Lotus Evora 2+2 GT:
Lotus je otkrio ime svog najnovijeg 2+2 GT modela, koji je i premijerno prikazan na Londonskom salonu automobila. Umesto kodnog imena Eagle novi model će ubuduće biti poznat kao Evora, što je i ime grada u Portugalu.
Evora je prvi istinski nov model Lotusa još od predstavljanja Elise daleke 1995. godine. Između ostalog radi se o jedinom sportskom automobilu na tržištu sa centralno postavljenim motorom i 2+2 konfiguracijom.
Pored navedenog, Evora je očigledno prvi model Lotusa koji nije primarno namenjen entuzijastima orjentisanim ka trkačkim stazama, već i onima koji žele pravu svakodnevu upotrebljivost u kombinaciji sa sjajnim performansama.
Lotus Evora pokreće V6 motor zapremine 3.5 litara poreklom iz Toyota-e. Potpuno aluminijumska šasija rezultat je inovativne tehnologije za konstrukciju ultra lakih šasija (Versatile Vehicle Architecture (VVA)) namenjenih prvoklasnim performansama na trkačkoj stazi, ali sa blagim kompromisom po pitanju upravljačkog sistema i ogibljenja, koji omogućava veći komfor u vožnji. VVX šasija ima mogućnost menjanja širine i dužine, a prvi put je primenjena na Lotus APX koncept vozilu.
Težina automobila je 1350 kg, mada u Lotusu tvrde da je predstavljeni Lotus još uvek u fazi prototipa, te da bi se težina mogla promeniti do početka proizvodnje.
Pomenuti šestak razvija 276KS i 342 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Inženjeri Lotusa još uvek rade na usavršavanju performansi automobila, ali je data osnovna indikacija o maksimalnoj brzini do 260 km/sat i ubrzanju do 100 km/sat, koje traje manje od 5 sekundi.
Snaga se prenosi na zadnje točkove putem 6-stepenog manuelnog menjača, koji je kao i motor poreklom iz Toyota-e. Kočioni paket čine Lotus AP Racing 4-klipna kočiona klešta i ventilirajući diskovi dimenzija 350 mm napred i 332 mm pozadi. Točkovi su dimenzija 18" napred i 19" pozadi.
Godišnja proizvodnja modela Evora neće preći 2000 primeraka, a izvršni direktor Lotusa, Mike Kimberley, opisuje novi kupe kao najveće dostignuće kompanije još od predstavljanja modela Elise pre 13 godina, ali je najavio i da najbolje stvari tek dolaze. Kimberley je ponovo najavio da Lotus ima ambiciozan petogodišnji plan, čija realizacija će nam doneti još dva nova modela Loutsa.



Lotus je otkrio ime svog najnovijeg 2+2 GT modela, koji je i premijerno prikazan na Londonskom salonu automobila. Umesto kodnog imena Eagle novi model će ubuduće biti poznat kao Evora, što je i ime grada u Portugalu.
Evora je prvi istinski nov model Lotusa još od predstavljanja Elise daleke 1995. godine. Između ostalog radi se o jedinom sportskom automobilu na tržištu sa centralno postavljenim motorom i 2+2 konfiguracijom.
Pored navedenog, Evora je očigledno prvi model Lotusa koji nije primarno namenjen entuzijastima orjentisanim ka trkačkim stazama, već i onima koji žele pravu svakodnevu upotrebljivost u kombinaciji sa sjajnim performansama.
Lotus Evora pokreće V6 motor zapremine 3.5 litara poreklom iz Toyota-e. Potpuno aluminijumska šasija rezultat je inovativne tehnologije za konstrukciju ultra lakih šasija (Versatile Vehicle Architecture (VVA)) namenjenih prvoklasnim performansama na trkačkoj stazi, ali sa blagim kompromisom po pitanju upravljačkog sistema i ogibljenja, koji omogućava veći komfor u vožnji. VVX šasija ima mogućnost menjanja širine i dužine, a prvi put je primenjena na Lotus APX koncept vozilu.
Težina automobila je 1350 kg, mada u Lotusu tvrde da je predstavljeni Lotus još uvek u fazi prototipa, te da bi se težina mogla promeniti do početka proizvodnje.
Pomenuti šestak razvija 276KS i 342 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Inženjeri Lotusa još uvek rade na usavršavanju performansi automobila, ali je data osnovna indikacija o maksimalnoj brzini do 260 km/sat i ubrzanju do 100 km/sat, koje traje manje od 5 sekundi.
Snaga se prenosi na zadnje točkove putem 6-stepenog manuelnog menjača, koji je kao i motor poreklom iz Toyota-e. Kočioni paket čine Lotus AP Racing 4-klipna kočiona klešta i ventilirajući diskovi dimenzija 350 mm napred i 332 mm pozadi. Točkovi su dimenzija 18" napred i 19" pozadi.
Godišnja proizvodnja modela Evora neće preći 2000 primeraka, a izvršni direktor Lotusa, Mike Kimberley, opisuje novi kupe kao najveće dostignuće kompanije još od predstavljanja modela Elise pre 13 godina, ali je najavio i da najbolje stvari tek dolaze. Kimberley je ponovo najavio da Lotus ima ambiciozan petogodišnji plan, čija realizacija će nam doneti još dva nova modela Loutsa.




Comment