Mazda CX-7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Goranp
    CBC Senator XXL
    • 28.06.2006
    • 436
    • Banja Luka

    Mazda CX-7

    Kako sam zadnjih dana primjetio u Banjaluci se pojavilo nekoliko Mazdi CX-7 i ne znam šta bi vam rekao nego da sam oduševljen. Izgleda mi mnogo mnogo mnogo mnogo bolje uživo nego na slikama.
    Gledaju ovde, primjetio sam da je niko ne spominje što smatram da je nedopustivo.
    Našao sam nešto fotografija, testova... pa idemo.............






    Sve što sam našao jeste na hrvatskim portalima, na ostalim ništa , ali nema vez idemo....

    Stil:
    Elegantna i nadmoćna izvana…

    Prva stvar koju ćete zamijetiti kod Mazde CX-7 je njen atletski karakter. Prednje vjetrobransko staklo nagnuto je više nego kod nekih deklariranih sportskih automobila, a tu je i agresivno dizajniran donji prorez za zrak s kompaktnom gornjom rešetkom hladnjaka.

    Prednji dio je snažan i sofisticiran, a poklopac motora profiliran. Zatim ćete primijetiti ravnu liniju krova, prema nazad uzdižuću liniju bokova i mišićave blatobrane koji obuhvaćaju 18” kotače. Sportski stil nastavlja se sa stražnje strane s dvije velike ispušne cijevi i okruglim stražnjim svjetlima.

    Sve to doprinosi nadmoćnom izgledu Mazde CX-7 na cesti.
    …sportska i uglađena iznutra

    Dizajn unutrašnjosti inspiriran sportskim automobilima odražava osjećaj za detalje koji se provlači cijelom Mazdom CX-7. Instrumentna ploča ugodna je oku i funkcionalna, ergonomski oblikovana i ima lako čitljive instrumente, koji su se za vrijeme noćne vožnje osvijetljeni indirektnim plavim svjetlom. Revolution modeli imaju crveno osvijetljene instrumente i indirektno plavo osvjetljenje središnje konzole. Instrumenti, središnja konzola i nasloni za ruke imaju posebne srebrne ukrasne okvire i letvice.

    Sportska sofisticiranost vidljiva je i na trokrakom upravljaču, dizajniranom po uzoru na Mazdu MX-5, kao i na ručici šesterostupanjskog mjenjača, u oba slučaja obloženim kožom. Pritom je ručica mjenjača postavljena visoko da bi omogućila što brže i sportskije izmjenje stupnjeva.
    Performanse:
    Sportski karakter i agilnost

    Benzinski MZR 2,3-litreni motor s turbo-punjačem razvija snagu od 260 KS i najveći okretni moment od 380Nm. Uz pogon na sva četiri kotača s Active Torque Split sustavom, sva ta snaga bit će uvijek pod Vašom kontrolom.

    Mazda CX-7 koristi isti pogonski agregat kao sportski modeli Mazda3 MPS i Mazda6 MPS. Stoga nije ni čudo da Mazda CX-7 ubrzava s mjesta do 100km/h za samo osam sekundi i postiže vrhunsku ravnotežu između glatkog, linearnog ubrzavanja i živahnih, agresivnih reakcija na gas pri svim brzinama. Pritom su potrošnja goriva i emisija štetnih plinova vrlo umjereni za jedan SUV.

    Konstrukcija šesterostupanjskog ručnog mjenjača s tri vratila omogućava mu kompaktne dimenzije, a stupnjevi su proračunati tako da možete istinski iskoristiti sav potencijal motora.
    Pouzdana i poslušna

    Kočni sustav s ventiliranim disk-kočnicama na sva četiri kotača dopunjen je sustavom koji sprečava blokiranje kotača (ABS), funkcijom pomoći pri naglom kočenju, sustavom sprečavanja proklizavanja pogonskih kotača (TCS) i sustavom dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) - sve redom kao dio serijske opreme.

    Sva ta tehnika sjedinjena je s inteligentnim pogonom na sva četiri kotača kako bi se poboljšala stabilnost u slučaju zanošenja vozila, naglog kočenja ili bočnog proklizavanja.

    Drugim riječima, u vožnji ćete uvijek imati osjećaj stabilnosti, čak i pri velikim brzinama. Dok hidraulički servo-upravljač, zahvaljujući obilju povratnih informacija, daje osjećaj potpune kontrole i sigurnosti, iznimno čvrsta karoserija
    Praktičnost:
    Prostrana i prilagodljiva

    S prtljažnim prostorom i praktičnim detaljima kakve samo možete poželjeti, Mazda CX-7 sposobna se prilagoditi svim zahtjevima suvremenog života.
    Automobil skrojen po mjeri

    Samo jednim jednostavnim pokretom moguće je preklopiti stražnje naslone i tako provećati već ionako prostrani prtljažnik (dugačak gotovo 1 m). Time se dobiva još duža ravna površina za spremanje bicikala i ostalih većih predmeta. Na gornjem kraju spuštenih stražnjih naslona nalazi se zaštitni rub, koji sprečava klizanje predmeta prema naprijed pri kočenju.

    Tu su još i veliki pretinac na središnjoj konzoli i dva držača za čaše ispred njega.
    Sve nadohvat ruke

    Električni podizači prednjih i stražnjih stakala, koji se pokreću pritiskom na gumbe, 12V-utičnica na središnjoj konzoli i daljinsko središnje zaključavanje olakšavaju Vam život i čine ga jednostavnijim.
    Potpuna preglednost

    U Mazdi CX-7 uvijek ćete imati potpuno nesputani pogled na cestu. S vozačkim sjedalom namjestivim na šest načina (u modelima Revolution), možete biti potpuno sigurni da ste zauzeli uistinu najbolji položaj.

    Grijani vanjski retrovizori s kućištima u boji karoserije omogućavaju Vam lakši pregled okoline u bilo koje doba. Kod modela Revolution dobivate i ksenonska prednja svjetla sa senzorima za svjetlo i sustav automatskog upravljanja bvrisačima sa senzorom za kišu, koji će vam zatrebati pri zahtjevnijim vremenskim uvjetima.
    Spremni na sve

    Mazda CX-7 će se savršeno uklopiti u Vaš život, neovisno o tome kakav Vam je stil života i interesi. Uz veliki asortiman dodatne opreme – uključujući kuku za vuču i krovne nosače za bicikle ili skije/snowboard – ovaj je automobil uvijek
    Sigurnost i zaštita:
    Višestruko zaštićeni

    Nitko ne voli razmišljati o tome što se najgore može dogoditi. No, s opsežnim paketom opreme za aktivnu i pasivnu zaštitu, koji smo ugradili u Mazdu CX-7, zaista se ne morate brinuti. Precizno podešen kočni sustav, čvrsta struktura karoserije i izvrsna preglednost osiguravaju Vam potpunu kontrolu.
    Sigurno začahureni

    Mazda CX-7 je konstruirana pomoću sustava Mazda Advanced Impact energy Distribution and Absorption System, kako bi pružila visoku razinu sigurnosti u slučaju sudara iz bilo kojeg smjera. Gdje god je to bilo prikladno, korišten je čelik visoke čvrstoće, dok je su spojevi pomoćnog okvira izvedeni tako da apsorbiraju energiju sudara.

    Kako bi vam srce bilo na mjestu, svi su putnici zaštićeni s ukupno šest zračnih jastuka –prednjim i bočnim sprijeda te zračnim zavjesama za oba reda sjedala. Također, kao serijska oprema dolaze i zatezači prednjih sigurnosnih pojasa, koji zajedno sa zračnim jastucima osiguravaju maksimalnu zaštitu u slučaju sudara.
    Stanite!

    Moćne disk-kočnice na svim kotačima sa sustavom koji sprečava blokiranje kotača (ABS) i elektroničkom raspodjelom sile kočenja (EBD) te sustavom za pomoć pri naglom kočenju, u tren oka će Vas zaustaviti na mjestu. Kad ste u pokretu, sustav koji sprečava proklizavanje (TCS) i sustav dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) učinit će držanje ceste optimalnim na klizavoj površini ili brzo voženim zavojima.

    Dodaci za povećanje pasivne sigurnosti uključuju i stup upravljača koji apsorbira energiju, prednja sjedala koja apsorbiraju silu udara i papučicu kočnice s mehanizmom koji sprečava njeno pomicanje prema nazad.
    Uočite prednosti

    U noćnim uvjetima ksenonska prednja svjetla (na modelu Revolution) bolje odgovaraju vidu, zbog čega će vaše oči biti pažljivije. Također, proizvode više nego dvostruku količinu svjetlosti u usporedbi s halogenim žaruljama, tako da ćete moći bolje razaznati cestu. No, istovremeno troše i manje energije, koja će se onda bolje utrošiti na druge funkcije automobila.

    Kad se vremenski uvjeti postanu uistinu loši, stražnja svjetla za maglu, koja su uključena u serijsku opremu, dobrodošla su pomoć za Vašu sigurnost. Kod modela Revolution možete se još osloniti i na senzor za automatsko uključivanje
    Udobnost:
    Fleksibilni užitak

    Gdje god išli i što god radili, vidjet ćete da je vožnja Mazdom CX-7 donosi veselje – svakodnevno.

    Kad je uspravljen stražnji naslon – djeljivo preklopiv u omjeru 60:40 - dobit ćete dovoljno prostora za udobno putovanje petero putnika. Jednako kao na sportski oblikovanim poluškoljkastim sjedalima sprijeda, putnici straga imaju dovoljno prostora za glave i noge – uz obilje prostora za prtljagu iza sebe.

    Model Revolution nudi dodatno kožna sjedala i bloge vrata, s time da se prednja sjedala grijana. Dodatnu udobnost i privatnost putnika osiguravaju i posebno zatamnjena stakla na stražnjim bočnim prozorima i stražnjem poklopcu.

    Automatski klima-uređaj će Vas grijati ili hladiti, zavisno o tome što želite, a filtar za pelud pomoći će Vam da izbjegnete ljetne napadaje kihanja.
    Muzika za Vaše uši

    Bilo da ste krenuli na dugo ili na kratko putovanje, razumljivo je da ne želite uvijek slušati samo zvuk svog glasa. Uz sustave koje nudi Mazda CX-7, na svakom putovanju možete imati savršenu muziku.

    Kod modela Challenge dobivate izvrsni audio sustav s četiri zvučnika, AM/FM digitalnim radijom i CD-playerom kompatibilnim i za MP3 zapise. Za vrhunsku zabavu u automobilu pobrinut će se Bose® Centerpoint® Surround Sound System sa 9 zvučnika, uključujući i subwoofer. Bose® Centerpoint® Surround Sound System dolazi kao serijska oprema u modelu Revolution.

    Ako uvijek nadohvat ruke želite imati svoju listu omiljenih pjesama, Mazdu CX-7 možete opremiti opcijskim iPod adaptorom. Dodatni Bluetooth set omogućava Vam sigurno telefoniranje uz slobodne ruke - i savršen način da druge obavijestite kakav fantastičan auto vozile. Oba su artikla raspoloživa na dugačkoj listi dodatne opreme.

    Ukratko, neovisno o tome volite li više tijekom vožnje slušati radio ili se ne možete odvojiti od svoje omiljene muzike, uz fantastičan audio sustav Mazde

    Izvor: www.mazda.hr

    Tehnički podaci i rezultati mjerenja
    KAROSERIJA
    putnički prostor SUV / crossover s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
    materijal Čelik
    izvedba Samonosiva karoserija, mazdina trostruka H-struktura karoserije
    koeficijent otpora zraka
    Cw = 0,34
    MOTOR
    konstrukcija 4-cilindrični redni benzinski (MZR 2.3 DISI Turbo) postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregaste osovine u glavi pokretane lancem, VVT sustav promjenjivog upravljanja ventilima, VIS sustav prilagodljive geometrije u****, glava i blok od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, 2 osovine za ublažavanje vibracija, elektroničko izravno ubrizgavanje goriva, 1 turbopunjač (Hitachi) najvećeg natpritiska od 1,07 bar, intercooler, ulje 5,7 l, akumulator 48 Ah, alternator 70 A, tekućina za hlađenje 8,9 l, Euro IV
    obujam 2261 cm3
    provrt i hod klipa
    87,5 x 94,0 mm
    omjer kompresije
    9,5 : 1
    najveća snaga
    191 kW (260 KS) pri 5500 o/min
    najveći okretni moment
    380 Nm pri 3000 o/min
    specifična snaga
    84,5 kW/l (115,0 KS/l)
    PRIJENOS SNAGE
    pogon i mjenjač
    Stalni pogon na sva 4 kotača, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa, automatska raspodjela momenta (do 50% na stražnju osovinu)
    prijenosni omjeri
    I 3,82; II 2,24; III 1,54; IV 1,17; V 1,09; VI 0,85 hod unazad 4,14; diferencijal 3,94 / 3,35
    PODVOZJE
    prednji ovjes
    McPhersonove opružne noge, trokraka poprečna ramena, stabilizator i pomoćni okvir
    stražnji ovjes
    Multilink višedjelna osovina, uzdužna i dvostruka poprečna ramena, spiralne opruge, teleskopski amortizeri, stabilizator i pomoćni okvir
    upravljač S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač
    KOČNICE
    prednje Ventilirani disk promjera 320 mm
    stražnje Ventilirani disk promjera 302 mm
    oprema ABS + BAS + EBD, DSC + TCS
    KOTAČI
    naplaci Lijevani naplaci dimenzija 7,5J x 18
    gume Dimenzija 235/60 R 18 (na testiranom vozilu: 235/65 R 17, Bridgestone Blizzak LM-25 M+S)
    DIMENZIJE
    dužina x širina x visina
    4675 x 1870 x 1645 mm
    međuosovinski razmak
    2750 mm
    trag kotača
    1615 / 1610 mm
    najmanja udaljenost od podloge 205 mm
    krug okretanja
    11,4 m
    obujam prtljažnika
    455 / 1348 dm3
    spremnik za gorivo
    69 l
    MASE
    prazno vozilo
    1770 kg
    najveća dozvoljena
    2270 kg
    dozvoljeno opterećenje
    500 kg
    specifično opterećenje 9,3 kg/kW (6,8 kg/KS)
    VOZNA SVOJSTVA
    najveća brzina
    210 km/h (tvornički podatak), 203 km/h (test)
    ubrzanje 0 - 100 km/h
    8,0 s (tvornički podatak)
    POTROŠNJA GORIVA
    u gradskoj vožnji
    13,8 l/100 km (tvornički podatak), 16,9 l/100 km (test)
    na otvorenoj cesti
    8,1 l/100 km (tvornički podatak), 13,7 l/100 km (test)
    prosjek 11,0 l/100 km (tvornički podatak), 15,3 l/100 km (test)
    autonomija u gradu
    500 km (tvornički podatak), 408 km (test)
    autonomija na otvor. cesti
    852 km (tvornički podatak), 504 km (test)
    emisija CO2
    243 g/km
    KATALOŠKA CIJENA
    do registracije
    276.000 Kn (37.756 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 293.020 Kn (40.085 Eur)
    JAMSTVO
    na mehaničke komponente
    3 godine / 100.000 km
    na boju
    3 godine
    na prohrđavanje
    12 godina
    pomoć na cesti
    MES (Mazda Europe Service) 24h
    Testovi:
    Mazda CX-7 2.3i DISI Turbo Revolution
    Svijetu predstavljen početkom 2006. u Los Angelesu, a Europi kasnije iste godine u Parizu, mazdin crossover je nedavno stigao i na naše tržište. Ovo je njihov prvi model u segmentu i već pun pogodak
    SUV-ovi, kompaktni SUV-ovi, crossoveri, SAC-ovi.... Tko bi ih sve pohvatao i na koji način svaki takav automobil smjestio u pravi segment! Mi smo odlučili CX-7 smjestiti u crossovere ili možda kompaktne SUV-ove. Ma, svejedno. Popularnosti SUV automobila, još ne tako davno nitko nije nazirao kraj, no svijest ljudi o očuvanju prirode svakim je danom sve veća isto kao i cijena goriva koja je pred neki dan probila magičnu granicu od 100 USD po barelu. Tako se sada interesi kupaca i proizvođača sve više okreću crossoverima, manjim, agilnijim, okretnijim i nešto štedljivijim automobilima koji i dalje nude veću ponudu prostora, robusnost i sl.

    U tu se priču savršeno uklapa i mazdina nova uzdanica na našem tržištu, model CX-7. Nažalost, ili na našu, novinarsku veliku sreću, trenutno je dostupan samo jedan motor. Riječ je o 2,3-litrenom DISI turbo-benzinskom pogonu s izravnim ubrizgavanjem poznatim iz Mazde6 MPS. Dakle, na testu smo imali izvedbu pokretanu tim motorom i višim paketom opreme pod nazivom Revolution.
    Dizajn, ergonomija i unutrašnjost

    Krenimo s više no upečatljivim vanjskim izgledom. Mazdina već dobro poznata i hvaljena zoom-zoom filozofija dizajna je odlično prenijeta i u novi segment. CX-7 krase dinamične sportske linije, a malo je onih koji će odoljeti mišićavim konturama i coupeovskoj silueti na ovom već naizgled moćnom automobilu. Mnogi detalji poput svjetala, izražnih lukova blatobrana, dviju kromiranih ispušnih cijevi i sl. privlače poglede i onih koji nisu ljubitelji mazdinih automobila. Veoma položeno vjetrobransko staklo dodatno daje na dinamičnosti i čini CX-7, zajedno s ostatkom prednjeg dijela modelom s jednim od najnižih koeficijenata otpora zraka u segmentu. Jedna od najzanimljivijh značajki stylinga je svakako i podignuta donja linija stražnjih prozora. Naime, na ovaj je način automobilu dana dodatna kupeovska crta i dinamizam bez potrebe značajnijeg spuštanja stražnje linije krova. Lošija strana tog rješenja svakako je smanjena preglednost otraga, primjerice u situacijama kada provjeravate "mrtvi kut", no zato su tu nešto veći vanjski retrovizori.

    Unutrašnjošt Mazde CX-7 već na prvi pogled pripada višoj klasi, no cjelokupni je dojam i dalje tipično "japanski". Drugim riječima, tu zatječemo možda i previše plastike na upravljaču i središnoj konzoli. No, uočljiviji materijal je svakako koža kojom su obložena sjedala, unutrašnji dio vratiju, obruč upravljača i ručica mjenjača. Sve u svemu, dojam koji ostavlja putnička kabina je dojam kvalitete završne obrade kojoj se ne mogu spočitati ozbiljnije zamjerke. Jedino možda činjenicu kako su neki dijelovi preuzeti s Mazde6. Ne da nešto nedostaje mazdinoj limuzini, no možda bi bilo bolje da je CX-7 ipak malo posebniji, s manje iskorištenih "konfekcijskih" rješenja.
    S druge strane, napredan audio sustav Bose (Bose Centerpoint Surround Sound System) s ukupno devet zvučnika zadovoljit će i one zahtjevnije te istančanijeg sluha. Spomenut ćemo i plavo ambijentalno svjetlo koje tijekom noći osvjetljava ručicu mjenjača i držače za čaše koji se nalaze ispred nje.

    Vozačevo okruženje je iznimno udobno i zahtijeva tek minimalno vrijeme prilagodbe. Električno podesivo sjedalo vozača (oba prednja sjedala su grijana), prema visini i dubini podesiv obruč upravljača s komandama audio uređaja i tempomata, prekidači ostalih komandi koje su smještene na središnjem dijelu prednje armature lako su dostupni i "prirodno" smješteni. Vozaču će također od koristiti biti garminov navigacijski sustav Nüvi opremljen detaljnim kartama Lijepe naše koje smo pored gradova testirali i u ruralnim, slabo naseljenim sredinama. Sve funkcionira odlično.
    iši paket opreme Revolution (niži Challenge) uz spomenute dodatke ne ostavlja mnogo mjesta za poboljšanja jer je sve, pa i više no što vam uistinu treba, već tu. Tako ćemo se u ovom kratkom osvrtu na testirani paket više usredotočiti na sigurnosnu opremu testiranog automobila. Tako je testni CX-7 bio opremljen s osam zračnih jastuka. Točnije dva prednja, dva bočna sprijeda te zračnim zavjesama u oba reda sjedala. Također su su ABS, EBD, TCS, ESP, odnosno DSC kako u Mazdi nazivaju ovaj sustav i sl.
    Motor i prijenos

    Kao što smo već spomenuli, testirani CX-7 je pokretao 2,3-litreni DISI Turbo benzinski motor koji razvija najveću snagu od 260 KS pri 5500 o/min te najveći okretni moment od 380 Nm pri 3000 o/min. Jedne od njegovih glavnih odlika su elastičnost i široki raspon okretaja pri kojem isporučuje visoku razinu snage i momenta. Drugim riječima, međuubrzanja su odlična, a pretjecanja laka te se na taj način gubi osjećaj veličine i mase automobila.

    Motor je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem kojeg je najjednostavnije opisati tipičnim za japanske automobile. Dakle, prije svega precizan, kratkog hoda i dobro odmjerenih prijenosnih omjera, dok bismo kritiku mogli uputiti predugačkom hodu papučice spojke koja isprva može pokvariti snažna ubrzanja koja ovaj motor nudi, no s vremenom i kilometrima naučit ćete i to kontrolirati.

    Nakon pohvala slijedi i jedna kritika koja to možda i nije, ovisno o očekivanjima. Naime, prosječna potrošnja ovog motora se tijekom testa kretala između 14 i 16,5 l/100 km, da bi se na kraju zaustavila na 15,3 l/100 km. Puno ili malo? Hm? Svakako puno, ali riječ je o velikom automobilu i snažnom turbo motoru. A, prethodno navedene odlike imaju i svoju cijenu. Kažimo i kako uskoro možemo očekivati dolazak dieselske izvedbe pa bi oni kojima je potrošnja veća prepreka mogli doći na svoje. U svakom slučaju možemo reći kako je na tržištu poput našeg dieselski motor must have ukoliko želite da automobil u potpunosti uspije.
    Za upravljačem

    Osjećaj vozača za upravljačem je, ukratko, odličan. Udobno se smjestiti u široka, ali opet solidno profilirana prednja sjedala nije nikakav problem, a od koristi je središnji naslon za ruke sprijeda ispod kojeg se nalazi i jedan veći pretinac. Iako CX-7 nije pravi SUV, niti se sjedi toliko visoko, ovaj automobil ipak nudi nešto viši položaj sjedenja od običnih pa je time i preglednost sprijeda nešto bolja. Kritika ide tek, ranije spomenutom problemu s "mrtvim" kutem te nešto manjoj preglednosti prilikom vožnje unatrag koja je ionako simptomatična za ovakva vozila. No, tada će u pomoć priskočiti parkirni senzori.

    Ubrzanja su odlična kada se u obzir uzme masa automobila, a ne zaostaje niti najveća brzina, posebno kada uračunamo ne baš idealnu aerodinamiku ovakvih automobila (aerodinamičnost svakako pati i zbog udaljenosti vozila od podloge). Pri većim brzinama automobil je miran i stabilan, a reski zvuk motora je doista u granicama prihvatljivog. Jedino što bi vas tada moglo zasmetati je buka vjetra koju stvaraju spojevi nosača krova i krova. S obzirom na vrstu automobila jasno je kako od CX-7 ne možemo zahtjevati "držanje ceste" kakvo nam nude kompakti i limuzine, no i taj zadatak testirana Mazda obavlja iznad očekivanja. Jednako je i s naginjanjem karoserije prilikom brže vožnje zavojitim cestama. Sve u svemu, više no solidno odrađen posao.

    Spomenutom držanju ceste svakako doprinosi i stalni pogon na sva četiri kotača. Riječ je o mazdinom sustavu aktivne raspodjele okretnog momenta pod nazivom Active Torque Split koji do 50% snage motora prenosi na stražnje kotače. Tako smo se za testiranje off-road mogućnosti odlučili uputiti na Velebit i staru neasfaltiranu cestu preko prijevoja Mali Alan. S ličke strane snijeg i led, s dalmatinske makadam. Automobil se ponašao sasvim solidno i svaku zadaću koju smo pred njega postavili odradio je bez problema. Dakle, možemo zaključiti ukoliko vas put ili želja odvedu van asfalta, a sve dok situacija ne podsjeća na dionicu Camel Trophya ili rallyja Dakar, CX-7 će ju riješiti bez problema. Konačno, spomenimo i to da su na testiranom CX-7 bile montirane zimske gume što, pored prednosti na snijegu, pridonosi i ponašanju vozila na blatom pokrivenim putevima.
    Izvor: www.autonet.hr

    MAZDA CX-7 REVOLUTION
    Uzbudljiv križanac kompaktnog SUV-a i cestovnog bolida


    Na test smo dobili automobil, čija je, za broj veća verzija CX-9, na detroitskom salonu nedavno osvojila titulu ‘Truck of the Year 2008’. To u prijevodu znači ‘kamion godine’, ali u ovom autu nema ništa kamionskog. Naravno, jer ‘truck’ u američkoj terminologiji ne znači isto kao i u našoj - prvenstveno se odnosi na povišene automobile s pogonom 4x4. To je veliko priznanje i za CX-7, jer titula američkog ‘kamiona godine’ vrijedi dvostruko više od titule ‘automobila godine’. Mazda CX-7 predstavljena je početkom 2006. na salonu u Detroitu. Atraktivnim dinamičkim dizajnom i tehničkim rješenjima vuče korijene iz MX-Crossport concepta predstavljenog 2005. i RX-01 koncepta predstavljenog još davne 1995. godine. Ako je Toyota RAV4 1994. pokazala što je SUV, ovaj auto je školski primjer crossovera.
    Mazda CX-7 na prvi pogled pokazuje pripadnost ‘zoom-zoom’ obitelji, a kombinacija stilova masivnog SUV-a i sportskog terenca čini se kao pun pogodak

    SUV je križanac terenca i osobnog automobila, a crossover bi bio križanac SUV-a i sportskog kupea. Mazda CX-7 je i više od toga, jer je pod haubom top-gun benzinac snage 260 KS, kojeg smo već upoznali u modelima serije 3 MPS i 6 MPS. CX je oznaka za koeficijent otpora zraka, koja pokazuje kako je velika pozornost posvećena aerodinamici. Dobro se posjetiti da je tu oznaku uveo Citroën CX, nasljednik legendarne Žabe, koji je proglašen ‘europskim automobilom 1975. godine’. CX-7 izgledom prati već dobro poznate smjernice ‘zoom-zoom’ filozofije, kojom je Mazda postigla veliki uspjeh na svjetskom tržištu, a kupeovska forma djeluje neobično i atraktivno na povišenom podvozju sa 18-colnim alu naplacima i gumama 235/60. Interijer Mazdinog novog SUV-a također je preuzet od već viđenog koncepta MX-Crossport, odnosno više podsjeća na kabinu sportskog, no terenskog automobila.
    Već prvi dojam naglašava visoku japansku kvalitetu i sportsku dinamičnost, koja se potvrđuje pokretanjem moćnog turbo benzinca. CX-7 je pravi auto za uživanje

    Zahvaljujući promišljenog iskorištavanju unutarnjeg prostora, mjesta ne nedostaje ni višim putnicima, dok je veličina prtljažnika na razini klase. U osnovnoj postavci prima 455 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala penje se na 1348 litara. CX-7 se nudi s razinama opreme Challenge i Revolution, a bogatiji je dodatno moguće oplemeniti kožnatim sjedalima koja se podešavaju na struju. Tako opremljenom testnom modelu teško je naći ijedan prigovor. Sjedi se ugodno, kao u sportskom automobilu, komande su ergonomične, po Mazdinom receptu, a tek blago povišeni položaj za upravljačem omogućava dobar pregled situacije i potpunu kontrolu nad automobilom. No, više od ergonomije vrijedi naglašen osjećaj kvalitete i solidnosti, kojom ovaj automobil osvaja u svakom kutku karoserije. Dobrodošao je i raspored instrumenata u stilu Alfa Romea, koji osigurava dobru preglednost i uživanje u sportskoj crvenoj iluminaciji.
    Masivan potpuno neovisan ovjes (straga je multilink) sa 18-colnim kotačima i prilagodljivim pogonom 4x4 omogućava sportsku stabilnost u najzahtjevnijim uvjetima i dovoljno terenskih svojstava izvan asfalta

    Premda je prvenstveno razvijen za potrebe sjeverno Američkog tržišta, CX-7 pod poklopcem ne skriva veliki V6 ili V8 agregat već sofisticirani 2.3 litreni benzinski četverocilindraš, poznat iz Mazde 6 MPS i 3 MPS. Motor oznake MZR 2.3 DISI tehnološki je dragulj i trenutačno je najsavršeniji 4-cilindarski motor na tržištu. Predstavljen je u modelu 6 MPS, a ugrađuje se i u 3 MPS. Izveden je iz osnovnog benzinca 2.3, kojemu je snaga sa 166 KS pri 6500/min, povećana na 260 KS pri 5500/min. To ukazuje na velik porast okretnog momenta: sa 207 Nm na 4000/min na čak 380 Nm pri 3000/min. To je velika vrijednost i za dizelske pojmove, a kod benzinca pokazuje na moćne sportske performanse. Motor ima dvije bitne značajke - direktno ubrizgavanje druge generacije, s najvišim tlakom ubrizgavanja od 115 bara i turbonabijanje, s intercoolerom. O kakvoj se spravi radi pokazuje i specifična snaga os 113 KS po litri. Zbog toga je bilo potrebno da se prednjem pogonu doda i pogon na stražnje kotače (osnovni CX-7 ima samo prednji pogon), jer se tako olakšava kontrola pogona.
    Karoserija dugačka 468, široka 197 i visoka 164,5 cm pruža dovoljno komfora za pet osoba, a prtljažnik od 455 litara se preklapanjem stražnjih sjedala povećava na 1348 l

    Ugrađen je sustav integralnog pogona 4x4 Active Torque Split (aktivna raspodjela momenta). "Srce" cijelog sklopa je viskozna spojka s elektroničkim upravljanjem, smještena iza prednjeg diferencijala. Ovisno o prianjanju na podlogu i proklizavanju svakog pojedinog kotača (što bilježi sustav senzora), mijenja raspodjelu momenta od 100:0 do 50:50. To znači da su u normalnoj vožnji na suhoj podlozi u pogonu samo prednji kotači. Kod brže vožnje, odnosno na skliskoj cesti, do pola snage prebacuje se na stražnje kotače. Sve je to kombinirano s kratko odmjerenim mjenjačem sa šest stupnjeva, kao stvorenim za sportsku vožnju. Kako bi se cjelokupni potencijal moćnog pogona mogao iskoristiti temeljito su ojačani struktura karoserije i podvozje. Stabilnost se temelji na potpuno neovisnom ovjesu te plinskim amortizerima i masivnim stabilizatorima. Sve je to upotpunjeno elektroničkim sustavom DSC (Dynamic Stability Control), za sprječavanja zanošenja i povećanje stabilnosti te 18-colnim alu-naplacima, s gumama 235/60 R 18.
    Moć turbo motora prepoznaje se po dvije velike ispušne cijevi, koje osiguravaju i potmuli sportski zvuk. Sa stražnje strane CX-7 izgleda kao sportski karavan

    Iako je motor upregnut u masu od gotovo 1,8 tona, osiguran je sportski omjer mase i snage od 6,8 kg/KS s tim potencijalom CX-7 sprinta do stotke za 8 sekundi. Za ovakav tip automobila to je ultra sportski i čini ga jedinstvenim na tržištu. Po filozofiji izravni mu je konkurent Nissan Murano 3.5 V6, kojemu zbog automatskog mjenjača i nešto manje konja (234) do stotke treba 9,5 s. Vožnja ovim automobilom pravi je užitak, jer zbog povoljne aerodinamike (koeficijent otpora 0,34) lako hvata visoke brzine. Bez osjetnijeg napora hvata se 200 km/h, a najveća brzina od 210 km/h dovodi ovakav masivan i povišen automobil u područje ekstremnih sportskih automobila. Pravi je užitak nadmetati se s običnim cestovnim jurilicama, koje teško mogu pratiti japanskog ‘off-roadera’. Svemu doprinose izvrstan ovjes i snažne kočnice, koje omogućavaju zaustavljanje pri 100 km/h u 39 metara.
    Kokpit je dizajniran i opremljen u prepoznatljivom Mazdinom stilu. Svaki detalj pokazuje visoku kvalitetu materijala i izrade, a oduševljava raspored instrumenata u stilu Alfa Romea

    Na svaki dodir gasa Mazda CX-7 spremno kreće naprijed. Nema ‘turbo-rupe’, ali moć pokazuje tek kad kazaljka okretomjera pređe brojku 3 (3000/min). do tada je prilično pitom, što je dobro, jer se ovaj auto sasvim pristojno može voziti i u običnom civilnom okruženju. To je itekako dobrodošlo jer će ovaj auto kupovati i osobe kojima treba obiteljski, poslovni i automobil za razonodu. Kad okretaji prijeđu 4500/min, motor pokazuje sportsku narav i u kombinaciji s preciznim 6-stupanjskim mjenjačem spremno reagira kreće naprijed. Najbolje se performanse ostvaruju kad se šalta na 6400/min, a zbog turbopunjača i visokog okretnog momenta (380 Nm) na samo 3200/min može se voziti sportski i kad se šalta na 5500/min.
    Šteta što plastični pokrov skriva tehnološki biser iz Hiroshime. Četverocilindarski turbobenzinac opremljen je direktnim ubrizgavanjem druge generacije, a miran rad omogućavaju mu dvije suproto rotirajuće osovine za balansiranje

    Naravno, zbog snažnog turbobenzinskog motora, pogona 4x4 i mase od gotovo 1,8 tona potrošnja ne može biti niska. U normalnim okolnostima kreće se od 9,8 do 13,1. Štedljivom vožnjom može se potrošiti i nešto manje, a kod sportske vožnje lako se Mazda CX-7 nije terenac, ali zbog 20,5 cm udaljenosti podnice od podloge, 18-colnih kotača i uvjerljivog pogona 4x4 pogodan je i za izlete izvan asfalta. Ima dovoljno potencijala i za normalne terenske izazove. Zbog svega toga je ovaj automobil zanimljiv igrač na tržištu, a cijena od 34.000 do 37.700 eura je više nego povoljna. Za usporedbu Land Rover Freelander 3.2 V6 stoji 48.600 eura, BMW X3 3.0i 54.700 eura, a za Nissan Murano 3.5 V6 treba izbrojiti 58.050 eura. Kad se tome pridoda vrhunska Mazdina kvaliteta i garancija od tri godine (100.000 km) teško je poželjeti više.
    TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
    Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava i blok od lakog lijeva, 2 bregasta vratila (lanac), četiri ventila po cilindru, podešavanje faze ventila, direktno ubrizgavanje, turbopunjač, intercooler
    Obujam: 2261 ccm
    Provrt x hod: 87,5x94 mm
    Snaga: 191 kW/260 KS pri 5500/min
    Moment: 380 Nm pri 3000/min
    Pogon: na prednje kotače/4x4 (Active-Torque-Split)
    Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
    Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
    Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 296 mm, straga puni diskovi 302 mm, ABS+EBV
    Gume: 235/60 R 18, Bridgestone Dueller
    Karoserija: kompaktni crossover, 5 vrata, 5 sjedala
    Dimenzije: 468 x 187 x 164,5 cm
    Osovinski razmak: 275 cm
    Prtljažnik: 845/1640 l
    Masa/nosivost: 1770/505 kg
    Spremnik goriva: 69 l
    Krug okretanja: 11,4 m
    Najveća brzina: 210 km/h
    Ubrzanje 0-100 km/h: 8,0 s
    Potrošnja: od 9,8 do 13,1 km
    Cijena: 37.700 EUR
    Izvor: www.autoportal.hr

    Dizajnerska priča oko nastanka automobila-Mazda CX-7

    Kada je Mazda 2005. godine na Detroitskom auto salonu predstavila koncept MX-Crossport, reakcije su bile toliko pozitivne da je dizajnerski tim, pod vodstvom glavnog dizajnera Iwao Koizumija, odmah krenuo na posao kako bi izradio proizvodnu verziju – Mazdu CX-7, čija je dizajnerska priča djelomice inspirirana i Europom.

    Koizumi-San je pri dizajnu ovog automobila iskoristio svoje osobno iskustvo – svoj prvi susret s europskim sportskim automobilima. „Sjećam se svog doživljaja 1967. kada sam imao deset godina. Gledao sam utrku „24 sata Le Mansa“ i sjećam se kako sam se priljepio za tlo kada su projurili Ferrari P4, Porsche Carrera 10 i Ford GT40 Mk. IV. Kada sam bio dovoljno star za vožnju, to oduševljenje preraslo je u poštovanje europske kulture automobila. Te osjećaje ulio sam u Zoom-Zoom duh koji danas unosim u dizajn automobila.“

    Ideja Mazde CX-7 bila je želja za „sportskim crossover SUV-om“ te je tim dizajnera započeo objedinjavanjem definicije i predodžbe sportskog automobila. Koizumi je okupio mlade dizajnere kako bi stvorili onaj posebni osjećaj sportskog automobila. Zanimljivo je da su skice koje su proizašle iz ruku mladih dizajnera vukle mnogo utjecaja iz Europe gdje postoji dobro poznata kultura sportskih automobila, a naravno da se predodžba sportskog automobila mjenja od osobe do osobe. „Vjerujem da smo kroz naša istraživanja došli do univerzalne definicije sportskog automobila koji će voljeti vozači diljem svijeta“, dodaje Koizumi. „Uvjeren sam da je to duboko povezano s uspješnim dizajnom CX-7.“
    Kombinacija forme i dizajnerskog izričaja naglašava poveće proporcije CX-7 te koristeći mnoštvo elemenata naglašava njegov sportski karakter. Prednji nosač krova strmo je ukošen te se glatko nadovezuje na liniju krova, koja se prema dolje lomi relativno rano iznad središnjeg nosača krova te pada prema zadnjem nosaču krova i kratkom stražnjem djelu sa spojlerom. Ostale sportske značajke uključuju agresivno uzdignutu bočnu liniju i upečatljive linije na poklopcu motora koje su lagano smještene prema unutra kako bi napravile mjesta za naglašene lukove blatobrana. Okrugli elementi poput stražnjih svjetala i ispušnih cijevi, iznimno hvaljeni detalji na talijanskim sportskim automobilima već tri desetljeća, također su dio Mazde CX-7.

    Interijer Mazde CX-7 također sadrži privlačnost sportskog automobila, dijelom zahvaljujući brzinomjeru s naznačenom maksimalnom brzinom od 240 km/h, kožnom upravljaču i kožnom mjenjaču. Vozačevo sjedalo i visoko postavljena ručica mjenjača također su inspirirani interijerima modernih europskih sportskih automobila.
    Dizajn uistinu mnogo doprinosi imidžu Mazde CX-7 kao „sportskom crossover SUV-u.“ Kombinira vječnu privlačnost dizajna europskih sportskih automobila s prostranom unutrašnjosti, udobnosti i kvalitetom SUV-a. CX-7 nosi svoje atletsko odijelo sa istom sofisticiranošću kao ikona, Mazda RX-8. Tome dodajte 2,3-litreni DISI benzinski turbo motor i superiornu kvalitetu izrade i dobivate Mazdu u njenom najboljem izdanju, Mazdu CX-7.

    Ovaj model označava i početak novog imenovanja crossover SUV vozila, koji će na početku imena sadržavati oznaku CX, dok će se brojkom označavati segment kojemu pripada. Osnovni modeli i dalje će sadržavati ime MAZDA i brojku baziranu na veličini vozila (MAZDA2, MAZDA3, MAZDA5, MAZDA6), modeli s rotacionim motorom imaju u svom imenu oznaku RX (RX-8), a sportski modeli s klipnim motorima u svojim imenima imaju oznaku MX (MX-5).
    Izvor: www.klik.hr

    Nadam se da nije baš previše nabacano. Toliko za sada
    Banjaluka Blog
    http://gradbanjaluka.blogspot.com
    Tattoo Picture
    http://tattooaco.blogspot.com

  • #2
    Gorance, ne bih da ti kvarim entuzijazam, ali pogledaj ovo...

    http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... torder=asc

    Comment

    • Goranp
      CBC Senator XXL
      • 28.06.2006
      • 436
      • Banja Luka

      #3
      Skontao
      ebiga, nisam našao kada sam gledao
      kako nemam pojma
      Šta drugo reći, sem brišite, cut-ujte


      /edit/
      Ipak je moj post mnogo bolji nego prošli....
      Više informacija, tekstova....

      Jedino da se ubacio nekoliko postova/tekstova sa onom drugog topica. ALi kako god moderatori odluče

      A ja još ne kontam kako nisam vidio tu temu
      Banjaluka Blog
      http://gradbanjaluka.blogspot.com
      Tattoo Picture
      http://tattooaco.blogspot.com

      Comment

      • Zoki1959
        CBC Član
        • 10.10.2010
        • 11
        • Paracin

        #4
        Re: Mazda CX-7

        uvek sam se pitao koliko trosi CX-7 u gradu, jer je poznato da mazdin 2.3 motor voli da pije malo vise...
        Uostalom i registracija je sada mnogo skuplja za motore koji idu preko 2.000 cc, tako da i o tome treba misliti...

        Comment

        Working...
        X