Zvanično predstavljeni BMW X5M & X6M:
BMW je i zvanično predstavio M verzije modela X5 i X6. Da li je M značka devalvirana time što je oktitila super tešku kategoriju BMW vozila pokazaće vreme.

Ako su snaga i performanse dovoljan razlog da bi se zaslužila čuvena M oznaka, onda moramo primetiti da nijedan od predstavljenih modela u ovom pogledu ne oskudeva.
Ispod haube oba modela smešten je već pominjani 4.4 litarski V8 biturbo motor sa 555 KS (408 kW). Maksimalnu snagu motor razvija pri 6000 o/min, dok je maksimalni obrtni momenat od 680 Nm dostupan već od niskih 1500 o/min i na raspolaganju je vozaču do neverovatnih 5650 o/min.
Da li je koncept atmosferskog motora ovim i definitivno napušten videćemo sa predstavljanjem M5 i M6 modela, ali je jasno da V10 motor zapremine 5 litara, koji pokreće pomenute modele, kaska za novim biturbo motorom (507 KS i 520 Nm).
X5M i X6M motori snagu prenose putem 6-stepene automatske transisije, a promena brzina može se vršiti i manuelno putem poluga iza volana. Oba modela poseduju intelignetni xDrive sistem pogona na sve točkove. Za brz start iz mesta uz minimalno proklizavanje vozaču je dostupan Launch Control.
Da bi aktivirao Launch Control sistem, vozač zaustavlja vozilo, pomera ručicu menjača u M/S položaj i aktivira Sport Power režim, kao i M Dymanic mod (uz deaktiviranje sistema elektronske kontrole stabilnosti – DSC). Sa transmisijom u M1 fazi, vozač stiska pedalu kočnice i pritišće papučicu gasa do 60%, čime aktivira Standby mod ili režim pripravnosti vozila za start.
Status pripravnosti potvrđen je aktiviranjem signala u vidu startne zastavice na instrument tabli. Kada vozač otpusti kočnicu vozilo se katapultira, a dalji nadzor nad ubrzanjem preuzima M Sport automatska transmisija, koja menja brzine naviše na idealnom broju obrtaja uz minimalno proklizavanje pogonskih točkova. Launch kontrol sistem se može deaktivirati jednostavnim otšuštanjem gasa.
Performanse su na nivou očekivanih pa oba modela stižu do 100 km/sat za 4,7 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od elektronski ograničenih 250 km/sat, odnosno 275 km/sat sa opcionim M vozačkim paketom.
Mogućnost da vozač kontroliše nivo dinamičkih performansi vozila prvi put BMW je ponudio kod modela X6, a sada je kod oba M modela dostupan M Dynamic (MDM) mod koji se aktivira uz pomoć DSC prekidača na centralnoj konzoli ili M dugmeta na volanu.
U ovom režimu rada veći deo obrtnog momenta se šalje na zadnju osovinu, a sistem elektronske stabilnosti - DSC kasnije stupa u funkciju pružajući veću kontrolu vozaču. DSC sistem se može i potpuno deaktivirati što se preporučuje samo najiskusnijim vozačima.
Svoju funkciju DSC inače obavlja primarno redukovanjem viška snage i kočenjem pojedinačnih točkova, a ostali pomoćni sistemi, koji dopunjuju DSC funkciju su ABS, kontrola stabilnosti kada vozilo vuče prikolicu (Trailer Stability Control), kontrola kretanja na nizbrdici (Hill Descent Control), dinamička kontrola kočnica (Dynamic Brake Control), koja maksimizira snagu kočnica u odgovarajućim situacijama, kontrola kočnica tokom ulaska u krivine (Cornering Brake Control), za naprednu trail-braking tehniku ulaska u krivinu, kompenzacija slabljenja kočnica (Brake Fade Compensation) u ekstremnim uslovima poput trkačke staze i na nizbrdicama, automatsko sušenje diskova kada su aktivirani brisači, te Start-Off Assistant za vožnju na velikim usponima.
Oba vozila su opremljena elektrohidrauličnom parkiranom kočnicom sa Autohold funkcijom. Radi se o sistemu koje u uslovima stani/kreni vožnje i zastanka u raskrsnici automatski aktivira kočnicu, pa vozač nema potrebu da konstantno drži pritisnutu kočnicu u ovim uslovima. Čim vozač aktivira gas kočnica se deaktivira.
Deo naprednog sistema integralne kontrole šasije, koja nadzir rad svih komponenti ogibljenja i pogona, je i samopodešavajuće zadnje vazdušno ogibljernje, kao i Adaptive Drive sistem sa elektronskom kontrolom rada ogibljenja, čiji rad dopunjuje i ARS sistem sprečavanja prevrtanja vozila. Posebna verzija Adaptive Drive sistema spušta visinu vozila za 10 mm u odnosu na standardne verzije ovih vozila.
Za adekvatnu kontrolu vozila zadužen je Servotronic upravljački sistem razvijen specijalno za ova dva teškaša. Kao što je to uobičajeno kod većine današnjih vozila Servotronic prilagođava stepen asistencije vozaču u zavisnosti od brzine vozila. Moguće je aktivirati i Sport režim rada Servotronic-a uz pomoć Adaptive Drive prekidača ili M Drive prekidača na volanu.
Vizuelno snažnu pojavu ogromnih vozila zaokružuju 20" točkovi sa gumama dimenzija 275/40 R 20 napred i 315/35 R 20 pozadi.







BMW je i zvanično predstavio M verzije modela X5 i X6. Da li je M značka devalvirana time što je oktitila super tešku kategoriju BMW vozila pokazaće vreme.

Ako su snaga i performanse dovoljan razlog da bi se zaslužila čuvena M oznaka, onda moramo primetiti da nijedan od predstavljenih modela u ovom pogledu ne oskudeva.
Ispod haube oba modela smešten je već pominjani 4.4 litarski V8 biturbo motor sa 555 KS (408 kW). Maksimalnu snagu motor razvija pri 6000 o/min, dok je maksimalni obrtni momenat od 680 Nm dostupan već od niskih 1500 o/min i na raspolaganju je vozaču do neverovatnih 5650 o/min.
Da li je koncept atmosferskog motora ovim i definitivno napušten videćemo sa predstavljanjem M5 i M6 modela, ali je jasno da V10 motor zapremine 5 litara, koji pokreće pomenute modele, kaska za novim biturbo motorom (507 KS i 520 Nm).
X5M i X6M motori snagu prenose putem 6-stepene automatske transisije, a promena brzina može se vršiti i manuelno putem poluga iza volana. Oba modela poseduju intelignetni xDrive sistem pogona na sve točkove. Za brz start iz mesta uz minimalno proklizavanje vozaču je dostupan Launch Control.
Da bi aktivirao Launch Control sistem, vozač zaustavlja vozilo, pomera ručicu menjača u M/S položaj i aktivira Sport Power režim, kao i M Dymanic mod (uz deaktiviranje sistema elektronske kontrole stabilnosti – DSC). Sa transmisijom u M1 fazi, vozač stiska pedalu kočnice i pritišće papučicu gasa do 60%, čime aktivira Standby mod ili režim pripravnosti vozila za start.
Status pripravnosti potvrđen je aktiviranjem signala u vidu startne zastavice na instrument tabli. Kada vozač otpusti kočnicu vozilo se katapultira, a dalji nadzor nad ubrzanjem preuzima M Sport automatska transmisija, koja menja brzine naviše na idealnom broju obrtaja uz minimalno proklizavanje pogonskih točkova. Launch kontrol sistem se može deaktivirati jednostavnim otšuštanjem gasa.
Performanse su na nivou očekivanih pa oba modela stižu do 100 km/sat za 4,7 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od elektronski ograničenih 250 km/sat, odnosno 275 km/sat sa opcionim M vozačkim paketom.
Mogućnost da vozač kontroliše nivo dinamičkih performansi vozila prvi put BMW je ponudio kod modela X6, a sada je kod oba M modela dostupan M Dynamic (MDM) mod koji se aktivira uz pomoć DSC prekidača na centralnoj konzoli ili M dugmeta na volanu.
U ovom režimu rada veći deo obrtnog momenta se šalje na zadnju osovinu, a sistem elektronske stabilnosti - DSC kasnije stupa u funkciju pružajući veću kontrolu vozaču. DSC sistem se može i potpuno deaktivirati što se preporučuje samo najiskusnijim vozačima.
Svoju funkciju DSC inače obavlja primarno redukovanjem viška snage i kočenjem pojedinačnih točkova, a ostali pomoćni sistemi, koji dopunjuju DSC funkciju su ABS, kontrola stabilnosti kada vozilo vuče prikolicu (Trailer Stability Control), kontrola kretanja na nizbrdici (Hill Descent Control), dinamička kontrola kočnica (Dynamic Brake Control), koja maksimizira snagu kočnica u odgovarajućim situacijama, kontrola kočnica tokom ulaska u krivine (Cornering Brake Control), za naprednu trail-braking tehniku ulaska u krivinu, kompenzacija slabljenja kočnica (Brake Fade Compensation) u ekstremnim uslovima poput trkačke staze i na nizbrdicama, automatsko sušenje diskova kada su aktivirani brisači, te Start-Off Assistant za vožnju na velikim usponima.
Oba vozila su opremljena elektrohidrauličnom parkiranom kočnicom sa Autohold funkcijom. Radi se o sistemu koje u uslovima stani/kreni vožnje i zastanka u raskrsnici automatski aktivira kočnicu, pa vozač nema potrebu da konstantno drži pritisnutu kočnicu u ovim uslovima. Čim vozač aktivira gas kočnica se deaktivira.
Deo naprednog sistema integralne kontrole šasije, koja nadzir rad svih komponenti ogibljenja i pogona, je i samopodešavajuće zadnje vazdušno ogibljernje, kao i Adaptive Drive sistem sa elektronskom kontrolom rada ogibljenja, čiji rad dopunjuje i ARS sistem sprečavanja prevrtanja vozila. Posebna verzija Adaptive Drive sistema spušta visinu vozila za 10 mm u odnosu na standardne verzije ovih vozila.
Za adekvatnu kontrolu vozila zadužen je Servotronic upravljački sistem razvijen specijalno za ova dva teškaša. Kao što je to uobičajeno kod većine današnjih vozila Servotronic prilagođava stepen asistencije vozaču u zavisnosti od brzine vozila. Moguće je aktivirati i Sport režim rada Servotronic-a uz pomoć Adaptive Drive prekidača ili M Drive prekidača na volanu.
Vizuelno snažnu pojavu ogromnih vozila zaokružuju 20" točkovi sa gumama dimenzija 275/40 R 20 napred i 315/35 R 20 pozadi.








Comment