Nakon puno ishchekivanja i nagadjanja, kompjuterskih skica i shpekulacija, konachno ce BMW predstaviti javnosti novu generaciju serije sedam - i to sedmog dana sedmog meseca. Nimalo sluchajno, jer "bavarci" malo stvari prepushtaju sluchaju...
Iako se svi detalji josh uvek nisu pojavili u javnosti, konachan izgled nove "sedmice" je vec poznat i prikazan na slikama, a u javnost je vec "iscurelo" podosta informacija o motorizaciji, tehnichkim novotarijama i par "pikanterija" od kojih ce neke definitivno iznenaditi sve poznavaoce automobilske industrije.
Najintrigantnija od svih je svakako informacija o V12 twin-turbo motoru koji ce naci svoje mesto pod haubom ovog automobila i to u njegovoj verziji sa osnakom - M7. Da, dobro shte prochitali, BMW ce po prvi put predstaviti "M" model u svojoj najvecoj seriji, i to ochigledno kao odgovor Mercedesovom S65 AMG "monstrumu" sa 6,2-litarskim motorom pod haubom. Medjutim, BMW ce verovatno odgovor pruzhiti na sebi svojstven nachin, pa ce M7 definitivno imati motor manje radne zapremine i bice lak za svoju kategoriju, ali je najavljeno da ce razvijati minimum 610 KS snage.
Medju ostalim novotarijama su najinteresantnije te da ce u ponudi biti i opcioni osmostepeni ZF-ov automatski menjach sa preko 10 modova rada, kao i xDrive sistem pogona na svim tochkovima koji se po prvi put predstavlja u najvecem BMW-u.
U BMW-u tvrde da ova generacija sedmice ima jedino simbolichnih slichnosti sa prethodnom generacijom, odnosno da se radi o potpuno novoj konstrukciji i osnovi, odnosno da je maltene ceo automobil napravljen "od nule".
Sve ove razlike se uochavaju josh spolja, iako suptilan dizajn je korenito promenjen, nije vishe avantgardan kao prethodne generacije i "vracen" je u one harmonijske okvire koje su i ranije karakterisale najvishu bavarsku klasu. Svi farovi su sada sa LED tehnologijom, a prednja svetlosna grupa je ochigledno preuzeta sa nedavno predstavljenog koncepta CS. Uz par hromiranih detalja kao shto su bochni, krilni, sa integrisanim bochnim pokazivachima pravca, linija nove sedmice bi se mogla opisati kao "dinamichno elegantna".
U unutrashnjosti ne postoji nishta na chemu se shtedelo, i ovde vlada jedino luksuz i vrhunski kvalitet materijala i obrade. Sva sedishta imaju integrisane sisteme aktivnog grejanja, hladjenja, i masazhe, sistem klimatizacije je chetvoro-zonski i u potpunosti digitalizovan, sa kontrolama istog dostupnim i na zadnjoj klupi. DVD sistem sa ekranima integrisanim u naslone glava na prednjim sedishtima odnosno vrhunsko "Premium Sound" ozvuchenje su tu da pruzhe dodatnu ugodnost i zabave putnike na duzhim putovanjima. Najkvalitetnija kozha, drvene aplikacije i suptilni ali dovoljno primetni hromirani detalji samo upotpunjuju komfor i nivo zadovoljstva.
Shto se tehnologije tiche, ovde su napravljene i najvece promene i upravo je na ovom polju i predstavljen najveci broj noviteta. Vozach ce od sad, po obecanjima BMW-a, imati daleko manje problema sa iDrive sistemom jer je isti detaljno redizajniran a njegov upravljachki softver potpuno revidiran chime je upotreba ovog sistema postala neuporedivo laksha i intuitivnija. Drugi novitet po ovom pitanju je "Driving Dynamics Control" sistem, kojim ce vozach moci iz svog sedishta i u toku vozhnje da po zhelji menja dinamichke osobine vozila, vec shodno trenutnim potrebama, uslovima saobracaja i puta, ili lichnim afinitetima. Ovaj sistem u sebi inkorporira kontrolu "tvrdoce" amortizera, stepen i brzinu reakcije motora na pritisak pedale gasa, brzinu promene stepena prenosa u menjachkoj kutiji, nivo asistencije servo upravljanja kao i stepen, nachin, i brzinu reakcije dinamichke kontrole stabilnosti vozila. Sve ove varijabile sada su dostupne vozachu na dohvat ruke i ochigledno da ce razlichite kombinacije istih imati itekako uticaja na dinamichke vozne osobine automobila, shodno trenutnoj odluci vozacha. BMW-ova "Active Steering" tehnologija je primenjena i ovde, dodushe kao opciona, tj. kao deo "Sport" paketa, sa tom razlikom da sistem sad upravlja i tochkovima na zadnjoj osovini, odnosno da je sistem sad u potpunosti aktivan na svim tochkovima. Ovo ce imati itekako vidljivih rezultata na bolju upravljivost pri vishim, odnosno na olakshano manevrisanje na nizhim brzinama kretanja.
Na sredishtu centralne konzole je 10,2-inchni displej koji je "centralni obaveshtajni centar", a na kojem ce sve mape i rute integrisanog navigacionog sistema izgledati apsolutno jasne i lako chitljive. Novitet je shto ce se navigacionim sistemom moci upravljati i glasovnim komandama.
Shto se motorizacije tiche, modeli 750i/Li ce umesto 4,8-litarskog atmosferskog agregata dobiti V8 4,4-litarski twin-turbo motor, koji ce ocigledno zadovoljiti i najzahtevnije, jer isporuchuje isti nivo obrtnog momenta kao i prethodna generacija 6-olitarskog V12 motora (760i/Li), i to u rasponu od 1750 do 4500 rpm! Sa ovim motorom ispod haube, "sedmici" (750i) je vec izmereno ubrzanje do 100 km/h za 5,2 sekunde.
Standardno ce "sedmica" nositi tochkove od 18", a opciono 19" i to sa pneumaticima visokih performansi (deo "Sport" paketa). Kochnice su potpuno nove, izradjene od lakih legura i ugljenichnih vlakana i potpuno sposobne da zaustave ovu ogromnu limuzinu na vreme. Visok nivo bezbednosti je zagarantovan i u unutrashnjosti, gde su u standardnoj ponudi mesta nashli prednji vazdushni jastuci, bochni i to dupli - jedan za grudni predeo i drugi za stomachni predeo tela, vazdushne zavese za zashtitu glava pri bochnom udaru, vazdushni jastuci za kolena putnika napred, kao i aktivni nasloni za glavu u sedishtima. "Sedmica" je konstruisana tako da zadovolji najstrozhije bezbenosne norme i zahteve, sa velikim brojem deformabilnih zona namenjenih ne samo da apsorbuje kinetichku energiju i time zashtiti putnike, nego i da zashtiti peshake pri eventualnom udarcu. Dodatni bezbednosni sistemi su trece shtop-svetlo, kao i adaptivni intenzitet zadnjih shtop-svetala, koja sijaju razlichitim intenzitetom u zavisnosti od trenutne reakcije vozacha, odnosno emituju svetlost jacheg intenziteta kad se registruje naglo kochenje kako bi se vozach automobila iza shto efikasnije upozorio na opasnost.
Kao josh jedan napor ka povecanju bezbednosti u saobracaju, BMW je u novu "sedmicu" inkorporirao i "Night Vision" sistem koji putem infra-crvene kamere prati put ispred vozila i na centralnom displeju pravovremeno upozorava na neoprezne peshake, bicikliste, ili mozhda na neku zalutalu zhivotinju na putu. Kako vozachu skretanje sa puta ne bi dodatno ometalo vozhnju, ovaj video prikaz sa "Night Vision" sistema se mozhe preneti i na "Head Up" displej na prednjem vetrobranskom staklu, i to naravno vizuelno "prigushenog" intenziteta kako bi vozach josh uvek imao potpunu vidljivost na put ispred sebe.
Vredni pomena su josh i sistemi "Stop-Go" koji "gasi" motor kad se auto zaustavi npr. na semaforu, "Hill Assist" sistem za asistenciju pri kretanju uzbrdo, "Adaptive Cruise Control" tj. adaptivna kontrola tempomata, "Lane Change Warning" sistem koji putem kamera registruje kad vozach promeni traku, u kom sluchaju elektronska kontrolna jedinica shalje upozoravajuci signal vozachu putem vibracija preko upravljacha (sistem se naravno mozhe ukljuchiti samo kad vozach to zheli), "High Beam Assist" sistem koji automatski menja polozhaj prednjih farova izmedju "kratkih" i "dugih", kao i sistemi koji automatski registruju prejako osvetljenje retrovizora i zatamnjuju ih, senzori za automatsko paljenje farova, senzori za automatsko ukljuchivanje brisacha sa varijabilnom kontrolom istih, senzori za parkiranje...
"Sedmica" ce biti isporuchivana sa osam kljucheva, od kojih ce svaki imati "Key Memory" funkciju, shto znachi da ce svaki put kad se motor startuje drugim kljuchem, elektronska upravljachka jedinica automatski "podeshavati" na zheljeni (ranije memorisani) setup skoro sve - od polozhaja sedishta, retrovizora i upravljacha preko omiljene radio stanice ili omiljenog DVD-ja, nivoa hladjenja/grejanja sedishta ili aktivaciju masazhera, pa sve do stepena kojim pre-definishe (takodje memorisane) dinamichke vozna karakteristike putem "Driving Dynamics Control" sistema.





bmw.com, germancarfans.com
Iako se svi detalji josh uvek nisu pojavili u javnosti, konachan izgled nove "sedmice" je vec poznat i prikazan na slikama, a u javnost je vec "iscurelo" podosta informacija o motorizaciji, tehnichkim novotarijama i par "pikanterija" od kojih ce neke definitivno iznenaditi sve poznavaoce automobilske industrije.
Najintrigantnija od svih je svakako informacija o V12 twin-turbo motoru koji ce naci svoje mesto pod haubom ovog automobila i to u njegovoj verziji sa osnakom - M7. Da, dobro shte prochitali, BMW ce po prvi put predstaviti "M" model u svojoj najvecoj seriji, i to ochigledno kao odgovor Mercedesovom S65 AMG "monstrumu" sa 6,2-litarskim motorom pod haubom. Medjutim, BMW ce verovatno odgovor pruzhiti na sebi svojstven nachin, pa ce M7 definitivno imati motor manje radne zapremine i bice lak za svoju kategoriju, ali je najavljeno da ce razvijati minimum 610 KS snage.
Medju ostalim novotarijama su najinteresantnije te da ce u ponudi biti i opcioni osmostepeni ZF-ov automatski menjach sa preko 10 modova rada, kao i xDrive sistem pogona na svim tochkovima koji se po prvi put predstavlja u najvecem BMW-u.
U BMW-u tvrde da ova generacija sedmice ima jedino simbolichnih slichnosti sa prethodnom generacijom, odnosno da se radi o potpuno novoj konstrukciji i osnovi, odnosno da je maltene ceo automobil napravljen "od nule".
Sve ove razlike se uochavaju josh spolja, iako suptilan dizajn je korenito promenjen, nije vishe avantgardan kao prethodne generacije i "vracen" je u one harmonijske okvire koje su i ranije karakterisale najvishu bavarsku klasu. Svi farovi su sada sa LED tehnologijom, a prednja svetlosna grupa je ochigledno preuzeta sa nedavno predstavljenog koncepta CS. Uz par hromiranih detalja kao shto su bochni, krilni, sa integrisanim bochnim pokazivachima pravca, linija nove sedmice bi se mogla opisati kao "dinamichno elegantna".
U unutrashnjosti ne postoji nishta na chemu se shtedelo, i ovde vlada jedino luksuz i vrhunski kvalitet materijala i obrade. Sva sedishta imaju integrisane sisteme aktivnog grejanja, hladjenja, i masazhe, sistem klimatizacije je chetvoro-zonski i u potpunosti digitalizovan, sa kontrolama istog dostupnim i na zadnjoj klupi. DVD sistem sa ekranima integrisanim u naslone glava na prednjim sedishtima odnosno vrhunsko "Premium Sound" ozvuchenje su tu da pruzhe dodatnu ugodnost i zabave putnike na duzhim putovanjima. Najkvalitetnija kozha, drvene aplikacije i suptilni ali dovoljno primetni hromirani detalji samo upotpunjuju komfor i nivo zadovoljstva.
Shto se tehnologije tiche, ovde su napravljene i najvece promene i upravo je na ovom polju i predstavljen najveci broj noviteta. Vozach ce od sad, po obecanjima BMW-a, imati daleko manje problema sa iDrive sistemom jer je isti detaljno redizajniran a njegov upravljachki softver potpuno revidiran chime je upotreba ovog sistema postala neuporedivo laksha i intuitivnija. Drugi novitet po ovom pitanju je "Driving Dynamics Control" sistem, kojim ce vozach moci iz svog sedishta i u toku vozhnje da po zhelji menja dinamichke osobine vozila, vec shodno trenutnim potrebama, uslovima saobracaja i puta, ili lichnim afinitetima. Ovaj sistem u sebi inkorporira kontrolu "tvrdoce" amortizera, stepen i brzinu reakcije motora na pritisak pedale gasa, brzinu promene stepena prenosa u menjachkoj kutiji, nivo asistencije servo upravljanja kao i stepen, nachin, i brzinu reakcije dinamichke kontrole stabilnosti vozila. Sve ove varijabile sada su dostupne vozachu na dohvat ruke i ochigledno da ce razlichite kombinacije istih imati itekako uticaja na dinamichke vozne osobine automobila, shodno trenutnoj odluci vozacha. BMW-ova "Active Steering" tehnologija je primenjena i ovde, dodushe kao opciona, tj. kao deo "Sport" paketa, sa tom razlikom da sistem sad upravlja i tochkovima na zadnjoj osovini, odnosno da je sistem sad u potpunosti aktivan na svim tochkovima. Ovo ce imati itekako vidljivih rezultata na bolju upravljivost pri vishim, odnosno na olakshano manevrisanje na nizhim brzinama kretanja.
Na sredishtu centralne konzole je 10,2-inchni displej koji je "centralni obaveshtajni centar", a na kojem ce sve mape i rute integrisanog navigacionog sistema izgledati apsolutno jasne i lako chitljive. Novitet je shto ce se navigacionim sistemom moci upravljati i glasovnim komandama.
Shto se motorizacije tiche, modeli 750i/Li ce umesto 4,8-litarskog atmosferskog agregata dobiti V8 4,4-litarski twin-turbo motor, koji ce ocigledno zadovoljiti i najzahtevnije, jer isporuchuje isti nivo obrtnog momenta kao i prethodna generacija 6-olitarskog V12 motora (760i/Li), i to u rasponu od 1750 do 4500 rpm! Sa ovim motorom ispod haube, "sedmici" (750i) je vec izmereno ubrzanje do 100 km/h za 5,2 sekunde.
Standardno ce "sedmica" nositi tochkove od 18", a opciono 19" i to sa pneumaticima visokih performansi (deo "Sport" paketa). Kochnice su potpuno nove, izradjene od lakih legura i ugljenichnih vlakana i potpuno sposobne da zaustave ovu ogromnu limuzinu na vreme. Visok nivo bezbednosti je zagarantovan i u unutrashnjosti, gde su u standardnoj ponudi mesta nashli prednji vazdushni jastuci, bochni i to dupli - jedan za grudni predeo i drugi za stomachni predeo tela, vazdushne zavese za zashtitu glava pri bochnom udaru, vazdushni jastuci za kolena putnika napred, kao i aktivni nasloni za glavu u sedishtima. "Sedmica" je konstruisana tako da zadovolji najstrozhije bezbenosne norme i zahteve, sa velikim brojem deformabilnih zona namenjenih ne samo da apsorbuje kinetichku energiju i time zashtiti putnike, nego i da zashtiti peshake pri eventualnom udarcu. Dodatni bezbednosni sistemi su trece shtop-svetlo, kao i adaptivni intenzitet zadnjih shtop-svetala, koja sijaju razlichitim intenzitetom u zavisnosti od trenutne reakcije vozacha, odnosno emituju svetlost jacheg intenziteta kad se registruje naglo kochenje kako bi se vozach automobila iza shto efikasnije upozorio na opasnost.
Kao josh jedan napor ka povecanju bezbednosti u saobracaju, BMW je u novu "sedmicu" inkorporirao i "Night Vision" sistem koji putem infra-crvene kamere prati put ispred vozila i na centralnom displeju pravovremeno upozorava na neoprezne peshake, bicikliste, ili mozhda na neku zalutalu zhivotinju na putu. Kako vozachu skretanje sa puta ne bi dodatno ometalo vozhnju, ovaj video prikaz sa "Night Vision" sistema se mozhe preneti i na "Head Up" displej na prednjem vetrobranskom staklu, i to naravno vizuelno "prigushenog" intenziteta kako bi vozach josh uvek imao potpunu vidljivost na put ispred sebe.
Vredni pomena su josh i sistemi "Stop-Go" koji "gasi" motor kad se auto zaustavi npr. na semaforu, "Hill Assist" sistem za asistenciju pri kretanju uzbrdo, "Adaptive Cruise Control" tj. adaptivna kontrola tempomata, "Lane Change Warning" sistem koji putem kamera registruje kad vozach promeni traku, u kom sluchaju elektronska kontrolna jedinica shalje upozoravajuci signal vozachu putem vibracija preko upravljacha (sistem se naravno mozhe ukljuchiti samo kad vozach to zheli), "High Beam Assist" sistem koji automatski menja polozhaj prednjih farova izmedju "kratkih" i "dugih", kao i sistemi koji automatski registruju prejako osvetljenje retrovizora i zatamnjuju ih, senzori za automatsko paljenje farova, senzori za automatsko ukljuchivanje brisacha sa varijabilnom kontrolom istih, senzori za parkiranje...
"Sedmica" ce biti isporuchivana sa osam kljucheva, od kojih ce svaki imati "Key Memory" funkciju, shto znachi da ce svaki put kad se motor startuje drugim kljuchem, elektronska upravljachka jedinica automatski "podeshavati" na zheljeni (ranije memorisani) setup skoro sve - od polozhaja sedishta, retrovizora i upravljacha preko omiljene radio stanice ili omiljenog DVD-ja, nivoa hladjenja/grejanja sedishta ili aktivaciju masazhera, pa sve do stepena kojim pre-definishe (takodje memorisane) dinamichke vozna karakteristike putem "Driving Dynamics Control" sistema.





bmw.com, germancarfans.com
Comment