ce vec biti konceptalno zastareo. pre 10 godina taj GM projekat bi bio konkurencija Priusu i slicnim hiridima koja rade na benzin/ dizel kao osnovni izvor energije za pokretanje.
novi Prius koji se vec testira, dakle vec postoji kao gotov razvojni rezultat, prelazi na tehnologiju elektro izvora iz baterija kao osnovnog pokretackog elementa.
engleska firma (i drugi rade na tome vec godinama) je finalizovala hub elektro motor, Ford- Volvo je otkupio (ili zakupio kako vec) apsolutna prava i monopol za taj proizvod, plug in hibrid je vec napravljen i krstari putevima na testiranju. model C30.
auto je gotov i spreman za serijsku izradu u svemu, osim jedne sitnice- neprihvatljivo visoke cene.
obecane karakteristike su 100km na elektro pogon, i po potrebi aktiviranje benzinskog motora koji iskljucivo pokrece elektro generator.
4 elektro motora svaki ugradjen u tocak, po 40kW vrsne snage.
auto uopste nema benzinski motor koji pokrece tockove kao sto je danas resenje kod hibrida.
vec se prave hub motori za bicikle i motorcikle, problem je masa, disipacije toplote i cena.
i drugi proizvodjaci vozila naveliko rade na ideji primene hub motora.
jos su veoma daleko hibridi ili slicna vozila koja ce moci da predju 1.000km sa jednim punjenjem kao sto je slucaj sa danasnjim dizel klasicnim vozilima.
a da ne pricamo o ceni akubaterija koja je nedostupna najbogatijim slojevima stanovnistva u najbogatijim zemljama sveta.
Volt je odlican za pocetak, kao probni pilot model za dublji ulazak u taj segment.
nazalost, tuzna je prica sa prvim Voltom i namernim unistavanjem projekta hibridnog vozila... GM je mogao da bude pionir a ovako kasni za ostalima.
DO 2010. se ocekuje da Kinezi vec imaju 100 modela hibridnih vozila (trenutno imaju oko 50tak modela vozila)
GM bi trebao da ubrza stvari da se ne dogodi da ostane na repu dogadjaja dok prodaja u salonu postane realnost.
Juce sam gledao neku reportazu o ovom autu. Izgleda da je ovaj hibrid "nesto izmedju" NE koristi benzinac kao osnovni pokretacki sistem vec elektro motor, ali nema 4 elektro motora vec jedan od 110Kw, koji moze da tera auto 60-tak kilometara i tada se ukljucuje benzinac koji opet puni elektro, a valjda moze i da se puni i iz kucne mreze. Tako da koncept u sustini nije toliko zastareo, ali nije ni neka poslednja rec tehnike.
You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.
Comment