Zaabrana proizvodnje vozila na benzin i dizel od 2035.?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    Zaabrana proizvodnje vozila na benzin i dizel od 2035.?!

    EU će od 2035. godine zabraniti prodaju novih vozila na fosilna goriva

    AUTO Autor:Beta28. okt 202213:4025 komentara


    Podeli:



    Izvor: Pixabay.com
    Evropski parlament i članice Evropske unije postigli su dogovor da na teritoriji Unije od 2035. godine bude zabranjena prodaja novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila na fosilna goriva.

    Savet EU i parlament su dogovor postigli u noći sa čertvrtka na petak, u okviru pregovora o paketu zakona „Spremni za 55“ koji je predložila Evropska komisija, a koji do kraja decenije emisiju gasova sa efektom staklene bašte treba da smanji za 55 odsto.
    Evropski parlament je saopštio da dogovor „šalje jasan signal uoči konferencije o klimatskim promenama COP27 da je EU ozbiljna u pogledu usvajanja konkretnih zakona kako bi se postigli ambiciozni ciljevi zacrtani u klimatskom zakonu“.
    Prema podacima EU, saobraćaj je jedini sektor u kojem je emisija štetnih gasova u tri decenije od 1990. do 2019. porasla, i to za 33,5 odsto. Najveći zagađivač su putnička vozila, na koja u EU otpada 62 odsto ukupnog zagađenja ugljendioksidom u drumskom saobraćaju, prenela je agencija AP.
    „Ovo je istorijska odluka koja prvi put postavlja smer za dekarbonizaciju, sa ciljevima 2025, 2030 i 2035. godine, i u skladu je sa našim ciljem klimatske neutralnosti do 2050. godine“, rekao je predsedavajući odbora za životnu sredinu Evropskog parlamenta Paskal Konfen.
    On je dodao da će taj sektor, koji je trenutno zaslužan za 16 odsto ukupnih štetnih emisija u EU, do 2050. godine biti karbonski neutralan.
    Ministar industrije Češke: EU u svetu koji se menja mora ostati predvodnik u inovacijama

    Ministar industrije i trgovine Češke, koja predsedava Savetom EU Jozef Sikela rekao je da dogovor otvara put modernoj i konkuretnoj automobilskoj industriji u EU, i da Unija u svetu koji se menja mora ostati predvodnik u inovacijama.
    Prema sporazumu, već postojeći fondovi EU biće usmereni u tranziciju na automobile sa nultom štetnom emisijom i srodne tehnologije.
    Sredstva će biti dodeljena i srednjim i malim preduzećima koja su deo lanca snabdevanja u automobilskoj industriji, kao i ranjivim regionima i zajednicama, navodi se u saopštenju parlamenta.
    Takođe, navodi se da bi od odluke do kraja 2035. godine mogla da budu izuzeta mala preduzeća u automobilskoj industriji, čija proizvodnja u kalendarskoj godini ne premašuje 1.000 do 10.000 novih vozila, a da će ona koja godišnje prodaju manje od 1.000 vozila ostati izuzeta.
    Negodovanje velikih proizvođača

    Veliki proizvođači automobila sa negodovanjem su primili odluku Saveta EU i parlamenta.
    Tako je Udruženje nemačke automobilske industrije (VDA), jedne od najjačih u Evropi, saopštilo da je neodgovorno zacrtavati ciljeve za period posle 2030. godine, bez mogućnosti prilagođavanja na razvoj događaja.
    Svetski lideri dogovorili su 2015. godine u Parizu da rade na tome da globalni porast temperature do kraja stoleća ne premaši dva stepena, a u idealnom slučaju 1,5 stepen Celzijusa.
    Ipak, stručnjaci smatraju da ni manje ambiciozan cilj neće biti postignut bez dastičnih mera koje će smanjiti štetne emisije.
    I organizacija za zaštitu životne sredine Grinpis upozorila je da se sa 2035. godinom kao rokom više ne može sprečiti da globalno zagrevanje do kraja veka probije limit od 1,5 stepeni.
    „Evropska zabrana automobila na fosilna goriva 2035. godine nije dovoljno brza. Nova vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem bi trebalo da budu zabranjena najkasnije od 2028. godine“, izjavila je zvaničnica Grinpisa Lorelaj Limuzen.
    Ona je ocenila da je saopštenje EU o postignutom dogovoru savršen primer kako političari mogu da uživaju u pozitivnim naslovnicama, koje zapravo prikrivaju njihov novi neuspeh da se uhvate ukoštac sa klimatskim promenama.


    Izvor >>>


    Znači do 2055. godine sam miran što se tiče kola
  • The Punisher
    CBC Senator XXL
    • 01.03.2006
    • 503
    • Beograd Wozhdovatz
    • Ford Taunus TC1

    #2
    Bože, koje gluposti i laži.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #3
      riotinto like this
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • The Punisher
        CBC Senator XXL
        • 01.03.2006
        • 503
        • Beograd Wozhdovatz
        • Ford Taunus TC1

        #4
        The percentage of air pollution caused by cars is higher in urban areas and higher still near major highways. Fortunately, better fuels and new technologies in cars help. The U.S. government has imposed tougher emissions standards, and consumers want better efficiency. According to the EPA, today's cars are 98 to 99 percent cleaner for most tailpipe pollutants compared to the 1960s. Hybrid cars, electric cars and alternative fuels will continue to help, but the sheer number of people — and cars — on the roads offsets these improvements.

        You see it every time smoke billows from your car's exhaust pipe. There's no denying that vehicles are major contributors to air pollution. But how much are they responsible for?
        https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

        Comment

        • sErGiO
          Moderator
          • 30.01.2007
          • 2769
          • Neko selo pored Beogr
          • Alfa Romeo 156SW

          #5
          Na više mesta sam naišao na podatak da od ukupnog zagađenja svega 6-8% otpada na saobraćaj. U ovoj državi, obzirom na standard građana, mislim da bi se najbrže isplatilo da se forsiraju TNG i CNG ali koga to interesuje.

          Comment

          • The Punisher
            CBC Senator XXL
            • 01.03.2006
            • 503
            • Beograd Wozhdovatz
            • Ford Taunus TC1

            #6
            Ja sam čuo 10-12%, što je opet daleko manje od ove histerije koja vlada.
            https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #7
              10tak% otpada na kompletan drumski putnički saobraćaj. A vazdušni, vodeni.... pa fabrike, termoelektrane.....

              U suštini, ova tranzicija je traženje nove ekonomske revolucije, kao IT sa početka devedesetih.
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • sErGiO
                Moderator
                • 30.01.2007
                • 2769
                • Neko selo pored Beogr
                • Alfa Romeo 156SW

                #8
                Koliko ja shvatam u Srbiji konkretno su najveći problem termo elektrane, fabrike poput Smedereva i Bora kao i generalno loženje uglja ali i svega ostalog poput starog nameštaja, guma...itd. Nenormalne cene ogreva ove godine će dovesti do toga da će se masovno prelaziti na struju, ali da će sirotinja (koje ima mnogo) ložiti sve što pronađe pored kontejnera tako da nam ne gine neka rakčina u budućnosti
                Elem da se vratimo na automobile, kao što rekoh imaću šta da vozim sve do tamo neke 2055. a posle ko živ

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #9
                  Što to bacaš, može da se založi.
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  • comi 1342
                    Moderator
                    • 28.09.2005
                    • 1126
                    • NS
                    • Giulietta ,PUG 106,

                    #10
                    Isak Njutn je rekoa pre 200 godina - 2052-!
                    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                    Comment

                    Working...
                    X