Vreme demantovanja upornih medijskih najava je prošlo i Audi je konačno potvrdio da će R8 dobiti novi V10 twin turbo motor sa 580 KS poznat iz modela RS6.
Verovatno se oni, koji su pažljivije pratili priču, sećaju Audija R8 koji je izgoreo na stazi Nordschleife tokom testova. Nakon ovog incidenta Audi je pokušao demantovati da se radi o novom V10 turbo motoru, tvrdeći da postojeći V10 5.2 može isporučiti adekvatnu snagu. Kao glavna prepreka za ugradnju V10 turbo motora navedeno je hlađenje, koje nije bilo moguće organizovati u prostoru za motor Audija R8.
Kada govorimo o problemu sa hlađenjem motora, najveći izazov za VW grupu svakako je bio Veyron. Problem je uspešno prevaziđen, a iskorišćeno je i znatno iskustvo koje je stečeno kod V12 TDI prototipa.
Direktor Audi odeljenja za razvoj motora, Wolfgang Hatz tek prošle nedelje je za magazin Autocar potvrdio: ”Audi R8 sa V10 turbo motorom pojaviće se u drugom kvartalu 2009. godine. Do tada ne mogu mnogo da kažem, jedino mogu potvrditi da hlađenje više nije problem”.
Veliko je pitanje i da li će ova verzija Audija dobiti oznaku RS8, jer bi to moglo izazvati konfuziju u slučaju da Audi predstavi i moćniju verziju modela A8, što je vrlo malo verovatno.
R8 V10 će debitovati naredne godine sa snagom identičnom RS6 modelu. Novi motor za R8 bi trebao obezbediti još bolje performanse, pa bi kupeu do 100 km/sat trebalo manje od 4 sekunde, a maksimalna brzina bi mogla iznositi i preko 320 km/sat.
Verovatno se oni, koji su pažljivije pratili priču, sećaju Audija R8 koji je izgoreo na stazi Nordschleife tokom testova. Nakon ovog incidenta Audi je pokušao demantovati da se radi o novom V10 turbo motoru, tvrdeći da postojeći V10 5.2 može isporučiti adekvatnu snagu. Kao glavna prepreka za ugradnju V10 turbo motora navedeno je hlađenje, koje nije bilo moguće organizovati u prostoru za motor Audija R8.
Kada govorimo o problemu sa hlađenjem motora, najveći izazov za VW grupu svakako je bio Veyron. Problem je uspešno prevaziđen, a iskorišćeno je i znatno iskustvo koje je stečeno kod V12 TDI prototipa.
Direktor Audi odeljenja za razvoj motora, Wolfgang Hatz tek prošle nedelje je za magazin Autocar potvrdio: ”Audi R8 sa V10 turbo motorom pojaviće se u drugom kvartalu 2009. godine. Do tada ne mogu mnogo da kažem, jedino mogu potvrditi da hlađenje više nije problem”.
Veliko je pitanje i da li će ova verzija Audija dobiti oznaku RS8, jer bi to moglo izazvati konfuziju u slučaju da Audi predstavi i moćniju verziju modela A8, što je vrlo malo verovatno.
R8 V10 će debitovati naredne godine sa snagom identičnom RS6 modelu. Novi motor za R8 bi trebao obezbediti još bolje performanse, pa bi kupeu do 100 km/sat trebalo manje od 4 sekunde, a maksimalna brzina bi mogla iznositi i preko 320 km/sat.

Comment