Istorija i inovacije
Aeronautika
Renault je prisutan na podrucju aeronautike od 1907. sa svojim prvim avionskim motorom 1917. godine, balone je opremio motorom od 220 KS. Iste godine, Renault je proizveo svoj prvi avion ,a ujedno je je bio prvi proizvodac koji je postavio motor s prednje strane aviona. 1932. godine, Renault je uveo još inovacija proizvodeci metalne umjesto drvenih propelera.
Odvažnost
1965., Renault je bio dovoljno odvažan da lansira Renault 16 u vrlo konformisticnom okruženju visoke klase. Prvi bivolumen sa zadnjim podiznim vratima, Renault 16 je takode bio beskrajno prilagodljiv te je imao višenamenske karakteristike. Postao je simbol prakticnosti.
Avantura
1924. godine, nitko još nije govorio o 4X4 vozilima. Medutim, Renault je vec u to vreme lansirao svoja prva vozila s pogonom na cetiri tocka za staze i dine Sahare. Ova prva vozila otvorila su put svim terenskim vozilima koje ne zaustavlja ni pesak, ni kamenje, kao ni strmi nagibi i blato.
Koncept vozila
1991. godine Renault je u Frankfurtu predstavio koncept vozilo Scénic. Ovo koncept vozilo je istovremeno tehnološko i tehnicko usmereno na sociokulturološki aspekt koji se temelji na putovanju, kao i porodicni automobil za 21. vek. Pet godina kasnije, ovaj koncept je poslužio kao model za serijsko vozilo te je još jedan put omogucio Renaultu veliku prednost u odnosu na druge proizvodace automobila.
Dizajn
Renault je uvek nastojao da bude inovativan u pogledu dizajna. Renault 4, lansiran 1961., je prvo malo vozilo s prednjim pogonom koje se razlikovalo lakocom vožnje i velikim petim vratima. To je bilo prvo vozilo “ni berlina, ni break”, što je rezultat uvodenja zadnjih podiznih vrata koja danas imaju veliki uspeh medu proizvodacima širom svijeta.
Udobnost
Od 1905. godine, Renault se poceo baviti udobnošcu svojih automobila te je izumio starter sa komprimovanim vazduhom kojim se upravlja iz vozacevog sedišta. Nije više bila potrebna rucna poluga za pokretanje motora!!!
U 2000. godini, Renault je poboljšao sistem za startovanje motora ukidanjem kljuca za kontakt na Laguni., uvodenjem kartice za startovanje.
Ergonomija i sigurnost
Renault 11 je prvi automobil na kojem su uvedene komande na volanu.
Ovakvim inovativnim rešenjaima Renault spaja ergonomicnost i sigurnost , a isti koncept bice uskoro uveden na sva vozila iz game
Energetska efikasnost
Na pragu dvadesetog veka, Renault je želeo poboljšati performanse u pogledu potrošnje goriva.
1904., kreirana je odstranjiva svecica koja ce uveliko doprineti ostvarenju ovog cilja.
Takmicenja
Vec od 1900. godine, Renault se ukljucio u svet sportskih takmicenja i osvojio svoju prvu titulu , na trci Paris-Bordeaux. Ovo prvo takmicenje imalo je veliki odjek te je Renault dobio narudžbinu za 350 vozila.
Ekologija
Dosta vremena Renault je posvetio na projektima razvoja automobila koji ne emituju štetne gasove. Projekat pod nazivom “Fever” zapocet 1994. sa nekoliko saradnika rezultirao je korištenjem baterije u automobilu. Spomenuti projekat omogucio je Renaultu znacajnu prednost na ovom podrucju u odnosu na druge proizvodace automobila.
Ekonomicnost
Problem zaštite životne sredine i želja za uštedom energije, podstaknule su Renault da se izmedu 1973. i 1979. godine razvije prototip Eve koji je, svojim zategnutim linijama, smanjio aerodinamicki koeficijent za 40%. Nakon ovog usledio je drugi prototip, Vesta 2, koji je pri prosecnoj brzini od 100 km/h, trošio 1,84 litre na 100km (najekonomicniji automobil na svijetu).
Medjunarodni razvoj
Na pragu dvadesetog veka Renault zapocinje medunarodni razvoj, a 1901. potpisuje ugovor o licenci o sklapanju svojih automobila u Belgiji.
U 1904. godini, otvara filijale u inostranstvu , narocito u Engleskoj.
U 1910. godini, cak i japanski potrošac može kupiti Renault!
Inventivnost
Godine 1898., Louis Renault je dobio opkladu nakon što se popeo strmom ulicom Rue Lepic u Pariskom kvartu Montmartre. To je bio prvi put da se netko popeo uz nagib od 13% u “kociji bez konja”. Tajna ovog uspeha je bila u sistemu za direktni prenos koji je dizajnirao Louis Renault.
Renault i mobilnost....
1898. prvi automobil
1900. prvi trkacki automobil
1900. prvi kombi
1905. prvi motorni camac
1905. prvi taxi
1906. prvi kamion
1906. prvi autobus
1907. prvi avionski motor
1911. prvi izletnicki autobus i omnibus
1913. prvi motor hidroaviona
1914. prva ambulantna kola
1914. prvi avion
1916. prvi tenk
1919. prvi traktor
1919. prvi putnicki avion
1921. prva lokomotiva sa komprimovanim vazduhom
1923. prvo vozilo s gusenicama umesto zadnjih tockova
1924. prvi 4X4
1929. prvi traktor sa metalnim tockovima
1930. prva automatska pumpa
1931. prvi autobus sa zadnjom platformom
1931. prva motorna kola
1939. prvi poštanski avion
1952. prva lokomotiva sa gasnom turbinom
1984. prvi jednovolumen
1998. prve snežne sanke
2000. prvi elektricni bicikl
Nacin života
Jedna od Renaultovih glavnih briga je olakšati život svojim kupcima.
Renault je 1973. izumeo centralno zakljucavanje vrata (nije više trebalo zakljucavati svaka vrata posebno). Kasnije, Renault je bio prva kompanija koja je opremila svoja vozila sistemom za zakljucavanje sa zvucnim signalom.
Jednovolumen
36 godina prije Espacea, Renault je stvorio prototip jednovolumenskog taxija na osnovi koncepta Juvaquatre.
Preteca Espacea stvoren je 1948. godine.
Mit
Renault 1984. uvodi inovacije komercijalizujuci koncept Espacea te stvara mit koji ce omoguciti automobilskoj industriji veliki “korak” prema napred.
Nova vozila
Uvek korak ispred, Renault je 1975. godine lansirao Renault 5, pretecu nove automobilske generacije. Bivolumen jednostavnog i originalnog dizajna te višenamenskih karakteristika doživeo je velik uspeh. Daljnje inovacije Renault je uveo opremivši Renault 5 branicima od sintetickog materijala, posebno prakticnim za stanovnike gradova koji se svakodnevno suocavaju s problemima pri parkiranju.
Performanse
U neprestanoj potrazi za vecim performansama svojih motora, Renault je 1902. godine patentirao prednabijanje motora. Napravljen je turbo…
Godine 1980., Renault je bio prvi proizvodac koji je s automobilima Renault 18 i Renault 5 Turbo lansirao serijska vozila s motorom sa turbopunjacem
Proizvodnja
Inženjer P.Bezier je uveo revolucionarne promene u svet automobilske proizvodnje i omogucio proizvodnju 300 4cv vozila dnevno vec od 1947. godine, zahvaljujuci mašini koja je mogla obavljati nekoliko poslova istovremeno na istom mestu proizvodnje.
Inženjer je potajno skicirao planove ove mašine tokom svog zarobljeništva.
Automobilski rekordi
Izazovi su bili pokretacka sila Renaulta još od 1898. godine.
1925. - Svetski prvak rekordne predene udaljenosti
1926. - Svetski prvak 24-satne trke
1934. - Svetski prvak 48-satne trke u Monthleryu
1956. - Svetski prvak u brzini za automobile s turbinom
1972. - Prvak Francuske u reliju
1973. - Svetski prvak u reliju
1976. - Svetski prvak u Formuli 2
1987. - Svetski prvak u potrošnji
1988. - Svetski prvak u brzini na ledu
1992./1993./1994./1995./1996./1997./2005./2006. - Svetski prvak proizvodaca F1
Rekordi u vazduhoplovstvu
Rekord predene razdaljine 1909.
Visinski rekordi 1911./1919./1923.
Rekordi u izdržljivosti i udaljenosti 1911./1912.
Rekord u brzini penjanja 1920.
Sigurnost
Buduci da je sigurnost uvijek bila njegova glavna preokupacija, Renault je bio prvi proizvodac koji je 1962. godine opremio serijski model Renault 8 sa 4 disk kocnice.
Boravak u automobilu
Renault je prvi proizvodac na svetu koji je predložio zatvoreni automobil te tako zapoceo razdoblje boravka u automobilu.
izvor: Renault Srbija
Aeronautika
Renault je prisutan na podrucju aeronautike od 1907. sa svojim prvim avionskim motorom 1917. godine, balone je opremio motorom od 220 KS. Iste godine, Renault je proizveo svoj prvi avion ,a ujedno je je bio prvi proizvodac koji je postavio motor s prednje strane aviona. 1932. godine, Renault je uveo još inovacija proizvodeci metalne umjesto drvenih propelera.
Odvažnost
1965., Renault je bio dovoljno odvažan da lansira Renault 16 u vrlo konformisticnom okruženju visoke klase. Prvi bivolumen sa zadnjim podiznim vratima, Renault 16 je takode bio beskrajno prilagodljiv te je imao višenamenske karakteristike. Postao je simbol prakticnosti.
Avantura
1924. godine, nitko još nije govorio o 4X4 vozilima. Medutim, Renault je vec u to vreme lansirao svoja prva vozila s pogonom na cetiri tocka za staze i dine Sahare. Ova prva vozila otvorila su put svim terenskim vozilima koje ne zaustavlja ni pesak, ni kamenje, kao ni strmi nagibi i blato.
Koncept vozila
1991. godine Renault je u Frankfurtu predstavio koncept vozilo Scénic. Ovo koncept vozilo je istovremeno tehnološko i tehnicko usmereno na sociokulturološki aspekt koji se temelji na putovanju, kao i porodicni automobil za 21. vek. Pet godina kasnije, ovaj koncept je poslužio kao model za serijsko vozilo te je još jedan put omogucio Renaultu veliku prednost u odnosu na druge proizvodace automobila.
Dizajn
Renault je uvek nastojao da bude inovativan u pogledu dizajna. Renault 4, lansiran 1961., je prvo malo vozilo s prednjim pogonom koje se razlikovalo lakocom vožnje i velikim petim vratima. To je bilo prvo vozilo “ni berlina, ni break”, što je rezultat uvodenja zadnjih podiznih vrata koja danas imaju veliki uspeh medu proizvodacima širom svijeta.
Udobnost
Od 1905. godine, Renault se poceo baviti udobnošcu svojih automobila te je izumio starter sa komprimovanim vazduhom kojim se upravlja iz vozacevog sedišta. Nije više bila potrebna rucna poluga za pokretanje motora!!!
U 2000. godini, Renault je poboljšao sistem za startovanje motora ukidanjem kljuca za kontakt na Laguni., uvodenjem kartice za startovanje.
Ergonomija i sigurnost
Renault 11 je prvi automobil na kojem su uvedene komande na volanu.
Ovakvim inovativnim rešenjaima Renault spaja ergonomicnost i sigurnost , a isti koncept bice uskoro uveden na sva vozila iz game
Energetska efikasnost
Na pragu dvadesetog veka, Renault je želeo poboljšati performanse u pogledu potrošnje goriva.
1904., kreirana je odstranjiva svecica koja ce uveliko doprineti ostvarenju ovog cilja.
Takmicenja
Vec od 1900. godine, Renault se ukljucio u svet sportskih takmicenja i osvojio svoju prvu titulu , na trci Paris-Bordeaux. Ovo prvo takmicenje imalo je veliki odjek te je Renault dobio narudžbinu za 350 vozila.
Ekologija
Dosta vremena Renault je posvetio na projektima razvoja automobila koji ne emituju štetne gasove. Projekat pod nazivom “Fever” zapocet 1994. sa nekoliko saradnika rezultirao je korištenjem baterije u automobilu. Spomenuti projekat omogucio je Renaultu znacajnu prednost na ovom podrucju u odnosu na druge proizvodace automobila.
Ekonomicnost
Problem zaštite životne sredine i želja za uštedom energije, podstaknule su Renault da se izmedu 1973. i 1979. godine razvije prototip Eve koji je, svojim zategnutim linijama, smanjio aerodinamicki koeficijent za 40%. Nakon ovog usledio je drugi prototip, Vesta 2, koji je pri prosecnoj brzini od 100 km/h, trošio 1,84 litre na 100km (najekonomicniji automobil na svijetu).
Medjunarodni razvoj
Na pragu dvadesetog veka Renault zapocinje medunarodni razvoj, a 1901. potpisuje ugovor o licenci o sklapanju svojih automobila u Belgiji.
U 1904. godini, otvara filijale u inostranstvu , narocito u Engleskoj.
U 1910. godini, cak i japanski potrošac može kupiti Renault!
Inventivnost
Godine 1898., Louis Renault je dobio opkladu nakon što se popeo strmom ulicom Rue Lepic u Pariskom kvartu Montmartre. To je bio prvi put da se netko popeo uz nagib od 13% u “kociji bez konja”. Tajna ovog uspeha je bila u sistemu za direktni prenos koji je dizajnirao Louis Renault.
Renault i mobilnost....
1898. prvi automobil
1900. prvi trkacki automobil
1900. prvi kombi
1905. prvi motorni camac
1905. prvi taxi
1906. prvi kamion
1906. prvi autobus
1907. prvi avionski motor
1911. prvi izletnicki autobus i omnibus
1913. prvi motor hidroaviona
1914. prva ambulantna kola
1914. prvi avion
1916. prvi tenk
1919. prvi traktor
1919. prvi putnicki avion
1921. prva lokomotiva sa komprimovanim vazduhom
1923. prvo vozilo s gusenicama umesto zadnjih tockova
1924. prvi 4X4
1929. prvi traktor sa metalnim tockovima
1930. prva automatska pumpa
1931. prvi autobus sa zadnjom platformom
1931. prva motorna kola
1939. prvi poštanski avion
1952. prva lokomotiva sa gasnom turbinom
1984. prvi jednovolumen
1998. prve snežne sanke
2000. prvi elektricni bicikl
Nacin života
Jedna od Renaultovih glavnih briga je olakšati život svojim kupcima.
Renault je 1973. izumeo centralno zakljucavanje vrata (nije više trebalo zakljucavati svaka vrata posebno). Kasnije, Renault je bio prva kompanija koja je opremila svoja vozila sistemom za zakljucavanje sa zvucnim signalom.
Jednovolumen
36 godina prije Espacea, Renault je stvorio prototip jednovolumenskog taxija na osnovi koncepta Juvaquatre.
Preteca Espacea stvoren je 1948. godine.
Mit
Renault 1984. uvodi inovacije komercijalizujuci koncept Espacea te stvara mit koji ce omoguciti automobilskoj industriji veliki “korak” prema napred.
Nova vozila
Uvek korak ispred, Renault je 1975. godine lansirao Renault 5, pretecu nove automobilske generacije. Bivolumen jednostavnog i originalnog dizajna te višenamenskih karakteristika doživeo je velik uspeh. Daljnje inovacije Renault je uveo opremivši Renault 5 branicima od sintetickog materijala, posebno prakticnim za stanovnike gradova koji se svakodnevno suocavaju s problemima pri parkiranju.
Performanse
U neprestanoj potrazi za vecim performansama svojih motora, Renault je 1902. godine patentirao prednabijanje motora. Napravljen je turbo…
Godine 1980., Renault je bio prvi proizvodac koji je s automobilima Renault 18 i Renault 5 Turbo lansirao serijska vozila s motorom sa turbopunjacem
Proizvodnja
Inženjer P.Bezier je uveo revolucionarne promene u svet automobilske proizvodnje i omogucio proizvodnju 300 4cv vozila dnevno vec od 1947. godine, zahvaljujuci mašini koja je mogla obavljati nekoliko poslova istovremeno na istom mestu proizvodnje.
Inženjer je potajno skicirao planove ove mašine tokom svog zarobljeništva.
Automobilski rekordi
Izazovi su bili pokretacka sila Renaulta još od 1898. godine.
1925. - Svetski prvak rekordne predene udaljenosti
1926. - Svetski prvak 24-satne trke
1934. - Svetski prvak 48-satne trke u Monthleryu
1956. - Svetski prvak u brzini za automobile s turbinom
1972. - Prvak Francuske u reliju
1973. - Svetski prvak u reliju
1976. - Svetski prvak u Formuli 2
1987. - Svetski prvak u potrošnji
1988. - Svetski prvak u brzini na ledu
1992./1993./1994./1995./1996./1997./2005./2006. - Svetski prvak proizvodaca F1
Rekordi u vazduhoplovstvu
Rekord predene razdaljine 1909.
Visinski rekordi 1911./1919./1923.
Rekordi u izdržljivosti i udaljenosti 1911./1912.
Rekord u brzini penjanja 1920.
Sigurnost
Buduci da je sigurnost uvijek bila njegova glavna preokupacija, Renault je bio prvi proizvodac koji je 1962. godine opremio serijski model Renault 8 sa 4 disk kocnice.
Boravak u automobilu
Renault je prvi proizvodac na svetu koji je predložio zatvoreni automobil te tako zapoceo razdoblje boravka u automobilu.
izvor: Renault Srbija