Prvi dizelaš sa tri turbine dolazi iz Mercedesa, rezervisan za SLK 320 CDI, daje 286 KS, 0-100 za 5,3 sec a troši samo 7,5 l/100 km!
Najzanimljiviji ovogodišnji tehnološki novitet stigao je iz DC-a. U Mercedes SLK 320 CDI predstavljen je prvi Common Rail motor sa tri turbine. Motor zapremine 2 987 ccm sada daje 286 KS umjesto 224 KS a obrtni moment je skakao iz 510 na 630 Nm pri 1 700 rpm!!!
Prvi automobil sa dizlom je bio Mercedes 260D iz 1935 koji je dao 45 KS. Specifična snaga mu je bila 17,7 KS/l a danas, novi Mercedesov motor daje 95,7 KS/l i istovremeno obori rekord BMW-a.
Zašto tri turbine? I ovdje se koristi tehnologija sekvencijalnog, dvostepenog punjenja, koja je prvi put prokazana na Opel Vectri 1.9 CDTI sa 212 KS.
Ta tehnologija ima jednu manu, da bi se kod visokih obrtaja osiguralo kvalitetno punjenje, potreban je veliki turbo punjač. Ovdje inžinjeri su eliminisali turbo rupu, ovdje se koristi tehnologija promjenljive geometrije turbo punjača, zakretanjem statorskih lopatica kod svih obrtaja ostvaruje se najpovoljnije ustrujavanje u rotor. Nije problem nabiti dizelski motor u ekstremnu veliku snagu, to je jednostavno moguće jednino velikim turbo punjačem i odgovarajućim intercoolerom no takav dizelaš na niskim obrtajima bi bio anemičan, posle bi slijedilo neontrolirano razvijanje snage koja bi izazvala veliko preopterećenje cijelog pogona. Bez obzira što motor može ojačati u svim kritičnim sklopovima (koljenasto vratilo, klipovi, klipnjače, ležaji...) opet njegov vijek bi bio mali. Pa tu je lamela, mjenjač....
Za to je bolje da motor radi uz pomoć jedne male i jedne velike turbine, mala pomaže motoru pri niskim obrtajima, u srednjem režimu rade i mali i veliki a u većim samo veliki turbo.
Kod četvrocilidarskih motora upotrebljen je izraz Twin-Turbo kako bi se razlikovao od bi-turba kod V motora. Mercedes tu je mogao da koristi 4 turbine, po jedan mali i po jedan veliki za svaki blok ali komplikovana konstrukcija i velike dimenzije predstavljaju najveći problem. Time Mercedes je iskoristio prostor između blokova, tu je postavio veliki turbo punjač a sa strane po jedna mali koji rade na niskim obrtajima. Sad, ovaj motor nije ništa veći od V6 tako da može da stane u SLK, C, E, S...Bolje se ne može.
Novi SLK 320 CDI TT od 0-100 ide za 5,3 sec a prvih 1 000 metara prelazi za 24,4 sec, Od 80-120 ide za 3 sec
copy/paste
Komentar ?
Najzanimljiviji ovogodišnji tehnološki novitet stigao je iz DC-a. U Mercedes SLK 320 CDI predstavljen je prvi Common Rail motor sa tri turbine. Motor zapremine 2 987 ccm sada daje 286 KS umjesto 224 KS a obrtni moment je skakao iz 510 na 630 Nm pri 1 700 rpm!!!
Prvi automobil sa dizlom je bio Mercedes 260D iz 1935 koji je dao 45 KS. Specifična snaga mu je bila 17,7 KS/l a danas, novi Mercedesov motor daje 95,7 KS/l i istovremeno obori rekord BMW-a.
Zašto tri turbine? I ovdje se koristi tehnologija sekvencijalnog, dvostepenog punjenja, koja je prvi put prokazana na Opel Vectri 1.9 CDTI sa 212 KS.
Ta tehnologija ima jednu manu, da bi se kod visokih obrtaja osiguralo kvalitetno punjenje, potreban je veliki turbo punjač. Ovdje inžinjeri su eliminisali turbo rupu, ovdje se koristi tehnologija promjenljive geometrije turbo punjača, zakretanjem statorskih lopatica kod svih obrtaja ostvaruje se najpovoljnije ustrujavanje u rotor. Nije problem nabiti dizelski motor u ekstremnu veliku snagu, to je jednostavno moguće jednino velikim turbo punjačem i odgovarajućim intercoolerom no takav dizelaš na niskim obrtajima bi bio anemičan, posle bi slijedilo neontrolirano razvijanje snage koja bi izazvala veliko preopterećenje cijelog pogona. Bez obzira što motor može ojačati u svim kritičnim sklopovima (koljenasto vratilo, klipovi, klipnjače, ležaji...) opet njegov vijek bi bio mali. Pa tu je lamela, mjenjač....
Za to je bolje da motor radi uz pomoć jedne male i jedne velike turbine, mala pomaže motoru pri niskim obrtajima, u srednjem režimu rade i mali i veliki a u većim samo veliki turbo.
Kod četvrocilidarskih motora upotrebljen je izraz Twin-Turbo kako bi se razlikovao od bi-turba kod V motora. Mercedes tu je mogao da koristi 4 turbine, po jedan mali i po jedan veliki za svaki blok ali komplikovana konstrukcija i velike dimenzije predstavljaju najveći problem. Time Mercedes je iskoristio prostor između blokova, tu je postavio veliki turbo punjač a sa strane po jedna mali koji rade na niskim obrtajima. Sad, ovaj motor nije ništa veći od V6 tako da može da stane u SLK, C, E, S...Bolje se ne može.
Novi SLK 320 CDI TT od 0-100 ide za 5,3 sec a prvih 1 000 metara prelazi za 24,4 sec, Od 80-120 ide za 3 sec
copy/paste
Komentar ?

Comment