pa je prešla 180K i ništa joj ne hvali

      A što se tiče kvarova to ti je pitanje na koje ti niko ne može odgovoriti tačno
      Raalno je očekivati da će ti se i ponešto kvariti jer je to ipak malo stariji automobil. Opet sve zavisi u kakvom stanju nađeš auto i kako je održavam.
      Može biti da nemaš niti jednog kvara,a opet može......
      Banjaluka Blog
      http://gradbanjaluka.blogspot.com
      Tattoo Picture
      http://tattooaco.blogspot.com

      Comment

      • Vocko
        CBC Senator XXL
        • 25.04.2005
        • 4556
        • nBGd

        #4
        Znam za primer jedne 1.6, koja se i dalje vozi pun gas, vec skoro 200k km i osim uljnih karika, nista joj ne fali... Izbacuje oko 90ks na tockovima, decko je malo cackao, i gura i dalje
        Zbog uljnih karika, koje trebaju da se zamene, ima vecu potrosnju ulja, ali to nije bitno posto uspeva da dobije od semafora do semafora znatno jace automobile. To je njegov gušt, sumnjam da ce biti i tvoj.

        Ima varijanta i sa karburatorom, mada su cesce ove sa injection-om i sa, odnosno bez ABS-a.
        K'o sto je gille rekao unutra je malo skucena, mada to zavisi od tvoje konstitucije, posto gille nije pravljen po ISO standardu (ima ga 2m ).
        Lim posle 17god mora da popusti negde, pogotovo sto kod nas nisu idealni uslovi za voznju (sneg, so, kisa...), a i ljudi nisu skloni bas redovnom odrzavanju.

        Dobra strana je sto su se prodavale kod nas, a i uvozene su, pa su mehanicari i elektricari (mada je ovo drugo manje potrebno) dosta upuceni u njih, a prednost je i to sto se neki osnovni, zamenski, delovi, koriste na vise generacija, pa su lako dostupni.

        Sve u svemu zahvalan auto, ako je iole redovno odrzavan.
        Naravno dalje stanje auta zavisi od tebe. Recimo moj otac svaki auto koji je kupio, po kupovini je doveo u stanje "novo". Zameni sve potrebne i manje potrebne sitnice, zbog sebe, da ne bi razmisljao sta moze da se desi. Naravno to startno kosta malo vise, ali u eksploataciji je vise nego korisno, jer kasnije ti manji "kvarovi" tj sitnice, ne mogu da naprave veci kvar.

        Comment

        • JNC
          CBC Senator XXL
          • 19.12.2006
          • 1332
          • Beograd

          #5
          Nemam bog zna sta da dodam, 200k je nista ako je odrzavan korektno, ali to su ti vec sve rekli gore, delova ima, a najveca zajebancija i najskuplje ce da te izadju lajsne i uopste sve oko estetike, lajsne(kao sto je vec gile pomenuo) se nalaze tesko(citaj skoro nemoguce), ali mehaniku nema frke sve to ima.
          A da ne pricam sto za to godiste auto izgleda odlicno, pogledaj sve ostale proizvodjace tog godista i sve ce ti biti jasno tesko da je bio atraktivniji auto tad za te pare, a i sad izgleda bas fino, a i ide lepo sa tim motorom.

          Comment

          • digitalconsumator
            CBC Član
            • 14.02.2008
            • 25
            • G. Milanovac, Srbija

            #6
            @ gille
            Hvala prvo tebi, jer si bio prvi da mi odgovoris (za nepunih pola sata od postavljanja treda), a i bio si najopsirniji... Dosta mi znace te informacije.
            Svestan sam da Mazde kao najvecu manu imaju lim. Ali sam uvek bio skeptican i prema delovima, jer su nekako japanci uvek bili zloglasni medju Srbima... Tu nekako neprikosnoveno vlada VW... ali

            Uzgred posto sam ranije vec gledao sta ko pise o Mazdi 323F, cini mi se da sam nailazio na tvoj tred... Ako sam dobro shvatio, ti si bese imao onu belu Mazdu, sa kojom si imao peh.. Bas mi je zao zbog toga... Vidim da si ipak ostao veran marki!

            Inace ovo poredjenje Clia i F-ke, ti je vrlo blizu realnom Mada, sta fali Milki Canic, bas je zgodna.

            Salu na stranu, ja gledam iz druge perspektive... Clio 1.1 (do 1.3), malo trosi, jeftin je za odrzavanje ... a ako ima 5 vrata, odlicna je kupovina. Makar gledano pragmaticno... Naravno, ruznjikav auto jeste. To stoji. Meni je cak Clio 2 i njegov redizajnirani mladji brat, jos i duplo ruzniji od starog... Tek sad novi Clio lici na nesto. Ali whatta heck.
            Jos cemo videti.

            Originally posted by gille
            P.S.: Kako si nas našao?
            Rekao mi je ortak da je ovo, otprilike, najbolji nas forum koji se bavi automobilima / automobilizmom. Ali u principu slucajno, pricali smo o kupovini raznih masina, i on pomenu ovaj forum!

            @ Goranp, Vocko & JNC
            Hvala i vama momci.
            Dodajte jos ponesto slobodno... Ja, kao sto rekoh na pocetku, nisam neki znalac oko svih tih stvari... Ali ono da volim kola ... obozavam ih.
            Japance pogotovo... tako da bi ova Mazda, legla u potpunosti!

            Razmisljao sam i o nekom klasicnijem resenju, na pr. Mitsubishi Lanceru ili Corolli, ali nesto ih slabo vidjam po netu, a ovde u GM ima par Galanta, koje bih da zaobidjem zbog velike kubikaze (2.0 ili vise nije za moj dzep). Mada u principu po oglasima ih ima bas puno.

            Sto se tice Mazde 323F...
            Kazete da mehanickih delova ima... i da u principu nije problem naci ih, jedino je problem oko "externe sminke"... Kako stoji stvar sa servisima... (pogotovo onim za ozbiljnije stvari)?? Da li ih ima i gde? Koje ljude preporucujete (BG i ostatak Srbije)?
            D Vision 2010.
            www.d-vision.biz

            Comment

            • JNC
              CBC Senator XXL
              • 19.12.2006
              • 1332
              • Beograd

              #7
              Taj clio uopste nije ista klasa za BG mazdom, 323 je veci auto C klaca a clio je ipak gradski tako da imaj i to na umu , za servis ce ti svi preporuciti Formu-u na Novom Beogradu, rade ok, pogotovo te starije modele, ja licno nemam nikakvo iskustvo sa njima( jos mi auto u garanciji pa se ide u ovlasceni servis).

              Comment

              • gille
                CBC Senator XXL
                • 24.09.2006
                • 593
                • Belgrado

                #8
                Servise već imaš sve pobrojane. Za 323f/bg '91 najpovoljnije u BG-u je u Stolačkoj, imaš u temi o servisima i otpadima. Delove nabavljaš gde hoćeš, ja sam uglavnom se snabdevao kod Aleksandra i Dekija otpadara

                Za Lancera je održavanje puno skuplje, a za Corollu za nijansu jeftinije. U Čačku imaš odličan servis za japanska vozila, a svraćao sam i u dve radnje sa delovima baš za Mazdu i cene su više nego OK, za nijansu više nego u BG-u. Pročitaj pažljivo ovo što smo do sada u Mazda sekciji pisali po forumu, i naći ćeš odgovore na skoro sva svoja pitanja.

                Brate, ako Milki Canić ne fali ništa, pođi očnom liječniku

                Comment


                • #9
                  Za odrzavanje ove Mazde, nije skupa, jer je ima u velikoj seriji, svi je i prodavci, i mehanicari znaju, sustina je, ulozi u ono sto treba da se zameni, redovan servis, na duge staze se isplati..

                  A i dalje izgleda zanimljivo, u odnosu na CLio..

                  Comment

                  • digitalconsumator
                    CBC Član
                    • 14.02.2008
                    • 25
                    • G. Milanovac, Srbija

                    #10
                    @ JNC
                    Ma da... znam da Clio nije ista klasa kao 323F. Samo znas kako kazu, cim je cena ista, moze se svasta porediti....
                    Mislim ono, znam ljude koji su davali i 2000E za (neku tamo ludilo) biciklu... A naravno da je jasno da se auto i bicikla ne moze porediti... ali za odredjenu svotu novca moze svasta da se kupi... sve u zavisnosti, sta ti treba.
                    Mislim ja se trudim da razmisljam bez emocija... da me ne vuce to sto mi se 323F svidja i sto je lepsi, pa da posle placem ako sam uzeo neki "usminkani krs"...
                    Jedan ortak je tako kupio Alfu 75... bio odusevljen mesec dana... vristao od zadovoljstva... ono "Znas kako vuce!... Ide ludilo".... a onda su krenuli problemi i proklinje samog sebe sto se zajb'o... i sad gleda samo Jugice...

                    @ gille
                    Vidis nisam znao da je za Lancera odrzavanje skuplje... mislio sam da je u rangu Toyote. Steta... Lancer '91 mi deluje skroz kao Corolla '91... mislio sam da je situacija ista...
                    Ovo sto kazes za Cacak... Cool... Vidjao sam jednu radnju stalno kad idem u CA, za japance... Ne znam da li je to to, sto kazes... ali prosetacu next time, malo detaljnije i raspitati se jos... Vazno je da si ti (posto izgleda znas puno o Mazdama i situaciji na terenu) snimio da ih ima... sto je u stvari najvaznije!

                    I ne diraj bre Milku Canic... zena je carica! Njena popularnos' pocinje da poprima galakticke dimenzije!

                    @ TRIO_driver
                    Hvala druze... zaista sam poceo ozbiljno da razmisljam o ovoj Mazdi...
                    Ali nekako sam neodlucan... znas uvek je problem sa kintom, pa gledam da budem sto je moguce vise obazriv. Pogotovo sto nemam neke dobre ortake mehanicare, koje bih mogao da vodam sa sobom u svako "gledanje" auta... pa da me upozore sta da zaobilazim!

                    Najvise mi smeta kad su ljudi koji prodaju kola neiskreni (a vecina je nazalost takva), i prica bajke samo da ti uturi "krs"...
                    Mislim one price nije farban, nije udaran, bez ulaganja... ma daj odes da vidis a ono TOTALNI OPOZIT ( )!
                    Cim vidim u oglasima, "stanje odlicno"... odmah sumnjam po defaultu... Cast izuzecima... kojih verovatno ima... ali ja na takve nisam naisao!
                    Ima li bre neko ko ce lepo da ti kaze .. tak'a i tak'a stvar... ne valja to i to, ali ovo valja i t.d. ?
                    D Vision 2010.
                    www.d-vision.biz

                    Comment

                    • Vocko
                      CBC Senator XXL
                      • 25.04.2005
                      • 4556
                      • nBGd

                      #11
                      Takvi su retki, a i startno traze (ne)opravdano vise za auto

                      Comment

                      • JNC
                        CBC Senator XXL
                        • 19.12.2006
                        • 1332
                        • Beograd

                        #12
                        Stoji, ako je krs, tj. lose odrzavana dzaba sto je Mazda, prvo gledaj stanje pa onda marku, iako je moje misljenje da ces lakse naci ok Mazdu nego vecinu drugih marki.

                        Comment

                        • digitalconsumator
                          CBC Član
                          • 14.02.2008
                          • 25
                          • G. Milanovac, Srbija

                          #13
                          Za sad mi se najvise svidja ovo:

                          Sta vi mislite? Jel' je neko, mozda nekim cudom, vidjao uzivo? Posto mi rekose da je prethodni vlasnik bio iz BG...

                          Presao 245.000! Uf mnooogo bre! Najvise me to brine!
                          D Vision 2010.
                          www.d-vision.biz

                          Comment

                          • Vocko
                            CBC Senator XXL
                            • 25.04.2005
                            • 4556
                            • nBGd

                            #14
                            Moje razmisljanje
                            - velika kilometraza
                            - cena malo jaca
                            - stanje izgleda dobro

                            Treba auto pogledati uzivo i videti da li je iz uvoza ili ne, takodje zasto mu je registracija 8xx-xxx, kada je to stariji auto... Znaci bila je ne registrovana ili je bila van BG-a

                            Sta mu je bord kompjuter ??? Digitalni sat ?

                            Treba ga pozvati i zamoliti da posalje detaljnije slike auta, pogotovo tamo gde se vide neka ostecenja, a i slike motornog prostora.


                            E sad... Kilometraza... 245k km dodje na oko 15k godisnje, sto je neka normalna kilometraza uz redovno odrzavanje, ne bi trebalo da bude strasno. Samo sto ne znamo kako je odrzavao sadasnji vlasnik, a ni onaj pre, a ni onaj pre.
                            Znaci mozes da odes da pogledas auto, zakazes "pregled" kod nekog majstora (platis to ako je potrebno) ili da ide sa tobom neko ko se dobro razume u Japance, pa odlucis o ovoj konkretno.

                            Takodje treba pitati gde je odrzavana, moze da se sazna dosta toga, ako neko poznaje doticnog majstora, a manje-vise se oni svi poznaju.

                            I racunaj na cenu velikog servisa kada je uzmes, cisto da bi ti savest bila mirna i da ne bi razmisljao "a sta ako".


                            I ne odlucuj se bas za prvu, pogledaj sta jos ima... Ne potrefi se bas svakome da je prvi auto koji pogleda, bas onaj koji vredi pazariti, ali takodje i zbog toga ne treba odustati

                            Comment

                            • digitalconsumator
                              CBC Član
                              • 14.02.2008
                              • 25
                              • G. Milanovac, Srbija

                              #15
                              Hvala ti na detaljnim opservacijama i misljenju (u skladu sa skromnim datim podacima)...
                              Sto se tice cene... trebalo bi (posto sam ispipavao teren) da cena ide dole... Ja mislim da realno to vredi 2.500E...

                              Jedan prijatelj je pogledao pre neki dan, bas tu Mazdu... i kaze da je u ok stanju, ali da se u motor ne moze "zaviriti", pa nije siguran... ali je probao i kaze da vuce dosta dobro, ali kaze da je primetio da je farbana.

                              Kazes da racunam na cenu velikog servisa... Toga sam otprilike svestan, a i trebace zbog tehnickog pregleda jer registracija istice u aprilu.
                              Kazi mi koliko love otprilike treba ustekati za taj servis... koji pominjes?!

                              Naravno... necu se zaletati... Ali nisam u situaciji da pogledam svaki model koji me zainteresuje (nazalost)... Tako da mi ostaje da prvi utisak bude vizuelni (sa fotki), a onda nista manje bitan i lokacija gde se prodavani auto nalazi!

                              p.s.
                              I ova mi se svidja... http://www.mojauto.co.yu/polovni-auto/187496
                              Ali nekako mi je suvise lepa-bela, a i cena je podosta prenabudzena...
                              D Vision 2010.
                              www.d-vision.biz

                              Comment

                              Working...
                              X